Cesta do Isoly

12 hráčů, 5 mužů, 3 žen, 4 obojetných

3 hodin , dnů , 2013

Web: http://www.crex.eu/zazitky/cesta-do-isoly

Autor fotografií : Zik Honza Fajmon

Autoři: Skadi Tereza Rajnochová

Skupiny: —

,,The back-stabbing, loot-nabbing plans behind doors
Running low on the rum and depleting our stores
Can't tell who's on our side and who's ready to flip
When we hit the next port the whole crew could jump ship."

,,With the moods flaring, crew's glaring, cut-throats the lot
With a paranoid captain always smelling a plot
We've worked hard on this journey, but there's no land in sight
And before it's all ended there could be a fight." 

(Abney Park: Æther Shanty)

 Tento komorní steampunk/koloniální larp se odehrává v alternativním světě na technické úrovni viktoriánské éry. Mocné Evorské císařství soupeří se svým menším sousedem Galenteou o ovládnutí nově objevených zemí - Ostrovů a Nového kontinentu. Evorijci už část území prohlásili za svou Kolonii, ale musí se potýkat s domorodými obyvateli lidem Hari  i s piráty a galantskými špiony. 

Larp se odehrává na palubě vzducholodi Ztracená duše. Hráči jsou rozděleni na dvě skupiny Posádku a Cestující a mají šanci v tomto dobrodružném prostředí spřádat intriky, odhalovat tajemství, navazovat vztahy a prožít akci i citové volby.

Realizováno 15.12. ve spolupráci se skupinou Crex. 2. betatest proběhl v rámci Komorního Crexsilvestru dne 30.12. 

 

 

 

 

8.2

102 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
DrakeMichal Mikuš 30.01.2017

Hral som v rámci Hraj Larp akcie 26.1.2017

Postava: Denali

Pri hodnotení to musím zobrať trochu od boku. Keď mi do mailu prišla informácia o tom, že si mám pripraviť steam punk kostým z viktoriánskej éry, trochu som znervóznel. Nedá sa totiž povedať, že by som mal doma skriňu plnú steam punk oblečenia. Nakoniec som si povedal, že nebudem "ten, čo chodí bez kostýmu" a išiel som do požičovne. Už z popisu som mal zálusk na dve postavy. V tvrdej konkurencii pri výbere postáv som však neobstál a po prvom prehratom castingu (toto sa mi ešte na larpe nestalo) s nalomeným sebavedomím som sa na druhý už neodvážil a bral som teda, čo ostalo. Nebudem nič predstierať, takto "salty" som pred larpom ešte nebol a to sme ešte poriadne nezačli... Postava ma z prvého popisu moc nezaujala.. Pak ale prišli predherné informácie, extra informácie od Skadi a tak nejak som si začal uvedomovať, že moja postava vlastne  môže byť celkom cool, ale bude docela záležať jak sa jej zhostím. Nakoniec to pre mňa bol  fakt dobrý zážitok. Hra ponúka naozaj široké možnosti a je hlavne na hráčoch, čomu dajú prednosť. Pre mňa to bol naozaj vkusný mix, všetkého, čo som k dobrej hre potreboval. Záverom len dúfam, že som svojou úvodnou kyslosťou moc spoluhráčov neznechutil a dostatočne im to vynahradil svojim epickým herným prejavom!

Čo sa mi na hre páčilo:
Celkový setup, rekvizity atd. (vzhľadom k možnostiam (miestnosti) ktoré sme mali k dispozícii, sa to celé zvládlo až obdivuhodne)
Mal som super cool postavu s veľmi zaujímavým backgroundom

Čo si myslím, že pre mňa mohlo hru vylepšiť:
Tu by bolo fakt super vedieť, akú postavu bude hrať hráč vopred, aby si pripravil kostým a doplnky (môj kostým mi bol na 2 veci a nakoniec som ho požičal inému hráčovi). Síce som so Skadi diskutoval, že je v tom v podstate nevinne, ale upozorniť na to musím.

Za mňa teda určite spokojnosť a hodnotím veľmi solídnymi 8 bodmi.

P.S. Pre všetkých, ktorí sú na tom ako ja a radi hrajú určité archetypy postáv. Ak vám autorka povie, že postavy nie sú také, ako sa na prvý pohľad zdajú, tak jej dôverujte. Budete pak (možno !!) príjemne prekvapení.

 

0
JarkaJarka 28.01.2017

Violet de Adler, 01/2017 v rámci hrajlarpu

8/10

Solidní larp, kde není žádný důvod váhat, má-li člověk příležitost si jej zahrát. 

Co se mi líbilo:

Na postavách je dost čitelný Skadi rukopis. Možnost rozhodnout se a uzpůsobit si hru dle vlastních preferencí, toho, jak své role pojmou ostatní hráči a co mi samotné dávalo smysl se mi moc líbilo. Stejně tak i to, že spousta postav, které se podle popisu tvářily tak nějak "meh", nakonec překvapily svou zajímavostí při rozpletení linek. Myslím, že z našeho běhu neodcházel nikdo v tomhle ohledu zklamán.

Jsem vlastně docela nadšená z toho, že nešlo o žádné ultra drama, kde by vzduchem lítaly židle, rozváděla se manželství, milenci se prali s manželi a všichni nakonec zjistili, že jsou přibuzní. Některé linky byly maličko průhledné, ale za mě to byla příjemná odpočinkovka od jiných emočně-výlevných her. Možná tam hrálo roli i osazenstvo konkrétního běhu.

Oceňuju možnost dovybavit si vlastní kostým hafem doplňků (včetně oblečení), které Skadi přinesla.

Co by se příště dalo udělat lépe:

Hra by si zasloužila lepší prostory, nebo alespoň lepší propojení settingu do příběhu. Larp stál za mě jen a pouze na konverzacích, jediné, s čím se dalo něco hrát a krátce se zabavit, bylo jídlo. Škoda, když na mě zrovna nikdo neměl čas a ostatní skupiny si řešily něco jiného.

Uvítala bych, kdyby hra trochu víc hrála na nás, než aby od začátku všechno bylo v rukou hráčů. Třeba od vzducholodi bych čekala, že bude mít aspoň trochu svou vlastní hlavu. Má postava ale do toho zas tolik neviděla, tak možná špatně soudím.

 

0
FjertilFrantišek Špoutil 13.03.2016

Dobrá hra. Steampunk sice ne tak rozvinutý, ale celkově to odsýpalo a nebylo to tak dlouhé, aby se u toho hráči museli nudit. Má postava rozhodně co řešit měla a ač jsem si na začátku říkal "I am soooo dead," nakonec jsem vytrval, takže nezoufejte. Rozhodně budu rád vzpomínat. 8/10

0
ŠedýMartin Honek 18.12.2015

Od toho večera ve Schrottu přemýšlím, co dodat. Vlastně bych se mohl jen podepsat pod to, co už o kousek níž řekli Tizok a Applová... protože to mi přijde jako nejdůležitější věci: atmosféra vzducholodi, aby se něco dělo a aby se to nedělo v posledních patnácti minutách. Zejména to poslední je určitě dobré hráčům dvakrát zdůraznit. (Tu chybu jsme udělali taky.)

Jednu věc ale ostatní nezmiňují dost, a to znovuhratelnost. Isola je postavená tak, že ji budete nejen chtít hrát znova a znova, ale na rozdíl od řady jiných her ji budete taky moci hrát znova, aniž by tím jakkoli utrpěla. Doufám, že Skadi uvádění neomrzí, protože to znamená, že se bude hrát ještě hodně dlouho!

0
ČikiPetr Kuběnský 11.11.2015

Kapitán Erik Vent

Solidně udělaný larp v oldschoolovém duchu, kde je vše podstatné řečeno už na počátku a celou hru už pak táhnou jen interakce hráčů. To mimo jiné znamená, že co si do hry nedáte, to tam prostě není. Kapitánská postava navíc hraje hodně s otevřenými kartami a víc než na pletichaření a získávání tajných informací se orientuje na management lodi a posádky, což mi tentokrát dost vyhovovalo. Pokud mi něco chybělo, tak to byla nějaká forma řízení plavidla, která by nějak odůvodňovala, proč jsme zrovna na vzducholodi, a posouvala děj směrem k nějaké krizové situaci (útok zvnějšku, docházení paliva, konflikt v posádce atd.). Zkrátka trochu něco ve stylu starého CoMího Sestupu, kde vyvstávaly dramatické situace zahrnující všechny pasažéry právě z toho, v jakém stavu zrovna ponorka je.

Ale celkově to byla stylová, i když trochu klidná, jízda. Kostýmy a skvělé prostředí Schrottu byly pastvou pro oči.

0
TimoteusJan Drvota 20.09.2015

sir Robert Blackburn (hráno 19.9.2015 v rámci steampunkového conu CONiáš: Pod parou)

Postava zhýralce a proutníka, který světáckou masku čtveráka ne a ne odhodit, ani když mu leze tlustý do tenkejch. Ačkoli jsem k Robertu byl původně vlažný, rozhodl jsem se tohohle floutka zahrát s grácií. Nicméně milé dámy mi (vyjma půvabně rozpačité Glórie) odmítaly sekundovat a tak jsem ze svádění upustil a zkoušel využít Robertův potenciál jinak (zkoušel vybruslit intrikami ze zašmodrchané situace a zachránit Robertovu kůži, což se nakonec s notnou dávkou náhody podařilo).

Samotný LARP je pěkně propracovaný a zpracovaný (viz hodnocení předchůdců), nicméně má neuvěřitelně nevyužitý potenciál a zasloužil by delší dobu hraní. Alespoň v našem případě po dlouhých hodinách oťukávání došlo na lámání chleba čtvrt hodiny před koncem a posledních 15 minut dostal děj takový luftung, že jednomu šla z dění hlava kolem, díky čemuž v závěru došlo k humorné situaci, kdy se Sýček vraždil s kapitánem za nepochopeného přihlížení všech naloděných (ano, včetně neangažovanosti celé posádky). Rodinné linky téměř nedostaly prostor a těžko říct, jakby zamávaly dějem.

Co mě mrzí – atmosféra. Jednak LARP by zasloužil alespoň trochu více členité prostředí s více místnostmi či zástěnami, aby člověk nebyl vždy všem na očích (nicméně chápu, že už takhle sehnat nějakou klubovnu je výhra. Natož si diktovat). Steampunkové kostýmy byly super a po téhle stránce to hráčům moc slušelo. Na druhou stranu se tím potenciál steampunku dost vyčerpal. Hráči nedostatečně vytvářeli atmosféru vzducholodi (např. bohatě by stačilo, kdyby kapitán začal čas od času hulákat, že vlétáme do turbulencí a hráči by popadali jako zralé švestky. Nebo kdyby technik Mašina láteřil na ucpanou trubku a slabší výkon pravého motoru a občas bouchal kladivem do topení. Nebo kdyby posádka vybírala při vstupu na palubu sirky a cigarety a cokoli, coby mohlo rozžhnout jiskru a všechny nás poslat k Pánu – hrát zapřísáhlého kuřáka by vneslo do hry úplně nový rozměr. Nebo jenom reagovala na moje otázky u okna, přes jaká pohoří a řeky letíme či jestli se posádka účastnila závodu „Zlatá stuha“ o nejrychlejší přeplutí oceánu atd. atd.). Když jsem coby světák zpovídal hlavního mechanika s kapitánem, jakou mají motory koňskou sílu, nebyli mi schopni říct ani náhodné číslo a svými rozpačitými pohledy na mně působili spíše jako párek kluků načapaných na švestkách jak zběhlí vzduchoplavci.

P.S. Ještě poslední omluva Skadi za „milostný dopis od mé tety“ vyhozený z okna :)

0
ArwiBlanka Hanzlová 21.07.2015

Cesta do Isoly je řekla bych solidní kousek tradičního formátu. Jediný akt, všechny informace dané dopředu, žádné workshopy, žádné zvláštní mechaniky. Steampunk se objevuje především v kostýmových doplňcích a pak už záleží na hráčích, jestli v místnosti opravdu zvládnou vytvořit atmosféru vzducholodi, nebo to prostě bude hra v místnosti.

Mě se hra líbila, vztahy mi přišly nastavené celkem fajn a provázání bylo dostatek. Hráči hra dává velký prostor v rozhodování, a tak se může někdy stát, že se některé linky úplně nevyhrotí, nicméně na našem běhu to z mého pohledu dopadlo dobře. Takže spokojenost :o)

0
WolfusLaco Rešovský 20.07.2015

Alan Cloud, GameCon 2015 (nedela)

-> Eliška : A ja som tak dufal, ze sa v zaverecnej scene vrhnes na jedneho z nas a ja budem moct pouzit svoju sekeru proti clenovi ten odpornej slachty... No nic, mozno nabuduce ;)

Ale vazne, atmosfera perfektna (vdaka autorke aj spoluhracom), charaktery, ku ktorym si proste musite vytvorit vztah (ci uz kladny alebo zaporny), moznost volby medzi umiernenym a filmovym vystupovanim, piratske pozlatko... Proste hranie ako ma byt. Dakujem!

0
EliškaEliška Applová 20.07.2015

Violet de Adler, Gamecon 2015 (neděle)

Jsem zdeformovaná zrůda. Považte: sejdou se sluníčkový lidi, larp dotáhnou do zdárného konce, každá postava dosáhne svého a hráči spokojeně odcházejí na další špíl. A Applová sedí v rohu a je frustrovaná, protože se nikdo nepohádal (a jestli jo, tak tiše?), nikdo se s nikym neporval (a jestli jo, tak za zavřenými dveřmi?), natož aby někdo někoho zabil, všichni se se všemi dohodli, Violet nikdo nepřekážel ve štěstí a nakonec všechno dobře dopadlo. A tak se Applová rozhodla, že jestli dostane ještě příležitost, ujme se příště akční role a pořádně to tam srovná.

Těžko se mi Cesta do Isoly hodnotí, protože jsem na našem běhu viděla nevyužitý potenciál. Je to mizérie, která ve hře může jednoduše nastat, jelikož jde do jisté míry o sandbox a hodně záleží na tom, jak hráči hru uchopí. Postavy napsané pěkně, i když místy jde o těžká klišé a o náhody není nouze. +1 bod za steampunk!

0
ShakoKarel Nejedlík 20.07.2015

Navigátor Střelka, Gamecon 2015 (neděle)

Chtěl jsem vyjednávání, intriky, konspirace..., nechtěl jsem rodinné a romantické vztahy - to jsem napsal i Skadi jako své preference.  Dostal jsem navigátora lodi a s ním všechno to, co jsme chtěl - jasnou představu co hrát, spoustu věci k řešení, skvělé spoluhráče, výbornou atmosféru, nádherný příběh, zajímavý svět se spoustou možností a pár es v rukávu (nejen v mém, jak se ukázalo později). Stálo to za to. Počítejte se mnou i na další plavbu!

Nic významného nechybělo, ale není to absolutní pecka, která nemá konkurenci. Dávám 8/10.