Střepiny

40 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 40 obojetných

8 hodin, 0 dnů, 2012

Web: http://strepiny.larp.cz/

Střepiny jsou temným a depresivním příběhem ze světa, v němž galaktická civilizace již déle něž století neodvratně směřuje ke svému zániku. Po kolapsu vesmírných bran zůstali obyvatelé těžebního světa Navarra odkázáni zcela na sebe nebo na pomoc občasných návštěv z jiných světů. Příběh nemá dobré konce.

Kromě silného scifi příběhu je hra postavena na velkém množství diegetických technologií. Ve hře se setkáte s vizuálním komunikátorem jako ze Star Treku, pulzujícím reaktorem, komunikujícím robotem, virtuální počítačovou hrou a mnoha dalšími gadgety, které do hry pomáhají dostat jak atmosféru scifi, tak informace pro hráče.

V designu hra silně akcentuje diegetické prostředí a gamistickou rovinu hry, avšak má i drobné dramatické prvky.

7.5

96 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

EliškaEliška Černovská 13.12.2016

Dr. Mendel. Poslední běh

Paráda, sci fi, technika kolem, masky, prostředí a příběh, který se stupňoval. Za mě 10/10.

HeulwenHana Kalivodová 31.12.2014

Parádní post-apo s precizně vyšperkovaným settingem - nádherná svatyně, věrně působící hustopřístroje, vlastní písmo ras, spykee, pěkně zpracované "startrekové" přenosy, světla, lasery, dým, signalizace ohrožení,...

Latexové masky byly super a hrát v ní mě moc bavilo - pomohlo mi to vnímat rasové rozdíly a cítit se děsně spřízněně s ostatními Navařany. Jakožto vcelku náhodně přibyvší jsem neměla žádnou určenou roli, což znamenalo, že jsem se mohla nachomýtat jednou k tomu, podruhé k onomu, ale zároveň jsem nebyla napojená na mnoho dějových linií a jakožto celkem nezkušený hráč jsem se do žádných větších podniků nepouštěla :) I tak pro mě byla hra dost zajímavá a na závěr jsem zjistila, že je všechno ještě úplně jinak, než si myslím.

ŠuhinkaIvana Šuhajdová 01.12.2013

Skvělě organizátorsky zvládnuto... už před hrou, s mým pro mě dost velkým problémem, mi bylo ukázáno, že orgové chtějí, aby vše šlapalo, tak jak má a chtějí, aby se lidi bavili...a udělají pro to maximum... Hra mě velmi bavila. Technika, robůtek, pc, lasery, hudba... vše bylo skvělé. Příběh, kdy jsem si konečně zahrála svini, pro mě osobně byl hodně zábavný a vyvrcholení, kdy šlo doslova o minuty mělo fakt grády. Určitě je to larp, který je potřeba si zahrát, ptz na něj, co se týká výpravy, žádný jiný nemá :)

PatrikPatrik Krupička 03.06.2013

Hrál jsem kyborga. Chtěl jsem hrát kyborga. Chtěl jsem si zahrát prakticky stroj bez emocí i na úkor toho, že se ve hře nebudu moci svobodně rozhodovat a budu mít trochu plošší linku.
Mno... ocenil bych, kdyby mi autoři dopředu řekli, že na té hře opravdu nebudu dělat nic jiného, než se "tvářit" (protože mi nebylo vidět do obličeje) drsně a stát pohlavárovi za zády. Jasně, měl jsem tam nějaké úkoly a jeden zvrat, ale po pravdě mi to přišlo spíš násilné, než zajímavé, takovým tím stylem "právě sis vzpomněl" ve dvou třetinách hry.
A ani toho bezemočního kyborga jsem si moc neužil, protože mi tam organizátoři nějaké emoce dodali.
Takže jsem měl prostě pechanec na roli a tak jsem dost často tak nějak bezcílně bloumal.
Avšak i tak dávám 7/10, prootže všechno ostatní na hře bylo naprosto bombastické. Jestli budou další běhy, tak možná zkusím metodu "znovu a lépe".

LVViktor Zemene 07.05.2013

Uplne na zacatek se hodi rict, ze hra je fakt bozi, je to neco jedinecneho, co v ceskem prostredi jinde neuvidite, stoji za to ji hrat a klidne i vickrat.

Hral jsem 5. beh.
Hra splnila a casto i predcila moje ocekavani.
Po technicke strance smekam i masku s kapuci, nedovedu si ani predstavit ty hodiny prace a ladeni detailu, ktere nasi hre predchazely. Vsechny slibovane veci tam byly a fungovaly a byla to radost pohledet.
Dulezita je pro me i pece o hrace v ramci hry i v dobe pred ni, pochvalit muzu komunikaci pred hrou, dotaznik, jehoz vyplnenim jsem se dostal k odpovidajici postave (bohuzel finalni info o postave prislo az dost tesne pred hrou) a na hru prichystany padnouci kostym. Trosku me mrzelo, jakou formou bylo realizovane ve hre jidlo a piti (to, ze jsem mel masku a musel jist v mimohernich prostorach jsem si uvedomil, az kdyz na to prislo, ale nevadilo to...) asi budu muset priste do specialnich diet napsat, ze nejim glutaman a instatni jidla, informace o tom, jak se ve hre k jidlu a piti dostat nebyly uplne zrejme vsem a pochybuju, ze nekdo dodrzoval pitny rezim, na druhou stranu bylo vsechno jidlo upraveno do "postapo style" (prestrikane obaly atd.).
Z hlediska hernich mechanik a zabavnosti jednotlivych postav ma hra stale potencial kam se zlepsovat. Predherni instrukce velmi uzitecne prinaseji napady, jak hru pojmout, co delat, kdyz zrovna nemam co delat, jak hrat v masce, jak resit konflikty, jak hrat pro ostatni. Toto vse clovek oceni zejmena ke konci, kdy stale nalehavejsi globalni zapletka pro nekolik mocnych zatlacuje osobni linky do pozadi. Stale je ve hre dost postav, ktere jsou napsany tak, ze se z nich tezko doluje 8 hodin uveritelneho herniho obsahu, na druhou stranu s trochou nadhledu se i vojak belliger muze zabyvat prohledavanim databaze, komunikaci s robotkem nebo koukanim na reaktor, molochare apod.
Ve hre se vyskytuje velke mnozstvi informaci, ktere se do ni z ruznych stran dostavaji a vzajemne souviseji, mohou vsak snadno vyznit doztracena (dozvim se, ze nekdo neco provedl, nadrizeny/kolegove jen pokrci rameny a hotovo).
Velmi se mi libilo, kdyz nas (cleny BDI) informovali o korporatnich procesech, komunikaci pres prime nadrizene a delegaci ukolu. Videl jsem, zejmena v prvni casti hry, ze to ma hodne do sebe. Bohuzel ke konci se tyto pokusy vytracely, vetsi efektivita vedla k mensi zabave pro nektere postavy. Tento herni obsah je imho hodne zavisly na obsazeni dulezitych postav, coz muze vyznit v kazdem behu jinak.
Mnozstvi vojenskych a straznich postav by mohlo napovidat, ze ve hre pujde o spoustu konfliktnich situaci, ktere budou reseny silou nebo zastrasovanim, v nasi hre bylo takovych situaci minimum. Libilo se mi ale to, ze organizatori kladou duraz na to, aby postavy neumiraly (umrit po prvni hodine by bylo asi fakt blby).
Pokud by melo dojit k revizi postav, doporucil bych pohledem zeny projit zejmena vztahove linky. Aby to nebylo jako nakupni seznam ukolu, ale plastictejsi psychologie postav.

Hra se mi jako celek velmi libila, rad si ji zahraju znovu, ale urcite budu chtit postavu, ktera ma v popisu prace vic problemu na reseni.
V ramci svych standardu jsem hodnotil 7/10. Zejmena kvuli pocitu z posledni pul hodiny: "At uz je konec."

Technicky i zanrove je hra ovsem nesrovnatelna s jinymi, ktere se v nasem prostredi daji zahrat, kdybych se nepokousel o nejake objektivni hodnoceni (asi intuitivni prumer nekolika vyse popsanych aspektu), tak by hra sama o sobe dostala klidne 10. Ackoli je prumer hodnoceni na db kolem 7, pro me tato hra urcite neni prumerna.

DrirrFilip Appl 23.04.2013

V podstatě tu všechno už zaznělo. Střepiny jsou kulervoucí svou výpravou, omračující svou atmosférou a příjemné přístupem organizátorů. Já si užil i svou postavu, testování a celkově takové to příjemné záporáctví a možnost rozhodovat o osudech jiných. Užil ale neprožil, to musím říct. Hodně jsem přemýšlel, co mi na hře chybělo a došel jsem k názoru, že je to možná určitou rozkouskovaností. Všichni se ve hře věnují něčemu svému. Technici sedí kolem map a počítačů, nobilie si testuje a intrikuje, konzulové si politikaří a celkově je obtížné tyto střepy(iny) navzájem propojit do konzistentního a sevřeného celku. Proto možná ten pocit slabé gradace a toho, že hra nejde na dřeň, i když ten potenciál má. Osobně mě mrzelo, že proti nám (nobilii) ve hře vlastně nikdo moc nevystupoval. Dokonce i když jsme všem dost jasně prozradili, že díky nám umřou, tak se nikdo moc nebouřil, neplival na nás a nesnažil se proti nám intrikovat. Nebo se nás to aspoň nedotýkalo. Podobně jsem cítil, že dopadla i ona vzpoura Belingerů. Svou vrcholnou scénu jsem si prožil těsně za polovinou hry a pak už jsem necítil žádnou silnou emoci, což je prostě škoda. To ovšem neznamená, že je hra špatná. To ani náhodou. Je to kulervoucí vjemový zážitek, kde prostě to kulervoucno nevychází zevnitř, ale z prostředí a z okolních postav a jejich plácání se. Chvíli jsem měl pocit biologa pozorujícího mravence, jak se marně snaží dostat z hořícího mraveniště a chtělo se mi až smát. Jj, pokud jste dočetli až sem a nehráli jste to, je mé doporučení jasné: jděte do toho. Přes nějaké ty výhrady je to zážitek. 7,4/10

MercurionProkop Lagner 22.04.2013

Hrál jsem 5.běh za Dr. Almaka. Měl jsem obrovská očekávání na techniku, která až na pevný bio-scan (porouchal se), byla boží boží boží. Střepiny jsou jednoznačně nejvýpravnější larp, na kterém jsem byl. Ale výpravností a epičností techniky to nekončí. Jako Almak jsem zažil tolik zvratů v přesvědčení vlastní postavy, že jsem pořádně nevěděl čí jsem. Nikdy jsem na larpu (krom nějakého toho bolestivého zásahu nebo pádu) neukápl slzu, ale tady jsem v jednu chvíli skoro brečel. Myslím si, že i kdybych příběh své postavy hrál jenom jako dračák, dám tomu stejně 10/10.

MuDaniel Hrnčíř 25.03.2013

Hodnotil jsem: 8
Jasně, je to LARP spíše o technice než o komorním dramatu, ale na to kašlu. Kdo chtěl si tam svoji linku našel nebo si ji vytvořil. Nepřijde mi důležité aby všechno bylo zpracované tipťop (nebo jak se to slovo píše). Líbí se mi, že někdo posouvá hranice a že to není dovychytané mi je prostě fakt jedno. Myslím, že hru lze hrát v omezené míře opakovaně - asi tak jako Systém.

IsiKristína Kureková 25.03.2013

Hodnotila som 8/10.
Po technickej stránke bol larp neuveriteľný a neviem si predstaviť, kam ďalej by sa dal indoorový sci-fi larp reálne posunúť, aby toto predčil. Kostýmy, strava, dodávanie informácií, výber postáv, to všetko fungovalo rovnako super (napr. mediscan bol pre mňa osobne proste geniálny).
Interakcie s orgami i s hráčmi bola výborná - snáď len niektorí hráči mali trošku problém hovoriť počuteľne alebo počuť vo svojich maskách, čo trošku rušilo, lebo som chcela počuť, čo hovoria, a preto som sa k nim musela často nakláňať a pýtať sa znova, čo vraveli - ale tie masky za to i tak stáli.
K postavám samotným - ja osobne by som dala prednosť trošku štrukturovanejšej forme postáv, napr. bodovo vypichnuté nielen ciele postavy, ale aj iné veci - to najpodstatnejšie, čoho sa hráč má držať. Previazanie postáv sa mi páčilo a bolo aj dostatočné.
Jeden bodík som ubrala, lebo pomerne často za tých 8 hodín som sa potulovala po objekte a hľadala, čo by som kde urobila - je aj moja chyba, že som sa nevrhla do databáze, ale na druhej strane, ani som nemala prístup - to by možno mohlo mať viacero postáv, efektívne by to vnieslo do hry viac a viac informácií.
Druhý bodík som ubrala, lebo som očakávala ešte viac depresívnu a ťaživú atmosféru a o niečo silnejšie zážitky - i keď na 80% som spokojná. :-)
Hru odporúčam a v budúcnosti by som v skutočnosti neváhala hrať ju znova.

KarlosMartin Strnad 25.03.2013

Z pohledu člověka, který se předtím nikdy žádného larpu neúčastnil musím říct, že Střepiny mě doslova nadchly. Organizátorsky dokonale zvládnuté - věděl jsem přesně co jsem vědět potřebovat, nenarazil jsem na situaci, kdy bych nevěděl důležitou informaci, postavy byly vzájemně propojené přesně tak, abych v moment, kdy dořeším jednu věc měl k řešení další. Technicky nemám s čím porovnávat, ale řekl bych, že software vyvinutý přímo za účelem hry - počítačové terminály k přístupu do databáze, ovládání orbitálních sond, vyvažování energetické náročnosti na jádro, komunikační místnost s projektorem a štábem s greenscreenem, lékařské scanery, atd. - mluví sám za sebe. O to lépe, že ani jednou nenastal technický problém a nic nás nevytrhlo ze situace. Pro začátečníky jsou taktéž vynikající kostýmové možnosti, jelikož není třeba nic zařizovat předem, kostým jsme dostal již hotový. Celkový setting hry se mi moc a moc líbil, hra mě psychycky postavila do situace v jaké mohli být jedině člneové posídky lodi Von Braun ve hře System Shock 2 předtím, než došlo na události hry samotné. Jediné negativum vidím v absenci obchodovatelné komodity, která by mohla vyhrotit vztahy postav mnohem více, obzvláště z pozice mé role (ale nechci spoilovat). Celou hru bych rozhodně hodnotil absolutním skóre, ovšem z pozice postavy, kterou jsem hrál ubírám onen jeden bodík právě kvůli trošku menším manévrovacím možnostem, čili dávám 9/10 a mnohokrát děkuji organizátorům za vynikající zážitek a hlavně za to, že mě do toho navezli :-)

HonzaHonza Kulveit 24.03.2013

(komentář ke čtvrtému běhu): Už tu zaznělo, ale stejně zopakuji, úžasná grafika a vizuálno, lasery, pulzující a hučící reaktor... 120% za prostředí a techniku. Organizace 100% - složitá technika fungující, jídlo odpovídající situaci, přístup organizátorů super...

Co se týče herní náplně, postav a síly zážitku - hře pravděpodobně prospělo proškrtání postav, protože mi herní náplně přišlo dost a postava dobře propracovaná s dostatkem vazeb, i když nepatřila k nejvytíženějším. Celkem vyrovnanému dojmu pomohla informace o "znělkách" označujících fáze hry a plynutí času, takže jsem si metaherně rozmyslel jak rychle se do různých zápletek pouštět a předávat informace. Někomu by možná pomohlo toto explicitně poradit před hrou.

Perfektní vstup do hry, vojákem na Navarru jsem se myšlenkově stal skoro hned. Největší "emocinální vrchol" jsem zažil někde ve dvou třetinách hry. Následující série zvratů typu jsem mrtvý/nejsem mrtvý/jsem mrtvý/nejsem ...mě pak postupně vedla spíš k určitému stoicismu/rezignaci, než že by to bylo čím dál psychicky náročnější - což je možná trochu jiný pocit než by se dalo z popisu čekat, ale alespoň pro mě to bylo dost zajímavé. Po téhle stránce tak 9/10, celkově 9.5/10.

LemmingMichal Kára 24.03.2013

Trocha dojmů ze čtvrtého běhu:

Vzhledem k menšímu zájmu hráčů organizátoři proškrtali postavy a hře to dost prospělo. Jednak jsme se tak netísnili a hlavně prakticky všechny postavy měly co řešit. Já jsem byl zrovna jeden z těch, co toho měli k řešení relativně nejméně (jeden z Navarensis), ale postava byla tak avizovaná a já jsem to mu přizpůsobil styl hraní - po příchodu jsem dostal pokyn uklízet, tak jsem začal shánět koště (k mému podivu jsem ho i sehnal) a pak jsem zametal. Když někde byl nějaký zajímavý rozhovor, tak jsem najednou zjistil, že je tam kolem spousta prachu, který potřebuje zamést... a tak. Pak mě vzali do služby družicoví technici, takže jsem měl o další zábavu postaráno. Problémy k řešení jsem řešil pomalu a s rozvahou. Prostě v tomhle ohledu je to podle mě (už) v pohodě.

Vysoká technická úroveň tu už zazněla, ale musím to zopakovat, protože je opravdu vysoká. Velmi pozitivní je i to, že jsem ve hře nezaznamenal žádné organizační a technické lapsy, snad až na drobný problém s databází, které se rychle vyřešil po konzultaci a Logosem. Mimochodem Logos (robůtek) byl naprosto úžasný! Stejně jako usměvavá "Jak vám mohu pomoci?" spojovatelka. Co si ještě zaslouží obdiv je propracované pozadí příběhu, svět je originální a má hezky promyšlené dějiny; nejspíš se dočkáme i dalších LARPů z toho světa. Jo, a grafické zpracování je na naprosto fantastické úrovni - animace, symboly... to jsem zatím nikde neviděl.

Jediné, co je trochu škoda, a taky tu už zaznělo, že autoři nedokázali plně využít, řekněme "atmosférický potenciál" té hry. Autoři o hře tvrdí, že je depresivní, ale není zdaleka tak, jak by mohla. Asi se to liší i postavu od postavy, ale když to porovnám třeba se Sestupem, kde jsem tu tísnivou atmosféru silně vnímal i jako fotograf, tak Střepiny oproti tomu byly "pohoda, jazz". Samozřejmě, udržet "hustou" atmosféru po celých 7-8 hodin by bylo problematické, ale alespoň v poslední hodině by se to dalo.

DrrakPetr Platil 12.03.2013

Na hře bylo vidět ohromné úsilí vynaložené při vymýšlení světa, settingu a technických vymožeností. Určité je klad, že hráči fasují kostýmy, i když ne vždycky každému sednou úplně tak jak mají. Hezkou zvláštností jsou i maskované role, i když vydržet a komunikovat v masce není zrovna med. To jsou bohužel asi veškeré klady, které o hře můžu říct. Účastnil jsem se prvního běhu a věřím, že to do dalších odladili, ale hodně věcí mi přišlo špatných. Předherní worshopy byly spíš jen přečtení dokumentů, které jsme dostali do mailu a jediný klad byl nějaká ta domluva mezi lidmi, kteří spolu budou hrát ve skupině. Začátek hry, kdy nám super hudba měla navodit atmosféru, vypadal fakt pěkně, kdyby nehrála několik minut. Předherní scény byly sice hezky rozepsané, ale špatně vysvětlené a načasované, takže jsme kolikrát nevěděli na co se čeká, abychom začali a nebo naopak rozjeli scénu o mnoho dříve než ti, kteří s námi měli hrát a pak ji museli opakovat. Trochu nepříjemné byla otázka stravování, kdy nám bylo slíbené jídlo a těch pár sucharů, co jsme dostali přídělem mě úplně nenadchlo. Atmosféra hry byla hezká, dost lidí kmitalo kolem počítačů, dost kolem vedení lidí, dost kolem pletich, ale našla se velká skupina, která neměla do čeho píchnout, ve které jsem bohužel byl. Veškeré linky jsem měl vyřešené během deseti minut a jelikož si mě nikdo nevšímal a nedával mi úkoly (což měla být asi největší náplň mé hry) hodiny jsem jen postával a dělal kulisu. Jako jo, byly tam asi tři hodně dobré momenty, které jsem si užil, ale o to víc mě mrzí, že jeden z nich byl navozený tím, že přišel org a řekl "teď jsi támhle jako něco našel..".
Celkově vzato byla hra technicky výborně provedená, organizačně hůře zvládnutá a některé postavy byly vyloženě odbyté.

ErriksonMilan Tomeš 11.03.2013

V podstatě se můžu podepsat pod recenzi Drirra. Příměr s mravencem mi sedí :-)
Já říkám stálo to za to, co organizátoři vytvořili, je neuvěřitelný. Kdo to nezažil, nemůže uvěřit, že je něco takového v amatérských podmínkách českého larpu možné. Pohled do zákulisí a kilometry kabelů natahaných v protiatomovém krytu hovoří sami za sebe. Odvážně tvrdím: Jedna z nejlépe technicky připravených her, jaká kdy byla v České republice uspořádána. Příběh a setting naprosto dokonalý. Mě tam však chyběla atmosféra a takové nějaké chytnutí za pačesy. Přišlo mi, že jsme jeli závod s hodně nadupanou mašinou, ale v cílové rovince nám chcípnul motor a dojeli jsme setrvačností. Ale dojeli, jízda to byla epesní :-)
A bylo to gamistický a né že né. Hlásím se k druhému běhu.

KamilKamil Buchtík 20.02.2013

Mnozí říkají, že Střepiny mají nevyrovnaně zpracované postavy. To je možná pravda, nicméně důležitější je to, že jednotlivé postavy mají velice různorodou herní náplň. Ne každá herní náplň sedne každému hráči a tím nenarážím na trojcestný model. Moje postava byla například zavalena řešičsko managerskýma (avšak ne gamistickýma) linkama. Střepiny tedy byly pro mne osobně výrazně upgradovanou a nabitější verzí Sestupu (od CoMu).
Měl jsem to štěstí, že mi byla postava doporučena předchozím hráčem a tak jsem věděl, jakou hru (z úhlu pohledu vybrané postavy) mohou očekávat. Zajímavá je otázka, jestli mohou tvůrci hry tuto herní náplň popsat při výběru postavy. Domnívám se, že tvůrci mají před prvním uvedením hry jen rámcovou představu o herní náplni té které postavy a občas může být tato představa úplně lichá. Tudíž za mne je odpověď ano, ale až po prvním běhu a ještě lépe na základě popisu hráčů. (Hodnocen 3. běh)

MeluzínaLujza Kotryová 07.02.2013

Hrala som 3.beh - to je asi celkom zásadné povedať, keďže hra sa prerába po každom uvedení :)
Šla som tam pôvodne s tým, že ,,musím hrať technika, tí sa motajú okolo gadgetov a majú aspoň gamistickú hru, pretože ostatné línie tam moc nefungujú". To boli referencie, aké som na to mala. Hrala som teda technika, avšak družíc som sa pomaly nedotkla - nie že by som nemala príležitosť, ale mala som tam kopec línií, ktorými som sa mohla vydať. V skutočnosti dosť dramatických. Bavilo ma to celý čas, až na niekoľko drobných prestojov, kedy som čakala na uvoľnenie iných hráčskych postáv. Ale ono, popravde, človek si musel nájsť čas aj na poobzeranie si všetkých tých vecí naokolo :) Dobrá, dobre pripravená hra, pri ktorej ma mrzí len málo vecí. 7/10

AfriPetr Muller 05.02.2013

Hm. Možná jsem měl štěstí na běh, postavu, duševní rozpoložení a nebo jsem prostě hipík, ale myslím že spousta výčitek vůči téhle hře vlastně není fér. A to protože ta hra je dost jiný žánr než s čím je možná srovnávaná.

Game design nerespektuje zažitý model českých her, ale to je podle mě zcela v pořádku: tradiční design "z minulosti máte konflikt/vztah/nevyřešenou situaci, na místě kolem toho hodinu přešlapujte a pak z toho vyhroťte emocionální scénu" není jediná cesta. Osobně ve hře vidím funkčního designu docela dost, ale člověk se musí dívat za hranice své postavy a svých linek, a vnímat hru jako celek. Protože jako celek ta hra prostě funguje. Ano, určitě jsou tam postavy, jejichž hráči, pokud se budou zuby nehty držet papíru s postavou a stavět na něm celou herní dobu, nebudou mít co na práci. Držet se "své zápletky" skutečně ve Střepinách k bůhví jakému zážitku nevede. Výtky jako "negraduje" a "měl jsem vyřešeno za hodinu" mi nedávají smysl: hra dává v pozdějších fázích dost podnětů a podle mě graduje velmi dobře, jen ne v rámci osobních linek jako na ostatních hrách.

Oproti davu nevidím tu hru ani moc jako gamistickou: přítomnost miniher apod. podle mne ještě neznamená gamismus. Osobně bych si vzpomněl na simulacionistickou kategorii, kdyby GNS ještě dávalo smysl. Simulaci nikoliv reality, ale žánru s jeho pravidly, klišé a atmosférou, kterou má hra budit: dystopické sci-fi, kdy jsou triviální osobní linky postavené do kontrastu k totální zkáze a událostem světového významu.

Výprava, bezchybná organizace a všechno ostatní coolness můj dojem jen podtrhují. 9/10.

PiroshMartin Buchtík 01.02.2013

To, že jsou Střepiny plné technických gadgetů, že nesmíte mít smůlu na postavu, že možná bylo lepší se místo obrázků okolo soustředit na psaní hry, že dramatické a game prvky hry se spolu někdy bijí, že některé linky vedou ven ze hry místo aby se ve hře projevily, jsou takové základní a často opakované pravdy o téhle hře.
Za sebe však musím říct, že jsem se strašně dobře bavil, měl jsem neustále co dělat. Z mého pohledu byly Střepiny inovativní nejen technologiemi, které jsou jakýmsi symbolem hry, ale také snahou skloubit technologické hračky, game prvky a příběhovou hru novým způsobem než to vídám u řady fantasy larpů. A to (podle mě tak), že jsou odlišeny místa "teď se snaž vyhrát" a "teď se snaž hrát". Alespoň pro mě to tak bylo. A bylo to zajímavé.
Na Střepiny je podle mě zásadní jet s tím správným očekáváním a jako hráč se nechat hrou a tím, co nabízí, vést (narozdíl od jiných her je dost rezistentní proti vkládání vlastního herního stylu - ale to považuju za výhodu, protože je to zas něco nového). A předem se rozhodnout, jestli na ni chcete, jestli by se vám mohla líbit.
Měl-li bych něco zmínit něco konkrétně  pozitivního, pak je to organizační tým, který fungoval jako z příručky. Jako hráč jsem se setkal vždy s organizátory, kteří vědí, co dělají, nefrlají před hráči jeden na druhého, vždy jsou ochotní a usměvaví. A to je pro mě strašně důležité.

ZakOndřej Staněk 28.01.2013

Střepiny!
Luxusní atmosféra, úžasné efekty a rekvizity, pěkné a provázané příběhy, milí a ochotní orgové, skvělí hráči. A navíc se hra s každým během mění a dovylepšuje!
Pozor na výběr postavy, můžou se poměrně dost lišit náplní i stylem hry, ale mě ta moje sedla.
V některých chvílích se můžou stát prostoje, když zrovna nenarazíte na svoji zápletku, protože kvůli poměrně gamistickému ladění hry se dá celkem obtížně hrát něco jen tak...
A je pravda, že je taky trochu znatelných těch 7 hodin intenzivního hraní a la komorák, že hráči začínají být časem dost unavení a může to někdy svádět trochu ke kopru, ale k tomu naštěstí docházelo jen opravdu minimálně.

A ještě jeden poznatek: masky jsou asi lepší zážitek zvenku než zevnitř.
Ve srovnání s čímkoliv co jsem zatím hrál jsme určitě v čele pelotonu, takže za mě 8/10.

NellmegilJan Chvátal 27.01.2013

Střepiny jsou tak trochu unikát. Rozhodně gamistická hra, která pro mou postavu měla i docela silné zaměření dovnitř. Přesto jsem v klidu hrál i ven. Rozhodně se našlo pár prázdných míst, ale celkově je znát, že hra roste a s každým během přibývají nové a nové věci k řešení, což je super.

Chtěl bych určitě moc pochválit přístup orgtýmu, protože je na nich hodně znát, že dělají hru pro hráče a ne úplně jen pro sebe, to mě vždycky potěší. Navíc přátelská atmosféra a na všechno co člověk potřeboval vědět našel relativně rychle odpověď. Takže palec nahoru za organizaci.

K technologiím toho tu padlo už tolik, že není snad důvod komentovat. Nicméně asi nikdo z našeho běhu nezapomene na epesního operátora komunikátoru. Celá hra má rozhodně úchvatný fun factor a když se na ní bude dál dělat tak to podle mě bude klidně na 10/10 - zatím tedy díky mezerám v rámci postav a gradaci hry to je za mě na umírněných 8/10.

DeffDavid Urbášek 17.01.2013

Jde o velmi gamistickou hru, která svýma mechanismama nijak nenapomáhá rozvíjení dramatu. Bohužel orgové odzačátku tvrdí, že je to hra dramatická, kdyby to netvrdili tak dám rád víc.
Každopádně nutno smeknout aspoň dva klobouky za použité technologie ve hře. 4/10

ManikMichal Havelka 07.01.2013

Dost dobře jsem nevěřil, že se tento počin může stát realitou. Už při čtení příběhové pozadí jsem se do hry vcítil jako malý puberťák těšící se na Avatara. Příběh je prostě skvělý, uvěřitelný, bezvýchodný. O technice už mluvili jiní - já zmínim, že už jen samotný zážitek spaní v bunkru a probuzení se do úplné tmy v mírném chladu pro mě byl dost neobvyklý (depresivní?) a i toto umocnilo atmosféru prostředí.
Postavy jsou (stále ještě, pozn. druhý běh) zpracované celkem nevyrovnaně, já se ve hře zastavil jen na malé momenty, někteří měli problémů nad hlavu, někteří bloumali po bunku bez náplně a sledovali pulzující reaktor. "Minihra" techniků je skvěle a zábavně zpracována a moc se modlím za to, aby se ji podařilo dopracovat i pro Beligery. Byl to přesně můj šálek čaje.
Hra trpí i typickými problémy jako zastínění zápletky mnohem důležitější událostí či nejistou distribucí informací do hry (jak zmiňoval Gekon: Informace musí být ve hře 3x). Stejně tak mód hry "jsem technik, řeším technickou práci" u mne bohužel často převážilo nad "jsem člověk, mám city a osobní vztahy", které tak někdy mohli vyznít šroubovaně a pateticky.
Když jsem dohrál, řekl jsem si "To byla fajn hra." ... pak jsem z ničeho nic přepnul, srovnal hru s běžnými komorními larpy a sednul si z ní na zadek. 8/10

DikobrazJosef Kundrát 06.01.2013

O technické stránce bylo napsáno už hodně, ale má smysl to opakovat pořád dokola - kdyby byl hardware tohohle larpu jen o něco dokonalejší a hustší, tak se zhroutí sám do sebe.
Příběh a setting skutečně nápaditý a jeho provedení uvěřitelné a vtahující.
Z hlediska dramaturgie, spádu, designu zápletek se jednotlivé zkušenosti různých postav velmi liší a jde to ve hře (po hře) docela cítit. Některé charaktery a jejich příběhy by si asi zasloužily překopat.
Moje osobní zkušenost ale byla naprosto perfektní, spoluhráči mi nahrávali a zažil jsem strhující jízdu událostí, konfliktů, technických orgií, nelehkých rozhodnutí a osobních zvratů, které se rychlým tempem řítily k  beznadějnému konci. Tragédii jsem ta cítil a užil si ji.
Moc rád bych hodnotil objektivně, ale tak nějak jsem to u larpů nikdy neuměl a nejde mi to. Subjektivně pecka 9/10 a jen tak dál!

GekonJiří Zlatohlávek 06.01.2013

Střepiny posunuly technologické prvky v českém larpu o notný kus dopředu. Androidí aplikace, real-time zelené klíčování, 3D mapování videa, latexové masky, kvalitní kostýmy, několik počítačových aplikací. Za to vše dávám deset z deseti. Za propracovaný sci-fi setting pak přidávám bod jedenáctý.
Musím však odečíst čtyři body za herní design předávání informací, konfliktů a dramatických křivek pro jednotlivé postavy. Některé postavy nebyly zapojeny do více (skvěle vymyšlených) herních fází a měly vlastního obsahu jen na pár z celkových osmi hodin. Jiné postavy zase nehrály osobní příběh, pouze technicky obstarávaly spoustu inventáře, což sice obsah je, ale s dramatem nemá nic společného. Avizovaná tragedie tak nikdy nedosáhla osobního rozměru.
Tyto nedostatky podkopaly ganrgantuánskou práci v zázemí a Střepiny tak končí na 7/10 (a bludišťákem za historický přínos :). Věřím, že po revizi osobních linek a bodů zapojení má hra naplnění svého potenciálu a zlatých deset + titul larpec roku.

PetriusPetr Turoň 06.01.2013

Tyjo. Mám trochu problém vybrat si číselné hodnocení. Zkusím něco předat hlavně slovy. Když to hodně přeženu, tak larp je z mého pohledu jen prostředek jak předat to ostatní - tím se myslí herní prostředí (jeho sci-fi realita), reálné prostředí (bunkr), tunu technicky, obrovské vizuálno, bomba kostýmy! Některé z těch věcí už byly někde použité, ale tady bylo použito vše a ještě mnoho navíc! Určitě doporučuju si prohlídnout a vyzkoušet všechno přestože pro vaši postavu to není zas tak důležité (případně si dané věci nechte ukázat od postav, které se jim věnují). Takže: kdyby se mělo hodnotit jen zázemí hry, její příběh a realita tak jasných 10/10, ovšem larp jako takový ještě trochu pokulhává. Většina postav má docela rychle vyřešeno a pak už jen bezcílně bloudí. Na druhou stranu rychlost uvolňování a řešení konfliktů si hráči můžou regulovat sami navzájem. A samozřejmě váš dojem také dost ovlivní vaše očekávání. Já byl ve výsledku velice spokojen a to i přestože, tento larp bych asi nepostavil po boku jiných promakanějších (po zápletkové rovině). Díky za hru! První sci-fi larp, kde bylo sci-fi fakt uvěřitelné!

LischaiPavel Gotthard 03.01.2013

(hodnocení po premiéře) Střepiny jsou frajerská hra, protože posunuly hranici technického larpu. Byly tam lasery, světla dovezená z technopárty, klíčované projekce, latexové masky, mluvící robot - a to té hře už nikdo neodpáře. Bohužel po gamedesignové stránce je rozkolísaná: některé postavy se baví celou dobu, jiné nemají po pěti minutách do čeho píchnout. Pro někoho je děj semknutý do jednoho příběhu, pro někoho rozbitý do nepřehledné změti různých linek. Takže když to člověk sečte, je někde na 7/10 a bludišťákovi za historický přínos.

DavidDavid František Wagner 24.12.2012

Střepiny mají boží zázemí, které je v kategorii "post apo scifi" bezkonkurenční a to nejenom proto, že je jediný.Osobně mi některé efekty sedly hodně (všechny interaktivní - přenosy, terminály, počítače, robůtek...), některé mám hodně neutrálně (masky), některé se mi subjektivně nelíbí (kostýmy) a pak je tam pár, které potřebují trochu lépe zapojit do hry.
Nebudu řešit organizaci workshopů - ty naše byly dost špatný a dělaný na rychlo asi, ty další věřím že budou dost dobrý.
Co se týče obsahu a kdo má a nemá co dělat, tak to sice na našem běhu nebylo úplně dobrý, ale z pozice postavy která cíleně vytváří co nejvíc zábavy pro ostatní jsem měl náplně dostatek a hlavně věřím, že to dokáží organizátoři do budoucna dochytat - motivů na zápletky je v té hře víc než dost, možností jak lidi zabavit taky a věřím autorům že to dokáží dobře dopsat.
Střepiny mají taky pěkný záměr - tragédie v promyšleným a promakaným světě (ten je boží). Tam osobně asi spatřuju největší slabinu hry pro mě: necítil jsem tam žádné emoce a konflikt. Situace je špatná a jak všichni hráči od začátku ví, bude to ještě horší. Hotovo. Všichni jsou (byli podáni jako) svině nebo tupci/ fanatici, ve hře tak dost výrazně chybí kontrasty a celkově jsem ze hry odcházel bez jakéhokoliv přesahu nebo pocitů "navíc", nad rámec "byli jsme v bunkru". Ale to všechno je dost subjektivní a může být jenom ve mě.

Celkově Střepiny můžu rozhodně doporučit a považuju je za výtečný dotažení žánru a hru, která bude časem jenom lepší. Po hře mě dost překvapili slova o revoluci v larpu - čím později je to od hry zpětně, tím víc je vnímám v dobrým i ve zlým jako pokračovatele toho, co jsem měl rád na PASSu a zdokonalení všech těch dobrých věcí co tam byli.

MontyMartin Bezdíček 23.12.2012

Naprosto úžasná produkce, která je hlavní devizou tohoto larpu. Bylo úžasné to celé sledovat i když z pozice postavy, která nedělala nic s technikou. Občas nebylo co přímo dělat, ale zase já si dokázala najít činnost i jako víceméně pasivní postava, takže myslím, že to není problém.
A rozhodně to pro mě bylo i velmi silné emocionálně díky zajímavé postavě v tomto ohledu, takže za mě 10/10, protože opravdu úžasný larp, který sice potřebuje ještě trochu dočistit, ale i tak jeden z nejlepších larpů, co jsem hrál.

LoudaJiří Rosol 23.12.2012

Pokus o "sci-fi postapo" larp. Impresivní produkce: bunkr, kilometr kabelů, televizní studio se zeleným pozadím na které se klíčovala pozadí, funkční robůtek, počítačové terminály s interní databází, vlastní virtuální hra a naprosto dechberoucí sada latexových masek pro různé poddruhy lidí. Moje postava mi velmi sedla a i proto mě hra bavila, vím ale i o několika lidech, kteří více ménš neměli celou dobu hry do čeho píchnou. Až se hra odladí bude po technické stránce dechberoucí, je třeba ale pracovat i s klasickými nástroji tvůrce larpu a více zapojit všechny postavy do dění.