Pravda: Let Vlaštovky (Awain)

"Vězte, že pokud vlaštovka letí nízko, tak jen proto, aby nastřádala sil pro let vzhůru!" Baoko

Pětidenní hra pro pět družin. Konala se 2. - 7. 8. 2016.

Příběh vyprávěl o zavrženém rodu Havrana a jeho touze navrátit se zpět mezi vládnoucí rody Bachtie. Byl o rodině, o lásce mezi sourozenci, o vztahu rodičů a jejich dětí, o tragičnosti osudu. Také o lidství a ceně za to, když ho člověk ztratí.

Hra byla také o boji, magii, o řešení hádanek, o politice.

9.0

18 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

KivanVáclav Ort 24.08.2016

V odstupu několika týdnů od hry musím říci, že se zážitky, zkušenosti a vzpomínky na ní rozležely a tak nějak usadily v paměti. A stále platí, že prožít příběh letošní Pravdy v atmosféře, která tam panovala bylo něco nezapomenutelného. Jako organizátor jsem letos hrál prakticky celou hru jedinou cizí postavu, a to Lúarcha z rodu Havrana. A musím říci, že jsem si jeho příběh neskutečně užil a úplně jsem se do té postavy zažral. Postava byla skvěle napsaná (díky Necrone). Ze hry jsem měl letos jako CP stejný požitek, jaký jsem měl předchozí roky jako hráč. Mnohdy i proto, že jsem měl občas pocit, že já jsem také hráč a hráči cizí postavy. Díky herectví všech se rozdíl mezi organizátory a hráči postupně stíral. Děkuji všem družinkám. S každou se hrálo trošku jinak a dá se říci, že jsem prožil pět epických paralelních příběhů vedle sebe :).

Samozřejmě je na Pravdě stále mnoho věci ke zlepšení. Lépe vyřešit nasvícení nočních scén, některé scény si vyzkoušet předem, vymyslet ještě další neotřelé mechanismy na setkáních... ale kdyby bylo vše dokonalé, tak by nám to buď stouplo do hlav nebo by nás přestalo bavit hru vylepšovat :). Těším se na příští rok, po tom letošním věřím, že se v Awainovském světě budou dít divy.

 

Win'guVojtěch Štejfa 12.08.2016

Sice poprvé, ale rozhodně nelituji, že jsem se rozhoupal jet.

Z mého vlastního pohledu bylo místo báječné, hodně prostoru, krásné okolí, pěkné lokace. Hra měla silnou atmosféru a nepostrádala vážná rozhodnutí, ale osobně mi chyběl alespoň sem tam nějaký hravý moment. Byli jsme tak zažraní, že jsme vůbec nevnímali, že dohráváme do osmi devíti večer, máme jen přestávku akorát na to uvařit si večeři a příběh už zase běží dál a jede se třeba až do dvou do noci.

Mnoho už tu bylo napsáno a omílat dokola to samé se mi nechce. Nicméně bych rád poděkoval za celou akci a těším se na další vydařené ročníky.

Aldaris VölungarPavel Kreisinger 11.08.2016

Z pohledu organizátora nemohu pochopitelně objektivně zhodnotit všechny aspekty hry, poněvadž jsem většinu setkání neviděl. Nicméně příběh mi přišil velmi silný, oceňuji celou řadu rozporuplných postav, které lépe odpovídají reálným lidem. Novou verzi pravidel nedokážu posoudit - v těchto věcech jsem spíše konzervativní.

Nyní několik mínusů a plusů, vše je ovšem hodně subjektivní:

+ RP výkony i kostýmy všech družin, je zde vidět u drtivé většiny velký posun a to včetně družiny nejmladších hráčů

+ (hodně velké a významné) Funkční  a přátelská hospoda, od dob polsedních deštivých Kostomlat, hospoda na Pravdě nebyla vůbec anebo fungovala hodně omezeně.  Takže velká pochvala Havranovi s Eliškou a jejich týmu

- Přesunutí na novou lokaci, siluetu zříceniny hradu jsem postrádal, je pravda že ne vždy jsme ji na Pravdě hojně využívali, ale poslední ročníky se to myslím dařílo velmi dobře (Navíc i v nové lokaci, bylo potřeba vozit vodu z vesnice, tudíž jedna z hlavních nevýhodod táboření na zříceninách byla i zde)

- Nevyužití potenciálu nové lokace, v blízkém i vzdálenějším okolí tábořiště se nachází celá řada unikátních míst: skalní lom, rybník Šolcák s velkými balvany, různé jeskyně,... Hráčí zůstali celkem ochuzení, nicméně zde bude možnost napravit to v dalších ročnících

- (velké) nevhodná lokace pro závěrečnou noční bitvu,: Bylo vidět do tábora, dále myslím. že Lúarch by si přeci magickou bariéru nepostavil uprostřed louky, ale spíše na nějakém chráněném místě, kde bys se cítil v bezpečí

- Málo zcela volným večerů, minimálně pro organizátory, jen jeden večer se dal v poklidu prosedět u ohně...

- Oproti loňskému roku hodně zmatků a zdržení při briefingách, výběru lokací apod., ale o tom již psala Míša

Pokud to nějak sečtu a podtrhnu tak mi to dává nějakých 7, 5 nicméně jelikož Pravda je v rámci českých Larpů akcí unikátní s mnohaletou tradicí a jen hodně těžko si bez účastni na ní dokáži představit svou letní dovolenou dávám 8 z 10 a těším se na další ročník, ať už se bude odehrávat na Pravdě, Kostomlatech, opět v Raspenavě anebo úplně někde jinde :)

MíšaMichaela Hrabáková 11.08.2016

Letošní Pravda mi přišla zatím snad nejlepší. Byla pojatá trochu jinak, víc šlápla do dramatu, osobních motivací postav, vzájemných vazeb a zasazení postav i příběhů do světa kolem.

Všechny družiny mi přišly výborné. Díky že jste do toho dali tolik, bylo nádherné vidět od hráčů tolik nasazení, emocí a položení se do postav. Příběh byl krásný, spletitý, dojemný, smutný i plný naděje a viděla jsem samé úžasné herecké výkony ze strany CP. Hospoda od Tathav Yute byla perfektní! A hlavní dík patří Adamovi, za všechnu jeho práci, nasazení, za všechny ty skvělé dějové linky v příběhu a za celkové uspořádání a opruz kolem toho.

A teď konkrétně k těm pár věcem co mi až tak dobré nepřišly:

- Páteční bitva mě nebavila, přišla mi nekonečná a bylo v ní spousta zbytečných věcí - handrkování o pravidlech, prostoje, zdržování, hádání se o zásazích, zbytečná brutalita, to vše mi hru kazilo.
- Noční setkání u Nočního lidu - nachystání trvalo hrozně dlouho, bylo to hodně daleko v lese, a ve finále se hráči i CP spíš nudili, nebylo tam co dělat.
- Závěrečka - nepřišla mi špatná, ale v kontexku závěreček několika posledních ročníků vlastně byla celkem nevýrazná...
- Semináře na začátku hry by příští rok určitě prospěly i hráčům CP. O tom jak funguje svět, o bezpečném boji, o pravidlech i o herectví - myslím že by z toho měli úplně stejný užitek jako hráči a během hry se to bohužel občas projevovalo...
- Některá setkání neměla do poslední chvíle dořešené své mechaniky a projevilo se to zmatky, zdrženími a ne tak dobrými setkáními jak by mohly být. Vzhledem k tomu že některé z nich jsem měla na starosti já, tak teď sypu popel na hlavu i sama sobě.
- Chyběl mi společný úvodní exkurz po herním území - pro hráče i CP. Spousta zmatků, zdržení a bloudění byla způsobena tím, že na začátku znal herní území pouze Adam, a ostatní ho pomalu poznávali jen metodou pokus-omyl, jak tvořili setkání. I poslední den jsem měla problém některá místa jen podle popisu najít. 
- Někteří hráči asi prospali můj úvodní seminář a zbytečně rozdělovali družinku na setkáních - např. vysílali na setkání napřed jen ty členy družiny, u kterých očekávali hladký průběh jednání, čím zaprvé ochudili část družinky o setkání jako takové, zadruhé právě zášti, konfrontace a komplikace při jedních s CP příběh posouvaly a dělaly zajímavým... Takové družinky pak měly zbytečně plošší příběh.

 

JakubJakub Svinka 10.08.2016

Nevím, jak své dojmy shrnou v pár větách. Začal bych asi s umístěním.
Organizátoři mají talent na hledání krásných míst, vhodných pro několikadenní hraní. I když se asi jednou nebo dvakrát stalo, že jsme byli nuceni bojovat na nevhodném místě, tak obecně bylo prostředí krásné a příjemné.
Dále k hráčům - většina účastníků akce jsou milí, fajn lidi, se kterými je radost pobýt. 
Hospoda fungovala bezvadně a člověk se nikdy nemusel bát, že by zůstal hladný či žíznivý.

A k akci jako takové - byl jsem letos účastníkem Awainu podruhé. Oproti minulému roku byly postavy výrazně předdefinovány, což nemusí každému vyhovovat, ale dle mého názoru to otevřelo spoustu možností, jak mohli organizátoři a hráči ukázat, co v nich je. Často jsme byli v situaci, která vyžadovala vcítění do naší postavy a její osobnosti. Protože jsme si ale každý vybrali postavu, která nám seděla, nedělalo nám to nejmenší potíže, a čím víc jsme se stávali určenou postavou, tím víc nás to bavilo. 
Výkony orgů byly často až neuvěřitelné. Několik určitých chvil mi utkvělo v paměti a zůstane tam ještě pěkně dlouho, ale pravda je, že celá hra byla skvěle zvládnuta a nepamatuju si okamžik, kdy bych si říkal, že někdo z orgů něco hraje špatně či nudně. Kulisy a masky byly též velmi kvalitní a dodaly potřebnou atmosféru. 
Příběh byl skvělý a zajímavý. Moc jsem si akci užil a určitě chci jet znova.

LyenLucie 10.08.2016

Pravda vždycky byla akce, kam se těším celý rok. Ale letos mě znovu překvapila.


Letošní Pravda obsahovala snad vše, co si od larpu přát - napětí, akci, konflikty, city a zejména věrohodnost. Postavy s vlastním lehce předdefinovaným příběhem a vlastními vztahy se pro mě staly perfektním řešením. Každý si mohl většinu své historie vymyslet sám, zároveň definovat vztahy s družinou a povahu své postavy. Každý se mohl k situacím stavět po svém a přitom je prožít. Bavilo mě psát svůj příběh a každý den sledovat, jak se postava vyvíjí a co všechno ji může ovlivnit (až jsem sama byla překvapená). Pravda se tímto stala samostatným světem, kam už nejedete jen se bavit, ale i žít. Je skvělé vidět, kam se Pravda za ta léta posunula a už teď se těším, kde bude zase za pár let.


+ (Samo sebou) milion dalších důvodů, proč je Pravda skvělá by vydalo na knihu. Mohu to jen shrnout tím, že mě ani jednou za ty roky (kolik? šest? sedm?) nezklamala a kdo nezažil, nepochopí.
Těším se na další rok!

KukulínMilan Houžva 10.08.2016

Osobně vidím celou řadu plusů i mínusů, co se zapojení postav týče. Snesl bych asi větší důraz na scénář postavy, více věcí z minulosti by se mohlo tahat ven a odpadne ti problém s tím, že tahle družinka (jako třeba naše) si vymyslela nedostatečně silný důvod, proč by společně měla cestovat dále...v podstatě bychom se rozdělili po prvním setkání v Duanu  na dvě separátní křídla. Jinak jsem jednoznačně pro předpřipravené postavy a jejich další využívání. Po hře mi trochu chyběl prostor na dohrání, ale to zase chápu, že bychom tam mohli být ještě hodně dlouho a my jsme nechtěli rušit závěr dalším družinkám. Napadá mě jeden večer například využití nějakého komorního larpu, který bychom implementovali přímo do hry - aneb hra ve hře. Jinak pro příště bych se zamyslel nad využíváním lokací a délkouo hraní (táhnout se do kopce na skály a pak tam vidět velmi špatně osvětlenou scénu s přeměnou na vlkodlaka a upíra - já ji vlastně neviděl vůbec, nebot jsme byli donuceni stát přímo pod stromem, takže kapku rozhlasová hra, navíc poměr cesta 20 minut hraní 5 minut není uplně fajn). A dělat ten pád ze skály jen proto, že mám figurínu mi přišlo zbytečné - jsem si v daný moment říkal, jak by bylo krásné, kdyby ho oběsili a pak potrhali vlkodlaci (postroj na oběšení není nic složitého). I samotná závěrečka mi nepřišla nikterak epická, byla dobrá. Hlavně z pohledu pozorovatele mi přišlo krásně dojemné, když syn Baoko zpíval tu ukolébavku, ale pokud to srovnám třeba s lonskou Hašáni, tak by tahle závěrečka neobstála. Chtěl jsi slyšet to kritické, tak jsem se to snažil shrnout ze svého pohledu. Bohužel naše družinka málo stoupala do těch pomyslných exkrementů (zpětně si zazlívám, že jsem nepodřízl dceru Krkavce, stejně jako to, že jsem třeba v záchvatu vlkodlačího vzteku neseřval Baoko, zkrátka věci, které by nám tu hru sice ztížili, ale udělali pestřejší...zase člověk je o něco zkušenější do příště :). Jinak hodnocení 7/10

 

VygošJakub Jaroš 10.08.2016

Letošní posun Pravdy k větší dramatičnosti a emočnosti hře rozhodně prospěl (minimálně z pohledu organizátora). Hráči prožívali své postavy vážněji a vývoj hry pro ně byl osobnější. Pravda se sice vždy snažila nebýt černobílá, ale letošní příběhové postavy, potulující se na cestách od šílenství k radosti, od přátelství k nenávisti a od nepřátelství k lásce, byly mnohem šedivější a hlubší, než kdy předtím.

Kladem bylo také nové herní území, které sice postrádalo středověký hrad, zato přineslo mnohem zajímavější lokace v lese posetém skalami a balvany, ať už sloužily jako kulisy hradu rodu Výra, nočního obětiště, pohřebiště, sněmovní síně hlavního města, nebo sídla nočního lidu.

Scénář byl tento rok obzvlášť nadupaný, několikrát se hrálo do setmění a vzápětí následovaly noční hry. Opět lituji, že jsem jako organizátor viděl jen zlomek setkání, ale ta, která jsem zažil, neměla chybu. Stejně jako celá hra.

Události

Larpy autorů