I speak only da Truth
12 hráčů, 9 mužů, 2 žen, 1 obojetných
8 hodin , 0 dnů , 2011
Autoři: Drrak Petr Platil, Gordhart Roman Čech, David David František Wagner, Huan Matěj Sybr
Skupiny: —
Přístavní čtvrť je nejtvrdší místo v celém New Orleans. Bylo tomu tak i před hurikánem, ale po něm zmizela třetina obyvatel a život v New Orleans je ještě nebezpečnější než dříve. Propojení organizovaného zločinu a špiček policie už kritizují dokonce i někteří borci z ghetta. Vraždy, drogy a ilegálové tlačí obyčejné lidi do rohu. Říká se, že New Orleans už pomůže jenom zázrak.
90 celkem
Vaše hodnocení je: 0
Pro hodnocení se musíte přihlásit.
Události
Larpy autorů
- Písek by Day: Haitagan LARP (2004)
- Písek by Day: United (2005)
- Země snů: Zlatá léta (2008)
- Země snů: Rok ticha (2009)
- Země snů: Sen ve stínech (2007)
- Země snů [2006] (2006)
- Písek by Demence (2005)
- Písek by Day: Romance sněhu a krve (2006)
- Písek by Day: Sbírka neštěstí (2006)
- Písek by Day: Dluhy minulosti (2005)
- Písek by Day: Res publica (2005)
- Písek by Day: Stroj (2005)
- Bitva o Pellenorská pole (2008) (2008)
- Belle Epoque (2019)
- Princův Gambit (2012)
- Země Snů: Sen o Hříchu (2010)
- Bitva pěti armád [B5A, 2015] (2015)
- Válka s Angmarem (2019)
- Dědictví Bouře (2017)
- FK Perseus (2012)
- Příběhy divokých planet 2018 (Firefly) (2018)
- Čistky (2019)
- Kvest (2015)
- Porta Rossa MDVII (2011)
- Čára (2018)
- ZKAPK XII (2011)
- Borograv (2012)
- Příběhy ze světa zaklínače (2015)
- Orlov (2014)
- Kmeny (2015)
- Cave Canem (2015)
- I speak only da Truth (2011)
- Vše nejlepší (2007)
- Ardavské údolí 1462 (2010)
- Příběhy Středozemě (2014)
- Zusammen/Sami/Sudetenland (2017)
- Konec dějin 2.0 (2019)
- Skoro Rassvet (2012)
- Tábor (2008)
- Tak Zpíval Listopad (2008)
- Válka o Prsten 2016 (2016)
- Konec dějin...? (2014)
- Obora 2P915 (2012)
- Smrtihlav (2014)
- Zpěvy rytířské (2018)
- Moon (2011)
- ZKAPK XIII (2012)
- Válka o Prsten: Hvozdy Ithilienu (2017)
- Válka o Prsten - Ústup z Minas Tirith (2018)
- Requiem: Reichskinder (2017)
- Proti králi (2018)
- ZKAPK XV: Lotrovské halabulu (2014)
- De la Bête (2013)
- Zkapk XIV: Válka gangů (2013)
- ZKAPK XVI: Invaze krutosti (2015)
- Konec dějin online (2020)
- Legie: Sibiřský příběh (2014)
Bloody Mary, Live Action Pride 2017
Truth mi dala určitým od malička zaškatulkovaným věcem nový rozměr. A umožnila mi zažít na chvilku vztah, o kterém se mi nikdy ani nesnilo;).
Baron
Hráno 13. 8. 2017 na Live Action Pride
Hra mě jednoznačně bavila, ačkoli jsem občas tápal (vinou spíše mou, než autorů). Zejména ze začátku jsem zejména pasivně řešil s ostatními hráči jejich věci, než abych byl sám hybatelem dění. Měl jsem dojem, že to se ode mě vlastně trochu čeká, ale určitě šla role pojmout jinak. S postupem hry se to měnilo a já se bavil víc a víc, zejména když začla krystalizovat pointa. Právě díky ní doufám, že autoři hru brzy zase uvedenou, protože bych si ji rád zahrál znovu za některou z dalších postav. Jak zde píše řada dalších lidí - v zásadě očekávám, že mě druhá hra bude bavit o chlup více:) Prozatím 8/10.
Jinak organizačně a technicky vše zvládnuto na jedničku.
Francis Dupont
Hráno v rámci Pridu, 08/17
Tahle hra bohužel opravdu nebyla pro mě. Nepamatuju si, kdy bych zažila takovou míru frustrace jako tady a bohužel to nebyly emoce (ať už měrou, tak i charakterem), které bych si ze hry chtěla odnést. Během hry jsem párkrát byla jenom krok od rudé stopky, a to ne proto, že by mi někdo dělal nějaké nepříjemnosti, ale protože mi běželo hlavou "k.... já už vážně nevím, co mám dělat, nevím, jak dál mám situaci řešit, nikdo se mnou nespolupracuje, všechno se mi hroutí pod rukama, mám to tu na zodpovědnost, ale akorát ostatním hru kazím, tohle fakt není pro mě, půjdu domů."
Asi jsem neuměla být dostatečně rázná, nicméně charakter postavy je napsaný dost jednoznačně a ostatní postavy ode mě očekávaly jiný způsob jednání, aby byli ochotní se mnou nějak spolupracovat (a připadalo mi fakt hloupé muset porušit základní princip a jediný výrazný rys té postavy). Zároveň jsem neuměla najít skulinky, které tam zřejmě byly, abych si cestu prošlapala. No, asi je to jenom pro otrlé/odvážné/průrazné, nicméně jsem asi první člověk, co s tím má zásadní problém, takže bych to pro volbu této hry a postavy asi neviděla tak černě. Jen se, potenciální hráčky, připravte, že pro Francis je to vážně hra stojící na frustraci (jak píše i Lenka níže), a že to, že máte nějaké postavení a přesvědčení, vám nemusí nijak pomoct, spíš naopak, a že cíle, které ve hře máte, můžete projet - úplně všechny - a ostatní vám to nezapomenou dát sežrat.
Speak je pro me naprosto dokonalá hra, proto jsem orgy ukecal, aby ji uvedli po x letech znovu! :)
Stiznosti prostoru jdou jen a jen na moji hlavu, protoze jsem prostor zajistoval ja a bohuzel nam teste pred hrou vybouchnul hlavni prostor a tohle byla nahrada a me nedoslo, ze je to tam se seginalem tak pitome :( zato se hracum omlouvam a doufam, ze jim to ten pribeh tolik nezkazilo!
16.1. Postava Francis Dupont 8/10
Francis byla silně frustrovaná a proto s ní i já po hře zažila svůj první bleed. Byla jsem naštvaná na všechny záporáky, že se stalo to, co se stalo a jak to mohli dopustit.
+ příběh s autentickými videovými vstupy i divadelními scénkami je skvěle sestaven a vtahuje do děje
+ organizátoři a CP
+ měla jsem velké štěstí na hráče, takže všichni byli velmi přesvědčiví
+ manžel to hrál druhý den a hodně věcí u nich probíhalo zcela obráceně než u nás, takže mne bavilo poslouchat, jak jinak to také může probíhat.
- práce s telefony se dá špatně hrát v místě, kde není signál (to mohli autoři předem proklepnout), ale to stačí vyřešit změnou prostoru.
- to, že se mi právníci motají na policejní stanici, kde chci řešit své věci a nemám moc prostor je vykázat, to se mi nelíbilo a nepřišlo mi to moc reálné. Takže bych zvážila rozdělení na sektor policejní, soudní a gheto.
-finální skript, jak to celé musí nutně skončit chápu vzhledem k poselství, které to má nést, ale zrovna v našem případě by to tak u soudu, myslím, normálně nedopadlo.
Celkově vřele doporučuji. Nevím,jestli bych to hrála podruhé, když už znám ten koncept a nebylo by to pro mne tedy takovým překvapením, ale člověk nikdy neví :D.
17. 1. 2016 Baron
Moc nefungovalo místo a technika; hlavně nedostetk mobilního signálu v náhradních prostorách zapříčinil výrazné ovlivnění první půlky hry. Naštěstí to nebylo tak zásadní, ale slyšel jsem, že tahle část byla v jiných skupinách úplně jiná a tak o hodinu až dvě delší. Trošku taky haprovala předherní organizace, ale opět, nic zásadního, alespoň byl čas na výměnu "Tvoje máma..." vtipů.
Trošku nefunkčně za mě působily soudy; výsledkem jejich extrémního zjednodušení vznikla jakási nejistota, jak vlastně takový soud funguje, co je přípustný důkaz / svědectví a podobně. Na druhou stranu to vyznění hry nijak neovlivnilo
Bohužel jsem až ke konci pochopil mechaniku předávání vzkazů svým lidem a tím možnosti ovlivnění dění mimo místo hry. Myslím, že tohle by si zasloužilo trošku lepší vysvětlení před hrou.
Moc jsem si užil hraní slizkého capa di tuti capi, který se překvapivě často snažil situaci spíš uklidňovat říkáním věcí, které lidé chtějí slyšet. Chápal jsem ji trochu umírněněji, než bylo asi předpokládáno, ale myslím si že šedesátiletý vůdce ghetta si nebude špinit ruce ;-)
Celkové vyznění hry je tak pro mne jednoznačně pozitivní, i když z té závěrečné paralely alespoň z mého pohledu moc nezbylo. Na druhou stranu, o to to možná bylo zajímavější, protože kdoví jak to vlastně bylo :)
16. 1. 2016 Pokladník Jim
17. 1. 2016 Padre
Já opravdu nevím, jestli jsem nějak vadný, a všechno mě nadchne, nebo hraju tatřka jen dobré hry. V každém případě je I speak only da Truth úžasná hra. Na hru samotnou se mi vlastně ani tolik nechtělo, ale už od úvdních workshopů jsem věděl, že to bude nářez.
Postavy mi přijdou fajnový, jsou propojené tak akorát, aby to dávalo smysl, což vždycky oceňuju. Role Jima jsem se dost bál, podle medailonku se mi vůbec nezamlouval, ale zřejmě dost dobře věděli, proč mi jej dali. Byla to skvělá, silná a emotivní hra navíc podpořená skvělými spoluhráči.
Roli Padreho jsem dostal zhruba půl hodiny před začátkem hry, kvůli "larpovému moru", roli starce jsem se vždy úspěšně vyhýbal, ale myslím, že mi celkem sedl. Hra za něj byla naprostým protipólem toho, co jsem jako Jim prožil den předtím. Stejně, jak jsem byl z Jimovi hry špatnej (i ty slzičky objevily) tak jsem se po konci této hry celkem usmíval.
Ta hra je hodně skriptovaná, ale to není špatně. Pro mě v tom bylo fajnové právě hledání těch cest k naplnění svého "osudu". Hra navíc skrývá jedno ne až tak dobře ukryté, ale o to hůře odhalitelné poselství.
Rozhodně doporučuji :-)
Postava Mary
Hrát ISODT pro mě bylo snad nejdokonalejším otevřením larpového roku. Ta hra je prostě skvělá. Já to navíc měla umocněné nejlepším hráčským osazením, které jsem si vůbec mohla přát. Tv výstupy byly na 1. CP byly na 1. Příběh, uvěřitelnost, emoce, skriptovanost, postavy, jak byly napsané, byly na 1. Prostředí, hudba a divadlo byly taky na 1.
Většinou hraji vztahy, kde je drama, výbuchy násilí a emocí a vášeň. Tady jsem hrála nesmírně komorní a klidný průběh partnerství, tak trochu jinak a neuvěřitelně mi to sedlo. Za rozšíření obzorů a i za to, co jsem napsala předtím, nemůžu hodnotit jinak, než plným počtem bodů.
Hrál jsem dvakrát. Je dobře, že jsem hrál dvakrát. Kdybych jej hrál jen jednou, byl bych velmi smutný. Až potom, co se člověk po trochu zmateném dělání a nedělání různých věcí dozvěděl “o čem to doháje celé bylo” jsem si dokázal druhý běh vychutnat až do posledního závěrečného titulku jako jeden z nejsilnějších zážitků poslední doby (a že ta konkurence je pořádná). Často diskutovaná naskriptovanost může chvílemi frustrovat, ale bez ní by to prostě nešlo.
Samostatnou zmínku zaslouží úžasná výprava, která jednak přispěla ke svělé atmosféře a jednak výrazně usnadnila orientaci v různých dějových skocích. Taky potěšilo využití mobilních telefonů, skvělých videovstupů a dokonale otravných CPček (zdravíme slečnu reportérku;-).
A kandidát na nejtrapnější manželský rozhovor na larpu ever! Yay! :-)
Mých vnitřních pět policajtů se uradilo a prohlásilo larp I speak only da truth za zásadní. 9/10
Hodnotil jsem: 9
Jeden bodík ubírám za mne trochu ubíjející koncovu fázi hry... Jinak naprosto super, postavy super, videovstupy super a celkově jakože super...