Maledictum

28 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných

8 hodin, 0 dnů, 2013

Web: http://maledictum.cz/

Autor fotografií: David "Butrix" Szeliga

Maledictum je dramatický, mystický LARP o společenství upírů, které se setká jedné letní noci na středověké tvrzi. Vampýři ze tří klanů a jejich doprovod odpovídají na pozvání mocného pána, zakladatele všech klanů, a přijíždějí do jeho sídla.
Hra se odehrává v současnosti v atmosférickém a tajemném prostředí středověké tvrze Kurovice na Kroměřížsku. Věčnou herní noc zde prožije 28 hráčů. Čeká je zápletka plná zvratů, nezaměnitelné nehráčské postavy a hromada pestrého herního obsahu v autentických kulisách.

8.0

25 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

NifMarkéta Gajdošová 02.11.2015

Samotná hra a její atmosféra byla parádní. Jen jsem měla trochu nešťastnou postavu (Marie), která mi úplně nesedla, ale snažila jsem se z ní vymáčknout maximum, i když to šlo chvílema možná trošku proti jejímu původně zamýšlenému charakteru. Myslím, že vztahy jsem měla nastavené velmi málo, a tvořit si je sama bylo z mé pozice trochu komplikovanější. Tomu ani nepomáhalo to, že všichni řešili samé velké zápletky, ke kterým jsem se dostala až k samotnému konci, zkrátka jsem byla trošku přehlížená.

Konec byl epický. Snaha orgů trochu nám tu hru zachránit a naše neschopnost byla až komická, ale ani to na zážitku nic neubralo. 

9/10 – s jinou postavou by to asi bylo na víc, takže doufám, že bude ještě šance zahrát si to ještě jednou :)

ElltarMichal Hlavatý 21.10.2015

Nejdříve kritika:

Informace o chování mé postavy k jiným postavám mohla být komplexnější, abych měl informace, jaké mají i ony, co udělala atd. Určitě bych hrál trochu jinak, kdybych takové informace měl.

Dále však pozitiva:

Ač jsem se původně hraní postavy vůdce klanu Archontů bál, ve výsledku jsem si ji užil víc, než kdybych hrál, to co jsem původně chtěl. Dobře se mi interagovalo s ostatními hráči v rámci RP i se "starým pánem". A to, že jsem dopadl jak jsem dopadl, nezakzí fakt, že tu chvíli na vrcholu jsem si opravdu užíval. 

Prostředí Plumlovského zámku bylo kouzelné a neopakovatelné. Parket, tajemná knihovna, hodovní sál, temné salonky pro ještě temnější intriky a jednání. Naprosto ideální.

Příběh, i přes svou linearitu, se mi líbil. Na komorní LARP se ani snad nic jiného nehodí, pokud to příběh vůbec má mít. A jeho závěr, bomba. Pro případné zájemce nebudu psát spoilery, ale i přes to, že mám radši opačně laděné konce, byl tenhle opravdu epický... 

Matthew Graves, hlava Archontů (2.běh) 9/10

MichaelaMichaela Té 20.10.2015

Můj první larp. Kdybych jej měla hodnotit v prvních hodinách hry, asi bych byla velmi na rozpacích. Snažila jsem se jít po cílech své postavy, nicméně hned v první hodině hry jsem přišla o veškeré herní nástroje k tomu, jak jich dosáhnout a pak jsem velmi tápala. Dílem to bylo tím, že jednotlivé postavy měly o svých vzájemných vztazích relativně odlišné informace a chovaly se sice podle svých scénářů, ale ve výsledku se neprotínaly úmysly a očekávání... (Když jsme je po hře společně srovnávali, zhodnotili jsme, že bychom se chovali úplně jinak, kdybychom o sobě měli informace z instrukcí jiných postav.) Distribuce informací ve hře mě trošku zklamala, o některých dějových linkách jsem se dozvěděla až po hře nebo příliš pozdě, abych je mohla nějak využít, respektive když jsem byla nucena je využít. Což pak zapříčinilo velmi komickou situaci v závěru hry, kdy dějovou linku, o níž podrobně věděli jen někteří, řešili 2 lidé, jež se s ní po celou dobu nedostali do kontaktu. Nicméně závěr hry i pro mě byl velmi velmi velmi strhující a celé hře dodal jiný rozměr. Co mi přišlo trošku zvláštní - hráči, kteří jeli hru hrát opakovaně a věděli, o co v ní jde a kde co hledat, vlastně celou dobu šli po konkrétních cílech a byli jaksi postaveni mimo/nad aktuální hru, v podstatě bylo těžké se s nimi nějak herně potkat + párové role - nějak si člověk všimne, že spolu přijede pár a pokud společně nezačíná hru, je pravděpodobné, že ji společně bude končit - trošku to napovídá vývoji událostí. Prostředí plumlovského zámku bylo pro hru naprosto úžasné.

Petra Ilta, Archonti (2. běh, 2015)

TrissSabina Žilková 14.10.2015

Na larp jsem jela s velkým očekáváním, byť jsem nedostala úplně postavu kterou jsem chtěla. Bohužel medailonek mojí postavy (komorné Jany) tak úplně neodpovídal pozdější postavě a ta jako taková mi moc nesedla. Hru mi kazilo to, že postavy, se kterými jsem měla jednat, mě z "rp" důvodů ignorovaly, nebo na jakýkoliv rozhovor se mnou prostě neměly čas. Můj hlavní úkol prakticky ani splnit nešel - v první části hry mi bylo neneuposlechnutelným rozkazem nakázáno ho odnusout a v pozdější části mi byl úplně zakázán. Druhý úkol vůbec nespočíval v interakci, ale ve hledání malých předmětů, což mě abych pravdu řekla moc nebavilo. Navíc těsně před koncem jeden z předmětů hráčskou (byť neúmyslnou) chybou zmizel ze hry, což mi zabilo i druhou linku.

K hlavní linii jsem se dostala úplně na konci a tak pro mě hra měla dost hluchých míst, kdy jsem se docela nudila, což byl celkově problém hradního služebnictva, které stálo naprosto bokem a nemělo moc s kým interagovat. Měla jsem celkem dost informací, ale skoro žádný způsob jak je využít - do přístě bych buďto doporučila udělat ze své postavy spíše CP, nebo jí alespoň přidat vztahy s dalšími postavami.

Trochu mi vadilo i to, že jsem si myslela že hra bude delší - rozhodně ne že bude o půlnoci úplně zalomená.

Byť jsem si hru neužila zdaleka tak jak bych chtěla, organizátoři byli velice milí a ochotní a musím jim vzdát hold za odvádění skvělé práce, a toh hlavně co se rekvizit a technických věcí týče. Znova bych už asi nejela, ale věřím, že za to mohl i můj špatný výběr postavy a nejspíš nešikovný přístup ke hře samotné.

ŤofkaViktorie Knězková 13.10.2015

Organizátoři jiných her mě rozmazlili tak, že očekávám všechny důležité informace (herní i neherní) s dostatečným předstihem a v určité kvalitě, naservírované až pod nos. Což se v případě Maledicta nekonalo. Ještě týden před akcí jsem nevěděla, jestli budu hrát tu jedinou postavu, co mě z nabízených jakž takž zaujala... Jak budeme spát... Co na sebe... Do kolika bude hra probíhat (podle původního infa jsem totiž čekala, že třeba do 5 do rána). Kdyby na poslední chvíli neodřeklo tolik hráčů, asi bych se na to taky vykašlala - má očekávání byla kvůli těmto věcem dost nízká. Na Plumlově už jsem předtím byla, takže jsem počítala s kulervoucím prostředím... Ale vzhledem ke kostýmovým instrukcím co mi přišly pár dní před hrou jsem čekala, že po epickém zámku budou pobíhat hráči v teplácích a džínách.
No a to bylo to nejlepší, co se mi mohlo stát! :) Protože když máte nízká očekávání, je mnohem větší pravděpodobnost, že budete nadšeni. Na začátku hry jsem trochu tápala, jak postavu uchopit, ale pak mě hra drapsla a vlekla za sebou takovým tempem, že jsem zdaleka nestíhala řešit vše co jsem chtěla a dobře jsem se bavila celou dobu. Krásná atmosféra, trochu lineární průběh mi nevadil, hezké herní mechanismy, paranoia a intriky... A naše neskutečné selhání v závěru hry (herní selhání postav, ne organizační!) ničemu nevadilo.
Několik lidí z našeho klanu vypadalo, že trochu tápali a měli dost málo herního obsahu, ale to rozhodně nebyl můj případ.
Sečteno, podtrženo: organizátoři by měli zapracovat na předherní komunikaci, ale jinak super. Pokud to opravdu byl poslední běh, těším se na nějakou další hru od tohohle týmu!

8/10, Renata Gnat

ŠedýMartin Honek 12.10.2015

Příběh byl sice na můj vkus zbytečně lineární... ale i když mi to trochu zkalilo závěr hry, pořád to stálo za to. Jel jsem tam totiž hlavně nasát atmosféru upířího světa a ta se dala krájet od úplného začátku až do samotného konce. Zámek poskytuje ty nejlepší kulisy, které jsem kdy na hororovém larpu zažil, a rekvizity dodané organizátory mu nasazují korunu. Pokud vám nevadí railroad a chcete hrát nějaký upírský larp, tak tenhle.

DikobrazJosef Kundrát 11.10.2015

Úplně na začátku jsem trochu viděl do toho, jak je hra udělaná (něco málo jsem do hry napsal a hrál jsem první verzi hry v podobě městského larpu v Ostravě). Proto jsem byl opravdu zvědavý, když jsem dostal možnost si po skoro dvou letech hru zahrát.
Maledictum má hromadu skvělých nápadů a parádní atmosféru, kterou ještě podtrhuje ponurá kulisa Plumlova. Hra má jednoduchý a vtahující příběh, který dobře vygraduje. Sráží jí ale distribuce informací ve hře, kterou (byť po pokynech na workshopu) mohou totálně dorazit hráči kradením svitků, absence pružnějších mechanismů na vzájemné podrážení se (každý se bojí "do toho praštit" a spíše čeká). Ve hře se proto mohou vyskytovat hluchá místa.

JezevecPetr Pouchlý 26.07.2013

Přiznám se, že mám slabost pro upíří larpy. I po letech mě kouzlo World of Darkness neopoustilo a když nabídnuli organizátoři roli CP, neváhal jsem příliš dlouho. Bral jsem hru jako atmosférický výlet do let minulých. A jsem rád, že šli autoři o dva kroky dál, než kdy byly upířiny ve městech. Hra intrik, mocenské třenice a obchodování s fragmenty nalezených rituálů v ryzí gamistické kvalitě.

Byl to pro mě skvělý návrat ke kořenům a oceňuji extra především technologické zpracování. Tajemný podzemní rituál rozhodně stál, i přes drobné technické mouchy, za to se vším všudy. A také oceňuji, jakkoliv to není objektivní argument, že jsem 70 % spoluhráčů nikdy u larpu nepotkal.

FrantišekFrantišek Vaške 17.07.2013

Skvělé prostředí a atmosféra, ztvárnění interiéru skvělé. Mnoho herních situací, interakcí mezi hráči. Děj měl vývoj a eskaloval. Výborné výkony CP otce Jana a Gideona. Trochu zadrhlo finále, ale díky dobrým hráčům proběhlo hladce alternativním způsobem. Určitě je potřeba doladit techniku. Jako hráč jsem se velmi dobře bavil a ve své roli jsem neměl hluchá místa. Na začátku jsem měl obavu z délky hry, leč ukázala se býti lichou, až na únavu. Maledictum má hráčům co říci i v oblasti vztahů, morálky a proměny osobností. Velmi dobrá zábava, děkuji orgům, mají mé uznání.

SamMiroslav Krybus 15.07.2013

Propracovaná dějová linie, skvěle rozvrhnuté postavy a zápletka, která sama sváděla k politikaření, pletichám a machinacím uvnitř vlastních klanů i mezi nimi samotnými... Rovněž skvělé výkony všech zúčastněných hráčů i CP. Jsem rád, že jsem se tohoto larpu mohl zúčastnit, a pokud budou další ročníky, zcela jistě se zúčastním i těch. 10/10.

RigorDawe Mortiz 15.07.2013

Atmosféra perfektní, RP hráču bylo boží !! Příběh uplně parádní  !
Na Maledictum, jsem si prožil dobře provedený WORLD OF DARKNES, genialní byla i politika klanu, což takové věci jsou mimo mě :) Tvrz a samotná knihovna, by zasloužily dostat 1000 bodů za její obsah svítků, knih a dalších plno věcí !
Na první ročník jsi tato akce zaslouží 10 !!!
- Jen tak dál !! Těším se na další !