Smrtihlav

90 hráčů, mužů, žen, obojetných

hodin , dnů , 2014

Galerie fotek : http://makovicka.net/galerie.php?lang=en&g=140406

Autor fotografií : Lukáš "Viper" Makovička

Smrtihlav je bitva ze světa Warhammer. Kontaktní boj, krásné kostýmy a prostředí hradu Orlík nad Humpolcem. 

7.3

35 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
KubaMrtvolaJakub Novotný 08.04.2014

Smrtihlav pro mě byl jednou z nejlepších bitev, kde jsem kdy byl. Bez debaty. Geniálně vybrané místo, krásné kostýmy a tak vůbec. Tvrdost bojů: Jako plechovka jsem neměl problém a poče životů mi přišel ideální. Trochu problém je s hadráky, ale na druhou stranu hadráci vypadali natolik stylově, že by bylo škoda o ně přijít. Možná by stálo za to přejít na bezživotový systém v rámci urychlení bojů- ačkoli to by už zase moc plechovek nedojelo pro čirou nevýhodnost. Nechávám koňovi, ten má větší hlavu. :-) Negativum pro mě bylo večerní přesunutí hospody na hrad a zejména přesun už v době turnaje v krváku (přiznávám, své pobitevní pivo prostě potřebuju :-D). A navíc- byl nakonec nahoře na hradě oheň? POkud ne, chybí základní předpoklad pro spokojený večer po bitvě. ;-) Krvák: možná by bylo dobré udělat turnaj v Krváku například už v pátek k večeru, nebo v neděli ráno, ale hned po bitvě se přiznám bez mučení- neměl jsem na to a zahrál bych si přitom rád, nápad to je výborný! Celkově čest protivníkovi a kolegům plechovkám, kteří neodešli v půlce bitvy! Snad za rok nebo dva znovu a ještě lépe!

0
MeriJozef Denk 08.04.2014

Podle mě paráda. Nebál bych se říct, že i velká paráda.
Českému rybníčku scházela pořádnější warhammer akce a tou Smrtihlav 2014 bezesporu byl.
Epičnost kostýmů byla over the strop, lokace jak by smet, nasazení orgů a hráčů v RP rolích solidní a off program neotřelý.
Problém jsem neviděl ani v kombinovnaém soubojovém systému, ale to asi proto, že jsem jel za střelce a flame některých lidí na něj se dá asi pochopit.
Celkově vzato: opravdu vydařený víkend.

0
MichalMichal Pavlišta 08.04.2014

Kdyby jste se drželi úvalů,bylo by to lepší...

0
CoenRadomír Janečk 07.04.2014

Z mého pohledu to byla výborná akce a určitě nelituji, že jsem jel. Místo bylo vybrané perfektně, neboť se dalo v podstatě skoro až tam dojet po dálnici a vyložit se dalo přímo na místě kde člověk stavěl stan, což zejména v případě, že je auto plné plechu je obrovská výhoda a samotná zřícenína byla pro tuhle akci naprosto super. 

Co se kostýmů týče tak ty byly naprosto úchvatné a děkuji všem za to, že si dali tu práci a nepřestali mě celou akci udivovat.

+ lokace
+ kostýmy
+ příběh a celkové zasazení do světa warhammeru
+ questy
+ Bitva na hradě, dobývání brány atd. Zkrátka moc akcí kde si člověk zabojuje v takto reálném prostředí není.
+ Rozmístění barelů s vodou po bojišti
+ Subquesty jako soutěž o kostýmy a krvák ( ano byl blbej nápad se po 6h pochodu v cca 20kg plechu hlásit, ale i tak ten zážitek stál zato)
+ Počet střetů

- Semikekel - kde jsou tyčovky bez zbrojí a nabíhá se do nich se štítem v plnoplechu není dobré řešení. Já byl zakutá plechovka a tvrdost jsem si celkem užil ale naprosto chápu, že pro člověka bez přilby a rukavic to příjemné být nemuselo. Navíc tyčovky prokazatelně mlátili i do neoplechovaných hlav - nemyslím si ani že úmyslně, ale v té vřavě to tam zkrátka spadne, svede se, není poznat co má vlastně protihráč na hlavě nebo se tam někdo přimotá náhodou. - čili přibly a rukavice na tohle povinně.

- životový systém - chápu, že životy byly rozdělovány podle kostýmů, ale když 20kg plechu znamená 4 životy a totální hadrák bez rukavic a helmy (ale jinak nádherně ušitý - to všechna čest) znamená 3, tak je to pro mne jasný signál příště nechat zbroj doma, protože pokud to neměl být kekel, pak se mi těžce nevyplatí.

- životový systém - osobní pohled na věc - Mnohem více si užívám akce, kde jsou hráči vedeni k tomu aby si cenili svého života a zdraví, popřípadě aby se i při boji snažili o nějaký RP či hezký souboj. Životový sistém podporuje to, že se člověk vrhne do sebevražedné akce s tím, že dostane absolutně devastující zásah, ale spoléhá na to, že pak bude schopen soupeře ukydlit dost pochybnými zásahy kratší zbraní a padá převážně ten komu je to už blbé, bez ohledu na kvalitu či kvantitu zásahů. Nepočítám to, že někdy mohou být z různých důvodů pochybnosti o poctivosti toho jestli si životy vůbec počítá ("Vždyť TY jsi mne sekl jen 3x"). - Bezživotový systém je tedy z mého pohledu mnohem zábavnější a hravější (kdo to vidí jinak tak mne prosím nekamenujte)

- Malé organizační selhání, kdy jsme jako snad jediná plnoplechová skupinka říše byli prohnáni po celém herním území bez jediného střetu tam a zpět, než se ujasnilo, kde máme teda být. Trochu mi to zkazilo první 2 střety.


Celkově tedy výborná akce a určitě jedna z nejlepších. Intenzivní boje a dostatek kvalitních střetů v kouzelném prostředí a s nádherně kostýmovanými hráči. Nicméně bohužel musím dodat, že díky obléhání a bezživotovému systému jsem si Úvaly užil o víc.

Heil Sigmar!

Coen,
člen gardy Sigmaritů kněze Solomona.

0
DeffDavid Urbášek 07.04.2014

Za mě výborná bitvička s pár chybkama, který určitě jdou odladit a já rozhodně počítám s tím, že se příští rok zúčasntím znovu.

+ lokace hradu a výběr místa na půl cesty mezi Brnem a Prahou
+ dalo se v pohodě dojet autem na louku a vyložit se na ní
+ skvělé kostýmy a standarty
+ i přes vyhrocený boj nakonec žádné zásadní úrazy
+ pěkné scénáře
+ koza s kozama :-)
+ Mortanor v roli Vyvoleného
+ i přesto, že jsme s chaosem nakonci dostávali silně nabudku, tak jsme se ještě dokázali vyhecovat a do finální bitvy jsme šli naplno

- semikekel prostě nefungoval, já jsem rozhodně proto aby se hrálo na životy a s tvrdostí blížící se kekelu, takže povinné helmy
- na hře jsem zažil tři konce, vím o pár lidech, kteří po prvním "konci" odešli, protože si mysleli, že už je konec

0
SkalpelMartin Levíček 07.04.2014

Jeli jsme na epickou bitvu a ... byla to epická bitva :) Hrad, atmosféra, boje, zástavy, fakt krásný kostýmy - nejen velitelé a hráči, avšak i golem a další, questy, epická hudba v pozadí, hospůdky v táboře i na hradě, krvák pro doražení zbytku sil...

Věci k diskuzi:

  • tvrdost akce - s helmou a plechy si nemůžu stěžovat, ti zlí černí na nás byli zlí a mlátili do nás a tak to bylo sluníčkový :))
  • lidi co helmu nemají - střelci OK, nikam se necpou, ostatní... pokud nejsou hloupí tak taky ne. Občas mi nějaká rána do nekryté hlavy asi uletěla, což mne mrzí a daným lidem se omlouvám. Na stranu druhou, pokud proti mne stojí kopí, jedinou šanci se štítem mám když přijdu k němu. Pokud pak použije kopí jako tyč ke krytí ran, sic nemá rukavic ani přilbice má dost šanci že přes prsty či čenich dostane. Avšak někteří to pochopili a v daných situacích, nechtíc být biti padali. A některým to asi nevadilo :) Nedivil jsem se však kopím, že se jim do bez helmy předu moc nechtělo když jim nad hlavou létal cep či halapartna.
  • pušky: naživo jsem je  viděl poprvé, a když tuším že prachovky budou atmosférou ještě o level výše, i tak byli super - mohli by třeba dávat dmg i přes štít nebo třeba rovnou za smrt? To by pak panečku mohla být salva proti které by se ani plechovkám nechtělo!
  • životový systém: obecně jsme asi příznivci jednoživotového šatrhu, na první dobrou na zem, leč hodně lidí má očividně rádo i takovouhle mlatu - a mlata to byla dobrá :) (návrh na nevyřešitelnou diskuzi nad pivem...)

moc díky Rosenhálu za tuhle akci, laťka k překonání na zbytek sezóny nastavena docela hodně vysoko :)

s úctou a modlitbou Sigmarovi, plechovka s oušky jak princezna Leia, Skalpík

0
OrzoPan Orzo 07.04.2014

Od Smrtihlavu jsem čekal opravdu hodně. Domů jsem, bohužel, odjížděl poměrně smutný. 

Co se mi líbilo, byla volba místa - jak hezká příroda a zřícenina hradu, tak umístění na půl cesty mezi Prahu a Brno. Dobrá bylo i tábořiště do L, kde neLF stany nerušily LF, a moc hezké byly vyreobené vlajky armád. Dál ale.. Za největší problém považuju nastavení hry. "Semi-kekel" funguje někde na louce, kde je prostor pro rozmístění vyvážených částí armád proti sobě. Ale jak už na akci zaznělo, "největší problém akce na hradě... byl hrad". Všude byl Smrtihlav prezentovaný jako v podstatě měkká akce, kde lidi s helmou mohou přitvrdit do lidí s helmou. Nicméně fakt že většina střetů se odehrávala v úzké bráně, velmi rychle vygradoval střety na úroveň Úvalů, a nikdo navíc neřešil jestli bije člověka v plechu, nebo v kabátu. Od toho se pak odvíjela většina ostatních věcí. Lidi byli naštvaní, střety přiostřovaly a přiostřovaly, ale přišlo i že řešit se tu situaci nikdo nesnaží. Řešení je jasné. Buď udělat jen životy a zakázat kontakt, což bude asi víc warhammer ale taky víc pošťuchování a nuda v bráně. A nebo povinné helmy a prošívky, a přiznat kekel. Onbojí je třeba dát vědět dost předem. Dál asi jen v bodech.

- ranní pochod říše někam dopiče kvůli 10 minutám secvičné, abychom šli pak přes celé území nahoru na hrad.

- rozložení armád ráno - když mají dvě znepřítelené armády hlavně štíty, dávalo by smysl poslat je proti sobě. Poslat chaos se štíty proti našim kopím způsobilo výše zméněné problémy. 

- Golem. Fladdermus neměl na ZKAPKu 2004 o tolik horšího.  Za 10 let a ty peníze z registráu bych čekal progrees, zvlášť na akci od Rosenthalu

- nastavení "questů" - imho by bylo dobré hradní střety prokládat aspoň krátkými bitkami na nádovří, nebo tak něco. Protže když se půl hodiny řežeme v bráně a pořád se to vyostřuje, tak po desetiminutové pauze dát dalšěí půlhodinu toho samého není ideál.

- v poměru k nastavení byla akce dlouhá, i přes zkrácení. Když se Chaosu povedl rituál, nejednou jsem zaslechl "paráda, už je konec". Když se tohle ozývá někde za půlkou bitvy, někde je chyba.

- šampionský pás - Skutečně ho dostal přebarvený skřet?

+ Kostýmová úroveň

+ Tábořiště

+ Místo

+ Vlajky

Za část mé nespokojenosti může určitě hráčský faktor a ne přímo organizátoři, nicméně tenhle faktor byl nastavením akce umožněný. Bude to znít dost nehezky.. Ale za ty peníze jsem čekal podstatně víc muziky.

0
VrahounekMichal Husták 07.04.2014

Zdar - konečne pořadný Warhammer - jen tak dál, orgové i hráči. To, že dám budu brblat neznamená, že byla akce špatná, ale že chci aby byle ještě lepší.

  • tvrdost akce - pokud bude mít jedna strana jen tyčovky, musí automaticky druhá strana nabíhat štíty. Pokud se bude nabíhat štíty, měla by mít druhá strana minymálně prošívky a helmy. Pak to ale nebude vypadat jak Warhammer. Osobně jsem bez prošívky a s helmou bolestí netrpěl.
  • tvrdost akce - v bráně to byl kekel, takto nebyla akce inzerována. Tam jsem s píchátkem ani nelez, bo jsem se nevešel. Také se tam zbytečně jitřili emoce.
  • životy - pokud dostanu 3 životy a ten s 20kg železa navíc 4, je to nefér. Ale pořád lepší než to čemu se říká šatrh :)
  • kdo má ve 3 ráno potřebu řvát na celý tábor je kokot

 

Heil Sigmar, Za Averland 

 

0
LukasLukáš Homola 07.04.2014

Smrtihlav splnil, co sliboval. Nezažil jsem dlouhá pochodová cvičení, zažil jsem intenzivní akci plnou zajímavých scénářů na skvělých místech a s příběhem, který byl tak akorát. Kostýmová úroveň byla vynikající. Musím vyzdvihnout hlavně armádní standarty, které orgové vyrobili. Z nich ten warhammer čišel snad úplně nejvíc. Životový systém mi vyhovoval. Pro jednoduchost bych dal přilbu jako povinnost pro všechny. Celkově Smrtihlav hodnotím jako jednu z nejlepších bitev, které jsem kdy hrál.

0
ZevlaZevla Zevla 07.04.2014

Říkalo se, že bitva bude epická, a taky byla. Hrad byl pěknej, kostýmy a chaosácký rituály taky. Taky mně připadá dobrý, že se tam vyzkoušelo pár nových věcí, i když některé z nich asi spíš nefungovaly. Další plus je, že se to konalo stejně daleko od Prahy, jako od Brna.

Hrad byl fajn, některé místnosti trochu malé pro tyčovky, ale hlavně jsme se polovinu bitev hňácali v bráně a tam to bylo úplně naprd - nedalo se tam manipulovat s delšíma zbraněma ani střílet, vidět bylo kulový, pletly se tam mrtvoly, které neměly kudy odejít, lidi se tam mlátili hlava nehlava a pak si nadávali. To nebyla chyba organizace, ale byla to škoda, protože místnosti hradu zůstaly mnohem méně využité, než mohly být.  Také tam moc nefungovalo rozdělení různých zbraní pro různé armády. Jiné bitvy (před hradem, v příkopu,  lese... byly super.)

Systém kombinující tvrdý a měkký boj mi nepřipadal úplně šťastný, protože se stávalo, že se hadráci ocitali v první linii proti plechovkám s velkými štíty, které neměli kam praštit, protože byla vidět jen hlava, a do té oni sami bez helmy mlátit nesměli. Pak často dostali naklepáno od někoho, kdo si nevšiml, že zbroj ani helmu nemají. A tak dál. Asi by to fungovalo někde na poli, ale ne v hradě. Chtělo by to dát tu bitvu buď jednoznačně tvrdou, s helmami a prošívkami, nebo celou bez mlácení do hlav a navalování štíty.

Celkově to bylo fajn a na další ročník ráda zas pojedu.

Události