Azeroth 2014

200 hráčů, mužů, žen, obojetných

hodin , 2 dnů , 2014

Web: http://www.azeroth.cz

Válečné bubny ve zpustošené Pandarii konečně utichají. Zato v polozapomenutých končinách Východních Království se začíná připravovat střet, jenž možná otřese celým světem v základech. Krvaví Elfové příliš toužili po moci a slávě. Na Pandarii podlehli démonům Sha a dovolili proniknout jejich temné síle do svých duší. Nyní se vracejí domů, místo bohaté kořisti přinášejí zhoubu všem, kteří se odmítnou poklonit jejich novým pánům. Temnota brzy pohltí celý náš svět. Je vůbec možné nalézt v současném světě někoho, kdo bude schopen postavit se jejich pokřivené moci?

8.0

23 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ElofJakub Elof 06.05.2014

Asi takto:
-
1. časté organizační faily
2. dlouhé prostoje které hráč nemohl nijak ovlivnit
3. dle mého, mnoho zbytečných kulis (které mohli být jinde, jinak, nebýt)
4. nevědomost organizátorů
5. linky CP neměli takřka nic společného s příběhem ( tedy alespoň mě to tak připadalo)
+
1. epičnost některých scén
2. místo konání
3. kostýmy mnohých hráčů
4. hezké lokace CP

Scénky, kulisy a další, super, ale vše je to k ničemu, když člověk čeká 20 minut před BG, protže organizátoři trvají na tom, že to tak bude. Stejěn tak divadlo, na které se můžeme jen dívat a mrznout. 
Osobně bych se vakšlal na část epičnosti a spíše se zaměřil na hráče a hru jako takovou.
Na příští ročník asi pojedu, ale určitě ne kvůli tomu, že by akce byla dobře organizována. 
Celkově bych to viděl tak na 5/10...

0
VygošJakub Jaroš 06.05.2014

Takže takhle:

+ : battlegroundy třech armád, nové a zase o kus lepší kulisy, legendární zbraně, žádná příliš pevná spojenectví, kostýmy hráčů a ještě lepší kostýmy CP, víc bitev na louce (jak je ta louka obrovská, tak to několikanásobně zvětšuje epičnost), letos snad vůbec žádné hádky (nebo aspoň ne kolem mě), stejně tak žádné velké prasení (víc nechtěných zásahů do nezásahových ploch jsem dostal než rozdal, takže se cítím být hodným hráčem), spokojenost se svým KP (blademaster), celkový zážitek z hry (jako každý rok naprosto perfektním, azeroth nabízí přesně to, co nabízel vždycky a přesně to, co od něj vždycky očekávám a vždycky přidá ještě něco navíc - třeba dokonale otravující Tuskary při contestu se zapamatováváním žalmu pro Tiriona).

- : hmm, nic úplně jednoznačného... počasí, za které organizátoři nemohli (ale na druhou stranu vůbec nepršelo, což se o zbytku ČR říct nedalo), zbytečnost Ogrimmaru nebo jak se naše orčí pevnost jmenovala - byla strašně daleko od většiny děje a ani jednou jsme tak neměli čas, abychom si tam šli pro věci nebo odpočinout. Ale možná to bylo jen tím, že jsem byl pořád v bojové části armády. Nicméně když jsem na to přistoupil a začal proviant a vodu tahat s sebou, tak to nebyl nejmenší problém), nepříjemné schopnosti některých KP (konkrétně neviditelné stíny, které mě pak vždycky zasypaly hromadou zásahl do zad. To je ale spíš subjektivní, je mi jasné, že to přispívalo k vyrovnanosti hry, kterou si tak mohli užít i méně přímého boje chtiví hráči. Od sobotního odpoledne jsme měl navíc tolik životů, že jsem i těch pár radn do zad jakžtakž přežil); a nakonec možná přílišný počet KP (sice jsem byl rád, že většina naší orčí armády měla KP, ale musím uznat, že oproti třeba krvavým elfům měl jen málokdo z nás skutečně pěkný ksotým, který by KP odpovídal. Stejně tak u nemrtvých, kde jsme neviděl nikoho, u koho bych hned věděl, že jde o rytíře smrti, nebo u lidí, kde to jasnými paladiny taky moc neoplývalo).

Jelikož plusů je hodně a záporů jen maličko maličkých, hodnotím 9/10.

0
LyranMatěj Kučera 06.05.2014

Přijde mi, že Azeroth si nemůže vybrat, jestli bude larpem nebo bitvou a škodí mu to. Pokusy o RP vyloženě selhávaly a k dobré bitvě to má fakt daleko. Organizátoři byli často zmatení, čekací doby byly i na poměry ostatních larpů vyloženě brutální.

Ohýbání pravidel blood elfy nemusím ani zmiňovat (to už udělal někdo přede mnou) a moje hádka z natvrdlým gilneasákem, který se divil, proč jsem si od něj neuznal naběhnutí a následných 5 ran sekerou do hlavy a ramen, ke štěstí také nepřidala. Nutno podotknout, že já měl v ruce luk.

Nicméně i tak bylo vidět, že se organizátoři snaží, kulisy byly skvělé a i CP skupiny se povedly. RP pirátů, pand v hospodě nebo mrožů bylo prostě super :-)

Tak za mě 5/10

0
BowmanBowman 06.05.2014

Dle mého názoru byl tento ročník velmi podařený. Rozhodně v každé chvíli bylo všude vidět usílí organizátorů a jejich čas strávený s přípravou. Téměř jedinou nevýhodu vidím v tom, že studené počasí odradilo některé hráče a nějaké jednotlivé armády měly pak málo lidí, aby si mohly plně užít konceptu LARP-bitva, který je naprosto jedinečný a dokonalý. Bohužel některá CP musela čekat, než hráči pochopí, že za nimi můžou přijít a hrát si, zatímco jiná část armády jde plnit některý naprosto eppický a vyladěný conquest. Také mi vadilo, že někteří hráči evidentně nedávali pozor při nástupu a nečetli asi reálie světa, tak nevěděli, co se kdy kde děje a hlavně, jak se mají k jednotlivým postavám chovat.

 Naprosto super je, že po letech se znovu zlepšily kostýmy a KP byly odměněny skvělými vlastnostmi, jak bylo slíbeno. Vlastnosti KP se mi zdáli vyrovnané a do bitvy použitelné.

 Jako hlavní přednost vidím výborně vymyšlený příběh, kde se například kradlo pádlo Manorothovi-batoleti, apod. Mega-like. (to, že se s tím potom zabíjeli Sha-elfové, nejkladnější bytosti ve hře, osobní-dislike :-D).

Skvělé byly battlegroundy tří armád, kde bylo potřeba dávat pozor ze všech stran a člověk nevěděl, jak to dopadne. A pak když armáda mebyla silná v boji, mohla ukořistit legendární zbraň řekněme knowledge questem.

Z pohledu diváka se mi velmi líbila závěrečná bitva, která byla naprosto vyrovnaná a vítězství se přelévalo střídavě na každou stranu a když už to vypadalo, že vyhrají Nemrtví s Orky, tak se to na poslední chvíli otočilo.

No a jeden mínus nakonec, chyběla dějová linka, kde mohli vyhrát Sha!

0
AkuMartin Marek 05.05.2014

Super hra, jak po bojové stránce, tak i v možnosti zahrát si svou roli jako KP a té se následně držet. Moc děkuju organizátorům a těším se na příští ročník.

0
Aiman FasilNikola Balaš 05.05.2014

Na letošním Azerothu se mi líbilo několik věcí - kulisy a herní propriety, kostýmy (hlavně Sha, Tuskaři, Milamber, Cultists) a vstřícný přístup organizátorů. Organizátoři nám jako CPčkům vždy srozumitelně vysvětlili, co po nás chtějí. Tolik k pozitivům akce.

Bohužel měl letošní Azeroth daleko k tomu, aby byl boží hrou, na kterou bych chtěl jet i příští rok. Uvedu příklad za všechny: Zeptal jsem se ve hře jednoho hráče, odkud je a kde bydlí. Odpověděl mi, že Michal a že je z Kralup. Až po několika minutách si uvědomil, že jeho odpověď byla naprosto mimo. Tenhle příklad reprezentuje to, co mi na hře nejvíc vadilo. Lidi se vůbec nesnažili vžít do svých rolí (hlavně v sobotu, v neděli to bylo o špetku lepší). Stejně tak mi vadili hráči, kteří za námi přišli s tím, že chtějí "expy". V takové situaci je těžké udržet přijatelnou hladinu předstírání, že si hrajeme na fiktivní svět. Chvílemi jsem proto měl dojem, že Azeroth je spíš la (live action) než larp (live action role playing).

Pokud chce Azeroth být hrou, na kterou se lidi jezdí bavit, spíš než aby jezdili hrát role a bavit se u toho, pak se příštího ročníku rozhodně nezúčastním.

5/10

0
PyverrnJan Peterka 05.05.2014

Takže se pokusím nějak shrnout, proč jsem byl velmi nespokojen a proč už se tady neukážu.

Musím přiznat snahu o dekorace a velkou snahu CP, které dělaly co mohly. Hráči vypdali dobře a většina se snažila. Ale bohužel, ten zbytek to nemůže vyvážit.

Akce se nemůže rozhodnout, zda to bude bitva nebo LARP, díky čemuž nemá ani na jedno a sklouzává do táborové hry. Organizátor v montérkách vysvětluje lidem proč jsou nepřátelé neporazitelní. Těsně předtím narazíte na jiné nepřátele, kteří jsou, světe div se, také neporazitelní a to proto, že jim hrdina neřekl "prosím umřete". Čili poté, co do každého nasypete milion ran a zaženou armádu na útěk, tak najednou panou po ráně. Bez logiky a vysvětlení. Další bitva, máte se spojit se stranou A. Následně tam deset minut čekáte, načež přijde opět organizátor, že se máte spojit se stranou B. bez vysvětlení. Jdete na BG (BattleGround, taková minihra) a tam bojujete proti dvěma jiným armádám. Proč bojujete pokaždé proti někomu jinému a výběr armád nemá smysl ani logiku. Do toho org, který v klíčový moment řekne nepřátelům Vámi pečlivě střeženou informaci, takže se proti Vám spojí a z výherního místa náhle prohráváte. U jiného questu org náhle změní pravidla. Případně orgové všelijak nevěí co mají dělat. Před každou bitvou se čeká, třeba i 20 minut až půl hodiny....

Myslel jsem, že se bitvy a LARPy posunuly mnohem dále. Takovéto kiksy jsou bohužel naprosto neospravedlnitelné. Ve finále z toho vyšel maglajz, nuda, nebo nasrání, takže jsem se po prvním dnu sbalil a dost znechucen jsem odjel... pro mě osobně nejhorší hra za celých 15 let co jezdím na akce...

0
RiveanAdéla Bártová 05.05.2014

Geniální jako vždy. Těším se na další ročník :)

 

0
LoredLukáš Bayer 05.05.2014

Akce podobného rozsahu bývají velice komplikovaně hodnotitelné. Začnu tedy sendvičem...

Plusy

+ skvělý nemrtvý tým v čele s Nexus

+ rozsáhlé herní území

+ zajímavé úkoly

+ moc pěkné kulisy

+ převážná část CP odpovídala vzhledově i RP originálu

+ pěkné mince

+ zajímavé kombinace pití v herní hospodě

+ CP se nesnažily za každou cenu znepříjemnit hráčům život

+ kulturní vložka večer se zpěvem, tancem, divadlem, ohňostrem naprosto úžasná!

+ děj nebyl těžkopádný a byly i volné chvilky pro vlastní postavy

a minusy..

- setkal jsem s přiděleným orgem na BG, který neměl tušení co se s KP smí a nesmí v BG

-hrdinové jako např. elfský Michal Daněk a orkský Jaroslav Friš se účastnili BG a soutěží i přes to, že jejich přítomnost, rány a bla bla byly overpower. Chápu, že se chtějí aktivně účastnit, ale rozhodně nemají chodit za hráči a dávat jim rány za dvanáct, viz. kostky.

- elfský hrdina viz. výše nabádal vlastní lidi aby ignorovali kouzlo povolání ghůla (ještě když viděl, že stojíme opodál), vždy jsem si myslel, že hrdinové mají reprezentovat pravidla a ne si vytvářet vlastní na základě jejich subjektivního nesouhlasu s rozhodnutím Darkona.

- orkské zbraně byly naprosto neestetické a rozhodně neodpovídaly originálu naginaty jak mi bylo tvrzeno, nemluvě o tom, že jejich KP byly příliš silné i na poměry

- orkové svými kopími, pseudonaginatami, halapartnami, nebo jakkoliv to nazveme mi způsobili snad nejvíce zakázaných zásahů ze všech. Jejich argumentace "máš helmu" jim umožňovala bez problému bodat do oblasti obličeje (kde bohužel můj husitský klobouk nebyl) a pádné údery do hlavy (díky bohu za helmu). Ten zkouslý ret mi za naštvání nestojí, dnes už je téměř zhojený, ovšem ta nespravedlnost...

- bitvy nebyly ani v nejmenším vyrovnané, v té poslední to bylo nejznatelnější, bohužel nevím, jestli to bylo kombinací KP + přesila, nebo jen přesilou, či v některých případech jen KP

- dostat před závěrečkou svitky a poty které v závěrečce nemůžete použít je skoro jako plivnout do tváře

-štíty blood elfů spíše přípomínaly dveře, velikostně i zpracováním. Něco takového by se na Azerothu nemělo vyskytovat, pominu li, že je to OP, nevšiml jsem si, že by štítaři laskavě měli alespoň helmy, protože riziko trefit štítaře s dveřmi do hlavy je obrovské

- KP konkrétně DK měl strašně solidní mouchy. Chápu argumentaci, že healer také musí stát a odříkat básničku, jenže ten co je healovaný se může bránit, kdežto DK který zaříkává mrtvolu na ghůla se nemůže bránit, má říkat básničku a ještě musí ghůla obvázat na hlavě přes příp. kostým (tzn. vše položit, sundat štít, zbraň, rukavice apod.). Pokud se chce někdo hádat že ressurect je stejně nebezečný, ne není. Ghůl má tři životy a funguje jen po dobu jednoho boje (či jak později Darkon povolil, do konce BG) kdežto oživený je živý a dle tvrzení blood elfů s full hp..

- KP pravidla a kostýmovka a inspiromat dle reálně ztvárněných lidí na LARPECH alespoň půl roku předem. Plus pokud DK nebudou mít možnost štítu, tak posunout hranici životů úplně jinam.

- souboje tří armád byly vždycky peklo. Tři skupiny ve FFA které se různě spojují či rozpojují neumožňovaly pořádně bojovat, nýbrž jen stát a čekat, kde si bouchnout a ještě se otáčet jak větrník jestli náhodou někdo neleze do zad

- strašně mi chyběly přímočaré boje bez rizika, že někoho zraním v úzkém či komplikovaném terénu a bez nutnosti zaměřovat se na různé zrady a zákeřnosti vše v rámci jednoho boje

 

7/10

0
LykanLukáš Brtek 05.05.2014

Nezapomenutelný zážitek..