Rudé Řečiště III. - Město žebráků

50 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných

0 hodin , 1 dnů , 2011

Web: http://korli.wz.cz/

Autoři: Karmínoví Karmínoví orli

Skupiny: —

Zkráceně: totalita v hávu fantasy. Poté co se po smrti lordů vlády chopil mladý vojevůdce, nebylo cesty zpět. Pod záminkou bezpečnosti zabavil zbraně a opevnil město tak, že se nikdo nemohl dostat ven ani dovnitř. Z obyvatel udělal otroky s hodností občana a jeho proslovy si v ničem nezadali s érou komunismu. Nucené práce, vězení, inkvizice, výslechy a donášení tu byly na dením pořádků. Na konec proto nemohlo přijít nic jiného, než bouřlivá revoluce a povraždění trýznitelů. Jáké však bylo překvapení revolucionářů, když místo tyrana, našli jen masku.

Hra opět probíhala v prostorách zámku v Červené Řečici, což myslím dobře dokreslilo pochmurnou atmosféru totalitního útlaku. Důraz byl položen především na herecké schopnosti hráčů, přičemž jejich pohyb po městě, neustále sledovali ozbrojenci ve službách tyrana. Lidé zde mohli zažít reálné nucené práci i reálné věznění. Největší kus práce ve hře bezpochyby odvedla inkvizice, které se lidé báli nakonec víc, než vězení nebo smrti:)

7.1

14 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
DavidDavid František Wagner 21.03.2013

Dikobraz vystihl dost přesně moje pocity a to jsme hráli na úplně opačné straně hry. Úžasné místo, zajímavé základní nastavení a bylo od začátku jasné, že nebudeme hrát žádnou dramahru s nachystanými (byť hráči) postavami, prostě troška toho old schoolu a proč ne.
Jenže kromě míst, kde to drhlo viditelně (třeba respawn systém tomu moc nelichotil si myslím a mohlo to být mnohem elegantnější) to drhlo na milionu malých místeček. CPčka místy hrála, dost často ne, člověk se vžil do hry a pak se dostal k nějaké té virtuální debiláži a další a další drobnosti, které tu hru hrozně zbytečně drolily až málem rozdrolily.
A to je škoda, protože ten tým má nápady na velké věci a dost schopností, chybí jenom výrazně systematičtější práce. Ale to se dá časem nabrat a věřím, že má smysl sledovat co zase borci připraví!

0
DikobrazJosef Kundrát 21.03.2013

V tagu je napsáno "dramatická, dřevárna" - to přesně vystihuje paradox této akce.
Z této hry mám tak smíšené pocity, jako z žádné jiné. Přijel jsem na fantastický zámek, který se svými sgrafitovými vzory, úchvatnými iteriéry, nádhernou architekturou, sklepeními a kouzelným okolím může hrdě postavit vedle všech pohádkových skvostů, které znám. Kdyby nebyl kvůli restitucím zdevastovaný. Pro člověka, kterému historie není cizí to je utrpení se na to dívat. Ten zámek si zaslouží desítky miliónů na opravu. Radujete se nad fantastickým herním prostředím a pláčete nad zkázou českého skvostu.
Prostředí bylo uvěřitelné, herní kuchyně výborná, despotický režim fungoval, kostýmy byly super, lidé vypadali rozumně a my se s naší partou pustili do vytváření inkvizice, což jsme si dokonale užili.
A pak jde člověk zámkem, je doslova ponořený do diegetického prostředí, které by mohlo být pohádkou, nebo fantasy peklem, projde několika sály s obřími stropy a barokními kamny a pak najde papírek s nápisem "mlýn".. "pokud chceš udělat toto, tak otoč papírek".
Kýbl studené vody, kopanec do žeber, omylem rozkliknutý odkaz s laponským fekal homosexuálním pornem. Bylo to jako když vám řeknou, že jste vyhráli zájezd, zavezou vás s kufry na letiště a pak hovno... Na jednu stranu hrajeme dost zajímavý příběh v prostředí, které silně připomíná nejlepší velkoprodukční larpy za stovky tisíc a pak zjistím, že půlka těch lidí tam hraje něco jako dračák. A je to k tomu nadesignované špatně. Dodnes ze z toho v noci budím v potu a slzách a brečím nad možnostmi, které autoři nechtěli, nebo neuměli využít.
Inkvizici, kterou autoři chválí, jsme rozjeli naplno, ale trochu z nouze. Byla to jedná velká improvizace. Dělat peklo všechny (i ostatní hráče) bavilo, takže jsme rozjeli despotickou mašinérii a la Boblik. Dodnes nezapomenu na překrucování výpovědí, ožírání se během výslechu, lektvary pravdy, podlézání vrchnosti, konfiskace majetku. Dokonalost, bavil jsem se na maximum - kdyby mě netýrala celou dobu myšlenka - dalo ze z toho dostat mnohokrát víc s jinak pojatou přípravou ze strany orgů.

0
LoudaJiří Rosol 21.03.2013

Docela fajn víkendová hra ve velmi pěkném prostředí (dnes již bohužel dost zničeného) zámku. Poměrně svěží setting despotického městského státu s privilegovanou vrstvou "šlechty", prakticky všemocnou stráží a obyčejnými obyvateli - otroky. Na jeden den to bylo tak akorát, kdyby hra trvala déle už by se koncept imho dost vyčerpal. Na hře mi vadilo používání poněkud archaických mechanismů ala papírové lokace a gamebooky a občas absurdní pravidla. Přesto to byla překvapivě zábavná hra.