Příběhy ledu a ohně

Příběhy jsou skupinově orientovaná hra, kde se každý hráč výrazně podílí na tvorbě hry.
Samotná hra od organizátorů nemá připraven žádný obsah, tu si hráči ve skupině tvoří sami. Zápletky, které přesahují herní skupiny, mezi sebou komunikují zástupci jednotlivých skupin. Všechny skupiny si sami píší materiály, které mají hráči cp, tvoří rekvizity na hru a zajišťují většinu logistiky.
Organizátoři pouze určují základní nastavení hry, jako je prostředí, doba, téma. Dále zajišťují herní místo a nějaké základní logistické věci (dovoz vody např.).

Tyto Příběhy se odehrávaly ve světě knížek Písní ledu a ohně. V ději dávno před událostmi, které popisuje známý seriál Hra o trůny. V blízkosti Zdi se potkaly osudy několika skupin. Hráči mohli promluvit do osudu Západozemí, záchrany Zdi a lidského světa před Nočním králem a jeho armádou nemrtvých.

8.8

33 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ZorinPetr Bača 02.01.2017

Larp naprosto závislý na hráčích. A v mém případě to byla absolutní výhra. Děkuji.

0
ZuzanaZuzana Karasová 15.09.2016

Příběhy jsou takové, jaké si je uděláte. Tento styl tvorby larpu mě asi nikdy nepřestane bavit :-)

0
ZevlaZevla Zevla 29.08.2016

Za poslední ročníky jsem se nějak naučila brát tu hru trochu vážnějc a nečekat od toho jenom oldschool elfí tábor a myslím, že se to letos zase posunulo k propracovanější a víc fungující hře (až je mi po tom oldschoolovém prvku smutno :) ). Zázemí fungovalo výborně (jídlo, kadibouda v lese, tábor a rekvizity), tentokrát bylo super herní území (nebloudili jsme), jako vždycky byli skvělí vypravěči a cépéčka. Na konceptu Příběhů se mi taky líbí, jak můžou mít jednotlivý skupiny úplně jinou hru a zároveň se pořád setkávat. Naše herní náplň (divocí) byla letos neuvěřitelná - měli jsme toho na práci dokonce tolik, že mi to přišlo až moc, protože scény se děly různě přes sebe a bylo tam tolik dramatu, že jsem to ani nestíhala vstřebávat. To je ale příjemnější, než kdyby se toho dělo moc málo, takže jsem spokojená. Linky a postavy, co jsem si na papíře náhodně vymyslela, se zrealizovaly snad úplně všecky - Eliška je kouzelník (a další vypravěči taky). Díky!

0
GenevieveAnna Vrr 25.07.2016

Aike (vyvolená)/La´ana (prokletá)/ Niram (laň), skupina Divoké, vypravěč Eliška

Byly to super Příběhy a koncepčně se mi moc líbilo, že tam byla prvně společná linka pro všechny skupiny.

Měli jsme skvělou péči od orgů, což výrazně zvedlo komfort akce :-) plus tedy předherní příprava, kdy jsme se opravdu scházeli a plánovali a vymýšleli. Bylo to super.

Byly tam nějaké momenty, které mi byly poměrně dost nepříjemné, ale to je na delší diskuzi.

Párty byla boží.

Skvělá romantická linka! <3

Celkově mi přijde, že Příběhy jsou super koncept, který mě baví a na který mě těší jezdit. 

 

 

 

0
NewmanJan Novák 16.07.2016

Párty hodně solidní.

0
OrzoPan Orzo 15.07.2016

Kluci říkali, že máme prej dát desítku.

 

0
DanielaDaniela Procházková 14.07.2016

Postava Derowen, skupina děvčátka, vypravěčka Vendul

Královsky jsem se bavila. Tvárnost hry je na Příbězích neuvěřitelná. Linku možné vyrobit hodinku před hrou a nakonec vyvolá pěknou reakci celé té hry. Zároveň jsem mohla Derowen nechat jít i jiným směrem, než se od ní čekalo a než jsem od ní čekala já a stejně to nakonec fungovalo.  Asi jsem za ty tři roky konečně pochopila, co se s tím konceptem Příběhů dá dělat, takže se hrozně moc těším na další rok, dočtvrtice toho nejlepšího.

Ještě chci říct, že hospoda U tvý černý báby má potenciál legendárnosti, fakt jsem z ní byla nadšená, možná až moc. :-)
Oppidum bylo strašně boží lokalita!
A CP byly fakt frajerský!
Hrozně děkuju Vendul a všem dalším vypravěčům a spoluhráčům, hlavně těm spoluhráčům, co mi prostě za žádnou cenu nedopřáli tragickou smrt, ale na každej muj fail vymysleli precizní happy end. A mamince že jo...

0
LarrasLada Švadlenková 11.07.2016

Postava Flawiau (Vločka), skupina Divocí, vypravěč Eliška Applová

Hru jsem hodně užila, pořád bylo co dělat - průzkum, lov, boje, osobní zápletky ven ze skupiny, hraní v rámci skupiny. Možnost skriptovaných scén, zároveň možnost objevování hlavního příběhu.

Eliška byla výborný vypravěč a koordinátor.

Zázemí bylo skvělé - hospoda, toiky, poskytnutí stanů.
Práce CP byla výborná.

Mezi vypravěči občas došlo k nedorozuměním - některé info se předalo trochu jinak, ale to se samozřejmě stává, moji hru to ale neovlivnilo negativně.

Nádherná lokalita a správně rozložené tábory co se týče vzdáleností.
Vše dohromady ať už se to týče práce produkčních, vypravěčky, cpček, zázemí, lokalita, příběh a hráči => dávám 10.
Nečekala jsem, že po množství dramatických her by mě mohla bavit i trochu volnější hra s bojem, evidentně dobře vymyšlená hra ve skupině je dobrá vždy! :-)

 

0
EridorJan Volný 11.07.2016

Někdy v dubnu se mi ozval Tryskáč s tím, že by mě chtěl do něčeho zapojit a "akorát to s sebou nese pár věcí". Když pak následovala otázka "Znáš Nočního krále?" tak mi bylo celkem jasné, že jsem se zase namočil do pěkného průseru... o to víc jsem ale rád, že to nakonec dopadlo tak, jak to dopadlo.
Ohromně jsem si užil kontrastní hru Brandona Starka, který je v původním nastavení tak trochu Mirek Dušín, a následně stále silnějšího Nočního krále, u kterého mě pak Tryskáč musel trochu mírnit a Leoš měl plné ruce práce s tím, aby mě nezabili ještě v pátek večer. Bylo to plné skvělých scén, které si budu určitě dlouho pamatovat - na první dobrou se mi vybavují tyhle:

1) Rozkaz k popravě Aeryna Bouře, kdy vedle stojící Jindrich Kara začal i přes zjevný odpor pomalu tasit meč a velká část Hlídky se pak rozběhla a znovu mi ho přivedla, ačkoli se to většině z nich vlastně příčilo. Následná hádka s Hlídkou a odchod okořeněný pobodáním Leoše, u kterého mě doteď trochu mrzí, že jsem ho neukecal, aby šel se mnou.
2) Krásně stupňovaná scéna v lese těsně před definitivní proměnou v Nočního krále. S novými přívrženci jsme pobili nějaké Theny, normálka. V boji umřeli i dva Bílí chodci, takže jsem je pak jednoduše zvedl (první zásek). Příchod k čarostromu, kde jsem vysmál starým bohům, zvedl z mrtvých ty Theny (druhý zásek), obrátil se ke svým přívržencům, přiměl je pokleknout a zeptal se jich, jestli je jim jasné, komu teď slouží. Atmosféra "I didn't sign up for this!" by se dala krájet a krásnou korunu tomu nasadila Natálka, která ještě na kolenou v mžiku odcouvala dva metry, když ji chtěl Bílý chodec označit. Říkal jsem jim, že není cesty zpátky...
3) Šikana Amazonek v jejich táboře za Ryanova křiku "Elluro, obětoval jsem pro tebe všechno!" Asi to nejde moc dobře popsat, ale uvědomil jsem si tam, že nesmrtelnost postavy (a tedy možnost ignorovat zásahy zbraněmi) dává úžasný tvůrčí prostor.
4) Boltonovský rituál přechodu v muže. Viděl jsem jenom kousek, ale evidentně jste si vyhráli, pánové. Kromě toho to bylo i zajímavé použití nahoty v larpu, díky které Hana Maturová působila ještě zranitelněji a bezbraněji, než kdyby to bylo jinak. A Leošův křik "Pohlédni do svého srdce, jsem tvůj otec!" měl málem poslal do kolen. Skoro jsem čekal, že si mladý (ne)Bolton usekne ruku v zápěstí, zakřičí "Neeeeeee!" a skočí do nejbližší jámy nebo alespoň ze Zdi.
Hru mi trochu kazila jen jedna věc. Příběhy jsou obecně ohromně volný žánr a je to právě to, co ho dělá zajímavým. I když jsem měl hodně skriptovanou postavu a věděl jsem, jakým směrem se má moje role ubírat, místy jsem musel složitě konzultovat, co vlastně můžu a nemůžu udělat, abych hru náhodou nestrhl nějakým neplánovaným směrem. Ta volnost mi zrovna v tomhle žánru někdy chyběla. I na konci, kdy už jsem měl svou malou armádu, bych asi dokázal vymyslet, jak nás zabavit, abychom víc hráli a méně čekali, ale bohužel to z různých důvodů nebylo možné.

Sečteno a podtrženo jsem si ale užil skvělou hru se spoustou výborných scén. Díky zejména Hlídce, která pro mě měla skvělou atmosféru, a Tryskáčovi za to, že to všechno sladil dohromady. Hrálo se mi ale výborně s každým, s kým jsem se potkal.

0
PatrikPatrik Krupička 11.07.2016

Tak trochu "triky" hodnotit hru, kterou beru tak, že si zasloužím jen to, co si sám připravím. Pořád platí, že tento formát má v mých očích velký potenciál, který se stále ještě dá těžit.

Určitě byl dobrý nápad zkusit udělat jednu hlavní linku skrze celý larp, už jen proto, aby se to zkusilo. Jestli tím hra byla lepší a nebo horší nechám na posouzení každého. (Třeba já osobně preferuji spíše osobnější příběhy, než "záchranu světa" a nemusím mít konec, kterého se účastní všichni na jednom fleku. Ale znovu opakuji, jsem rád, že se to letos zkusilo.)

Z mého pohledu: některé domluvené věci mi vyšly, jiné zase nevyšly, jak už to tak na Příbězích bývá, a protože jsem s tím tak i dopředu počítal, příliš to nevadilo. Příběhové linky, kterých jsem se účastnil, vycházely, žádné velké záseky jsem nezažil. Vzdálenosti mezi jednotlivými tábory a lokacemi byly nastaveny velice rozumně. Pravidla a mechaniky hry byly spíše ku prospěchu věci. Věci, které mi vadily, byly spíše technického rázu a nebo tak nějak defaultním nastavením toho, o jaký typ hry šlo (jako že třeba svolat celou hlídku byl občas neřešitelný úkol).

Nezbývá, než se těšit na nějaké další Příběhy... :-)

(Postava ser Robin, Noční hlídka, vypravěč Tryskáč)