Osada 12

40 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných

24 hodin , 0 dnů , 2011

Web: http://osada12.blogspot.cz/

Galerie fotek : http://www.karelkremel.com/blog/138/58/Osada-12

Autor fotografií : Karel "Charles" Křemel

Osada 12 je "komfortní postapo" larp z blízké budoucnosti, ve které lidstvo postihne smrtící virová epidemie. Nejde o brutální střílečku ani drsný survival. Berte hru spíše jako komorák, kde se řeší složité vztahy, problémy uzavřené komunity a různé detektivní zápletky. Larp je velmi nenáročný na kostýmy a prostředí. https://www.facebook.com/Osada12

7.7

74 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ViperLukáš Makovička 19.11.2015

3.běh
Fotograf ( Album z 3.běhu - http://makovicka.net/galerie.php?lang=cs&g=130506 )

4.běh
Postava: Vincent Král
Skupina: Smečka

Hru jsem si užil opravdu hodně! A to i přesto, že jsem k mnoha věcem po 3.běhu už tušil spoily a znal jsem některé dějové zvraty.

Při rozdělování postav jsem si nebyl jistý, jakou postavu bych chtěl. Jednak kvůli spoilům a jednak kvůli tomu, že mě vlastně žádná svým medailonkem úplně nenadchla. Po jisté době jsem začal inklinovat ke Smečce. No a nutno říci, že mi postava Vincenta nakonec sedla až neuvěřitelně moc a užil jsem si ji skoro "jedinečným" způsobem. Vincent Král mi dal mnoho - mírnou akčnost, expresivní hraní pro ostatní (a to hned několika směry a způsoby), vnitřní strach a nejistotu, citový "vztah" (milostnou linkou bych to úplně nenazval), výbornou Smečku a vlastně i to, že jsme fakt museli držet při sobě a vzájemně si pomáhat. Ve hře jsem si navíc zažil i pěkný mind-fuck, který trval snad hodinu - ale to byla spíš velká shoda náhod.

Velké díky patří hráčům z řad Smečky. Myslím, že jsme si neuvěřitelně sedli a že nás organizátoři dali dobře "dohromady". Stejně tak díky Dívčímu triu.

Díky Kulichovi za super Ko-ko-ko-kotka!!! Hlavně poté, co jsem s ním hrál víc, než by mé postavě bylo milé.

Ještě bych rád zmínil, že velmi chválím setting larpu. Post-apo svět, ve kterém "civilizace" (její zbytky) nějak +/- funguje. Takto by to asi i reálně po virové nákaze dopadlo. Larp je díky tomu víc uvěřitelný a to hodnotím jako velké plus.

Hodnocení: 9/10

Mini-SPOILER závěrem
Ale stejně nejlepší bylo si zahrát postavu, která je nemalou část hry v lihu nebo sjetá! Bylo to poprvé, kdy jsem takovouto postavu hrál. Doufám, že i ostatní si mé ožralecko-sjeté scény užili. Hlavně ty, kde bez pudu sebezáchovy řvu na Kotka. :-D

0
TermotTereza Žáčková Motalová 13.11.2015

Postapo hrát nechci! Jako že bych měla hráli ekoteroristku?!

jsem moc ráda, že jsem nakonec jela. Hru jsem si nad svá očekávání maximálně užila. Hlavně kvůli tomu, že organizátoři odvedli super práci a spoluhráči byli skvělí. Co mě na hře asi dostalo ze všeho nejvíc, bylo CP, které v mé postavě vyvolalo do té doby neznámý pocit- výčitky svědomí ;)

9/10

0
Šamanz Egeru 06.11.2015

Hrál jsem 3. běh (2013) a bylo to moje první a zatím poslední setkání s něčím, co bych laicky nazval prožitkovým larpem.  Já to mám ve škatulce volkoformátové komoráky. Moje hodnocení je od hráče, který má jako srdcovku světy a DrD.

To, co jsem čekal se nenaplnilo vůbec, ale zážitek to byl zajímavý. Bylo to poměrně komorní hraní, pistole byla spíš na obtíž, když vojáci měli automatické pušky a občas u někoho provedli osobní prohlídku. Žádné dobrodružné výpravy hrdinných dobrodruhů do radioaktivní pustiny se nekonaly.
Moje postava byl docela hajzlík, což mi moc hrát nešlo, ale pak jsem zjistil že takové jsou vsechny postavy a je to jeden ze základních kamenů celé hry. Každý má své kostlivce ve skříni a během hry ho dostihnou. Poprvé jsem zažil výbuch emocí, při kterém jsem nevěděl, jestli už nejsme mimo hru, ale pak jsem zjistil, že Eliška a Roslav jsou zkušení hráči a herci a celé to bylo hrané. Takže vypjaté emoce rozhodně ano, na druhou stranu jsem se nesetkal s nějakou šikanou nebo psychickým nátlakem na postavu, která to hrát nechtěla. IMHO se hrálo v poměrně komfortní zóně, dost vzdálené od stavu kdy by hrozila rudá stop.

Zázemí osady super, jídla pro každého dost, žádné boje o poslední suchar jako bývá v PA běžné. Jen s cigáry se docela kšeftovalo.

Hra mi dala ještě jednu věc a to kontakt na několik hráčů z úplně jiné škatulky - Eliška, Roslav, Šuhi, Anna V. A to mi hodně rozšířilo obzory v tom, co všechno se označuje za LARP.

Takže abych to nějak shrnul:
Není to dobrodružné postapo, spíš se jedná o rozplétání (často nepříjemných) osobních příběhů v komunitě osady. Nějaké hraní questů tam bylo, ale velmi omezené. Hra stojí a padá na tom, jak jsou dobří hráči a na našem běhu byli někteří velmi dobří herci. Ten cikánský vekslák by vymámil i z jalové krávy tele, major Kokotek byl postrach a naše parta externistů dělala docela rozruch.
Ale i když se nejedná o těžkou totalitu a není to Methan City, tak veselý víkend v přátelském kolektivu si představuji jinak :D

8/10 i přesto, že tohle nebyl můj šálek čaje.

0
WangMartin Wang P. 03.11.2015

4. běh - Weber

Úžasně pestrý propletenec příběhů, osudů a tajemství. 24 hodin hry se zdálo být týdnem nabitým zvraty a událostmi. Nechyběla akce, drama, vypjaté situace i velmi emotivní okamžiky. Moc jsem si to užil. Příběh a hromada možných konců mě zaujaly natolik, bych hrozně rád jel na případné další běhy jako CP a mohl sledovat stejný a přitom zcela jiný příběh v novém obsazení znovu.

0
LinxMatěj Málek 02.11.2015

4. běh - Herold

Osada 12 mě uchvátila svojí otevřeností a nároky na hráče. Na svoje si přijde jak dramatickej hráč, tak i gamer a oba si zažijou a vytáhnou z postav to, co je baví.

Pro mě to byl jeden z nej larpů minimálně za poslední rok.
10/10

0
PeldricPetr Urban 26.10.2015

4. běh - Starosta Kaplan

Za mně moc povedená hra. Po dlouhé době jsem si užil hru z "alternativního" světa, líbila se mi spousta materiálů (o nemoci, skupinách ve světě, zase o nemocích atd.). Taky jsem si velmi užil postavu starosty Kaplana - chtěl jsem zažít ono pobíhání a řešení věcí kolem a to jsem i dostal. Díky všem spoluhráčům a především doktorce, bez jejíž pomoci by nás Armáda zlikvidovala asi po hodině hry :)

Jediné, co jsem čekal, byl nějaký příchod/kontakt s Druhým dnem (třeba jako latentní forma?), což by mi ještě dodalo na atmosféře hustoty takové malé vesničky uprostřed zdevastovaného světa, takhle mi to trochu chybělo (i když chápu, že nějak víc se tam asi dostat nedal)...

Velice hezký zážitek, doporučuju a děkuju!

Dávám 9/10, ještě jednou dík!

0
EliškaEliška Applová 05.11.2013

3. běh (2013), Viki/Vanda

Potěšilo mě, že tvůrci přepisovali postavu podle hráčských preferencí. Když odklikla, že chci řešit složité vztahy, lupli mi tam jeden vztah navíc.
Zpětně mě fascinuje, že nebylo potřeba, aby moje postava byla byť minimálně naskriptovaná, ale stačilo nastínit její charakter, minulost a vztahy a přesto jsem se ani jednou za hru nenudila, neustále jsem měla co řešit.
Nikdy bych neřekla, že se mi na larpu může stát, že se mi budou desítky minut koulet slzy jako hrachy, rozbrečím půlku osadníků, přitom to budu celou dobu hrát a v hlavě chladně kalkulovat. A může za to Osada 12! A Igor Hess, Kotek a prašiví vojáci!

Jeden z nej 4 larpů, co jsem zatím měla možnost hrát. 10/10

0
ŠuhinkaIvana Šuhajdová 06.10.2013

Vrátila jsem se ze třetího běhu Osady a za sebe jakožto poměrně hodně zajímavou roli mohu říct jen jedno: Perfektní larp. Vůbec poprvé se mi na akci stalo, že by se až na malinké vyjímky jelo bez přestávky RP. Propracované postavy, které se vzájemně prolínaly, štěstí na spoluhráče, skvělé prostředí a celkově atmosféra způsobila to, že nemůžu hodnotit jinak než plným počtem bodů. Stručně řečeno... naprostá pecka.

0
HaraldPetr Kamínek 17.05.2013

Počkal jsem radši dva týdny, aby odezněla postava a abych byl schopen hodnotit trochu s odstupem. Hra byla fakt vynikající. Fakt. Moc dobrá. SUPER! Chtěl jsem říct, že je to teprve druhé hodnocení 10, které tu nějakému LARPu dávám. :-) Přiznávám, že s postavou majora Kotka jsem si splnil sen. Takže mé nadšení je dost možná nadprůměrné, ale co jiného je hodnocení LARPu než souhrn subjektivních zážitků.

Zažít si post-apo atmosféru a přitom mít dostatek dobrého teplého jídla, konfortního spaní a teplou vodu. Co víc si může mastňák přát. Hlavně ale autoři připravili celou řadu zápletek, hezky propracované postavy a uvěřitelný svět vytvářený mj. i celou řadou NPC.

Třetí běh, kterého jsem se zúčastnil, byl prý poslední. Je to ohromná škoda. Tenhle LARP vybočuje z řady jiných, které jsem měl možnost si zahrát, a autorům patří můj dík a obdiv.

0
RoslavJaroslav Voves 09.05.2013

3. běh- květen 2013.
Larp z postapo světa, ale nikoliv postapo larp. Jel jsem na něj s očekáváním toho druhého, ale dostal jsem to první. Jsem nadšen! Díky.
Propracované a mnohonásobně provázané postavy. Neměl jsem v podstatě hluchá místa, spíš jsem nestíhal.
Kombinace dramatické a řešitelské hry, pro případné zájemce i akční prvky k mání. Skvělí spoluhráči - v návaznosti na mou postavu především Viki/Vanda, major Kotek, Petr Horvath. Na larp neuvěřitelné množství skvělého "centrálního" jídla. A došlo i na slzičky, což je na postavu otrlého gangstera co říct! (Horváthe, za to si tě ještě najdu!).
Dobrý pocit, že moje postava byla často v centru dění - ale to asi skoro všechny postavy měly stejné, tak to bylo skvěle sestavené. Je příjemné hrát lumpa hajzla, když to o tobě skoro nikdo neví a ty z toho těžíš.
Paradoxně největší vadu na kráse jsem shledal v poherním hodnocení organizátorem. Zhruba: "Ta hra nebyla tak dobrá, málo jste se zabíjeli!" Nebyl zabit nikdo! No nevím, zabít někoho ve hře je docela snadné, ale herní prožitek z toho mizivý (pokud nejde o bitvu, kde je to asi jinak).
Neřekl bych tomu komorák (já laik), je to přecejen větší formát. Dal bych to nějaké kategorie spolu např. se Systémem.
Když už jsem to vytáhl, Osada 12 má dost analogií s Projektem Systém. Podobné herní prostředí, rozsah, zapeklitost situace, kvalita postav i vztahů, specifický společenský systém, atd. Jen vstupy orgů do hry zde byly řešeny méně elegantně, proto je to za 9/10. ;-)
A taková technická perlička. Před "filcunkem" jsme si schovali bouchačky v lese - a našli jsme je až 4 hodiny po hře! :-D