Hlídky - Brno: Dies irae

Dopsali jsme poslední kapitolu Hlídek Brno. Je za námi moře našlapených kilometrů při hledání Zřídel a míst na šifrovačky, hodiny klikání v Šeru, litry alkoholu při vymýšlení zápletek, hrabání se v historii a pověstech Brna. Snad jste se bavili a užili si to, co jsme pro vás během těch 5 ročníků nachystali,

Děkujeme, že jste nám pomohli vytvořit Jiné Brno, jeho epické a tragické příběhy plné velkých gest a zvratů i podhoubí života běžných Jiných.

Hra byla koncipována jako sandboxový městský larp typu svět. Hráči měli možnost se v průběhu hry postavit se za Světlo, Tmu či Inkvizici a sehrát tak svou úlohu ve finálním souboji o osud města.

Ať už se jednalo o plány proradného Inkvizitora známého jako Hrobník, pomalé a nezastavitelné rozpínání takzvané Sítě, nebo o nemilosrdné tahy dávných knížat Horymíra a Břetislava, vše dohromady utvořilo mozaiku poslední kapitoly pěti letého cyklu.


ORGANIZAČNÍ TÝM:
- Lillien (Hlavní organizátor)
- Pallando (Hlavní příběhový org postavy)
- Canthal (Pravidlový org příběhový org)
- Sandriel (korektura, support veškerých pozic)
- Yrilin (support veškerých pozic)
- Horus (WEB Šero)
- Wrauu (CP master, stopovačky a hádanky)

Předchozí ročníky:

Nový řád - jaro 2012

Ve stínu orlice - podzim 2012

Oko Bouře - podzim 2013

Rekviem - podzim 2014

9.1

7 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ŠedýMartin Honek 05.10.2015

Epické uzavření pětiletého cyklu, dotažené po všech stránkách. Hráči přesně věděli, co mají čekat, a přesně to taky dostali.

Hodně mě zajímá, s čím přijdou organizátoři téhle hry příště... a ještě více mě zajímá, kdo se tradice brněnských Hlídek ujme dál.

0
JörgZdenek 30.09.2015

Celý pětiletý cyklus LARPu Hlídky Brno byl unikátní tím, jak blízko se mu podařilo dostat atmosféře a ladění předlohy, tedy knihám Lukjaněnkovým. Mnohé principy známé z knih se ve hře více či méně promítly, aniž by však dávaly znalému čtenáři najevo kterak problém řešit. Velice kladně hodnotím rozhodnutí postavit svět Jiných, ve kterém obě hlídky byly pouze součástí, nikoliv ústředním prvkem. Prastarý konflikt Světla a Tmy přenesený na lokální úroveň drobných gangů a sekt s postupem času vyeskaloval a odhalil mnohem větší machinace, než se komu na počátku vůbec zdálo.

Mocný byrokratický aparát hlídek držel Jiné na uzdě, občas došlo i k nějakému tomu tribunálu, do bojů a machinací se nejednou zamíchala samotná mocná Inkvizice... A Jiní v Brně zatím pátrali po starých artefaktech, po místech a osobách hluboce provázaných s pověstmi a historií Brna, a to vše proto, aby v závěru přiklonili ručičku vah na tu či onu stranu.

 

Hlídky byly LARP plný emocí, zoufalství, odhodlání, hořkosladkých triumfů, a především neopakovatelných zážitků. Nejeden z hráčů zjistil, jak hluboko dokáže vést králičí nora. Krom úžasných příběhů a atmosféry jako vytržené z knih měl LARP ještě jeden trumf - opravdu funkční systém prohledávání pravděpodobnostních linií - počítačové Šero. Po grafické stránce bylo velico blézké tomu, co jste mohli spatřit ve filmech o hlídkách. Hledání osob, míst, událostí, artefaktů... Věru, kdo se chtěl věnovat analytické práci v Šeru, měl co dělat.

 

Velký dík patří každému, kdo se jakkoliv podílel na realizaci a průběhu celého pětiletého cyklu. Bohužel, každý příběh jednou končí, a zde jsme se již octli na poslední stránce. Nezbývá, než knihu zavřít a uložit ji ve svém srdci, kam zajisté patří.