Mlha

19 hráčů, 11 mužů, 8 žen, 0 obojetných

hodin, 1 dnů, 2015

Web: http://mlha.larp.cz/

Galerie fotek: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.620046888103618.1073741828.541256612649313&type=3

Autor fotografií: Šárka Olehlová

V krbu praská dřevo a někdo staví vodu na čaj. Z kuchyně se ozývají jen špatně tišené zvuky hádky, jak na sebe pořvává manželský pár. Ve vedlejší místnosti si zase špitají dva teenageři, jako by pro ně svět kolem vůbec neexistoval. Obyčejný víkend na horské chatě. Ale v noci se vše změní...

Strach vytasí své drápy. A bude hodovat a veselit se. Někteří mu podlehnou, jiní budou vzdorovat. Ale nikdo již nebude stejný jako dřív. Jaké to je, když se svět, který známe, rozpadne na kusy? Když se musíte spolehnout na člověka, který vám ublížil tak, že nenalézáte slov? Jaké to je, když se k malé chatce na samotě blíží... Mlha?

Mlha je atmosférickým larpem, který do popředí staví především sílu prožitku, strachu a stísněnosti. Hra se dá charakterizovat jako intimní thriller. Nejde o detektivku ani akční hru, a už vůbec ne o záchranu světa. Mlha je hrou o obyčejných lidech, jejich vztazích, a o tom, jak je strach a beznaděj dokáže změnit.

9.0

63 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

PetriusPetr Turoň 18.03.2016

DOBRÁ RADA PRO BUDOUCÍ HRÁČE: 
Vyserte se na všechny komentáře, přečtěte si jen web a postavu a přijeďte. Jakákoliv očekávání vám to můžou jen zkazit....

Tímto bych chtěl poděkovat Kamilovi, který mě postupně uvedl do intriky, díky, které jsem si myslel, že nejedu na horror a jestli je, tak jen velmi lehký a spíše jako podpůrný prvek nějakých osobních dramat. To je povedlo! :-)

Začnu tím, co bych hře vytknul:
1) Hra nějak přebyla dojmy z akce, kterou jsem pořádal víkend předtím. Což je vlastně jen můj problém a mluví to o kvalitách téhle hry! A teď vážně:
2) V druhé půlce byly prostoje. Myslím, že to bylo trochu časováním (konec byl zas dost rychlej) a pak si myslím, že hrál dost velkou roli pokyn k hraní co nejcivilněji. Po hře jsme se s pár lidma shodli, že bychom tam třeba ještě něco přidali, ale nechtěli jsme tam vytvářet příliš divoké věci. Beru to tak, že dobře zpracovaný pokyn k civilnímu hraní vedl k velice uvěřitelné hře, kde se třeba i ten strach šířil o něco lépe. Cenou za uvěřitelnost je zřejmě ale i menší drama a míń děsivých, iracionálních nebo absurdních situací.

Pak mi tu trochu hapruje jak tu někteří lidi popisují, čím byla Mlha inovativní. Po technické stránce byly nové vlastně jenty postavy v mlze a jejich pohyb (moc hezké! -) ) a všechnomostatní jsou již někde použité technologie. V čem Mlha boduje, je jejich využití - vše co tam bylo, mělo nějaký účel a nějak fungovalo pro podpoření atmosféry, příběhu nebo technické proveditelnosti dalších věcí. Nebylo tam nic prostě jen protože to tam mohlo být a "je to cool". Toho si osobně hodně cením. Líbí se mi, že to měli autoři promyšlené a nebylo to jako když pejsek s kočičkou vaří dort!

Co mě přišlo inovativní byly workshopy (workshop o strachu??) a snaha jít proti dramatu a tlačit hru do civilnější a tím pádem i uvěřitelěnjší formy (hádám, že to byl ten záměr, ale třeba taky ne).

Teď rychle ještě nějaké klady! Takže co mi přijde hodně fajn, je, že si orgové ukousli tak velký kus práce, jaký jsou schopní zvládnout. Nidke jsem neměl pcoti, že by se něco nestíhalo nebo nevycházelo. Dále skvělou atmosféru, servis a komunikaci. Super!
Nemalým kladem určitě je i to, jak jsme do hry zapadli a jak nás vzala. Celkově atmosféra i volba božího místa. Připojuju se k Čikimu, že by mi vůbec nevadilo být venku víc. No a obrovský klad, že se zas někdo pustil do tohodle žánru a velice důstojně ho zvládl!!!
Díky moc!

 

 

PatrikPatrik Krupička 17.03.2016

Mlha je hra, kterou si chcete určitě zkusit, pokud vás zaujala alespoň trochu.

Hra ví, co chce a i jak toho dosáhnout. Ve workshopech vám řekne, jak ji hrát a předá, co máte čekat a to taky dostanete. Skvěle je také spracován přechod od každodenní reality k thrilleru  (hororu, chce-li někdo. Ačkoliv "intimní htriller", jak hra sebe sama označuje mi přijde mnohem přesnější).

Hra není o hrdinech překonávající téžké zkoušky, ale o obyčejných lidech v neobyčejné situaci. A umí to fakt dobře.

ČikiPetr Kuběnský 15.03.2016

Mlha hodně problematizuje pojem "dramatického" larpu, a to je dobře. Proč? Za těch posledních pár let si člověk hodně navykl vnímat ho optikou historického (Legie, HoW, Rassvet), sci-fi (Střepiny) nebo fantasy settingu. Tohle je vybočení k žánru hororu v kulisách současnosti, na jejíž inscenování stačí chata v lese, obyčejné oblečení a atmosférotvorná technika.

Přesto pro mě osobně larp na mnoha místech drhnul - vinou špatného výběru postavy (tedy převážně vinou mě samotného). *Tady začíná část s lehkými spoilery.* Hrál jsem vojáka a otce rodiny, který se snažil zachovat si chladnou hlavu a jednat tak, aby to co nejvíc lidí přežilo. Obecně nejsem moc velitelský typ, ale to by myslím vadilo ze všeho nejmíň - alespoň se domnívám, že jsem to nesehrál úplně blbě, ačkoli jiní by mě na mém místě zřejmě zastoupili líp. Větší problém byl, že nezanedbatelné množství postav se v dané situaci chová iracionálně a zvládat je se pro moji postavu skládalo z neustálého pobíhání z místa na místo a snahy řešit vyvstalé krizové situace. Čímž pádem prosté užívání si atmosféry a přemýšlení o nějakých hereckých nuancích v zásadě odpadlo. A to je trochu blbě, protože mám za to, že přesně k tomu Mlha směřuje. Aby toho nebylo málo, zároveň jsem si neustále metaherně (čili já jako člověk, nikoli jako postava) uvědomoval, že když budu lidem bránit ve vykonávání hloupostí (typu "chci vylézt ven", "nechte mě se toho nakaženýho chudáka dotknout"), jdu vlastně proti smyslu hry, protože nedovolím jiným hráčům naplňovat úděl jejich role a budu je nutit k tomu, aby seděli spořádaně v místnosti, což není pro příběh moc zajímavé. Nemluvě o tom, že to jde do jisté míry i proti pravidlům (dveře se nesmí zamykat atd.). Výsledkem bylo, že jsem neustále zvažoval, jak plnit úlohu svojí postavy a zároveň nikomu nebránit v tom, co může hru posunout na další metu, což znamená, že jsem byl také velkou část času vlastně "nad rolí" namísto ponořen v ní.

Toliko k mému zápasu s postavou. Věřím, že jiní by to zvládli vyřešit líp a vlastně jsem zklamanej, že já jsem to nedokázal. K samotné hře už spíš ty superlativy. Produkce bez diskuze skvělá - od hudby a nahrávek až po mlhu a "věci tam venku". Efekty (světlo, maskování nákazy, alfy a bety) taky boží. Žádný gore, jen pořádáná atmosférická dusnota s pár skvěle načasovanýma efektama, zkrátka výborný. Jediné, co mě trochu mrzí je to, že nešlo chvíli bloudit venku v mlze, kde by se člověk lekal každýho stínu a občas by zaslechl přidušenej výkřik nebo něco takovýho. Většina zážitků byla zkrátka přes okno. Ale vyčítat se to samozřejmě nedá, protože i když jsem nad technickým řešením takové věci přemýšlel sebevíc, nenapadá mě, jak to rozumně udělat. Takže v kategorii "možného" si myslím, že tým vytáhl maximum (obdivuju i nasazení CP a především lidí, co mrzli venku, aby dělali efekty). Jediná opravdu relevantní výtka se týká tak trochu hluchého místa (někde tak hodinu a půl před koncem), kdy už byly karty rozdané, postavy čekají na **** (vy-víte-na-co), a už nevědí, co by dělaly nebo o čem by mluvily. Atmosféra tam šla trochu do háje a s ní i hororový drnkání na nervy.  Ale to je jen drobná chyba na kráse dějového oblouku, který organizátoři vystavěli. Mimořádně se mi na něm líbí ten jasně daný přechod, v němž se postava promění, kterej je logickej a dobře opodstatněnej a zároveň dodávající hře novou šťávu, protože mínění, které jste si o všech členech zájezdu vytvořili, musíte úplně přehodnotit. O dalších nuancích ve vyznění hry a v její interpretaci píše skvěle David, takže ho nebudu kopírovat.

Na úplný závěr jen shrnu: jako hráč jsem si Mlhu užil o kus míň, než jsem chtěl, za což ale může spíš náhoda kombinovaná s mým blbým rozhodnutím. Přesto na ni ale budu dlouho vzpomínat - jednak kvůli atmosféře, jednak kvůli skvělým spoluhráčům. A hlavně - hrozně mě baví sledovat, jak invenční nové přírůstky na larpové scéně můžou být a v tomhle ohledu Mlha patří mezi špičku, takže jsem rád, že jsem ji viděl z první ruky.

A kdyby šla hodnotit i afterparty, tak by mi ani nestačila stupnice (Baywatch, hlavonožci, jízdy ve spacáku, hip-hop workshop...)! Díky moc, že jsem mohl být u toho!

ArwiBlanka Hanzlová 10.03.2016

Mlha je propracovaný, technicky a prakticky velmi dobře zvládnutý larp, který nezklame. A to není málo!


Dobře směřuje hráče workshopy k takovému hraní, které pomáhá rozvíjet atmosféru hry (na které larp z velké části staví). Tím, že je hra ze současnosti a jejím záměrem je být civilní, postavy jsou většinou příjemně hratelné, dobře se s nimi sžívá a tím pádem na sebe hráči působí uvěřitelně (tedy na našem běhu, rozumíte), což pomáhá opět atmosféře. Hrozně dobře se mi hrálo (& poděkování spoluhráčům :o).


Z mého pohledu byla na našem běhu ne úplně vytěžená (nestihli jsme) první půlka hry na úkor druhé, kde jsem ke konci kvůli vyčerpanosti témat cítila i obecný ústup atmosféry. Věřím ale tomu, že zrovna časování (timing) hry je žádoucí dělat různě běh od běhu.


Ač se mi na první pohled zdála Mlha při přihlašování jako žánrovka, u které budeme hrát, že se bojíme, pak bude párty, pojedem domů a budem si říkat, že to byla fajn hra, tak pokud se správně trefí, může nabídnout i přesahy, respektive věci k přemýšlení do reálného života.

DavidDavid František Wagner 07.03.2016

Krátké shrnutí: Mlha je super hra, která ve svojí kategorii představuje současnou špičku. Tak to imo prostě je.

Delší recenze pro odvážné se zaplou možností komentářů je dostupná na tomto odkaze: https://docs.google.com/document/d/1y85O87Nlh33L-g_jRxPbwpwrQgoJMXIl_dWGmKrjY6k/edit?usp=sharing. Snažím se, aby neobsahovala spoilery přesné, ALE může se stát, že si na základě textu něco domyslíte (byť snad ne nic, co se nedočtete na stránkách a nedomyslíte ze základní inspirace hry).

PS: číslo neuděluju. rozhodně by ale bylo velmi vysoko

PetrPetr Horáček 06.03.2016

Hned na začátku bych chtěl říct, že se považuji za larpera-začátečníka a že tohle byl jeden z mých prvních larpů. Po rozhovorech se spoluhráči to osobně vnímám jako výhodu – pro mě se věci často zkrátka „děly“ a neměl jsem v hlavě paralelní hráčské myšlenky ohledně toho, jak to „udělali“, protože o tom skoro nic nevím. Píšu o tom proto, že přemýšlím, nakolik takového začátečníka nechává Mlha tápat. A i když to může být tím, že moji spoluhráči byli „profíci“, mám za to, že jsem se v Mlze neztratil.

Herní mechaniky jsou docela podrobně vysvětlené na workshopech, u kterých jsem s naprostou jistotou věděl, že jich ostatní absolvovali už desítky, ale já jsem se tam dozvěděl dost podstatných věcí, bez kterých by můj zážitek ze hry byl bezpochyby horší a zmatenější.

Co se příběhu týče, hra je napsaná s citem pro gradaci napětí. Nutno podotknout, že jsem se neztrácel ani v dějových linkách, které mé postavě umožňovaly docela přirozený vývoj. Všechno do sebe pěkně zapadalo a tvořilo smysluplný celek.

Dávám plný počet bodů, a to jak za hru samotnou, tak za skvělé spoluhráče, atmosféru a samozřejmě doprovodné akce (čti: párty).

GhostikPavel Koutsky 06.03.2016

Velice vydařený amtosferický larp o né tak idylické dovolené a ne uplně tak idylickych vztazich a mlze!

Velké plus vidím v kvalitní práci orgů, jako mocní efektové byly prostě skvělý a jen tak se na larpech nevidí! Jídlo se povedlo a díky super spoluhráčům byla i hutná atmosféra.

Minus bych viděl akorát ve workshopech - byly dlouhé a některé dosti nudné, ale s tím mám tak trošku problém na každé hře :)

Takže díky za hru!

8/10

ManikMichal Havelka 06.03.2016

Za Mlhou je obrovský kus kvalitní práce. Líbí se mi, jak se počet her "je to takový komornější, ale má to peckovou produkci" zvyšuje. Na Mlze bych vychválil hlavně geniálně zpracované workshopy (či spíše předherní přípravu), které jasně vysvětlí, jak se má hrát, jak se nemá hrát, co je záměr a co záměr není. Mlha by mohla být vzorovým larpem pro dobrou půlku komoráků, jak hráčům správně předat styl a způsob hry. Díky tomu larp vyústil ve velmi čistě a uvěřitelně zahranou hru trefující záměr autorů.

Obě poloviny hry působili propracovaně, logicky, zábavně a celý záměr o vývoji postav fungoval u mne na jedničku - a to i přesto, že hra dodržela avizovaný fakt, že zvlášť v první polovině hry mnoho vnějších vstupů od organizátorů nepřijde. Hororová část fungovala taktéž výborně, produkce byla vyšperkovaná a jako hráč - pokud jsem necítil přímo strach - min. velké napětí bylo více než znatelné. Přerod postav a celého markantu působil uvěřitelně a silně - jak z příručky mladého designéra.

Pokud bych se měl podívat i na odvrácenou stranu měsíce, první polovina hry party by snesla i malinko delší čas - vztahy se stihly rozehrát tak akorát do jejich vrcholu a určitě ještě bylo co hrát. Je to samozřejmě i má chyba, protože utáhnout lídra sršícího nápady, jakou koninu vymyslet, a zároveň nepůsobit trapně je pro mne v larpu neobvyklá výzva.

Naopak úplný závěr hry by se snesl výrazně kratší (od 20:30 jsme hráli dojezd a od 21:00 už to byla vysloveně prázdná sláma, což poměrně zbytečně zbortilo z mého pohledu suprově vystavěnou atmosféru). Ztracenou gradaci dále určitě nepodpoařil závěr v podobě *spoiler, bude doplněn později* a výpadek techniky (což se prostě stává a bohužel jsem jeden z těch týpků, kteří u hudby z mobilu trpí).

Mlha je larp, který chcete hrát. Je kvalitně odmakaný, dobře vystavěný, a až na zmíněné maličkosti nemá žádné chyby. Subjektivní zážitek bych ohodnotil někam na osm, objektivně čistá devítka.

KlaKlára Wanková 30.12.2015

8/10

Hra je to moc hezká.

mínusy: Mohlo by to být delší. Já se uplně nedokázala vcítit do postavy, ale určitě to bylo mnou. Workshopy byly celkem dlouhé a místy dost otravné. Dvakrát se mi stala věc která mi přišla tak nějak křečovitě naskriptovaná.

plusy: Dobrý místo, dobrý příběh, hezky budovaná atmosféra, super spoluhráči, příjemná zpětná vazba, boží after :)

GavrocheJan Winkelhöfer 09.12.2015

Mlha je... hustá.

Hrál jsem sice "jen" betatest, ale zpětným pohledem mi to vůbec nevadí. To nejdůležitější - úžasná postava, fantastická atmosféra a do dokonalosti vypilované vztahy - už bylo na svém místě a já Mlhu mohu jen doporučit. Stěžejní téma - proměna vztahů na základě kritické události - je zpracováno důkladně a kromě zábavného rozplétání a splétání vztahů nabízí skutečný přesah, který třeba pro mě byl až nečekaně autentický a zažil jsem na místě přesně to vztahové peklíčko, jaké hra slibovala. Horrorový prvek je do celého zážitku zakomponován až neuvěřitelně uvěřitelně a vůbec - za touhle hrou je vidět práce, nadšení i srdíčko. Těch pár věcí, které bych vytkl, se určitě od betatestu odstranily, sám bych si klidně i zahrál znovu, ale tu nejlepší postavu už jsem dostal :-) Mlhu prostě chcete hrát.

GenevieveAnna Vrr 25.11.2015

3. běh, postava Zuzana Králová

 

Mlha mě nadchla. Když jsem na ní jela, tak jsem měla vysoká očekávání a také obavy. Ale obavy se nenaplnily a hra byla prostě boží.

Samotná hra je perfektně udělaná, šlape, má spoustu úžasných vychytávek, je vidět, že si organizátoři vyhráli a dali si na tom opravdu záležet. A to všechno se hrozně zúčorilo, protože zážitek je úžasný. 

Ráda bych taky vyzdvihla svoje spoluhráče. Hrála jsem v partě a nprosto skvěle to mezi námi fungovalo, myslím, že jsme si opravdu sedli a já i díky tomu mám boží zážitky. 

Asi bych vypíchla pár věcí, které mi zvlášť udělaly radost 

+ workshopy - stručné, jasné, funkční, důležité, promyšlené. Díky za to, takhle by to mělo vypadat.

+ technická stránka - !!! <3

+ jídlo - včas, teplé, hrozně moc, skvělé. Není co dodat.

+ hudba - báječně vybraná, v některých momentech mi až běhal mráz po zádech :-)

+ atmosféra - !!!

+ předherní komunikace.

+ zmínila jsem atmosféru?

 

No prostě, suma sumárum. Mlha se řadí do mých TOP her. Perfektní počin. Díky moc za to!

 

P.S. o afterparty se zmiňovat nebudu. Byla. Byla dlouhá. A co se stalo na after by mělo zůstat na after! :-)

ŠuhinkaIvana Šuhajdová 25.11.2015

Jako postava Jany Kučerové jsem jela na hru za 17-ti letou puberťačku a neskutečně si jí užila. Líbilo se mi jak je napsaná, líbilo se mi provázání s ostatními hráči a hlavně se mi líbila předherní komunikace s organizátory. neměla jsem ani na okamžik pocit, že je něčím obtěžuji, což se na některých hrách stává.

Skvělé zázemí, velmi chutné jídlo a hlavně hudba, která dolaďovala hustou atmosféru. O technice a CP se asi není třeba třeba příliš zmińovat, ptz to bylo prostě super.

Co bych chtěla vypíchnout byly hlavně workshopy, které nebyly dlouhé a nicneříkající a následnou after, která sice se hrou neměla nic společného, ale byla to nejlepší párty všech dob :D

CrashJakub Philipp 13.11.2015

10/10

A teď se nějak pokusím rozepsat proč.

Před hrou, jsem měl celkem velké očekávání.  Ta hra působí hodně tajemně, nikdo z lidí, co to hráli mi nic neprozradili. Hrozně jsem se těšil. Očekáváním hra nejen dostála, ale tak trochu je překonala.

+ Předherní komunikace je perfketní. Možnost konzultovat postavu před hrou jsem ještě nikde takovým způsobem neměl, a bylo to opravdu příjemné, přijet na hru a mít většinu dotazů vyřešenou, a už jen ladit detaily.
+ Všechno běželo plynule. Obvykle se na tu produkci a realizaci snažím dívat co nejrůžověji, nehledat zbytečné problémy a tak. Ale tady jsem žádné neviděl. Všechno běželo jak mělo, a jediné, půl-hodinové zpoždnění jsme nabrali, když se jedna hráčka zpozdila.
+ Postavy jsou super. Líbí se mi už jen styl, jakým jsou psané, tak i to, že si jí můžeme doplnit sami, co se týče nějakých vedlejších informací. Pro hru je fakt důležitý, abychom do postavy opravdu vstoupili, a organizátoři udělali maximum, aby to tak bylo.

+ Hra byla skvělá. Bylo to vážně pěkných pár děsivých hodin. Nechci nic spolilerovat, a tak si od Lischaie půjčím jednu z jeho vět "Hra má nějaký produkční tentononcy a dobře s nima tentononcuje."

Tak. Přemýšlel jsem, jestli bych něco vytknul. Nechal jsem si to týden rozležet, a zatím jsem na nic nepřišel. Jestli na něco přijdu, tak to sem ještě dopíšu.

Mlha byla moc a moc skvělá! Asi už nemám víc, co bych řekl. Všem doporučuju! 

LischaiPavel Gotthard 29.03.2015

Kamarádi, Mlha se nezdá. Nebudu to protahovat, je to 9/10 larp a jen se pokusím bez spoilování (což je docela těžké) shrnout proč.

+ Ještě jsem neviděl hru, co by tak hladce vykroužila oblouk s tak výrazným posunem v náladě a stylu. Mlha začíná jako bezstarostná vztahovka na chatě a naprosto organicky přejde do různých temných tónů. Plynule se vystřídají tři, čtyři výraznější nálady a hrozně to sedí dohromady.
+ Hra moc hezky pracuje s telegrafováním informací o okolním světě, kdy pomocí různých náznaků a mechanik vykreslí kontext, ve kterém se hraje. Takže i když jste v podstatě pořád na chatě, máte pocit, že kolem vás je nějaký funkční svět.
+ Texty ve hře jsou velmi, velmi, velmi dobře zvládnuté. Není jich mnoho (což je vlastně dobře), ale těch pár, co najdete, vám udělají husí kůži na zádech.
+ Hra má nějaký produkční tentononcy a dobře s nima tentononcuje.
+ Workshopy docela ambiciózně vedou na minimalistické hraní emocí. Asi jsme to jako hráči ne vždy udrželi, ale principiálně jsem za ten směr rád.

Mlha se mi hodně líbila, fakt. Není tu žádná zázračná nová mechanika nebo robotická obluda v mlze, ale koncept, co si organizátorský tým vytyčil, ta hra přesně trefuje a většina věcí funguje. Kdybych měl říct, co mi vadilo, tak to jsou většinou špatně ovlivnitelné drobnosti jako timing, drobné (fakt drobné, jakože v řádu jednotek minut) prostoje a návaznost nějakých scén, ale v kontextu celku to byly fakt detaily.

Mlha je prostě poctivý a super larp, určitě doporučuju.

EliškaEliška Applová 29.03.2015

První běh, hodnocení 9/10

Důvody, proč jsem si hru maximálně užila a vřele ji doporučuji:

  1. Hrála jsem skvěle napsanou postavu s úžasnou možností vývoje. A že se povedl!
  2. Workshopy byly přínosné a fuknční.
  3. Atmosféra se dala krájet jak mlha nad Brčálníkem. A ty prostory!
  4. Komunikace s organizátory byla na jedničku s *hvězdičkou*
  5. Poherní povídání bylo řízené, dlouhé, přínosné a zároveň dobrovolné.
  • Speciální díky patří spoluhráčům, byli jste skvělí!
  • Probuzení den po hře do naprosto zcela zamlženého dne  má prostě něco do sebe.