Krondor: Invaze Smaragdové královny (2014)

100 hráčů, mužů, žen, obojetných

hodin , 2 dnů , 2014

Web: http://krondor.cz/

Galerie fotek : https://plus.google.com/photos/104127007872660131899/albums/6062242993025561521?banner=pwa

Autor fotografií : Bára Rašková

Autoři: Bagr Tomáš Neugebauer

Skupiny: —

Zahajovací ročník bitvy na motivy Hadí ságy od R.E. Feista. Bitva se odehrává především na území města postaveného z netkané textílie na rozloze 1 ha. Brány a barikády jsou tvořeny rozebíratelnými a přesunovatelnými balíky slámy. Ve městě jsou rozlehlá náměstí i malé uličky, kde je možno vést partyzánský boj. Skryté cesty skrze kanály umožní vpád do týla nepřítele. Prvního dne zaútočí vojsko Smaragdové královny za zvuků bubnů a v kouři požárů. Město buď padne, či vydrží. V noci do opuštěných trosek vyrazí zločinecké gangy, aby si s noži v rukou urvali svůj díl kořisti. Druhého dne čelí naopak invazní síly obléhání ze strany Královských vojsk.

8.9

26 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
PlašilOndřej Vlas 03.09.2015

Povedený akce. Obzvláště se mi líbila spletitost města a úvodní boje, které byli velmi intenzivní a namáhavé. Jen byla škoda že se akce účastnilo méně lidí, než mělo. Každopádně nejlepší životová bitvička toho roku, alespoň dle mého soudu.

0
AlweronLukáš Kopecký 24.09.2014

Akci jsem od začátku hodně fandil, protože Bagr sliboval epický zážitek a ten jsme taky dostali, byť ne v úplně standardní a pro všechny snesitelné formě. Je pravda, že srovnání s jinými akcemi může trochu pokulhávat, protože už jsme viděli vtipnější/originálnější příběh, reálnější boje, reálnější kulisy a lepšími kostýmy. Nicméně srovnáváme-li s běžnou akcí, tak Krondor se stále pohybuje vysoko nad průměrem!

Samozřejmě se zde vyskytly špatné kostýmy (a toto měřítko je pro mě hodně důležité!), nicméně to není úplně problém akce, ale problém lidí (organizátor mainstreamové akce si nemůže dovolit první ročník zakazovat vstup kvůli kostýmům). Samozřejmě někomu můžou nevyhovovat kulisy z geotextilie, krajinek a balíků slámy, protože to koneckonců jsou zástupné materiály, nicméně jejich správné využití a zábavnou a plynulou hru považuju za důležitější než reálné kulisy. Samozřejmě by se dalo hodně věcí zlepšit a systém hry udělat zábavnější a pestřejší, ale na první ročník jsem byl velice spokojen.

Za největší chybu akce považuju nedostatečné PR, protože spustit přihlašování a detailní popisy stran měsíc před konáním je prostě pozdě. Do příštího ročníku Bagr slíbil toto napravit a tak doufám, že v září 2015 se sejdeme v hojnějším počtu, s lepšími kostýmy a užijeme si tu hru ještě o kus lépe!

0
LesziLeszi 23.09.2014

Skutečné památky jsou skvělé pro LARP, ale myslím, že pro bitvu mají krom krásy též spoustu nevýhod. Srovnání se nabízí spíše s Helmáčem, kde se dobývá o hradba s věžemi a bránami (konstrukce z lešení, dřeva a netkané textilie), o něco hezčí a mnohem menší než Krondor. Slézání žebříků a skrumáž v bráně jsou tam o něco "realističtější" a intenzivnější zážitek, ale zase to může být poněkud jednotvárné, dobývaná pevnůstka je malá a dost hry zabírají questy v okolním lese.

Město Krondor bylo z netkané textilie, jen kousky hradeb okolo bran ze dřeva aby umožnily jakýs-takýs boj na hradbách a zátarasy v branách a barikády byly z balíků slámy. Celkově byl tedy takový virtuální, ale zase nabízel skutečně velkou herní plochu, kde se dalo vyžít - kombinace městských ulic, kanálů - tajných cest skrytých v textilních hradbách využitelných jen určitými lehce vyzbrojenými skupinkami k napadání týlu nepřítele a většího množství bran omezila "špuntování se" v branách na únosnou míru, většinu času si mohli užívat jak ti, kteří se rádi bijí s těžkou výzbrojí a píkami v sevřeném útvaru, tak ti, kteří preferují rychlý pohyb a roztrhané hloučky bojujících. Na to, že se vlastně celou dobu dobývalo město, byla hra velice dynamická a zajímavější, než leckteré bitvy o vlajku uprostřed pole. Kulisy by se jistě daly v mnohém vylepšit, ale neurážely a kombinace doprovodných efektů (kouř, hudba, sem tam výbuch) a zajímavé hry dovolila prostě se jimi nezabývat a hrát si v dobré atmosféře. Kdyby se kulisám věnovalo více času a peněz, byl by výsledný dojem skutečně ohromující, ale bojím se, že to je prostě za hranicí reálných možností - už jen postavit je v současném rozsahu byl velký výkon. Doufám, že se hra dlouhodobě udrží a organizátoři budou kulisy postupně kumulovat a dál zkrášlovat.

Balíky slámy jsou skvělý materiál pro zátarasy - reálně fungují, dají se stavět, zlézat a bořit, a jsou bezpečné. Vypadá to, pravda, trošku vidlácky, ale myslím, že by neurážely ani v mnohem vymazlenějších kulisách a stojí za to se zamyslet, zda by nešly použít i na jiných akcích tam, kde se nehodí dřevěná zeď.

Velice doporučuji účast na příštím ročníku, pokud se udrží letošní standard a účast, bude to prostě dost dobrá akce, pokud se něco zlepší a přijede opravdu hodně lidí, bude to výjimečný zážitek.

0
NerionOndřej Janovský 22.09.2014

Nenapadá mě nic, co by bylo třeba vytknout, jedině snad nedostatečné Public relations. Hodně lidí o této akci předem nevědělo a jiné zase mohlo otrávit, že některé informace přišly pozdě nebo vůbec. Do příště snad ale pozitivní reklamu udělají účastníci letošního prvního ročníku.

Nicméně, i tak bych neřekl, že je to akce úplně pro každého. Doma by měli zůstat ti, které uráží, že zdi města jsou z provázků a látky místo dnes tak cool reálných zdí nějakého hradu. Jezdit by také neměli ti, kteří si neumí hrát, hádají se o blbostech a rádi tlučou ostatní hlava nehlava. Letos tam moc takových debilů nebylo a bylo to fajn.

Pět prvků, které byly hrozně super a není mi známo, že by už byly někde jinde použity (protože takové ty vychytávky, jako velitelé na koních nebo boj o reálné jídlo už asi začínají být mainstream):

  1. Erární šípy - šípy a šipky z produkce obchodu U hobitů. Byly jich kvanta, byly bezpečné, normované a umožnily střelcům skutečně být významnou taktickou silou.
  2. Dýmovnice - když se ulicemi dobývaného města převalují chuchvalce hustého kouře, vypadá i hrstka puberťáků jako tisícihlavá armáda hrdlořezů.
  3. Hudba - repráky s motivujícícm soudtrackem většinou člověk brzy přestal vnímat, ale ty dunící bubny kdesi na pozadí stejně trochu té atmosféry přidaly.
  4. Brány a barikády - balíky slámy, které můžete přesouvat nebo bořit jsou bezva. Dávají člověku pocit, že skutečně brání město a ne jen provázkové bludiště. A navíc na nich člověk padá do měkkého.
  5. Noční válka gangů - plížit se městem v pěti, potmě, beze zbrojí a jen s nožem a hledat schované poklady je něco úplně jiného, než ho dobývat nebo bránit ve dne s armádou.