Nordica

Nordica byla tvrdá fantasy bitva. Společně ji připravili organizátoři Anabasis a Bitvy o Fort. Na Nordice si hráči zažili pořádnou bitku, tradiční scénářové střety, bojové úkoly jednotlivých čet, psané rozkazy a vypravěče, kteří je provedli dějem. Příběh jako na Anabasi, atmosféra jako na Fortu a pitka jako ve Valhalle!

8.9

17 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
HanzJan Jelínek 09.12.2019

Perfektní akce! Asi první akce, kde jsem dokonale chytal příběh a kde mě ten příběh neuvěřitelně bavil. Po každé kampani jsem hltal každé slovo vypravěče a těšil jsem se na o to víc na další střet. Atmosféra byla parádní, opravdu jsem si připadal jako řadový vojín a marnost při odchodu z hořící Nordicy byla opravdová. Počasí bylo tak akorát na boj a krátké přeháňky byly příjemné. Zázemí parádní, nic mi nechybělo. Nordica nasadila laťku pro ostatní akce zatraceně vysoko! Moc díky orgům, zvládnout tak dokonale naplánovanou akci dá mega práce, takže smekám.

0
SkewJaromír Grulich 18.10.2019

Takže... byla to pecka!
Pecka za kterou stojí obrovské množství organizátorské práce. Když jsem se dozvěděl, že se Anabasis tým spojil s týmem Fortu tak mi bylo jasné, že vznikne něco vyjímečného. A stalo se!
Děkuju, že jsem se mohl téhle jízdy zůčastnit a díky všem bojovníkům, bojovnicím, CP, pomocníkům a pomocnicím, kteří potili krev na bojišti nebo při přípravě.

Díky!

0
ZharfZdeněk Kašpárek 09.10.2019

Nordica byla naprosto úžasná a výjimečná tvrdá bitva.

Obě armády, jak Rudý Pluk, tak Seveřané byli rozděleni do cca desetičlených čet, které měly v jednotlivých bojích rozdílné, nebo společné úkoly. Prvek čet mi přišel moc fajn.
Soubojový systém organizátory nazvaný "tvrdá bitka"  byl vlasně kekel s počtem životů/výdrže určený zbrojí nositele. Maximum životů/výdrže bylo tři a dle mého názoru to fungovalo pěkně.  Omezení délky drtivých dřevcových zbraní je také krok správným směrem. Přestože zápasím v Kekelové Lize Ostrava (KEKLO) již mnoho let, po úderech dlouhými dřevcovkami se motá šiška i mě, a to mám vybavení už léty odladěné. Na Nordice jsem žádný takovýto problém neměl a žádné zranění u ostatních jsem také nezaregistroval, což je moc dobře.
Prvek vypravěče, který nám vyprávěl příběh, co a proč se právě odehrálo, jak si která četa vedla, jak jednotlivé kampaně dopadly, co to pro nás znamená a co musíme dále vykonat a vybojovat, byl naprosto jedinečný a úžasný. Ještě nikdy jsem na bitvě nebyl tak vtažen do  děje, jako právě na Nordice.
Střety byly moc pěkně vymyšlené a i seřazené. Jednou jsme museli dobýt kopec, následně další ubranit. K tomu bylo ještě např. nutné dovézt proviant lanovkou, což dalo obráncům výhodu, pokud se to povedlo. Bojovalo se na otevřeném prostoru a následně v uzavřených valech. V tomto je Fort Radíkov nádherná lokace, která poskytuje mnoho typů terénu a ogranizátoři toho náramně využili a střety moc pěkně nakombinovali. Výsledky střetů a kampaní nebyly dány předem a záleželo na bojujících, jak to zvládnou. Jako velitelé čet jsme měli v psaných rozkazech i povely, kudy četu vést a kde zaútočit. Těchto rozkazů jsme se mohli, ale také nemuseli držet a Nordica nás donutila improvizovat a vymáčknout ze sebe i z čety to nejlepší. Splnit zadaný úkol a rychle se přesunout na pomoc spolubojovníkům. Vše bylo přehledné, snadno pochopitelné.

Velké plus byly také kulisy. Tedy pevnost, která byla opravdu bránitelnou pevností. Zdi bylo nutné přelézt, zátarasy reálně rozebrat. Co kdo zvládl, mohl provést (vylézt, přeskočit atd...). Žádné provázky či geotextílie, které znančí zeď či vodu. Zeď byla prostě zeď (byť dřevěná), zátaras opravdu nebylo možné jen tak přelézt. Z věží a ochozů se dalo reálně střílet a bojovat. Prostě bomba.

Snad jedinou drobounkou výtku bych měl k nočnímu boji. Byť byl do děje zařazen asi jen pro ten nádherný efekt zapálené pevnosti Nordica, a střet samotný byl velmi krátký, boj za tmy mi přišel nebezpečný a klidně bych tento poslední úkol oželel. No, ani v tomto střetu se nikomu nic nestalo, je vidět, že se slezla dobrá parta a brali jsme to s rozumem.

Jo a společné jídlo v pevnosti byla velká mňamka. 
Ještě jednou dík moc všem zainteresovaným a zúčastněným. Jako hodnocení bych dal 9,8 (to za tu noční bitvu, ale tady jde nakliknou jen 10, takže tak).

0
HumrukBoris Letovský 09.10.2019

Super akce skvělá atmosféra dílem místa konání i autorů. Skvěle nadávkovaná akce a bezprostojová organizace. Pravidla a úroveň násilí akorát tak pro první zkušenost s něčím tvrdším než mainstream B5A (toto není hate na B5A). Nadstandartní zázemí pro spaní v pohodlné stáji/kasárně a rozumné ceny za rozmanité občerstvení plus připravené ohniště na vlastní opékání.

0
AlweronLukáš Kopecký 07.10.2019

První Anabáze byla o pochodu a settingu vojáků kamarádů.
Druhá Anabáze byla o vojenské buzeraci fantasy milsimu a settingu čet.

O čem byla Nordica?
Nordica byla výpravná bitva. Kurevsky výpravná bitva. Některé věci z Nordiky by se měly stát standardem bitev. Postava vypravěče (věžového/stranového orga), který vypráví příběh, uvádí hráče do děje a reaguje na to, co se skutečně stalo (a nejen on, ale i hra jako taková), to je něco, co hře obrovsky prospěje. Deff tohle zvládal na jedničku. Nordica byla taky taktická hříčka. To je něco, s čím si myslím, že jsme jako Rudý pluk mohli pracovat trochu více. Nordica byla o četách, ale vlastně moc ne. Respektive byla, ale pouze takticky. Je to dobře? Je to špatně? To záleží asi na každém. Za mých dvacet by si čety jako takové zasloužily nějaký prostor pro vojákování uvnitř. Trochu to souvisí s časovým harmonogramem, ve kterém na to vůbec nebylo místo, a který Nordica podle mě nezvládla.
Je super začínat bitvu později. Je super, když je závěr hry namyšlený do tmy a zahrnuje ohně. Akorát není super kvůli časovému presu vynechávat asi tak kampaň až dvě. Jedna varianta je začít hru o něco dřív. Druhá varianta je trochu zrychlit průběh. Typický příklad je, že nás vypravěč nahajpuje na další fázi...a pak deset minut čekáme, než se velení dohodne, co a jak. Tohle se podle mě mělo dít zároveň, přechody by byly mnohem plynulejší.

Co mi přišlo hodně divný, byl životový kekel. Respektive tvrdá životovka. Moc mi to nedávalo smysl, klasický kekel funguje podle mě dobře. Nepovažuju za dobrý stav, když je z designu v pohodě, že borec padne až na třetí dobrou ránu do hlavy. Kombinace neochoty lidí padat např. při náběhu štítem a myšlení "vždyť mám přece tři životy" prostě není moc šťastná.

Nepochopil jsem, proč měly cepy 30 cm navíc oproti sečným tyčovkám. Nejsem fanda téhle zbraně, ale v podstatě mě netrápí, ovšem těch 30 cm navíc je prostě arbitrární zvýhodnění.

Rudý pláště pořád skvěle fungujou a přidávaj body k efektu jednotky a to je fajn. Jenom škoda, že ne všichni měli pláště, no.

Stěžovat si na vzdálenost lokace a počasí je takový píčácký a proto to nebudu dělat. Nota bene že počasí vyšlo vlastně dost v pohodě, asi jsme to všichni čekali horší.
Stejně tak je trochu píčácký stěžovat si na to, že protivník nepadá. Je v pohodě být z toho frustrovanej, ale je nutný si uvědomit, že je to oboustranný. Tohle bylo úplně nejlíp vidět v soubojích čet (btw, škoda, že se v tomhle případě nevyrovnávaly počty, just sayin), kdy je jasně vidět, že supermani jsou fakt na obou stranách. Je trochu hloupý, že hodně z těch lidí se opakuje.

Na závěr zbývá dodat, že bych rád, aby se zopakovala Anabáze 1 a aby se zopakovala Nordica s vychytanými mouchami a aby se hodně bitev Nordikou inspirovalo. Jak zmiňoval seržant Grimm, tak WH akce v obdobném nastavení a na stejném místě by mohla slavit úspěch.

0
TemüdžinJindřich Kačer 07.10.2019

Po dlouhé době jsem byl na bitvě a byla naprosto skvělá. Sled rychlých krátkých bitev s předem navrženým scénářem (rozkazem) pro počáteční rozestavení  a taktický plán útoku obou stran, ale přitom ponechaný volný průběh, takže se uvidí, jak to dopadne. A dopadlo to skvěle. A tím pádem nechyběl ani příběh - byť jednoduchý, aby všichni věděli, o co bojují. Vůbec nezáleželo na tom, kdo vyhrál, ale že si to všichni výborně užili. Způsob boje "tvrdá bitka" byl taky skvělý - jediné minus je používání cepů, které to místy dost narušovaly.

0
HoraJakub Horák 07.10.2019

Skvělá organizace, systém velení, rozkazů a čet. Obrovský kus práce od orgů. K tomu Fort, kekel, super lidi, rudý pláště, krásná pevnost... 9,5/10! Top akce!