Bucañero

14 hráčů, 9 mužů, 5 žen, 0 obojetných

6 hodin , dnů , 2014

Web: http://bucanero.dimaestro.cz

Bucañero je larp nového směru!

Hudební larp!

Jedná se částečně o experiment, - muzikál z pirátského prostředí v broadwayském stylu. Napínavý příběh mořských vlků tak, jak ho znáte. To vše doplněno o na scéně vytvářenou hudbu a improvizovaný zpěv.

Pravý zpěv, pravé bofry, pravý rum!

(víc viz http://bucanero.dimaestro.cz )

8.9

57 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
NerionOndřej Janovský 21.07.2019

Asi budu opakovat, co už tu zaznělo, ale nedá mi to a zkusím to říct zase trochu jinak - jako radu pro případné budoucí hráče:

Bucaňero je experiment, který nemusí vyjít, ale stojí za ten risk. Je dobré se zamyslet nad těmito body:
1) Je mnohem důležitější umět improvizovat, než umět zpívat. Není těžké mluvené slovo tak nějak protáhnout do zpívaných frází. On ten rum trochu obrušuje ty hrany toho zpěvu a "zpěvu", navíc ten klavír stejně není moc slyšet a klavírista se přizpůsobí a tak vůbec..zkrátka není důležité zpívat dobře, ale zpívat ve správnou chvíli a správný text. Nechat ostatním slovo, ale vzít si ho, když je to dobré pro příběh.  S tím se pojí ten druhý bod..

2) je to hodně o empatii a schopnosti obětovat vítězství své postavy pro dobrý příběh. Počítat s "play-to-lose" konceptem. Ta hra je o sporu různých ambiciozních postav, jde o loď, o poklad a tak dál.. Ale dobrý pirátský příběh má jen jednoho hrdinu a nějaké ty padouchy, co musí prohrát. I prohra může být zábava (viz klasické patetické proslovy při umírání v souboji...) . Stejně je o dost otevřené a kdo četl nějaká klasická díla tohohle žánru, tak ví hned všechno.
Špatně se to vysvětluje, ale je skutečně potřeba dát prostor ostatním hráčům, aby si užili své chvilky slávy na středu jeviště..a jasně, pak je klidně zradit a oni zase třeba dají prostor vám :-)
Navíc, některé postavy mi přijdou, že nemají tak výraznou náplň - jsou jen "podporovatelé" vůdčích osobností. Takoví by imho neměli být smutní, že nekapitánují loď a neměli by se držet vzadu, ale klidně mohou na sebe vzít třeba úlohy takových těch kašparů a miláčků publika, kteří místo toho, aby zpívali, jak ovládnou všech 7 moří, vytvořili třeba scénku o hádce, kdo zaspal hlídku a která sukně mohla za to, že zaspal.


Každopádně, chtěl bych si to zahrát znovu, abych tyhle své rady mohl víc uplatnit :-)

0
ChoseJosef Procházka 09.11.2017

Sir William Lancaster, Festival elitních larpů

Bylo 8:50, když jsem dorazil na místo setkání... pak jsem párkrát mrknul... a najednou 17:20. Wow... V prvé řadě chci říct, že celý larp byl strhující. Tak moc, že člověk skoro nestačí jíst, pít (nealko) a vnímat čas. Od prvního rumového workshopu do posledního přípitku jsem byl naprosto pohlcen. Zejména oceňuji skvělé workshopy a jejich gradaci, hlavně když se přešlo k té hudební části, kdy se člověk učí poslouchat klavír, navazovat na ostatní a podobně. Kluci to měli suprově připravené. Samotný příběh byl spektakulární. Střídaly se chvíle radosti i zoufalství. Líbilo se mi, že i scény, ve kterých se zpívaně baví několik skupinek, pěkně fungovaly.

Poté, co jsme skončili jsem zbytek víkendu měl tendenci všechno sdělovat zpěvem... a playlist shanties poslouchám do dneška :)

Za mě 9/10, kdy bod dolů jen a pouze za 2 menší záseky při samotné hře, kdy nebylo jasné, jestli jedno odhalení bylo opravdu odhalení, nebo jen "vnitřní hlas postavy" a pak když se pro ostatní mrtvá postava vrátila do hry. :)

0
JupíčertFilip Kalčík 09.11.2017

Roger Goodwell, běh v rámci Festivalu elitních larpů, 10/10

 Po hře jsem přemýšlel, co bych na hře chtěl změnit, aby byla ještě lepší, ale moc toho nebylo. S vědomím toho, že jsem měl štěstí na spoluhráče a že jsme nejspíš hru uchopili tím správnějším způsobem a měl jsem bezvadnou postavu, tak tomuto uvedení dávám desítku, protože si zpívám ještě teď arggh.   A tak snad mám jediné přání, jestli by  MišMaš nechtěl udělat někdy Bucanero plus pro recidivisty...

0
SunnyLenka Daňková 06.11.2017

Elizabeth´s Faith, běh v rámci Festivalu elitních larpů, 10/10

Miluju experimentální larpy. Nevěřila jsem, že to může fungovat, obávala jsem se velké trapnosti a ono to, světe div se, funguje a trapně si, aspoň doufám, nepřipadal nikdo. 

Člověk si tam už včetně workshopů hraje jak malé dítě s bábovičkama na pískovišti. 

Tento LARP navíc člověk může hrát, kolikrát chce, protože je to spíš o tom hraní si než o nějakých nečekaných zvratech. 

Marně přemýšlím, co vytknout. Nemá to chyby a kluci jako orgové a průvodci hrou jsou úžasní.

 

0
GobersPetr Jan Vinš 17.04.2016

Role kormidelníka Stevensona, běh duben 2016.

Neobvyklý LARPový koncept improvizovaného muzikálu mi velmi dobře sedl, protože hudbu a zpěv velmi oblibuji, i když v tom kdovíjak nevynikám. Ale to ani nebylo potřeba. Je pravda, že se sešla v našem běhu poměrně kvalitní sestava, kde nevyčuhoval nikdo, kdo by měl se zpěvem vysloveně problém. To určitě usnadnilo průběh (soudě podle jiných reakcí z dřívějších běhů - zdůrazňování organizátorů, že "každý umí zpívat" může v praxi narazit na přeci jen na nějaké objektivní, hlavně psychologické hranice, kdy si člověk se zpěvem moc nevěří a proto moc nehraje).

Workshopy před hrou byly příjemným naladěním, ale hlavní zážitek si odnáším ze hry samotné. Bylo tam několik velmi silných momentů (za mě třeba milostný duet kormidelníka a personifikované lodi, který se souhrou mnoha okolností a i díky zapojení ostatních ve sboru podařil tak, že na něj dlouho nezapomenu).

Obecně si myslím, že je hra hodně citlivá na hráčské složení a to hned ve dvou ohledech, obou hudebních - pokud by se vyskytl hráč, který by měl se zpěvem zásadnější problém, tak by utrpěl nejen on, ale i celá hra na omezené interakci jeho role. Naopak na druhé straně mohou - myslím - hru narušovat přílišní "sólisté", kteří třeba dobře zpívají, ale měli by tendenci se až moc předvádět na úkor souhry s ostatními. Naštěstí první problém se našemu běhu vyhl zcela a u druhého sice byl možná trochu náběh, ale udržel se v přijatelných hranicích.

Je také potřeba poznamenat, že pokud člověk čeká klasický konverzační komorák, tak by mohl být zklamán. Formát je stylizován do muzikálu a všechny dialogy a výpovědi ve hře tomu dost odpovídají - muzikálové texty pracují se schematizacemi a kliše a kdo není ochoten na toto přistoupit, bude mít možná problém s tím, sdělit zpěvavou formou své myšlenky a nezaplést se do toho. Tedy konverzaci a nějakému dialogickému rozvinutí myšlenek (nemluvě o nějakým komplikovaných intrikách) je tu oproti "mluvenému" LARPu z definice věnováno o řád méně místa. Síla je opravdu v té hudbě.

Hodnotím 9 z 10, s tím, že byly některé momenty, které by zasloužily 10/10.

0
MorgainKateřina Holendová 08.02.2016

V první řadě je potřeba podotknout, že neumím zpívat a jsem jeden z těch lidí, kterým občas kamarádi u ohně pošeptali "měla bys to zkusit o oktávu výš a tři kilometry dál". Takže jako někdo, kdo zpívá jen v sebeobraně, jsem musela sebrat notnou dávku odvahy do toho jít.

Workshopy byly skvělé. Byly zábavné a přitom bylo jasně vidět, o co jde a proč to děláme. Byl na ně, pochopitelně krátký čas a pro někoho jako já to rozhodně nestačilo k tomu, aby zpíval ve hře uvolněně a bez obav, ale to by se nestalo a ni po roce pravidelných hodin :-).

Samotná hra byla pro mě hrozně náročná. Srovnat si v hlavě co chci říct, jak aby to bylo ve verších, na jakou melodii to zazpívat a pak to zvládnout udělat tak, aby to i mě samotné neznělo jako skřehotání bylo hrozně moc věcí najednou.

I přesto jsem si hru moc užila a bavila mě. Postavy, celková atmosféra, členěný, skriptovanost a způsob uvedení, vše naplnilo má (trochu vyděšená) očekávání.

I přes zmíněnou nehudebnost pro mě tahle hra byla něčím, co prostě musím zkusit a vidět v praxi a jsem ráda, že jsem měla příležitost.

Hodnotím 9/10.

0
NathaelenNatálka Špiříková 06.12.2015

Bucañero je opravdu hodně povedený experimentální larp, který donutí všechny vystoupit z komfortní zóny, a přitom si hru opravdu užít. Nebo spíš a právě proto. 

Hrála jsem první běh, kde ještě nebyly úplně vychytané workshopy, takže ty už teď spíš hodnotit nebudu. Hru doprovází klavírista, které dokonale chytá už snad od třetího tónu, kterou písničku zpíváte, podrží vás a ve spolupráci s duem orgů MišMaš skvěle řídí dynamiku hry. Scény mají spád, jsou dobře namíchané. 

No a pak je tady ten (opravdu dobrý) rum, který vám pomůže shodit ze sebe ostych. 

Měla jsem hodně nadprůměrnou skupinu spoluhráčů - možná proto, že na to, přihlásit se na první běh muzikálu, to chtělo nějakou tu odvahu a nadšení. Všichni do toho šli naplno a užili si to.

Bucañero je hra, kterou opravdu stojí za to si zahrát. A ne, nemusíte na to být zpěvák. Pokud máte rádi dramatické larpy a hru ven na lidi, Bucañero vás naprosto nadchne.

 

0
GenevieveAnna Vrr 30.09.2015

Role Elisabeth´s Faith

Dávám 10/10 a ráda. Larp je to experimentální a mě přijde, že experiment se vydařil. Zpěv, rum, piráti. Co víc, si člověk může přát? 

Naše hráčské složení mi nesmírně sedlo a je to určitě dáno i tím. Hráči do toho šli, zpívali, zpívali skvěle a s nadšením, zazpívala jsem si romantický duet a prožila si příběh pirát.. ehm... námořní lodi. Určitě má hra i nějaké svoje mouchy, ale přiznávám se, že pár měsíců po odehrání mě ani moc nenapadají. Je to trochu těžší hrát, protože mi často nešel najít nějaký slušný rým a občas mi nevyšlo frázování správně do rytmu, ale pianista byl skvělý a opravdu nás poslouchal, snad ho to moc nebolelo :-)

 

0
DanielLeoš Kyša 25.07.2015

Skvělá hra pro kohokoliv, kdo se nebojí se odvázat a užít si zábavu. Dostane ji vrchovatě. 

0
ŠedýMartin Honek 19.07.2015

Rum prakticky nepiju, ale tady mají ten kvalitní! A Bucaňero navíc zdaleka není jen larp o rumu. Dost možná to ani není moc larp... spíš velký tematický večer. Kolem hry je postaveno tolik jiných aktivit, že zabírají většinu času - a je to tak správně, protože hráči se mezitím naladí na stejnou vlnu, odvážou, a zjistí, že hra vůbec není tak složitá, jak si původně ze začátku mysleli.