Konference

105 hráčů, mužů, žen, obojetných

8 hodin , 0 dnů , 2014

Web: http://www.konference-argumentacnidrama.cz/

Konference je argumentačním dramatem, ve kterém se na velkolepé hostině schází zástupci všech velkorodů planety Astaka, aby diskutovali o budoucnosti nejen rodů, ale i planety a lidí na ní. Těch lidí, kteří museli před více než 500 lety odejít ze Země ovládané androidy, aby zde našli nový domov. Slavnostní hostina se koná obvykle každých 10 let, ale tentokrát byla nečekaně svolána o 4 roky dříve. Co se stalo? Kdo se stane novým vládnoucím rodem a jaký bude osud Astaky?

 

Konference je projekt podpořený z programu Think Big, který realizuje Nadace Telefónica ve spolupráci s Nadací rozvoje občanské společnosti.

8.2

45 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ŠedýMartin Honek 20.07.2014

Naprosto netuším, co si o Konferenci myslet. Neměl jsem od hry žádná očekávání (web nic extra nesliboval) a přesto jsem odjížďěl zklamaný. Připraveného děje bylo málo (všechno by šlo dost rychle vyjednat i v jedné osobě), ale přesto se lidé moc nenudili. Setting byl tak nádherně rozpracovaný (androidi, klany, timeline), ale zároveň plný zcela nerealistických bot. Hra byla dopředu avizována jako těžce gamistická (či, chcete-li, argumentační), ale její dopředu připravený závěr by šel by ovlivnit jen kdybychom hru chtěli cíleně rozbít.

Když jsem Konferenci uviděl na databázi, nevěřil jsem vlastním očím. U hry, která podle mě původně vůbec neměla šanci byť i jen na jedinou desítku, je desítka nejčastější hodnocení! Hra, která jako by vypadla z generátoru náhodných čísel, hráče více než bavila! Tak nevím. Třeba autoři použili nějakou vyšší magii a promysleli věci tak do hloubky, že nějak dávají smysl a já to jen nevidím. Zjevně jsem tu hru vůbec nepochopil.

0
LegasLukáš Selichar 19.07.2014

Dobrý den,

ačkoliv znám Daniela a Zuzanu velmi krátce (a tím pádem jsem čekal úplně cokoliv), mne tento argumentační larp pobavil a zahřál u srdíčka, protože takovýchto larpů moc není (aspoň co vím já).

Mínusy:
chvílemi jsem jen tak seděl jako 2. velvyslanec a čekal, až něco budu moci probrat s 1.
gulas
sardinky (nebo co to bylo)

Plusy:
pokud máte poradnej stroj, muzete ho zaparkovat uvnitr
jídlo
pití
vetsina lidi
dobre misto
papírky s after effecty
hodne infa pred hrou

Zaver:
Larp byl cool a konecne jsem si nasel nejake kamarady, takze davam 10/10

PS: V Gurkha tymu fakt prd*l :D

0
RodrigoJan Koutník 17.07.2014

Vzhledem k tomu, že jsem hrál jednu z důležitých postav, tak nebyla chvilka kdybych se při hře nudil. Užil jsem si jak interakci společně s hráči z mého rodu, tak i s hráči z ostatních rodů. Nikdy jsem se nezúčastnil žádného podobného larpu a měl jsem z toho obavy, ale všechny byly naprosto zbytečné. Všem co váhají vřele tento LARP doporučuji. 

0
GavrocheJan Winkelhöfer 17.07.2014

Vzhledem k tomu, že jsem hrál opravdu velmi netypickou (ale skvělou!) postavu, nebude tohle hodnocení ani zdaleka objektivní. Ono se o to jaksi ani příliš nesnaží... Gamistické zápletky se mi vyhýbaly, cíle rodu mi byly od poloviny hry víceméně ukradené. O to víc jsem si užil vniřní dilemata a osobní vztahy, které se dokázaly na ploše hangáru zrodit a mnohdy projít zajímavým vývojem. A zjistil jsem, že hrát postavu, která má vlastně být děsně znuděná, je dost zábava, zvlášť když vám kolegové za každý neškodný pokus o rozptýlení začnou vyhrožovat smrtí :-D

Jedna z výrazně pozitivních věcí je setting. Kombinace steampunku a postapa mi přišla lákavá už od poslechu, ale na místě, když člověk viděl nádherné detailní kostýmy a osvojil si formální vystupování, až když se vcítil do některého z obyvatel planety Astaka, padla na naši společnost atmosféra těžká jak orbitální dělo a hustá jak síť vztahů a kontaktů mezi rody. V pozadí funguje propracovaný příběh, který ukazuje, že za vytvořením světa Konference jsou hlubší myšlenky, rozhodně nejde o svět, který by vznikl nějak samoúčelně.

Celá realizace byla také skvělá - úžasné prostředí, fungující hostina s opravdu znamenitou obsluhou, klobouk dolů před všemi, kteří si na tom mákli. Obvykle se v hodnocení těmto tématům nevěnuji (často odvádějí zbytečně mnoho pozornosti od samotné hry), ale tady prostě musím chválit, chválit, chválit.

Na hře se objevily poměrně výrazné a náhlé dějové zvraty, což je asi jediná věc, kterou bych organizátorům předložil k dalšímu rozmyšlení. První taková událost totiž docela zamíchala dramatické a gamistické věci dohromady, což minimálně u našeho rodu stoplo další obchody, protože jsme k hernímu systému částečně možná ztratili onu exaktní důvěru, jíž bylo podmiňováno rozhazování stamilionů do okolí. To se ale částečně vykompenzovalo určitým posunem, kterým v tu chvíli hra prošla, což otevřelo další zajímavá témata a způsoby hraní.

Celkově se skláním před úsilím, které do Konference Zu a Mu vložili. Dotáhnout takový projekt do konce prakticky ve dvou je prostě obdivuhodné. Na mě to celé fungovalo, čas vymezený hře utekl stejně jako bývalý nejvyšší správce financí rodu GAPA. A jako Allan Renly, který se touhle dobou prochází ve své kajutě na mezihvězdné lodi a cestuje vesmírem na místo, které snad konečně bude chtít nazývat domovem.

Instinktivních 7/10, protože cítím, že pokud Zu a Mu zase něco vytvoří, budu vyšší čísla potřebovat :-)

0
SaxHonza Bělina 17.07.2014

Na začátku jsem se bál, že je to hra pro "vyhravače" atd... :) ale vlastně to tak nebylo a nakonec to bylo super

klady které stojí za zmíňku:

+ Jídlo, pinglové atd... (na guláš sere pes, stejně jsem byl už přecpanej)

+ okamžité důsledky plnění úkolů (jen možná mohli bejt trošku drsnější)

+ pro mě to bylo něco novýho a opravdu jsem zažíval adrenalin co a jak dopadne :)

+ hangár byl prostě boží

+ naopak se mi líbilo to předčítání kroniky se špatným zvukem. Myslel jsem si, že je to tak správně, že to má prostě lidi prudit :D

a zápory

- podle mě moc dlouhý, kdyby to bylo o hoďku kratší tak za mě lepší :)

- teošku osvětlit ekonomiku

za mě 9/10 fakt jsem si to užil

 

 

0
LoktarPetr Šípoš 17.07.2014

Jo a ještě jedna věc, pokud si myslíte, že by Think big dovolilo čerpat dotace pro akci na svatbu, tak to jste fakt spatli na hlavu. To, že se na jednom místě děje více věcí neznamená, že jsou z jedněch peněz. Pokud jste ty peníze v konferenci neviděli, tak zajděte k očnímu.

0
RennAlžběta Brodská 16.07.2014

Na to, že jsem se na to ani moc netěšila jako na LARP, kostým jsem dávala dohromady na poslední chvíli.....  nakonec musím uznat, že to bylo hodně super. Asi nejvíc cool mi přišli čísníci a číšnice, kteří se za celý večer nezastavili, jim patří má velká úcta. Co se týče hry samotné, ze začátku to bylo super, v pozdější fázi hry už jsem se trošku chvílemi nudila, ale jinak to bylo opravdu úžasné. Snad jediné, co bych vyčetla je ten systém s hodnostmi, protože jako 3. velvyslanec jsem prostě neměla, co na práci, zatímco hlavní velvyslanec se nezastavil celý večer. Naopak bych pochválila, že za každý úkol člověk dostal papírek a přečetl si, jaké má jeho snažení důsledky, škoda jen že to lidé už tolik neřešili. Hodnotila bych 8/10 ale za úžasnou atmosféru v hangáru a tu obsluhu 9/10

0
***Tereza Hrubá 16.07.2014

Uspořádat pořádnou svatbu s afterparty pro kámoše v podobě larpu-proč ne, přišlo by mi to, jako docela dobrý nápad, také si cením snahy a úsilí tvůrců, výběru parádní lokace… ale... přikláním se k názoru o velké kontroverzi celého nápadu!

Hra samotná byla, jako onen připálený svatební guláš, složená z fragmentů, které se vzájemně neovlivňují, s nezvanými hosty, s obrovskou ambicí a sebedůležitostí, po které zůstává pachuť. Jako host na cizí svatební afterparty jsem čas přežila, nikoliv prožila.

Velký dík patří spoluhráčům z AMARTU, kteří vzali celou absurdní akci s humorem, díky nim to nebyl zcela promarněný čas. Za mě 3/10.

0
RagnarMartin Kolombo 15.07.2014

Od konference jsem toho moc nečekal... už jsem zažil pár Larpů, které byly o argumentaci a většinou jim někde v průběhu došel dech a nebo to vypadalo, že vlastně vyjednávání vůbec nikam nevede protože se nejedná o reálných uchopitelných věcech. Sám mám organizaci jednoho LARPu založeného na politickém jednání za sebou a tak vím, kolik je práce s tím připravit rozumné podklady aby bylo o čem a proč jednat.

 

Musím říct, že jsem byl nakonec veskrze nadšen. Kombinace cílů rodu DARHOL a mých osobních cílů byla rozhodně dostatečná na celou dobu hraní, po většinu hry jsem nevěděl kam dřív skočit a pořád bylo co řešit. Super bylo, že se v rámci LARPu organicky vybudovaly jakési dva politické bloky a druhá část byla hlavně o získávání podpory pro svůj blok... opravdu hodně jsem si užil hučení do HELIXu, že právě zbrojení je tou nejlepší aktuální cestou. A závěrečné proslovy před volbou... prostě pecka! Už mnohokrát byla zmíněná super atmosféra krytu a mixu sci-fi, steampunk a post-apo kostýmů.

Ale abych jenom nechválil, vytknul bych hře konec, který jak už tu padlo, v zásadě ukázal že na vyjednávání moc nezáleželo... Kdyby byli androidi zlí, potom by to byla jiná :). 

Celkově tedy hodnotím 9/10.

0
FlameMartin Dvořák 15.07.2014

Jsou akce, kam se člověk jede pobít a je to extrémně fajn. Pak jsou akce, kam člověk jede vymluvit pusu na měsíc dopředu. Konference byla ta druhá akce. Je fajn, když atmosféra člověka pohltí natolik, že začne nesnášet svoje nejlepší kamarády a shlížet zpatra na lidi, které obdivuje. ZuMu se to povedlo.

Nejde tolik o krásné kostýmy (a že byly!), ani o perfektní protihráče (a že byli!), dokonce nejde ani o super prostředí (a že bylo!), jde o to, že celá hra člověka spolkla a pletichaření, politikaření a intrikaření se budovalo všude a mezi všemi. V našem rodě dokonce i uvnitř kroužku. Ekonomické cíle nejen že měly dopad, ony dokonce v rámci mé postavy určily výsledek hry. Žádný úspěch > žádná výhra ve volbách > žádné peníze pro Jerryho > Jerry začíná průsery.

Děkuju ZuMu, pro mě prozatím akce roku. Promakaný jak hovado. Jen by to chtělo pokračko ;)