Apocalypse Weekend V: 28/2 dní poté

60 hráčů, mužů, žen, obojetných

hodin, 2 dnů, 2014

Web: http://aw.rebjata.cz/

Galerie fotek: http://pwx.rajce.idnes.cz/Apocalypse_Weekend_2014_-_28_2_dni_pote

Autor fotografií: Patrick

Apocalypse Weekend se odehrává v poměrně klasickém postapokalyptickém světě, zjednodušeně řečeno, nejvíc připomíná filmy ze série Mad Max nebo Doomsday či hry ze série Fallout. Rozhodně nejde o žádné dystopické 1984 nebo nějaké super sci-fi, ačkoli nesmyslnými sci-fi prvky je přímo narvaný – lasery, superbomby, mutace skoro x-menovského ražení, energetické štíty, iontové & gaussové kanóny atd. 

Letošní ročník plynule navazuje na údálosti ročníku předcházejícího, který končil tím, že Oáza byla značně poškozena. Nověpříchozí tak v Oáze nenašli očekávané útočiště, ale pouze problémy, které bylo třeba řešit. Krom všudepřítomných mutantů bylo nutno se vypořádat i s nedostatkem pitné vody i jídla. Stejně tak se bylo nutné vypořádat s dodávkou elektrického proudu pro zatím nefunkčními systémy Oázy.

7.7

20 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

SkadiTereza Rajnochová 19.10.2014

Apocalypse Weekend dodal přesně to, co jsem na postapo akci chtěla poznat: boj o zdroje a o holé přežití, rozpadlé prostředí plné nástrah i ukrytých vychytávek, znepřátelené frakce, útoky děsivých mutantů... Larp jsem si moc užila hlavně díky spoluhráčum a jejich úžasnému RP - obchodování a smlouvání o náboje bylo super (můj zdaleka nejzábavnější kšeft byla masáž od Flaming Assholes - kluky to bavilo dost dlouho a nezastavilo je ani to, že do bunkru vpadli mutanti :D ). Jednoznačnými klady, které oživovaly hru, pro mě byly skvostné a velmi působivé technické hračičky: od nejrůznějších počítačových techů a svítících udělátek přes výrobny nábojů až po klíče a stylové otevírání dveří. Velmi vydařená byla i noční výprava ke spadlé družici - kouř, chaos a blikání zářivek navodilo skvělou atmosféru (všichni byli tak vyplašení, že mě dokonce postřelil někdo z našich). Originálním prvkem a hlavním důvodem, proč si z téhle akce odnáším silné zážitky, byli Bruti - svými kostýmy, projevem i šílenými nápady (účastníci nechvalně proslulého rituálu bongo-bongo mi jistě dají za pravdu). Díky zásahu jejich šamana (žeru tě Arhoku!) se mi už v sobotu dopoledne totálně transformovala postava. Což jsem sice kvitovala s radosti, ale zcela mě to odvedlo od původně zamýšlených linek a díky změně stylu hry, nejsem sto posoudit např. hlavní dějovou linku nebo dostatek úkolů ve hře. Nemám, co bych tomuto larpu nějak zásadně vytkla - jen bych navrhovala vyhlásit konec už v sobotu večer a nahradit zbytečnou rozplizlou neděli vydatnou noční afterparty. Napadá mě pouze pár připomínek a námětů na zlepšení: herní svět je vtipně a podrobně popsaný ale pro hráče zřejmě težko uchopitelný, protože mi nepřipadalo, že by jej někdo výrazněji využil k vytváření své postavy - možná by nebylo od věci tyto informace trochu upravit. Chtělo by to pro otravu zvolit úplně jinou příchuť než citronovou šťávu - u placek to vůbec nešlo poznat a rychleji plesnivěly. Negativní perky jsou sice báječná věc, ale když se každý druhý shání po chlastu/drogách a zároveň se mě snaží balit, totálně to ztrácí kouzlo - je nutné rozšířit jejich nabídku.

Každopádně příští rok pojedu zas. Nebýt vybíravá, Klárka si to žádat!

HankaHana Maturová 07.10.2014

Opět píšu z pozice otrokáře a můžu říct, že jsem se úžasně bavila celou dobu. U tohoto typu her samozřejmě můj zážitek z velké části vycházel ze skvělých spoluhráčů, nicméně organizátoři toto vše plně podporovali a vše co nachystali bylo perfektní. Obecně se mi velmi líbil 24 hod. systém, který opravdu fungoval, takže jsem spala v airsoft brýlích a probuzení bylo o tom, že do místnosti naletěl mutant, po kterém sme začali rovnou ze spacáku střílet. Prostě vzhledem k tomu, jak aktivní orgové a CP byli tak atmosféra neustálého strachu a napětí skvěle fungovala. Navíc i přesto, že hra byla volná, tak bylo několik krásných připravených akcí přímo od orgů, jako např. noční výprava za spadlou družicí, které byly opravdu moc pěkné a povedené.  Jinými slovy, akce se mi moc líbila, dávám 8/10 a příště rozhodně jedu zas!!!

MerleVlastislav Matousek 06.10.2014

Moje postava byla členem gangu otrokářů, a tak jsem měl během hry o zábavu více méně postaráno. Pokud zrovna nebyly žádné nové dámy na výcvik (bičování), nebo pánové na mučení (to samé), vydávali jsme se do různých bojů (po důvodech jsem se moc nepídil), případně boje přicházely za námi. Měli jsme menší skupinku (3 lidi), se kterou jsme procházeli herní prostor, hledali jídlo, střelivo a pod., a ke zbytku jsme se přidávali jen na větší akce, nebo k odpočinku. Až na občasný únos, nebo loupežnou vraždu jsme byli spíš kladná frakce, a kdykoliv oáza nebo vědci požádali o pomoc, dostali ji více méně zdarma. Nebýt toho, asi bychom neměli moc co dělat - o žádných úkolech nebo akcích čistě pro naši frakci jsem se za celou hru nedoslechl, ale je klidně možné, že některý z náčelníkových nápadů, byl úkol od orgů.

Jako hráč jsem si hru užil hodně, ikdyž herní prostor znám příliš dobře, a hra podobného typu pro mě není novinkou. V rámc frakce se hodně hrálo RP, a bylo dost zábavy. Kostýmy většiny hráčů byly při nejmenším velmi dobré.

Po materiální stránce byla hra připravená výborně, doslova stovky kilogramů výstroje a rekvizit, dost orgů i CP, aby se se pokryla většina jejich potřeby.

Hlavní příběh se mě moc nedotýkal, a o jeho většině jsem se ani herně nedozvěděl, takže ten nemůžu hodnotit - ale přišlo mi, že celou hru tvořil právě jen ten hlavní příběh. Jediná vedlejší větev, kterou jsem ve hře zaznamenal byla snaha brutů o oživení jejich bohyně.

Hře bych vytknul několik věcí, ale spíš jako snahu o kontruktivní kritiku, než důvody nějaké mojí zásadní nespokojenosti.

Herní voda - z mých zkušeností to vede jen k dehydrataci, nebo úplnému ignorování hernosti vody, ikdyž třeba otrava a čištění vody pak byly zajímavé úkoly (pro vědce).

Munice jako platidlo. Zní to hezky, ale každá z těch věcí by se měla dát regulovat zvlášť - ekonomika, i střelbyschopnost hráčů. Vzhledem k tomu, že průměrný mutant vydržel asi 20-30 zásahů, munice mizela děsivě rychle, a kromě pár kusů z krádeží ji pak nebylo moc za co získat (kromě drog, těch jsme měli spoustu). Munici jsme nakonec prostě chaoticky dostávali za spojenectví s oázou a karavanou - prostě jen tak. Munice se taky v rámci naší frakce dělila jak v komunizmu - kdo kolik potřeboval.

Bolest - osobně mi nikdo výrazněji neublížil, ale vím, že ve hře se to řešilo docela dost. Vidím to asi tak, že hráči byli frustrovaní "nesmrtelností" mutantů (někteří nešli ani omráčit, podřezat a Bangnout), takže je začali kropit z blízka a dávkami (aby to fakt bolelo). Mutanti na základě toho začali víc a rychleji nabíhat, a to i v noci. Naštěstí se nestalo nic závažného, ale v takovéhle atmosféře snadno mohlo.

Asi největší zklamání byl pro mě konec hry, který prostě tak nějak vyšuměl (kolem v oázy), místo epické závěrečné bitvy, nebo nějakého jiného zakončení. Vím, že se zrovna řešily důležitější věci, a že realita taková bývá, ale hře tohle sebere strašně moc.

Z celé akce bylo hodně znát snaha organizátorů o co nejlepší výsledek, a v téhle snaze bych je rád co nejvíc podpořil. Proto bych rád jel zase příští rok.

Jinak doufám, že je jasné, že celý text je čistě subjektivní, a nemá snahu být obecnějším hodnocením.

DriiciTomáš Hodek 06.10.2014

AW si na nic nehraje. Je to prostě ten odlschoolový larp, kde není žádná afterparty, lidi moc nebleedují a podobně. Ale i tak je to možnost se vyblbnout do sitosti. Svět hráče moc neomezuje ale i tak je celkem zajímavý. O story lince se dá říct, že je volitelná. Zápletka byla po vizuální stránce pěkná, nicméně jako hráče frakce, kterou to moc nezajímalo jsem se nepotřeboval dostat pod pokličku situace. Od toho byli jiní.

Je to příklad sanboxu, kdy je na hráčích aby ogům pomohli dokreslit svět, aby nebyl prázdný. Za to dostane postava velkou volnost v rozhodování.

Za mě hodnocení 7/10