Prokletí panství Whately / The Curse of Whately Manor

12 hráčů, 7 mužů, 5 žen, 0 obojetných

4 hodin , 0 dnů , 1992

Web: http://www.larpard.cz/prokleti-panstvi-whately:o-hre

Autoři: Frank Frank Branham

Skupiny: —

Pův. název je The Curse of Whately Manor.
Hra je koncipována v duchu hororů 60. let, mísí prvky Lovecrafta s velkou porcí šílenství. Děj se odehrává v na starobylém anglickém panství během aukce okultní pozůstalosti. Jejím obsahem je zejména detektivní pátrání, které je komplikováno řadou podivných událostí tajemného až hororového charakteru.

Alex Whately, majitel panství, zemřel před dvěma týdny. Byl očividně obětí "upířího vraha", když byl brzy ráno nalezen služkou takřka zbaven veškeré krve. Whatelyho usedlost a všechen jeho majetek je nyní vlastněn jeho rodinou sídlící v Nové Anglii. Ta ustavila firmu March a Liddell, aby uspořádala aukce na všechen Whatelyho majetek.
Nejneobvyklejší částí majetku je Whatelyho malá okultní sbírka obsahující i kopii překladu Necronomiconu. Mnoho nebezpečných skupin po něm pase; stejně také mají důvod na aukci přijet lidé zapojení do případu upířího vraha.

Jde o přeloženou hru, kterou uváděli Darien a Newman.

3 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
DrirrFilip Appl 23.04.2013

Jeden z prvních komoráků, co jsem hrál. Recenze z roku 2009 (zkrácená a upravená):

Nebudu zde rozebírat dějové události a příběh a přejdu raději hned k hodnocení hry jako takové. Můj pohled je ovlivněn poměrně nešťastnou smrtí mé postavy hned po skončení aukce, tedy téměř v úvodu hry. Docela mě to zamrzelo, protože se mi moje postava líbila a měl jsem s ní velké plány. Nicméně nedalo se nic dělat. Dostal jsem náhradní postavu novináře a v jeho kůži jsem se několik desítek minut snažil marně dostat do místnosti což mě taktéž trochu popudilo (nicméně z logiky situace to bylo pochopitelné). Nakonec jsem se dovnitř dostal a mohl se naplno zapojit do vyšetřování vraždy a dalších událostí v místnosti.
Pokud mám zhodnotit hru jedním slovem, bude to zřejmě: rozpačitá.
Skutečně. Hra měla velmi zajímavý nápad. Měla těžit z hororové atmosféry povídek HP Lovecrafta, ale bohužel se ukázalo, že z děl HPL tam vyjma Necronomiconu a nějakých jmen nebylo nic. Trochu škoda nicméně ani to nemuselo znamenat špatnou hru. Nakonec místo hororu si hráči prožili solidní detektivku s několika zajímavými momenty. Bohužel však nic víc.
Ve hře bylo naneštěstí příliš míst, které byly duté jak hlava notorika po oslavě. Velmi často se stávalo, že hráči jen posedávali po místnosti a občas prohodili několik slov, nikam dál se však neposunuli a tyto situace byly trochu cítit nudou. Nicméně na druhou stranu v některých situacích bylo cítit i napětí (když někdo na něco přišel, když se zhaslo atd.) a ty pozvedávaly LARP na hratelnou úroveň.
Jako největší problém však neshledávám malou dějovost hry bez časových událostí, nýbrž špatné provedení postav. Ty byly totiž nevyvážené s často nepřesnými či nelogickými informacemi. Některé byly navíc příliš pasivní a proto v podstatě mohly celý larp pouze sedět a nic nedělat. Díky velmi dobrý hráčům se to však nestávalo a myslím, že hry se zúčastnili vcelku rovnoměrně až na výjimky snad všechny postavy.
Konkrétně u mé postavy nejvíc zamrzela bezmoc při své smrti. Ta vyplynula opět z nepřesného popisu, kdy jsem byl přesvědčen, že osoba, která mě nesnášela a měla mě zabít, mě má vlastně vcelku ráda. Obecně věty typu : "zabij tohoto hráče" v popisech postav u takovýchto LARPů musí být dělány velmi pečlivě a s rozvahou, protože někoho zabít je skutečně velmi jednoduché (zvlášť, když za to postava musí nést jen skutečně minimální zodpovědnost - což je také jedna z chyb hry).
Co si jistě zaslouží pochvalu je technický servis celého LARPu (včetně výborného občerstvení a většiny rekvizit) a celkový organizační přístup Darien. Také všichni hráči se (alespon se mi zdálo) na hru připravili dobře a díky tomu se všichni víceméně dobře bavili.
Pokud tedy mam shrnout největší problémy hry, musím zmínit malou atmosféričnost, nedokonale propracované postavy a především malou dějovost. S tím souvisí zakončení, které chybělo. Protože právě konec (a to je stará pravda) zanechá největší dojem z celého LARPu.
4/10