Asylum

25 hráčů, 12 mužů, 28 žen, 0 obojetných

15 hodin, dnů, 2014

Web: http://www.asylum-larp.cz

Autoři: Jiří Jiří Šulc

Skupiny: —

Přemýšleli jste někdy, jaké to je být psychicky nemocný, narušený, naprosto šílený? Jaké to je být zavřený na ústavu, kde jsou vaše osobní svobody omezeny?

Každý den stejný režim, každý den polykat léky, nemoci jít domů…

Jeden den pacienta psychiatrické nemocnice.

Životní příběhy pacientů jsou různé a mnoho z nich je velice smutných, jenže pořád to jsou lidé pohybující se mezi námi. 

 

 

8.4

11 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

FrancFrantišek Pavlík 03.12.2016

Asylum je pro mě příjemným spestřením larpoveho světa. Hra je trochu něco jiného,než na co může být zvyklí průměrný larpař. Kombinuje larpovou komunitu s komunitu psychologů. Nejsou zde super dramatické cíle a naskriptovane zápletky, ale prožít si jeden den v ústavu ať už z pohledu pacienta nebo personálu. pro hru je napsáno asi 40 postav, ale hratelné je to klidně ve 20ti nebo není problém vytvořit postavy nové. A všechno to funguje, postavy samy svým chováním vytváří úžasné zápletky, mají program od rozcvičky po večerku, berou léky, personál je nevyspalí a má mimo svých starostí o pacienty i své obyčejné životní útrapy. a mnoho dalších prvků dokreslujicich věrohodně atmosféru. Před hrou je dostatek workshopů vysvetlujicich mechanismy a popisujicich rozdíly mezi hrou a realitou. Celou hru dohlíží dva nehrajici psychologové. A důležitá je taky poherni reflexe.

Ze hry si pak člověk může odnést reálný pohled na současné ústavy. Že problematika by neměla být o diagnozach ale o jednotlivých příbězích "pacientů". A taky určitě silné osobní zážitky. 

MiAMíŠa 27.11.2016

Asylum je velice věrohodně vytvořená simulace psychiatrického ústavu. Samotná hra je obohacena skěle propracovanými workshopy před a po. Ve workshopech jsou dobře popsány reálné ústavy, co se v nich odehrává, jak fungují a chovají se pacienti a personál, jak tyto dvě skupiny navzájem interreagují a jak se vnímají. Na začátku afterparty je příjemným způsobem vytvořeno překlenutí do reality a následná zábava. Debriefing v den odjezdu, je super pro ukotvení a probrání emocí, které jsou v průběhu hry hodně silné. Během celé after a debriefingu jsou poskytovány potraviny, které obalují nervy a to v širokém spektru druhů.

Hra z pohledu personálu:

Velmi náročná jak fyzicky tak psychicky. Krásně jsem si šáhla do svých rezerv. Vyzkoušela jsem si nekonfortnost této pracovní pozice, nedostatek spánku, pocit, že se z toho zblázním a sama(moje postava) budu potřebovat odborníka, díky čemuž stoupl k této profesy můj obdiv. Personál je na začátku individuálně proškolen. Po celou dobu má víc než dost práce, tedy nemá šanci se nudit, takřka ani ne posadit. 

Hra z pohledu pacienta:

Chci na dalším běhu vyzkoušet, jelikož je uplně jiná než u personálu.

 

Co bych lehce vytkla je jen pár nedostatků, co se týče opravdu jen drobných věcí, které řeším přímo s organizátorem, který je těmto připomínkám otevřen. Pokud se tyto drobnosti správně nastavý, bude tento Larp naprosto skvělý. V podstatě se jedná jen o kosmetické úpravy.

V žádném případě se nedá očekávat pohodová a klidná hra, je to opravdu hra pro hráče, kteří jsou schopni a ochotni si sáhnout do svých rezerv a objetovat svůj běžný komfort. I z těchto důvodů jsou po celou dobu hry k dispozici psychologové.