Maškaráda V.

50 hráčů, mužů, žen, obojetných

hodin, 5 dnů, 2014

Web: http://larp.vampire.cz

Tento LARP vychází z prostředí stejnojmenného ročního LARPu, který probíhal v letech 2004-2005. Reálie světa jsou do jisté míry převzaty z RPG Vampire: The Masquerade a atmosféra je těžena z pražských zákoutí, uliček, stok i zajímavých interiérů.

V termínu 24. – 28. 10. 2014 se Maškaráda dočkala již pátého pokračování. Jedná se o městský upíří LARP, v němž se podle preferencí hráčů prolíná množství dějových linií zaměřených na akci (boj), vyšetřování i politiku. Hra též obsahuje mysticko-filozofickou rovinu, kterou jsou hráčské postavy vědomě či nevědomě ovlivňovány. Za pět běhů se postupně podařilo vytvořit fungující upíří společnost, zájmové kliky, vzájemné sympatie i nevraživosti.

8.7

19 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

FinLukáš Dušek 13.02.2015

Hlavní organizátoři: Reinita Petra Lukačovičová, Ambeřan David Maleček. Když člověk vidí tato dvě jména, čekal by kvalitu. A oni... dodávají sakra kvalitu. Tak důkladné přípravy, zajištění a připravenost NPCs se vídá jen málokdy. U LARPu nestačí "mít nápad" - je třeba také "odvést kvalitní dílo" z hlediska zajištění. Maškarády, množné číslo protože to je LARP na pokračování, se kvalitou provedení vyznačují setrvale.

HeulwenHana Kalivodová 31.12.2014

Můj první městský larp (pokud nepočítám Válku Břehů 2006), díky němuž jsem pochopila, proč jsou podobné hry návykové :) Na hře bylo hodně znát, že jsou hráči se svými postavami sžití a mají zažitý i svět. Hra nabízela dostatek různorodých podnětů v pohodové frekvenci, takže bylo dost času na kutí piklí i zbyl prostor na poznávání dalších postav, jejichž charaktery samovolně vytvářely nové linky. Výsledek byl pro nováčka překvapivě plastický s minimem sterilních rozhovorů a dějů s jasným záměrem shrnutelným do jedné věty. Hodně (a příjemně) mě překvapila ona filozofická rovina hry a množství hráčů, jejichž postavy jsou poháněny vlastníma vnitřníma hodnotama spíše, než hraním nějakých vnějších charakterových rysů nebo zacílením na questy.

PatrikPatrik Krupička 12.11.2014

Maškaráda je rozhodně jeden z nejlepších městských larpů, které si lze v současnosti v ČR zahrát. Formát je přitom zcela "klasický městský larp" se vším, co k tomu patří. Postavu si tvoří hráči, jsou přítomná poměrně rozsáhlá pravidla, každým během se prolíná jedna hlavní zápletka (která je vcelku invariantní ke složení postav ve hře), politikaří se, bojuje a vyšetřuje.

Čím podle mě ale Maškaráda vyniká jsou dva faktory:
1) Atmosféra - World of Darkness má své nesporné kouzlo už samo o sobě a myslím, že organizaci se daří přenos do larpu tak dobře, jak jen to jde. Podtrhovaná zmíněnou mysticitou a vhodným výběrem interiérů i exteriérů Prahy.
2) Smysl pro detail - ať už ve hře narazíte na cokoliv, všechno má svou historii, svůj začátek a svůj konec, svůj důvod tam být a všechno má svou logiku. Tento smysl pro detail ale není jen v samotném obsahu hry, ale také s tím, jak je nakládáno s informacemi před/během/po hře, jak je pojatá práce s CP (na mnohých podobných hrách bohužel opomíjena), s pravidly, herními mechanikami, rekvizitami atd.

Dávám tomuto běhu krásných 8/10 (tak nějak pocitově)