Porta Rossa MDVII

90 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných

0 hodin , 2 dnů , 2011

Web: http://portarossa.cz

Porta Rossa MDVII byl larp odehrávající se v Janově stiženém morem. Historickou skutečnost jsme přizpůsobili klíčovým ideím daného období a celkovému dramatickému záměru. 

Larp vznikl pod záštitou sdružení Rosenthal.
Bližší informace o hře je možné najít v tomto článku od hráče na larp.cz, případně v tomto organizátorském shrnutí http://www.larp.cz/cs/clanek/3009/porta-rossa-mdvii-pohledem-organizatoru.
Fotky a bližší informace o settingu hry najdete na stránkách http://portarossa.cz
Hráče poprosíme o citlivost na dějové spoilery, je možné, že budeme chtít hru později znovu uvádět v upravené verzi.

8.8

50 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
LeviJakob Kruškić 16.05.2013

Porta Rossa byla dokonalá hra. A právě proto snad nikdy nepřestanu litovat toho, že jsem se na ni dostatečně nepřipravil. Kdybych si byl před hrou dokonale nastudoval všechny dobové reálie, kdybych neotálel s registrací a zbyla na mě jiná postava, než poněkud jednodušší týpek bez jazyka(!!!), navíc ve skupině, která tak nějak ignorovala nadefinované konflikty, byl by zážitek nepopsatelný. Takhle byl pouze fantastický, tudíž mohu směle začít popisovat :-)
Atmosféra hradu Lipnice, jeho exteriérů a interiérů (včetně kaple), značná kostýmová úroveň a hráčské schopnosti, propracované příběhy, skvělé jídlo a dokonalé zajištění zázemí od Rosenthal o.s. (jeden příklad za všechny: v čase t se ucpal záchod, v čase t+20 se do jeho hlubin vnořil rosenthalský specialista, c čase t+50 spraveno a připraveno pro dalšího návštěvníka, pozn. časy jsou pouze orientační) katapultovaly Porta Rossu na špici ne toho, co jsem zažil, ale toho, co bych si byl schopen představit.
Ano, někteří lidé si stěžovali na určitou dvourychlostnost, co se postav týče. Že některé zkrátka měly více obsahu na hraní, než jiné. Ale jak tohle může někdo Porta Rosse vůbec vytýkat. Sice se jedná v první řadě o dramatický LARP, ale hned v druhé řadě je to LARP historický (a v nějakých dalších řadách by si mohla nalézt místo nějaká ta mystika nebo magický realismus). A historicky vzato zkrátka existovali lidé, co, ze samotného svého společenského postavení, měli více obsahu "na hraní". To je zkrátka fakt a ačkoli jsem si zde postavu "z pomalého pruhu" zahrál, nevidím žádný smysl toho to hře vytýkat. Když se mi zdálo, že mě všechny zápletky a konflikty míjí, začal jsem si v nejlepším souladu s logikou uvažování postavy vymýšlet vlastní konflikty. Jejich realizace mi následně byla příběhovou částí organizátorského týmu po konzultaci ve vší slušnosti zamítnuta (a bylo to jedině dobře), nicméně svůj účel to splnilo - vymýšlel jsem, intrikoval jsem a interagoval jsem (svým způsobem) - zkrátka jsem plnohodnotně hrál pro sebe i s ostatními. A dokonce i do jisté míry volnější tempo mojí hry mi umožňovalo lépe sledovat hru ostatních, lépe pozorovat a vciťovat se do jejich postav a nemohu říci, že mě to do jisté míry neovlivnilo a nepoučilo... Čistí už vědí ;-)
Na závěr bych jen dodal až neskutečnou cenu jeden tisíc korun. Za druhý běh bych dal klidně i dva, dva a půl, pokud bych měl postavu s jazykem... ale i když tak o tom přemýšlím, byla to bez toho jazyka docela sranda a ti moji mi rozuměli :-)
Takže doufám, že ta věta v záhlaví není jen o nějakém vzbuzování falešných nadějí.

edit: opraveno několik překlepů

0
FingalenJuraj Pšenák 22.04.2013

Určite jedna z najveľkolepejších hier, ktoré som zažil. Myslím, že z dizajnového hľadiska najlepšie zvládnutá hra, splnila v podstate všetko, čo sľubovala, herné prvky, ktoré boli do hry vnesené fungovali bez výraznejších zásekov a rušivých momentov bolo zanedbateľne málo.
Vo viacerých hľadiskách si hra u mňa drží prvenstvo. Nepochybne najvýraznejšie vyčnieva z mojich zážitkov v rovine viery, náboženského prežívania. Napriek nemalému podielu neveriacich hráčov sa stala viera nedielnou súčasťou takmer všetkých oblastí života, bola výrazná a pritom neprehrávaná, pôsobila autenticky. Z osobného pohľadu (jeden z Čistých) tento motív prerastal do hlbokých duchovných zážitkov, ktoré zanechali výraznú stopu i dlho po skončení hry. Výnimočné bolo i stvárnenia nadprirodzena, ktoré bolo v podstate všadeprítomné, na dômyselne nastavené tak, aby bolo z perspektívy moderného racionálneho človeka interpretovateľné ako prirodzené.
Jediný mínus som vnímal vo väčšom dôraze predpripravených "uau-scén" a ich prežívania hráčmi (+ich reakcie na ne) na úkor hráčskych príbeho- či scénotvorných vstupov (nad rámec stvárňovania vlastných postáv). To je však vecou subjektívnych preferencii a nie nepodareného dizajnu, ktorý nič podobné nesľuboval.
Atmosferické hľadisko (materiálne zabezpečenie, prostredie, herecké výkony a pod.) bezkonkurenčné, imerzionitisti sa uslintávali blahom.
Vo výsledku rozhodne radím medzi TOP5 hier, ktoré som zažil.

0
LukasLukáš Homola 25.03.2013

Jedna z nejlepších her, která mě potkala. Skloubila to nejlepší, co mám rád - renesanci, společnost po katastrofě, křesťanství, kamenný hrad a uchvacující příběh. Navíc mnoho skvěle napsaných postav, z nichž jednu jsem měl čest hrát. A atmosféra. Ta nejhustší, nejhmatatelnější atmosféra, jaká vás může na hře potkat. Sedíte ve vlhkém sklepení a za zády vám šeptá smrt, kapky studeného potu stékají po zádech, když s ní uzavíráte obchod. Ledový vítr hvízdající prevétem rozechvívá jiskry ohňů na nádvoří a plamen svic v komnatě, které ozařují stejně rozechvělé tváře spiklenců. Prázdnota bílých masek zdůrazňuje hloubku jejich očí. Všeobjímající smrt, se kterou se nejde smířit. To a mnoho dalšího mi zůstane navždy v paměti.
Jak zmiňují ostatní - byla to skvělá hra, organizačně, přípravou a když jste měli štěstí na postavu, tak i průběhem. Ale to je spousta her. Žádná jiná mi ale nevyryla takovou brázdu do paměti. Stačí mi psát těchto pár řádek a jsem opět Tam.

0
MivkaIva Vávrová 23.03.2013

Taktéž jsem přijela s velkými očekáváními a ačkoliv hra byla prostředím úžasná, mnoha věcmi (náboženstvím např.) zcela unikátní a měla spoustu celoherních epických momentů, já prostě skončila s postavou, která mám pocit od začátku fungovala jako křoví, zvlášť při porovnání s množstvím zápletek kolem ostatních postav. Velmi intenzivně jsem se snažila připojit ke všemu, co šlo, ale přesto jsem většinu času strávila snahou nekopřit moc.

0
VórimaOndřej Hartvich 18.03.2013

Porta je pro mě srdeční záležitostí. Skvělá historizující hra v úžasném prostředí hradu. Řešení různých otázek víry i dalšího směřování nejen svého ale i ostatních bylo vážně zajímavé. Za mě hře velmi pomohlo to, že jsem měl skvělé spoluhráče, se kterými cokoliv řešit stálo zato. I tady znovu poděkuji organizátorům za pro mě stále jednu z nejlepších her, jaké jsem kdy hrál. Díky moc!

0
DrrakPetr Platil 12.03.2013

Porta byla dost dobrá. Velká hra, kde měl každý spousty linek a osobních příběhů navíc dokreslená skvělým místem. Musím říct, že jsem se většinu času bavil a když ne, mohlo za to to, že hráč na kterého jsem měl navázané nějaké linky nepřijel. Když tedy vynechám těch pár hodin, užil jsem si skvělou roli napsanou přímo pro mě, která mi sedla. Určitě doporučuji další hry z per autorů, protože vědí jak na to. Za mě 9/10.

0
PeldricPetr Urban 22.02.2013

Co jsem to tu tak pročítal, když napíšu, že to bylo "neskutečné a super", budu jen opakovat to, co tu již zaznělo. Pořád si pamatuju tu chvíli na začátku, kdy jsem se převlékl do kostýmu, vyhlédl z okna věže a spatřil náměstí hradu zaplněné lidmi, kdy středem procházel prelát v rudé róbě - a najednou jsem byl ve hře, v Porta Rosse. A to až do konce.
Aby to znělo objektivně, měl jsem postavu, která měla (co jsem měl možnost slyšet) trochu jednodušší příběh a sem tam se nějaké to bílé místo objevilo.
A tak jsem si zašel do hospody, zahrál si kostky, nebo se zašel podívat na vystoupení herců, pomodlit se do kaple... A když mě to unavilo, prostě jsem se jen koukal na hrad kolem, který žil naprosto uvěřitelným, skutečným životem. Takže, zůstává otázka:
Jak se vám, sakra, mohlo vůbec něco takového podařit?!!!! :D :D :D
10/10, bylo to úžasné!

0
AnýskaAnežka Müller 21.02.2013

Trošku s obavou jsem se hlásila na hru, která dopředu avizovala, že bude úmyslně rozdělovat ustálené skupinky hráčů. Dostala jsem se tak do situace, kdy jsem neznala ani jednoho z mých blízkých spoluhráčů, ale musím říci, že v mém případě to fungovalo bez problémů.
Hra pro mě byla nabitá akcí, téměř postrádala hluchá místa, atmosféra byla strhující, zázemí výborné.
Jedna z nejzajímavějších her, jakou jsem měla šanci hrát.

0
LudmilaLudmila Jarošová 20.02.2013

Pro mě nejlepší larp roku 2011 a jeden z nejlepších vůbec. Úžasné prostředí, které skvěle doplňovala herní/neherní kuchyně, propracované zápletky, hutná atmosféra, vynikající celkový příběh. Ačkoli mé vlastní postavě padly nějaké dějové linky, nebyl problém nalézt a zapojit se do cizích. Bonusem je i přívětivé historické období na obstarání alespoň rámcově odpovídajících kostýmů.
Jediné, co mě příliš neoslovilo, bylo vedení úvodních workshopů, pro mě byly převážně zbytečné a nepříliš zajímavé. To je ale zrovna něco, co se dá do příštího běhu snadno změnit. :)
Obecně 10/10.

0
ArwiBlanka Hanzlová 07.02.2013

Když se najde skvělé prostředí a organizátorům se podaří hráče donutit k adekvátním kostýmům, tak už jen to je záruka, že se to lidem bude líbit. Porta Rossa měla navíc skvělý příběh a z mého pohledu byla velmi pečlivě připravená. Atmosféra byla velmi silná a pocit, že jsme v jiném století, dost reálný, tím pádem i vžití do role jednodušší a intenzivnější.
Měla jsem trochu problémy s uchopením role, což mohlo způsobit to, že jsem jela jako náhradník a nevybírala jsem si ji. Ve hře jsem měla nějaká hluchá místa a některé cesty, kterými jsem se roli snažila vést, zkrátka nebyly ty správné, ale nepovažuji to za chybu organizátorů. Porta Rossa se konala přece jen na rozjezdu drama her a mě ani nenapadlo, že bych šla za organizátory s tím, kam mám roli vést. Věřím tomu, že kdybych to udělala, hra by pro mě toho vrcholu hodnocení mohla dosáhnout. Druhé poučení pro bylo o tom, že nelze hrát intenzivní emoce celý víkend, vzhledem k tomu, jak je to vyčerpávající. Kdybych toho byla schopná, opět by byl zážitek ještě lepší.

Události

Larpy autorů