Seance

10 hráčů, 5 mužů, 2 žen, 3 obojetných

4 hodin , 0 dnů , 2007

Web: http://v-roli.cz/larpy/seance

Představitelé rodiny Veselých se snaží prostřednictvím kontaktu se záhrobím zjistit, kam děda před smrtí schoval své peníze. Peníze bez nichž nezaplatí léčbu leukémie malé Klárky. Tajuplná seance, vedená mistrem Ferdinandem, probíhá v jeho domě. A nežije v něm sám. V noci, kdy se propojí náš svět se záhrobím, můžeš být smrtelníkem nebo zemřelým, jež nedošel klidného spánku. Přichází čas starých křivd i dlouho potlačované zloby.

Konverzační larp pro dvě místnosti, stůl pro vyvolávání duchů a světelné efekty. Část hráčů představuje duchy zemřelých, část hráčů běžné příslušníky malé české rodiny. Vzájemně jsou propojeni svými příběhy z minulosti i aktuální přítomnosti. Klíčovým originálním prvkem je pouze omezená možnost komunikace mezi světem živých a mrtvých po dobu krátkých spojení během seance, kdy je scéna osvícena rudým světlem.

Hra je poměrně jasně strukturovaná, postavy mají jasně čitelné motivace a prostředí se dá snadno představit. Hra je hodně závislá na mistru Ferdinandovi, který vede seance a na jeho pojetí je hodně závislá celková atmosféra i spád hry. Postavy mají celkem jednoduše nastavené herní cíle, kterých chtějí dosáhnout. Prostředí seance dává hře rámec, jednotlivé menší příběhy potom individuální hráčská zakončení.

Seanci jsme stvořili v roce 2007 jako alternativu k larpu Kořist a premiéru měla na druhém Larpvíkendu.

6.4

38 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ÁjaAlena Pikousová 16.11.2014

Mám pocit, že jsem dostala snad nejlepší holčičí postavu, pro mě jako dělanou. Vnučku Evu. Téma se mi hodně líbilo, bavilo mě střídání chvil, kdy člověk duchům nerozuměl a kdy jo. Na druhou stranu to přinášelo to, že mohl člověk komunikovat pouze se čtyřmi lidmi a z toho dva jsem nesnášela. Bavil mě popis života postavy i vztahy s ostatními. Hodně pěkná a pro mě originální byla mechanika světel a zvuků. Já si hru užila, ale nevím, jestli to tak bylo i u duchů, kteří chtěli někoho zabít a vlastně to nešlo...
Jo a měli jsme dokonalého spiritistu. Hrál ho kluk, který byl na larpu poprvé! Opravdu klobouk dolů!

8/10

0
EvaEva Pavlorková 12.04.2014

Zajímavý námět, líbila se mi mechanika ztenčování vrstvy mezi živými a duchy. Podařilo se mi vžít do postavy a vymyslet velmi spontánně zákeřnou strategii, takže i přes relativně málo obsahu jsem si hru užila, protože jsem si vychutnávala pozici mrchy. Bohužel ve hře nebyla mechanika, jak by mohli živí umřít a přejít za námi, takže moje strategie nemohla být nikdy úspěšná. Trochu mi vadilo hraní šachů ve vedlejší místnosti - přišlo mi, že se děje něco zajímavého a užívají si to jen 2 postavy a ostatní jim můžou jen závidět. V kontextu toho, že jsem často neměla co hrát a ostatní to tak - mám pocit - minimálně chvílemi měli asi taky, mi to přišlo docela nefér. Při reflexi mě zklamalo, že jsem měla v postavě uvedenou nepravdivou informaci, což nešlo nijak zjistit. Taky nebylo moc příjemné, že oba mé herní cíle byly nesplnitelné (přinejmenším u zjištění informací o mém životě si myslím, že nebyl až takový problém někomu z živých nějaký střípek dát, abych mohla aspoň rozvíjet nějaké teorie - takhle jsem se opět dostala do situace, že je tu nějaká záhada, ale ať se ptám kohokoli, nikdo mi k tomu nemůže nic říct, což je docela frustrující). Za mě 6/10 za postavu, která mi docela sedla a za zajímavou mechaniku světel. 

0
RadekRadek Morávek 19.11.2013

Vzpomínám si něj jako na jednu z mála her, která mě ani v dobách kdy mě bavila leckterá hra, zklamala. A to ještě dávám dva body za smejka, který tam vše napravoval jak mohl.

0
BOAVendula Borůvková 09.10.2013

Můj první larp. Hrozně mě to dostalo. Perfektní atmosféra, dobře dramatická postava. První láska nerezaví.

0
MorgainKateřina Holendová 07.10.2013

Hodnotím 8/10.

Hrála jsem Seanci kdysi dávno a pamatuji si do dneška, že mě bavila. Měla jsem poměrně zákeřnou postavu (možná jednu ze svých prvních) a tu manipulaci s ostatními jsem si vyloženě užila. Ač by mě hra dnes možná už tolik neoslovila, pamatuji si, že v té době jsem z ní byla celkem nadšená.

0
WolfusLaco Rešovský 23.07.2013

Druid: Tak to sme hrali spolu :) Moj uplne prvy LARP a kedze som vobec netusil, co sa bude diat, dostal som rovno ulohu hlavneho "spiritistu". Bavil som sa ale dobre. Zahral som si aj sachy ;) Duchov sme mali vybornych - jeden z nich vystrajal take veci, ze som sa musel vazne drzat, aby som sa cely cas nesmial ;)

0
DruidPetr Sýkora 11.06.2013

Můj "nultý" LARP. GameCon 2010. Pamatuji si už akorát, že se mi nedařilo dosáhnout svých cílů, ani sem moc nevěděl jak na to, ale jinak sem se docela bavil a nápad se mi líbí. Dneska bych si Seanci určitě užil mnohem víc. 6/10

0
AxiePetra Pečinková 26.02.2013

Zpočátku se mi hra zdála zdlouhavá až nudná. Postupně se ale vytvořilo skutečné napětí a závěrečné interakce mezi živými a mrtvými ve mě vyvolaly takové emoce, že se mi po tvářích valily slzy jako hrachy...

0
benzinLukáš Benda 23.02.2013

Hra pro mne měla úžasnou atmosféru. A z her z dílny CoMu to je promne sílou zážitku a celkovou zábavností hned za Projekt Systémem.

0
JezevecPetr Pouchlý 25.01.2013

V době, kdy jsme tvořili Seanci jsme ještě byli hodně ovlivnění prostředím Wraith: The Oblivion od White Wolfa a v materiálech to jde trochu poznat. Seznámení se světem prostě zahrnuje nějaké informace o settingu, které už bychom dnes asi dělali úplně jinak. Osobně oceňuji, že to byl první larp, který jsme dělali opravdu určený pro black-box (v roce 2007, díky Jani :) za využití ozvučení i osvětlení (obojí má vliv na dramaturgii hry). Samozřejmě slabinou je zkušený hráč spiritisty, bez nějž prostě hra nemůže fungovat. Pro skupinu úplných nováčků je to ideální role pro CP a pak naopak má výrazný prostor řídit hru úplně přesně. I po letech si myslím, že to je pěkný konverzační larp, relativně čistě vystavěný, ač by se samozřejmě dalo trochu ořezat a přitvrdit.