Obora 2P915

Obora 2P915 je larp (viz Larp.cz) odehrávající se na počátku devadesátých let v pohádkové verzi tehdejšího Československa. Hra bude zaměřena převážně na emoce a osobní dramata přibližující ducha doby ne tak vzdálené, přesto tak odlišné. Hráči představovaly postavy pohádkového/ mytologického charakteru pevně zasazené do československé reality.
Zásadním cílem hry byly různé dramaturgické experimenty: mezi nimi například využití scénické hudby, větší dramatizace pravidel (např. schopnosti postav nastavené tak, aby umožnovali a vytvářeli scény), práce s omezením informací, pokus o co největší autentičnost herního prostředí. Některé z těchto pokusů vyšly, jiné se prokázaly jako slepé uličky.

Bližší informace na http://obora.drevarna.cz/.
Hráče poprosíme o citlivost na dějové spoilery, je možné, že budeme chtít hru v roce 2014 nebo později znovu uvádět v upravené verzi.

7.9

34 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ZappoPetr Špiřík 03.06.2013

Obora vypadala tématem zajímavě, byť trochu nečitelně a organizační tým byl přátelský, byť zmatený. Protože jsme ale v pohádce, tak se vše v dobré obrátilo - věci, který se mohly posrat se spíš vyvrbily dobře, co se už posralo, tak nemělo až takový dopad a většina pozitivních očekávání byla naplněná a místy i překonaná.
Co hodnotím jako opravdu pozitivní byl nápad a formát a příjemnou interakci s organizátory, komplikace vznikaly spíš z technického provedení a realizace - nečekaně rozlehlé území (vzniklé nedorozuměním na ose hráč-org), příliš striktní a limitující časový itinerář role a subjektivně vnímáno, nestejně připravený scény pro různé skupiny či postavy.
Přestože jsem přijížděl na hru trochu v rozpacích, co z toho bude, tak nakonec všechno šlo plus minus dobře a hru jsem si užil - že jsem nepřijel přehypovaný pomohlo určitě hodně, ale celkově mám dojem, že tam vládl nějaký pozitivní a pohodový duch, který žehlil hrboly v komunikaci a běhu dění. 7/10

0
LeviJakob Kruškić 16.05.2013

Nad Oborou jsem se od začátku ofrňoval a opakovaně veřejně deklaroval svoji neúčast. Bylo to jen z toho důvodu, že jsem nedokázal pochopit setting a obsah této hry obecně. Naštěstí mi ale jednou v noci zavolal David, že pro mě má roli na tělo. Takže jsem to vzal a vůbec nelitoval. Chtěl bych tedy velmi pochválit organizátory za osobní přístup, předherní komunikaci a efektní vstup do hry a také za konstrukci mojí postavy, která se následně mohla ve hře zcela svobodně rozhodovat bez nutnosti (a možnosti) toto konzultovat a přesto, že její chování neodpovídalo předpokladu, dokázali na něj pružně reagovat ("Kde je Levi?" - "Někde v lese, už jsme o něm čtrnáct hodin neslyšeli" - "Hmm, tak snad se baví..."). Ano, bavil jsem se výborně, jak sám, tak i s lidmi, se kterými jsem hrál a přitom velmi kvalitně alkoholdoval :-)
Takže nyní, když už vím, o čem ta hra tak trochu je a znám setting, klidně bych si ji zopakoval, dokonce i vím, kterou z postav bych si rád zahrál a ne, není to ta samá, co jsem si již odehrál, z té mám pocit, že jsem ji zcela vytěžil a nic nového bych s ní nezažil.

0
FeainSarah Feain 06.02.2013

Hra měla několik silných míst (hezká práce s personifikací pohádkových archetypů), několik super nápadů, které se nepodařilo dotáhnout do konce (pouštění písniček) a několik chyb:Předem jsme si neprošli herní území takže má "tajná schůzka na místě, kde se scházíme již 10 let" spočívala v hodinovém chození po lese a volání; oddělenost skupin a jejich nerovnoměrné zapojení (mám pocit, že u Daysirových akcí je to trochu evergreen); moji roli bohužel ovlivnilo i odpadnutí mého hráčského partnera (Kráska bez Zvířete), jehož roli muselo nouzově nahradit CP. Z této hry se mi nesmazatelně zapsaly dva herecké výkony: Louda v roli ruského vojáka, kterou zahrál skvěle a CP Balda (Zvíře) hladící si huňatý límec krále hor (jen vzpomínka ve mě vyvolává vlny veselosti!).

0
HaraldPetr Kamínek 12.01.2013

Hodně zajímavá hra. Pohádkové postavy, které hráči hrají, výborně podtrhávají neutěšený svět, ve kterém se pohybují. Ve hře bylo několik zcela nových prvků, zejména použití hudby. I přes dvoudenní setrvalý déšť jsem si hru velmi užil. A pak pár scén, na které si budu skutečně dlouho pamatovat, které byly vygradovány naprosto dokonale - a to jak scén vymyšlených organizátory, tak spontánně vzniklých. Jedna z těch her, na kterých jsem velmi ocenil afterparty, protože jsem se mohl s postavou vypořádat a rozloučit.

0
MivkaIva Vávrová 11.01.2013

Poměrně rozporuplná hra. Z objektivního hlediska se klaním obrovskému množství práce, které do toho organizátoři vložili, a velmi chválím spoustu nových prvků jako jsou auta nebo soundtracky, podobně jako úplně nádherné lokace a práci CP. Na druhou stranu ale na takhle obrovské hře na obrovském prostoru nutně spousta věcí nevyšla, ať už na špatné pochopení mezi hráči, mezi hráči a organizátory, na kiksy cépek, lokací, počasí, na to, že některé události byly od sebe v časovém plánu deset minut, ale zato přes celé herní území, i na to, že některé významné postavy občas nebyly k zastižení, protože prostě byly někde jinde, ztratily se po cestě, nebo spaly. Navíc vzhledem k velikosti území a k tomu, že některé skupiny došly až za tmy, člověk trávil docela velkou část hry tím, že se zorientovával.
Na druhou stranu ale motivy a prostředí byly krásné a úžasně poutavé a osobní zápletky moc pěkně naplánované tak, aby každá postava měla nějakou tu svoji epickou scénu. Moji hru sice o většinu zápletek ochudily náhodné kiksy, a bylo to na mě trochu moc fyzicky náročné, ale minimálně na svoji poslední scénu myslím jen tak nezapomenu.
Rozhodně doporučuji k zahrání, a pokud někdy bude další běh, určitě se ráda zúčastním jako hráč nebo cépko.

0
KamilKamil Buchtík 10.01.2013

Zajímavá všehochuť témat, která kupodivu držela pohromadě. Oceňuji zejména originální techniky a mechaniky. Výborné předpřipravené scény. Hra u mne ztrácí na problému předávání informací mezi hrou a hráčem, ať už prostřednictvím herních předmětů nebo CP. To však může být i mojí zabedněností. Stále je to však velmi povedený kousek.

0
ŤofkaViktorie Knězková 09.01.2013

Velmi inovativni akce, kterou jsem si uzila na plno.
Kladu muzu vyjmenovat spoustu, ale za ty nejzasadnejsi povazuju:
- originalni zacatek hry: se zpusobem, jakym se nase skupina dostala do hry, jsem se jeste nesetkala, a moc se mi libil.
- velmi propracovane osobni linky: ta ma me pohltila od zacatku do konce. Neustale jsem mela co delat a prozivala to na 100%. Ac ma postava byla od zacatku dost fraskovita, byla mi z casti psana na telo (coz ocenuju na cele akci asi nejvic), takze me osobni zapletky - byt absurdni a nadsazene - doslova pohltily. A i kdyz jsem vetsinu casu nalezite dramaticky "prehravala", posledni snad hodinu hry jsem probrecela (prislo mi, ze by to bylo na miste, tak jsem si k prvnim slzam dopomohla a pak uz to slo samo). A neverim tomu, ze si nekdo jiny uzil svou epickou scenu za doprovodu vlastni hudby tolik, jako ja!
- setting a prostredi: organizatori skloubii neskloubitelne a z nejakeho zahadneho duvodu to fungovalo, stejne tak hraci si pripravili vyborne kostymy a ac jsem se pri pohledu na nektere musea smat, bylo to na pohled moc pekne.
- spousta a spousta smysluplne vynalozene prace: vetsina usili, ktere bylo pro tuto akci vynalozeno, bylo vynalozeno ucelne a smysluplne.

Vim o par lidech, kteri se v prubehu hry nudii a kterym hra unikala, ale slo jen o par pripadu. Pokud na techto postavach organizatori zapracuji, verim, ze priste si Obora zaslouzi desitku!

0
PiroshMartin Buchtík 03.01.2013

Hodnotit Oboru je pro mě skoro nemožný úkol, protože hra v sobě skrývala řadu protikladů. Z jedé strany řada designových inovací, na druhé ne vždy dotažené do konce (hudba nehrála vždy, předpřiravené scény občas troskotaly na špatné komunikaci, jiné představě hráče a tvůrce, nedostatečné instrukce pro CP. Hra měla skvělé momenty nejen v předem připravených scénách pro každou postavu, ale i hluchá místa (která jsem ale snadno vyplňoval procházkou letním lesem), kdy prostě někdo, koho jste potřebovali, spal, protože už byl opravdu vyčerpaný nebo byl prostě na druhém konci rozsáhlého herního území. Výkony hráčů byly nadprůměrné, ale některé faily byly bolestivé pro celou moji hru. Hrál jsem zábavnou postavu, která se ale ocitla úplně mimo dění a hra pro mě plánovaně skončila dřív, aniž by to mělo jakýkoliv efekt dál. Pohádkové motivy byly strašně príma, na druhé straně nedávaly vždycky smysl. Celkově se mi ale Obora líbila a bylo to příjemně strávený prodloužený víkend.

0
AnýskaAnežka Müller 03.01.2013

Hra se zajímavými nápady a settingem a výbornou produkcí. Líbil se mi nápad osobních písní a jejich využití ve hře, i když spíše teoreticky, ve hře jsem se s tím moc nesetkala. Celkově jsem si odvezla kladný dojem, byť jsem měla v několika případech odlišná očekávání, zejména ve scénách týkající se mé postavy nebo jejího zapojení.

0
LimwenKlára Cíchová 03.01.2013

Zajímavá hra se zajímavým tématém. Spousta nových a dobrých nápadů, super rekvizity a CPčka, která jsou všude včas a hrají své role dobře. Každá postava má vlastní příběh, zápletku. Bohužel s tím množstvím postav se předem nastíněná vlastní linka neobjevila ve hře u všech, což je škoda. Ti, kteří měli to štěstí si užili skvěle připravné epické momenty, na které určitě jen tak nezapomenou. Zajímavá ale byla jen prostá interakce s ostatními hráči a s CP a zabývání se hlavním, všeobecným tématem hry. Závěr stál za to, jen mi přišel zbytečně natahovaný pro hráče, kteří museli vstávat v pět ráno a je jim zima.

Události

Larpy autorů