Jaro 1957

Je jaro 1957. V Československé republice je díky obětavé práci lidu úspěšně budován socialismus.
Ne všichni jsou ale ochotni přiložit ruku k dílu a pracovat na lepší budoucnosti. Zrádní záškodníci, jejichž samotná existence popírá materialismus Marxismu-leninismu, se zřejmě snaží o něco, co může ohrozit nejen pětiletku, ale celou společnost.
Speciální tajná jednotka Státní bezpečnosti se vydává vypátrat pravdu o událostech, o kterých nesmí nikdo nic vědět. Ale ví toho o nich oni sami dost?

Špionážní mysteriózní thriller na pomezí historického dokumentu a temné fantasy z prostředí socialistického Československa.
Od tvůrčího týmu Aideen-Brannwen-Kivan-Sinkar-Vygoš.

7.7

6 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

FrankMartin Franc 12.04.2017

Otřele (mystika) neotřelý (komunismus) námět se zkombinoval s velmi dobrou produkcí a vyšla z toho povedená družinovka s pár slabšími a spoustou výborných setkání. Za sebe bych vytknul hlavně to, že organizátoři nepočítali s možností, ehm, extrémnějších řešení a příběh prostě nedovolil možnost sebevraždy postavy, ačkoli situace si o to přímo říkala. Ačkoli na místě orgů bych se zachoval stejně :-) Druhá věc bylo v úvodním setkání velmi zábavné vyšetřování a hledání stop, které se pak už ale ve zbytku hry neopakovalo, což je škoda. Pak samozřejmě bylo pár komunikačních šumů, nepochopení ze strany nás hráčů které vyústilo asi ve dvojnásobnou délku závěrečného setkání a několik blbostí ze strany nás hráčů které vyústily skoro ve smrt družinky, ale s tím už se tak nějak musí počítat.

Na plusové straně je zajímavý příběh, reálie, kostýmy, celkový feeling ze situací a i ta dlouhá závěrečka dokázala vtáhnout a dala zapomenout na to že je zima a hluboká noc.

NecronAdam Slabecký 05.04.2017

Zajímavý námět, svižný děj, drsné scény, mystika, humor. pěkná produkce, Jaro se prostě povedlo. Jaro si nekladlo za cíl být nejdrsnější, nejakčnější nebo nejemotivnější hrou, ale míchalo všechno v pěkném mixu, sice možná lehce konzervativním, ale perfektně funkčním.

Můj subjektivní zážitek byl výborný (Asi můžu říct, že naposledy mě takhle bavilo hrát u Fuingora v roce 1997. I když je pravda, že poslední dva roky mi nebylo nejlíp, takže jsem si hry v tom období nedokázal tak užít jako teď Jaro.), objektivně tam byly některé chyby, ale ty se vychytají u dalších běhů. 

Když budu hodnotit jednotlivé aspekty:

Námět: Kombinace komunismu, atmosféry padesátých let a pohádkových motivů je neotřelá, zajímavá a velice nosná. Je ve své podstatě trochu humorná, což má pozitivní dopad na zábavu během hry, nevýhodou je, že drsné věci tím nejdou udělat tak drsné.

Děj: Standardně zajímavý, bez nějakých zásadních wow momentů, ale pěkně fungující, bez klišé a předvídatelných věcí.

Setkání: Hodně různorodé. Některé byly opravdu dokonalé, jiné slabší, ale ty se vylepší.

Drama: Některé scény byly hodně emotivní a výborně udělané. Nebyla tam rovina emotivnosti, která by hráče nutila brečet nebo zanechala hráče rozloženého dlouho po hře, za sebe to ale beru spíš jako výhodu a v kontextu hry ideální.

Boj a úkoly: Ve hře sice nebyli nějaké vyloženě inovativní souboje, ale byly tam geniální technické vychytávky a úkoly (byť já je většinou neviděl) a psionika u bojů hodně zvýšila zábavnost a zajímavost.

Produkce: Výborné rekvizity, jak po stránce technické i grafické, dobré kostýmy, dobové auto, prostě super. Jediné co by šlo ještě udělat lépe by bylo hrát v opravdovém kosmodromu a JZD. Možná omezit přesuny civilizací, aby hráče tak nerušila současná architektura a vozidla.

Organizátoři: Byli opravdu skvělí, perfektně hráli svoje role a výborně o nás hráče pečovali.

Obecně je moc hezký pozorovat, jak už druhá "generace" hráčů, kteří tak trochu vyrůstali na mých hrách, dokáže dělat výborné larpy. Jen tak dál.