Probuzení

1 hráčů, 1 mužů, 0 žen, 0 obojetných

3 hodin , 0 dnů , 2017

Autoři: Zuzana Zuzana Hrnčířová

Skupiny: —

Experimentální filozoficko-psychologická hra pro jednoho hráče (muže), která klade otázky o životě. Jak žijeme? Co je pro nás důležité? Máme priority nastavené správně? Sníme svoje sny? Neživíme v sobě klamné jistoty?

Hráč zpodobňuje mladého 28 letého člověka z naší doby a naší země. Dostává se ale do okamžiku, kdy je třeba zrekapitulovat život a dosavadní pohled na něj. Hrou prochází sám, jen občas bude přítomná cizí postava. Spíše než larpem lze Probuzení nazvat prožitkovou hrou útočící na psychiku a celou škálu emocí. I přes příležitostný výskyt CP hra primárně staví na dění v hlavě hráče, který může celou hrou projít i beze slov.

 

Pro koho je larp určený:

- Pro zkušeného hráče, který má zájem hrát hru pro jednoho, nečeká klasický larp a umí za postavu hluboce prožívat emoce (o nich to zkrátka celé bude).
- Pro hráče, který chce řešit filozofické otázky o životě.
- Pro hráče, který uvítá abstrakci a pokus o umělecké/netradiční ztvárnění atmosféry.
- Pro hráče, který má chuť zkoumat způsob života a hledat po hře paralelu s tím vlastním - na přenesení uvědomění ze hry do reality larp záměrně cílí.
- Pro hráče, který je ochotný předem si přečíst velmi dlouhou postavu (cca 16 stran).
- Pro hráče, který se s důvěrou svěří do mých rukou, zvládne malou míru fyzického kontaktu, cítí se duševně v pořádku a pokud možno ví, jaké hry tvořím. Hra projednává těžká témata, proto by na ni měli přijít jen hráči, kteří o takový druh zážitku mají zájem. Ideálně ne v době silných či nešťastných reálných životních událostí.

9.3

19 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
KláraKlára Obrová 19.12.2018

Nevěděla jsem, co od Probuzení čekat. Nedovedla jsem si moc představit, jak budu larp hrát jen sama se sebou a trochu jsem se toho bála, že bude hra nezáživná, že se budu nudit. Ale hra mě absolutně dostala a překvapila v několika směrech. Předně to byla pointa celýho příběhu, kterou jsem se vlastně dozvěděla hned na začátku hry a šokovala mě. Dostalo mě to pak do takovýho zvláštního, až hororovýho napětí, takže pokaždý, když jsem se zavřenými očima čekala na další scénu, tak jsem stražila uši a děsila se každýho zvuku. Pak to byly jednotlivé scény, které má Zuzka neuvěřitelně propracované, plné detailů a překvapení. Samotná hra pak pro mě byla docela poklidná a mírná a měla jsem možnost zamyslet se během ní nad hodně věcmi, na které při normálním shonu nezbývá čas. Určitě to stojí za to, když se hře oddáte, tak se o sobě můžete dozvědět hodně zajímavý věci. (9/10)

0
DavidDavid Vávra 03.06.2018

Šel jsem do toho s jiným očekáváním - myslel jsem že budu hrát se Zuzkou, která bude jako CP tvořit různé postavy z materiálů. Ale bylo to jinak - za celou hru jsem vlastně neřekl jediné slovo, všechno se odehrávalo v mé hlavě. A to není vůbec na škodu, sám se sebou jsem málokdy. V kalendáři není čas se zastavit a zamyslet se o životě. A o tom tahle hra přesně je. Má hodně velký přesah do reality - na začátku jsem spíš přemýšlel za postavu, ale postupně hlavně za sebe. Pomohlo, že postava měla se mnou hodně společného. Všechno je to hezky vymyšlené a podporované rekvizitami, které jsou moc hezky zpracované. A i různé mechaniky a zapojení více smyslů tomu všemu pomáhá. Ze hry odcházím s konkrétními závazky, co chci v životě změnit. Lepší než koučing :)

Přidávám se k ostatním, ať Zuzka hru zdraží. Té píle a hlavně času co tomu dává fakt není za 2 stovky :)

9/10 - Zase mi to posunulo hranici, co je v larpu možné. Velký přesah do života. A asi nejlepší komorák, co jsem hrál.

0
vitavit 03.06.2018

uzasny zazitek. Pokud vas bavi premyslet o tom co je v zivote dulezite tak vas tenhle larp nejspis nadchne. Nejen ze je plny zajimavych a inspirujicich scen, pouzivajicich vsechny smysly a uzasne myslenky, ale dost mozna vam pomuze uvedomit si co je i pro vas v zivote dulezite. A tak to vlastne je nejen larp/hra ale neco velmi uzitecneho v zabavnem formatu. Moc dekuji Zuzce ze neco takoveho vytvorila a ten uzasny napad jeste skvele zpracovala...

0
MontyMartin Bezdíček 25.02.2018

Je moc těžké ten zážitek hodnotit. Bylo to skvělé, propracované a moc jsem si to užil. Nevím jestli to byl larp nebo ne, ale rozhodně jsem moc rád, že jsem si tím prošel. Zuzka to má neuvěřitelně promyšlené a připravené a je to vlastně neuvěřitelně levné, když si uvědomím, že to byly tři hodiny věnované čistě mně.

Zuzka má úžasný talent na psaní larpů a je to opravdu zážitek, který vás donutí se zamyslet. A je podle mě vlastně jedno nakolik máte už předem věci v hlavě srovnané nebo ne. Stojí to za to i jenom jako ověření toho, že je opravdu vyřešené mám. Prostě ještě jednou moc děkuji za hru. Stálo to za to.

0
LoudaJiří Rosol 24.02.2018

Nevím jestli je Probuzení larp, vím ale že je to jedinečný zážitek. A všichni víme že zážitek nemusí být vždycky pozitivní, hlavně když je silný. A tenhle vážně silný je. Jde to až na dřeň a hranice mezi postavou a hráčem je tady hodně rozmazaná. Zuzana kouzlí s rekvizitami, věcmi, zvuky, pachy a pocity a hra plyne přirozeně a nenásilně dopředu. Zmatení, vztek, smutek, smíření, to vše vám postupně probíhá hlavou. Smekám pomyslný klobouk, připravit tuhle hru chtělo hrozně práce, chystat každý jeden běh pro každého jednoho hráče a spolu s ním tu cestu projít nemůže být vůbec jednoduché. Jsem rád že jsem jí prošel a jsem hrozně rád že někdo jako Zuzka takovýhle věci pro nás dělá.

0
NanukTomáš Daněk 16.02.2018

Probuzení je zcela výjimečný komorák. Byl jsem velmi skeptický, jak může fungovat larp kde budu hrát jen já sám, kde vůbec není potřeba mluvit.
Není to něco, co by člověk hrál pro kohokoliv jiného. Nejsou tu diváci, nejsou tu "scény".
A pokud se do toho opravdu ponoříte, funguje to naprosto skvěle.
Zuzka, nekorunovaná královna komoráků, věnuje neuvěřitelnou píli a energii do přípravy, rekvizit, hudebních podkladů a namluvených zvukových stop. Výsledkem je fantastický, niterný zážitek, který vás provede emoční horskou dráhou a hodně, opravdu hodně vám toho o vás může říct.
Larpu nemůžu prakticky nic vytknout - možná jen bych ocenil, kdyby byl trošku dražší, protože takhle mám pocit, že nízká cena nemůže ani zdaleka pokrýt všechny náklady a už vůbec ne čas.
Pokud alespoň trochu můžete, neváhejte ani minutu a jděte do toho.
Zuzko, smekám a hluboce se klaním.

 

0
LischaiPavel Gotthard 23.01.2018

Je mi jasné, že to celé zní hrozně záhadně a artově, tak vám zkusím bez spoilerů povědět, co vás čeká.

Probuzení je spíš zážitková aktivita pro jednoho člověka než komorní larp. Je to prostor rozebrat v sobě jedno konkrétní téma, zaujmout k němu postoj a odnést si ze hry něco do běžného života.

A tomu je dobré přizpůsobit očekávání. Ve hře není nikdo jiný, takže pokud si nebudete chtít povídat sami se sebou, projdete celou hrou potichu. Ale když nemluvíte, je docela těžké v sobě udržet roli, a pravděpodobně budete za chvíli přemýšlet o tom, co to téma znamená pro vás, ne pro vaši postavu. A několika scénami to hra spíš podporuje, než že by vám v tom bránila. Takže je důležité vědět, že nejdete ani tak hrát roli, jako rozebrat v sobě nějaké konkrétní téma.

Samotná hra je kombinace pasivních scén, kdy ležíte se zavřenýma očima a prožíváte nějaké tělesné vjemy, a aktivních scén, kdy můžete reagovat s předměty kolem vás, které podporují vaše rozebírání a chápaní toho tématu (které jsem tu záměrně nezmínil). Nepředstavujte si ty předměty ale jako deník s příběhem nebo hlavolam co musíte vyřešit, ale spíš jako fotku a prázdný list papíru. Takže jak asi cítíte, je to hodně o tom, co do hry dáte vy sami, co s věcmi budete dělat a jak hluboko si sami zajdete.

Nejkontroverznější věc je pro mě samotný formát. Zvykli jsme si na nějakou efektivitu dělání larpů, kdy se moc nestává, že by pět CPček dělalo hru pro pět lidí... a Probuzení jde přímo proti tomuhle trendu. Osobně mi to připadne tak nějak lidsky obdivuhodné, že Zuzka odsedí hru jednoho každého hráče, 1:1, ani nevidí, co tam ten týpek dělá, na konci si s ním povykládá a pak šup, je třeba nachystat místnost na dalšího. Šílenství. S tím taky souvisí finanční stránka: chtěl jsem tu brblat, že by to bylo lepší na divadelní scéně a mít tak lepší rekvizity a světla a tisíc slonů… ale ta hra stojí dvě stovky včetně nájmu prostoru (!). Jak se to může Zuzce zaplatit je pro mě záhadou. Inu, někteří lidé jsou jednoduše larpoví světci.

Takže sečteno podtrženo, je to s láskou ručně dělaná mini-zážitkovečka, kterou si užijete, když si budete chtít prozkoumat nějaké pocity. Pokud tohle chcete, mohu Probuzení určitě doporučit.

0
VVJan Kudláček 22.01.2018

Z předchozích Zuzčiných Larpů jsem zvyklý na silné zážitky a nevěřil jsem, že dokáže překonat svůj výborný počin - Horší než Smrt. Obzvlášť u hry pro jednoho hráče jsem měl strach, co se z toho vyklube. S tímto formátem jsem do té doby neměl žádné zkušenosti.
To co jsem si nakonec ze hry odnesl se jen těžko popisuje bez superlativů. Hra mě dostala hned na začátku a už v druhé scéně jsem si v duchu řekl: "Wow!" Jak děj postupoval, hra se zaměřovala na jednotlivé oblasti života. Přičemž každá scéna/oblast byla korunovaná mazanou (a pro mě často netradiční) mechanikou. Na tomto projektu byly vidět bohaté zkušenosti autorky s psaním larpů i neobyčejná lidská empatie. Díky tomu jsem se s postavou snadno sžil (ačkoliv jsem si na začátku čtení postavy myslel, že je to trouba) a vydrželi jsme to spolu až do konce. Hra s sebou nese velmi důležité poselství a dost tvrdě si za ním jde. Nejen kvůli tomu doporučuji všem, co se nebojí zamyslet nad vlastním životem. (ale dělejte, než to Zuzka uklidí do šuplíku a už hru nikdo neuvidí.)

0
DrakeMichal Mikuš 15.01.2018

Za svoju larpovú kariéru som hral viacero dobrých larpov, ktoré riešili rôzne témy a donútili ma nad nimi popremýšlať . Hral som pár fakt dobrých larpov, ktoré ma osobnostne niekam posunuli. A potom som hral jeden larp u ktorého som po dohraní (a určitom čase, keď som si utrieďoval myšlienky a spracovával všetky tie emócie) presvedčený, že má potenciál meniť životy hráčov k lepšiemu - Probuzení.

Aby však hra plnila svoj účel treba byť pripravený posúvať  hranice vlastnej komfortnej zóny a ponechať voľný priechod všetkým emóciám. Čím viac tým lepšie. Odmenou vám bude hlboká úroveň imerzie a veľmi špecifický zážitok so špecifickou atmosférou, ktorú v žiadnej inej komornej hre nenájdete (o žiadnej teda neviem).

Ja sa osobne radím už do skalného Zuzkinho fanclubu, takže moj komentár je určite viac poznačený subjektívnym vnímaním. Musím však povedať, že Zuzana každou ďalšou hrou posúva úroveň produkcie vždy o stupienok vyššie, takže sa opäť dá tešiť na skvele pripravené rekvizity, zvukovú kulisu a momenty, ktoré vás zaručene chytia za srdce.

Za mňa bez debaty 10/10  a teším sa na ďalší kúsok zo Zuzkinej dielne !