Samael

4 hráčů, 2 mužů, 2 žen, obojetných

2 hodin , dnů , 2013

Snažíš se zapomenout, vytěsnit to z paměti. Ale to, co se stalo, se ti s nejostřejšími detaily vpálilo do mozku.
Říká si Samael. Nikdo neví, co si myslet, když přichází s úsměvem na rtech...

Jedná se o imerzní drama. Nic pro gamisty.
Samael je velmi citlivá na to, kdo ji s kým hraje (něco podobného, jako Doubt), proto neotvíráme veřejné přihlašování. Je to spíš o dohodě přímo s námi, hru s vámi probereme, zeptáme se, s kým byste si ji rádi zahráli atd.
Bližší info ke hře dáme přímo hráčům.

8.1

71 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ionťákPavel Maloušek 05.11.2017

Hrána postava Mirka na Festivalu elitních larpů v Brně.

Nu, jak už to tak u mě bývá, vyfasoval jsem opět postavu toho největšího hajzla ve hře. Docela se popravdě těmito postavami bavím, i když je potom potřeba víc pracovat v poherní reflexi, aby se nestalo, že mě všichni budou nenávidět i v reálném životě :-)))

Mirek to často nemá jednoduché, ale hodně záleží na spoluhráčích - a ti mi můj běh hodně z(ne)příjemnili, a díky za to. Mirka nemá nikdo rád - nejmíň (doufám) hráč, který ho hraje. Od půlky hry mi ze sebe bylo vysloveně špatně... Ostatní postavy jsou více či méně zlé, ale vysloveně pozitivní postavu na larpu nenajdete - takový larp zlých a míň zlých, ale všichni jsou svým vlastním způsobem antagonisté.

Samael je drsná hra, hlavně poselstvím. Co se týče toho vyhajpovaného násilí, erotiky a alkoholu, vezmu to postupně:

Násilí - na našem běhu na něj skoro nedošlo, i když jsem se snažil postavy vysloveně hecovat, aby mi dali po držce. Povedlo se jen velmi omezeně, ale není to na škodu. Larp funguje i bez toho.

Erotika - co se týče všude zmiňovaných jazyků v hlavách, já nic takového nepotkal, na našem běhu se nic takového nevyskytovalo. Jakože vůbec.

Alkohol - asi jsme se sešli skupinka ochlastů, protože ze Samaelu jsem odcházel víc namol než z obou mnou hraných Rockerů dohromady.

Alkohol jako herní mechanika funguje na výbornou a perfektně posouvá děj. Je pravda, že z děje není možné razantně vyskočit nebo ho měnit, je to přece jen railroad, ale neměl jsem tam pocit svázanosti jako v El Día de Santiago nebo na Snu o můze. Obecně nemám moc rád tuhle formu, ale zrovna na Samaelu jsem vnímal průběžné pokyny spíš pozitivně, jako radu, co má postava udělat, nebo v pozdějších fázích hry jako povinnost, ke které to stejně tak nějak všechno gradovalo.

Za mě fajn larp, ze kterého mrazí. Málokdy dosáhnu pořádného bleedu, ale tady se to skoro povedlo. Kdybychom se sešli i ostřejší hráčská sestava (hranice byly nastaveny celkem nízko), mohlo to být totálně epic. Pro všechny, kteří to chtějí hrát - nebojte se toho a jděte do toho.

Hodnotím 7,5/10. Dal bych 6,5b, ale přidávám bod za Triss a za Sandriel, jejichž ztvárnění Marie a barmanky bylo perfektní, a za Rada, který nám larp uváděl. A taky za whisky.

0
MíšaMichaela Hrabáková 09.11.2016

Hrála jsem Janu v rámci Larp Pride.

Hrála jsem s cizími lidmi, nikoli v partě kamarádů, což mi bylo řečeno že není ideál, ale nepřišlo mi to jako až takový problém. S blízkými přáteli bychom asi scény byly delší, akčnější a bylo by víc jazyků v hlavách, ale hra fungovala i bez toho.

Co se mi líbilo

- Díky hodně civilnímu a přirozenému prostředí je to i přes skriptovanoost vlastně hodně imerzní hra.

- Barman hru smysluplně moderuje.

- Téma hry je něco co je dobré řešit a jsem ráda že kolem toho vznikla hra.

- Předherní příprava byla smyslupnlá a dobře fungovala. 

 

Co se mi až tolik nelíbilo

- Hra skončila hodně náhle. Bylo škoda že jsme neměli informaci, kolik má zhruba scén, jak dlouho zhruba trvá, mohla bych pak lépe rozložit gradaci některých věcí v čase. Takhle jsem prostě něco hrála, postupně hrotila víc, a pak najednou BÁC a hra zničehonic skončila.

- Myslím si že z témat hry se dá vykřesat i víc. Když hra začala, u některých zápletek jsem měla tušení kam asi tak dojdou a jak to bude husté a ... nedošlo, no. Přitom mi přišly skoro jak ložené aby se staly. 

0
DrakeMichal Mikuš 10.08.2016

Hral som v rámci Prague Pride 2016.

Postava: Mirek

Tak toto bol fakt hustý nářez. Na larp som išiel s malou dušičkou, pretože som neodolal a poctivo som si prečítal všetky tie komentáre. Hoci sám pokladám svoju zónu komfortu za nadštandardne širokú, tu som si vôbec nebol istý, či som nespravil krok vedľa. Prvé informácie z predherného workshopu vo mne najprv len umocňovali myšlienku "Na čom sa to sakra upísal ?!" A pak prišiel prvý panák, druhý panák ... a pak som pochopil, že autori veľmi dobre vedia, čo robia. Na to, že som si hru odohral s partou pre mňa úplne neznámych ľudí, to celé dopadlo až nad očakávania dobre a hru som si fakt užil.

Čo sa mi na hre páčilo:
Setup prostredia a dynamika scén
Zrozumiteľné (pred)herné informácie k postave
Alkohol, ako herná mechanika, ktorý fungoval dokonale !
Záver

Čo si myslím, že by mohlo hru (pre mňa) ešte vylepšiť
Zahrať si hru so zohratou partiou, kde máme jasno v tom, čo si môžeme dovoliť. (Výrazne doporučujem všetkým, ktorí hru ešte nehrali)
Predherný workshop zameraný ešte viac na to, aby hráčov posmelil a "donútil" aby skutočne mali jasno v tom, čo pre nich ešte je herne OK

Za seba nakoniec hodnotím 8/10 a to hlavne preto, že hra má obrovský potenciál, ktorý sa ale našej skupinke nepodarilo využiť (čo bolo dané hlavne tým, že sme sa vôbec nepoznali). Určite budem rád, ak  v budúcnosti budem mať príležitosť si hru zahrať s ľuďmi u ktorých sa poznáme a ešte pritvrdiť. (pak vylepším i to score ! :-) )

0
ImiStanislava Pajerová 09.10.2014

Marie

Jsem stydlivá a hrála jsem Marii. S úplně cizími lidmi. Do poslední chvíle nejistá, zda nemám raději utéct… A nebylo to vůbec špatné! Samael je totiž velmi dobrá hra a má co říct.

Ovšem přikláním se k upuštění od přehnaného mysteria. Hře by to nijak neuškodilo a možná by pak nebylo třeba Samael tolik obhajovat. Protože Samael opravdu není jen záminka, jak “beztrestně lézt po cizích lidech“ nebo si “plánovaně poplakat“. Naopak, vše ve hře plyne přirozeně a má své místo. A nakonec to není tak hrozné, jak všichni říkají. Stačí jen udělat první krok a na Samael se přihlásit. Určitě vám to něco dá.

Hráno na festivalu Pedagogické fakulty "Dvorky", s náhodnou přesto skvostnou sestavou.

9/10

0
DarčaDagmar Wiesnerová 29.09.2014

Hrát Samael pro mě bylo jako jet kolem autonehody. Nechcete se dívat, nejraději byste ujeli co nejrychleji pryč, ale stejně zpomalíte a civíte na tu spoušť.

Moc jsem netušila, do čeho jdu, a dost jsem se bála. Na všech frontách jsem vyzvídala, co mě čeká, ale nikdo mi žádný spoiler nevyzradil. O to víc jsem se děsila, nakonec jsem za to byla ráda. A to nejen proto, že svou noční můru bych si zahrát pravděpodobně nešla. Ta aura "tajemna", která Samael obklopuje, rozhodně není na škodu - spíš naopak.

Samael citlivým způsobem otevírá téma, o kterém se veřejně moc nemluví, což je skvělé. A že nemá přesah do reálného života? To teda sakra že má. Diskuse po hře mě přesvědčila, že přesah Samaelu je nemalý. Navíc cokoliv, co otevře diskusi a některým lidem oči, je úžasné a chvályhodné. Moc bych si přála, aby Samael pomohl něco ve společnosti změnit, nebo aspoň motivoval lidi, aby se něco pokusili změnit sami. Myslím, že ten potenciál rozhodně má.

Nutno dodat, že jsem nekontaktní typ s poměrně malou a dost ostře ohraničenou komfortní zónou. A zvládla jsem to hrát kontaktně - díky báječným a chápavým spoluhráčům (zejména druhé ženské postavě) a uvaděčům. Děkuju moc jak jim, tak autorům, a to nejen za hru, ale i za rozsáhlý výzkum a info po hře. Je fajn, že existují lidi (i muži!), kterým to není jedno.

Jsem ráda, že je Samael mezi námi.

0
ŠedýMartin Honek 28.09.2014

Když se podívám na to, čemu obvykle říkám game design, Samael ani nemůže pořádně fungovat. Je to jen pár bezpečnostních opatření a jeden jediný kanál pro postupné doručování děje - a to ještě velmi křehkého děje, protože kdykoli kdokoli nedělá, co podle scénáře má, je to na hře okamžitě poznat a barman ho musí usměrnit dalším skriptovaným panákem. Příběh o vzpomínkách přeživších slučáku na poslední školní výlet to taky moc nezachrání - takových věcí už tu bylo...

Většinu hodnoty hry ve skutečnosti dělá výběr obsazení. Se správnými spoluhráči, se kterými si můžete dovolit se otevřít, se celé nastavení hry promění. To, co bylo špatně napsaný railroad, se rázem stává rámcem pro objevování vlastních skrytých stránek a následné doručení původního poselství hry.

0
MorgainKateřina Holendová 04.09.2014

Hru jsem hrála v rámci Live Action Pride 2014. Spoluhráče jsem však všechny znala alespoň trochu a musím říct, že mi na role, které hráli, skvěle sedli a že si nemyslím, že kdybych to hrála s kamarády, byl by můj dojem jiný/lepší.

Osobně si myslím, že jedna z věcí, která hře výrazně škodí, je mysterium a hype, které ji obklopuijí. Ani násilí, ani alkohol ve hře nejsou nijak zásadní a jsou v hranicích, které si určí hráči, takže není důvod se hry bát, ani od ní očekávat, že vás musí vyhodit míle daleko od vaší komfortní zóny. Hra má, nicméně, poměrně zásadní vážnou myšlenku - což oceňuji.

Bohužel mi nesedl samotný game design hry. Myšlenka ve hře nevyzněla, a když mi byla po hře řečena, zmocnil se mě pocit, že je hrozná škoda, že ji hra lépe "neprodá".

Hra je výrazný rail road (což mi nevadí, mám je ráda), ale přitom se nejedná o otevřenou hru, takže pokud osobnosti hráčů jsou jiné, než předpokládá game design, tak i v intencích poměrně strohých a archetypálních postav narazí na to, že hráči mají pocit, že jednají nesmyslně, nepochopitelně a průběh hry pocitově nedává smysl. Celkově jsem se ve hře většinu času cítila jako nacpaná do formičky na úplně někoho jiného. Věřím tedy, že hra může fungovat  lidem s podobným myšlením, jaké je u postav předpokládáno, ale pro mě byla nelogická a to, že jsem nevěděla, k čemu má směřovat, mi znemožnilo, abych si našla cestu, jak to v té hře vyjádřit a prožít. Vnímám tedy troch nešťastně zvolenou kombinaci prvků game designu, které se vzájemně nepodporují v doručení myšlenky, ale naopak ji mohou znemožnit.

Hodnotila jsem 6/10, protož oceňuji myšlenku, ale bohužel mě hra nesedla designem.

Organizátorům bych doporučila několik drobností:

  1. Zveřejněte alespoň nějaké informace a zkuste trochu lépe říct hráčům, co jdou hrát - přehnaná očekávání a mysterium hře může dost škodit...
  2. Zvažte, že bude hra otevřená (bude jasně řečeno předem o čem je všem), myslím, že by jí to prospělo.
  3. Při tomto pojetí hry si myslím, že by nebylo od věci zvážit využití některých jeepových technik, které jsou např. v Previous Occupants nebo Doubt - myslím, že by to pomohlo doručit myšlenku většímu okruhu hráčů.

Nenechte se, prosím, jakkoliv odradit mým hodnocením, cením si práce, kterou jste odvedli, jen mě tam úplně oslňuje potenciál, který by ještě mohl být využit a nedokážu od toho odhlédnout... (případně pokud byste se rozhodli do designu hry sáhnout a zajímalo vás podrobně, jaký potenciál vidím, neváhejte se na mě obrátit, ráda vám dám konstruktivní podněty).

 

0
GobersPetr Jan Vinš 15.08.2014

O tom, že tento LARP obklopuje mysteriózní aura, šeptanda a tajnůstkářství, jsem se dozvěděl až při prvotním představovacím kolečku. A je to dobře. Rozpor mezi očekáváním a tím, čeho se mi dostalo, by byl jinak ještě větší. Hra skutečně není o alkoholu, násilí a sexu. Hra se snaží podat morální poselství, upozornit na závažné skutečnosti v naší společnosti... to je asi chvályhodné. Způsob, jakým tak činí mě ovšem bohužel nepřesvědčil.

Role jsou hodně skriptované, proti čemuž nic, kdyby ovšem skoky mezi jednotlivými scénami občas nepůsobily násilně a nelogicky z hlediska chování postavy. Úplný závěr je deus ex machina, zejména pro "hodnějšího" z pánů. Díky patří spoluhráčům, kteří se svých rolí zhostili báječně, byť alespoň částečně řešily se svými skriptovanými postavami ty samé problémy jako já. Určitě jinak by hra vyzněla, kdyby byla obsazená lidmi, kteří tendují k tomu, býti "emocucy".

Hře by myslím prospělo důslednější provázání mezi jednotlivými scénami. A v každém případě zásadně jiný "marketing" pokud jde o to, jak je prezentována zájemcům o účast.

6/10 je na zdejší poměry poměrně málo, ale já to chápu stále jako dobrý standard. Bylo by zajímavé zahrát si hru ještě jednou pro změnu s lidmi, které dobře a osobně znám.

***UPDATE*** Po rozhovoru s organizátory bych chtěl výslovně zmínit, že jsem hru hrál v poněkud nestandardní situaci během Prague Pride 2014 se skupinou lidí, které jsem vůbec neznal. To se pravděpodobně promítlo do celkového vyznění a mé zkušenosti tak nemusí být bezprostředně přenositelné do standardních běhů, kdy si hráči sami sestavují skupinku a vzájemně se znají.

0
ElvisLukáš Vaculčík 14.08.2014

Samael je temný, uvěřitelný a děsivý. Nečekal jsem, že by mě larp dokázal tak moc zasáhnout jako se to podařilo Samaelu. Morálního bahna je až nad hlavu, gradace má dobré tempo a vyústění je strašlivé. Tomu říkám larp s přesahem!

Herní mechaniky jsou skvěle vymyšlené a aplikované, atmosféra baru je parádní, čemuž napomáhá velmi kvalitní  a promyšlený soundtrack. Hra je relativně "hodně" skriptovaná, ale pořád poskytuje dost místa pro hráčovu invenci.

Asi si chci zahrát znovu až to trochu rozdejchám a dám si kýbl pozitivní čokolády.

0
BalúBalú 13.08.2014

Půjdu proti proudu: mně Samael bohužel moc nesedl. Byl na mě dost skriptovaný a měla jsem pocit, že ať udělám nebo řeknu cokoli, vůbec nic tím nezměním. Zpětně mi přijde, že to bylo trochu jako koukat se na nějaký opravdu hodně hnusný a zlý film - čímž nechci říct, že by to byl nějak špatný přístup, jen to prostě není úplně pro mě.

S tím se trochu pojí i to, že jsem měla úplně odlišný dojem od toho, co tu psal Leoš - že je to "obyčejná hra o obyčejných lidech". Já bych to popsala jako až filmový příběh o archetypech ^^ Je skvělé, že je na toto téma larp, ale způsob, jakým se s ním postavy vyrovnávají, mi přijde jako oživlá fantazie. Je to výborný náhled do psychiky někoho, kdo si něčím podobným prošel, ale něco mi tam chybí - možná nějaké řešení? Naznačení, že existuje pomoc? Nevím. Takhle převládá pocit, že podobné situace nemají žádné východisko a každý, kdo se v nich ocitne, se rovnou může jít zastřelit, protože stejně bude mít zničený život. A to, myslím, není pocit, se kterým by hráči měli odcházet - zejména pokud by se to v budoucnu opravdu mělo uvádět někde na diskotékách.

Ale kdo ví, třeba jsem to prostě jenom nepochopila nebo jsem moc naivní či necitlivá :)

Morální bahno i atmosféra byly skvělé, stejně tak i herní mechaniky, soundtrack, přítmí a prostředí baru. Smekám taky před svými spoluhráči, zejména před představitelkou té drsnější dámské role :) A bylo tam i několik silných momentů, na které budu ještě dlouho vzpomínat.

Hráno na druhém běhu Prague Pride 2014 se zcela náhodně složenou hráčskou sestavou.