Hlídky Pardubice
25 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných
0 hodin , 0 dnů , 2011
Autoři: Khelben Daniel Bohovic, Darien Kristýna Obrdlíková, Newman Jan Novák
Skupiny: —
Hlídky Pardubice chtěly připomenout tradici Hlídek, které zde probíhaly v minulých letech, s obměněným organizačním týmem a jinými představami vytvořili více příběhově hnanou hru ve které nebylo nouze o detektivní zápletky i o osobní dilemata mezi světlem a tmou.
5.2
6 celkem
Vaše hodnocení je: 0
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit.
Události
Larpy autorů
- Arkánum (2009)
- Noční hlídka 1 (2005) (2005)
- Noční hlídka 3 (2007) (2007)
- Arkánum V (2013)
- Hellcon 2001 (2001)
- Arkánum IX. Road to Perdition (2017)
- Noční hlídka 2 (2006) (2006)
- Legendy: Do Podsvětí (2019)
- Arkánum X. Berlín 89 (2018)
- Warhammer 2009 (2009)
- Warhammer 2008 (2008)
- smazat (2018)
- Warhammer 2010 (2010)
- Arkánum VII (2015)
- Arkánum II: Až slunce zapadne (2010)
- Arkánum IV (2012)
- Kostky Smrti (2014)
- Arkánum III (2011)
- Příběhy divokých planet 2018 (Firefly) (2018)
- Hlídky Pardubice (2011)
- Matrix (2008)
- Arkánum VI (2014)
- Tunguska (2018)
- Keltika (2016)
- Příběhy Vikingů (2019)
- Příběhy ze světa zaklínače (2015)
- Ardavské údolí 1462 (2010)
- Příběhy Středozemě (2014)
- Střepy Abeiru (2011)
- Střepy Abeiru: Stezky padlých (2015)
- Legenda o Blackhill (2019)
- Matrix II (2010)
- Ozvěny Nirnaeth (2019)
- Příběhy ledu a ohně (2016)
- Arkánum XI. Jeden svět nestačí (2019)
- Arkánum VIII (2016)
- Příběhy Averlandu (2017)
- Střepy Abeiru: Krkavčí citadela (2013)
Den první, to dobré.
Pardubice. Město, které noční hlídka používá jako boot camp pro nové členy a denní tam prakticky neoperuje (její stav tam tvoří několik upírek, které baví hlavně být upírkama, že ano). Tím je nastaven setting plný postav na nízkých stupních v hierarchii hlídek a i síly, což pro mě osobně dělá hru mnohem, mnohem zajímavější. Ve hře byla hrozně cítít bezmoc takto slabých postav. Probíhalo tam několik slušných detektivních linek, výslechů, pátrání, jednání s denní hlídkou a celkově přesně toho, co si člověk představí, že se tam bude dít, když viděl film a četl první knížku. Žádná epika, rituály nebo tajemní hustí nepřátelé. Jen špína, zmar a denní hlídka, co se vám směje do obličeje, protože byla na místě o dvě minuty dřív a "tady se přece nic nestalo, ne?" Osobní linky taky probíhaly, u larpardu hodně platí, že člověk dostane to, co si napíše na začátku v registračním dotazínku a co si dohodne při tvorbě postavy. Já osobně to dostal splněné ze zhruba 110% :)
První polovina hry mi dala 24 hodin, ze kterých jsem byl fakt unešenej. Jasnej 10/10 a představa, že takhle nějak by se měly dělat městské hry.
Den druhý, šok.
A poté, po těžkém morálním řešení poslední detektivní linky se začal řešit "hlavní" příběh. Nějaká linka o supermágovi (myslím) mimo kategorie, kterej dělal hustej rituál někde v Praze (myslím), na což šlo přijít jinejma rituálama (myslím). V zásadě jsme tam smutně pobíhali, snažili se něco rozlousknout, abychom po trochu divném dni došli k závěrečnému střetu, kde se nám cp vysmála, že na ně nemůžeme, protože jsou v hlubší úrovni šera, hlavní cp nám vysmálo, že jsme blbí, když jsme neodhalili jeho přestrojení a organizátor se nám vysmál, že jsme vůbec netušili, jak to hrát a že to přece bylo moc snadné.
Jako vážně jsem chvíli přemýšlel, jeslti to není nějakej blbej vtip.
Nebyl.
Abych jen nehanil, na internetech přišla nějaká reflexe a situace se trochu zklidnila, nicméně druhá polovina hlídek ve mě zanechala přesně ten obraz, jak se městské hry dělat nemají.
1/10. Jeden bod za možnost pobíhat v roli po Pardubicích.
Shrnutí
Součet dává 11/20, což by vycházelo na celkových 5.5 bodů. Já dám sedm, protože ty kladné momenty za tu doby vytěsnily ty špatné.
7/10
Pravidla a mechanika hry byly jednoduché, ale účinné (třeba "detektivování" pomocí aur bylo pěkné).
Za mě 6/10 (tzn. naprůměrné hodnocení), možná proto, že jsem tak trochu hlídkofil, možná protože se autorům povedlo atmosféru hlídek dost přiblížit a ne všichni Světlí byli klaďáci a ne všichni Temní záporáci (a tak to má být).