Anabasis: Na severní frontě klid

40 hráčů, mužů, žen, 40 obojetných

hodin , 2 dnů , 2018

Web: https://anabasis.larpy.cz

Galerie fotek : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2184442754916566&type=1&l=ac80a415aa

Autor fotografií : Foto Havlín

Experimentální fantasy bojová hra, která se inspirovala u airsoftových simulačních her a zkoušela přenést jejich principy do fantasy hry s tvrdou bitkou. Asymetricky proti sobě stály dvě strany: Rudý pluk jako utábořená, těžce vyzbrojená jednotka se zázemím se snažila kontrolovat území a plnit v něm různé bojové úkoly. Proti Pluku stála výrazně bojově slabší jednotka průzkumníků barbarů ze severu, kteří bez zázemí plnili pozorovací, diverzní a jiné úkoly.

Návrh hry a minimalistická pravidla se snažila maximálně zdůraznit simulační podobu hry, zejména fungování bojových jednotek ve fantasy prostředí.  Ve hře nebyly přítomné žádné nehráčské postavy a bylo do ní jen minimálně zasahováno organizátory. Vnější zásahy byly omezeny pouze na rozkazy přicházející "shora" a princip vypravěče, který hráčům shrnoval dosavadní dění.

Hra volně navazovala na hru Anabasis z roku 2017 a brala si z ní zejména minimalisticky vytvořený setting.

7.7

13 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
BedlaJan Fiala 10.10.2018

Rudý pluk, zástupce velitele.

Pro mě úplně super hra, která zcela splnila očekávání. Hra byla nastavená přesně podle vize asymetrického milsimu, tedy dvě nepřátelské strany, kdy každá má jiné možnosti, prostředky i cíle, v konfliktu s nízkou intenzitou.

Úkolem velení bylo zpracovávat pokyny "zvenku" do rozkazů pro jednotlivé čety, zajistit bezpečnost tábora, přes seržanty jišťovat fyzický i psychický stav mužstva (a tomu přizpůsobovat rozkazy), tvořit si nějakou představu o okolí a udržovat disciplínu a morálku.

Přestože hra byla dost krátká, byla dost vyčerpávající. Pro vojáky i barbary hlavně fyzicky, pro velení spíš psychicky. 

Na hře nebyl moc prostor pro hraní rolí, zčásti kvůli vyčerpání, zčásti kvůli formátu. To je trochu škoda, na druhou stranu hra avizovala, že jednotlivé role ji moc nezajímají. Pravdou je, že ani charakter jednotlivých čet nedostal prostor.

Celkově myslím, že tahle experimentální hra otevřela nový (sub?)žánr, který by zasloužil zopakovat a propracovat. Myslím, že tohle strategické velení oddílům, které jsme si na štábu mohli vyzkoušet, je skvělá zkušenost. Chápu ale, že pro vojáky to mohla být spíš pruda.

0
SkadiTereza Rajnochová 26.09.2018

Rudý pluk: četa Nordica, řadový voják

Pro mě byla tahle akce velkým zklamáním. Nechala jsem se k účasti zlákat nadšenymi ohlasy kamarádů, že to loni byla tvrdá bitka a super larp. Místo toho jsem dostala 100% mil-sim, který mě v takové míře skutečně nebaví. Pochodování ve zbrojí a hodiny o samotě na hlídce jsou pro mě, co do zajímavě stráveného času, ekvivalent čekání na autobus. Vím, že organizátoři očekávali a proklamovali méně bojů - to se ale imho nerovná "nezabojujeme si ani jednou a všechny ty krásné mechaniky pro zranění, zajetí, výslech etc. jsou totálně zbytečné". Těšila jsem se na táborový život a interakci mezi četami (po úvodním večeru to vypadalo velmi nadějně), ale tento dramatický potenciál se podařilo zcela promrhat, jelikož se čety neměly kdy potkat. Měla jsem intenzivní pocit, že jsme hezké křoví pro barbary a pro naše velení, kteří vypadali, že si hru užívají.

Navzdory výše uvedenému ještě nehážu rudý plášť do žita a doufám, že to příště bude zážitek nejen silný 

0
PapriPatrik Procházka 04.09.2018

Rudý pluk, řadový vojín

 

Předem musím oznámit že sem se na akci dost těšil a podobnou hru jsem si chtěl vždycky vyzkoušet. Akce vcelku splnila moje očekávání, očekával jsem mil-sim, dostal jsem mil-sim se vším co k tomu patří tzn. pochodování, hlídky, další pochodování další hlídky, pozor změna: spatření nepřítele v dálce, krátká pauza, hlídky, ještě víc pochodování a hlavně žádnej boj. No přesně to vojáctví jak se sluší a patří.  

Takže plusy

+ Lokalita, zázemí a living vybavení- Vysočina je fajn, pěkná příroda členitý terén, tábor umístěn dál od civilizace a to vše bez všech moderních slátanin

+ Předherní stmelovačka - tohle se mi fakt líbilo některý ty příbehy čet byly fakt super

+ Úkoly a nebojové postavy - dodávalo to hře správnej šmrnc toho jsem jen blbej voják a plním rozkazy a ty tomu rozumíš ty s tím něco dělej

+ Setting - písně pluku, standarta, rudý pláště atd.

No a mínusy. Tak ty jsem vyloženě žádný nenašel jediná věc byla, že ve mě pár dní ležela trochu pachuť toho že jsem vlastně vůbec nebojoval. Já vím ono se to psalo dopředu že bude málo boje, jenže málo není nic doufal jsem, že aspoň v dobrovolných misích se dostanu do střetu a ono taky nic. Chápu že to byla asi moje chyba nebo shoda náhod, taky to že pruzkumáci většinou neútočili pokud nemuseli popř. neviděli jasnou převahu, a že vlastně mužu být jako postava rád, že jsem (jako jedinej z čety po velké bitce po prokletí smrťáka) přežil. 

 

Suma sumárum to byla moje první hra od LEDA org týmu a já doufám, že budou ještě nějaký hry ze světa, kde valčí/odpočívá Rudý Pluk.

 

 

 

 

0
SamuelJan Halm 02.09.2018

ze života průzkumáka:

Ž: "Hlavně jezte kvůli tomu cvičení hodně hořčíku, ať nemáte křeče."
K: "Já žádnej nemám."
Ž: "Kdo nemá hořčík, dá si aspoň magnesium."

ač jsem jen nadšený amatér, nějakými těmi akcemi, které si více či méně hrály na reál jsem už prošel - a můžu říct, že Anabasis patřila rozhodně mezi ty náročné a "challenging". na straně barbarů byla především o nepozorovaném sledování, zjišťování informací, manévrování před početně i zbraňově silnějším protivníkem a rychlých agresivních úderech na konkrétní místa. s tím jsme do hry šli a v tomto ohledu naplnila naše očekávání vrchovatě.

oproti moderním settingům bylo třeba poprat se s absencí spojení (informace jsme si předávali pomocí značek na význačných místech), časomíry (orientovali jsme se především podle východu/západu slunce a měsíce a také podle citu) a nutností znova se najít, když už se jednou rozdělíme.

úkolů bylo hodně a i na relativně malém území při snaze zůstat nepozorován všechno trvá několikanásobně déle, takže byla hra ze začátku poznamenaná častým čekáním na to, až se někde sejdeme a budeme moct provést další akci. kvůli nesnesitelnému vedru, zbrojím a přílbám však tyhle chvíle umožnili alespoň trochu si odpočinout v jinak téměř nonstop nasazení (až asi na 3 hodiny spánku). přesto bych do příště volil ústupek v podobě možnosti používat hodinky, protože na akci máme jen den, noc a den a ne třeba měsíc...

z mého pohledu hra zafungovala tak jak měla a to na obou stranách - dovedu si velmi dobře představit atmosféru na patrolách, které prováděl pluk. nebezpečí, že se z lesa náhle vyhrne nepřítel, o jehož počtech a akcích máte jen vágní představu, odloučení od bezpečí tábora, radost, když se v pořádku vrátíte, vojácká pospolitost... To všechno byly motivy, které se ze hry daly vytěžit a organizátoři je nabízeli plnými hrstmi.

taky si velmi cením, že o sobě hra dopředu velmi konkrétně řekla, o čem bude, co na ní hráče bude bavit a kdo by na ni měl jet. na naší larpové scéně se to sice lepší, ale pořád to není úplně standard. k tomu připočtěte očesáním prvků, které ve hře nemají účel a zdůraznění těch, které jsou v ní důležité - ostatně to už je taková klasika LEDA a je super, že to kluci umí a dělají - a dostanete zajímavou, neotřelou a dobře fungující akci.

0
LukasLukáš Homola 27.08.2018

další galerie fotek: https://www.facebook.com/pg/FotoHavlin/photos/?tab=album&album_id=2185399024820939