Svět po Pádu: Sklep
8 hráčů, mužů, žen, 8 obojetných
4 hodin , dnů , 2016
Autoři: Petrius Petr Turoň, Skadi Tereza Rajnochová
Skupiny: —
V osadě Dobrá voda se v jednom sklepě schází skupinka spiklenců. Lidí, kteří do nedávna vládli osadě a stáli pevně proti jejímu připojení ke konkurenční frakci - k Jednotě. Do dneška si mysleli, že mají osadu pevně ve svých rukou, ale vše nasvědčuje tomu, že situace se nečekaně změnila!
Co to pro ně znamená? Jak k tomu vůbec došlo? Zradil někdo nebo byla Jednota prostě lepším soupeřem než předpokládali? Půjde takový vývoj zvrátit? To jsou věci, které si spolu budou muset vyřešit, než se pustí do dalších kroků. Povede se jim to? O tom můžete rozhodnout pouze vy, když na sebe na chvíli vezmete jejich roli.
Sklep je komorní larp z prostředí Světa po Pádu pro osm hráčů. Je samostatně funkční a není třeba znalostí speciálních reálií nebo být fandou postapa. Hra je zaměřená především na získávání informací, rozplétání tajemství, osobních příběhů a o nějaké té detektivní práci. Larp neřeší pohlaví hráčů. Může ho hrát libovolný poměr žen a mužů.
41 celkem
Vaše hodnocení je: 0
Pro hodnocení se musíte přihlásit.
Podobné larpy
Larpy autorů
- Svět po Pádu 1: Zastávka u cesty (2008)
- Svět po Pádu 2: Nepřítel před prahem (2008)
- Mrzácké války 3 - Ztracený konvoj (2018)
- Jediná cesta: Věčná sláva Císařství? (2007)
- Belle Epoque (2019)
- Svět po Pádu 3: Přiští stanice Metroplex! (2009)
- Projekt Indigo (2016)
- Svět po Pádu 5: Cesta tam a zase zpátky (2011)
- Svět po Pádu 4: Čas nedůvěry (2010)
- Svět po Pádu 7: Povstání Sirotků (2015)
- NikdyKde I - III (2004)
- Osada 12 (2011)
- Spasťák (2017)
- Svět po Pádu: Sklep (2016)
- Brouk (2015)
- Mrzácké války - Dobývání Jericha (2016)
- Mrzácké války 2 - Bitva o Benešov (2017)
- Cesta do Isoly (2013)
- De la Bête (2013)
Zátka, Pride 2017
Srovnání s Moonem, které se nabízí, tu funguje v hodně směrech, nicméně v dobrém. Spíš než nějaká kopírka, je to hra podobná žánrem i formou a určitě jasná volba, pokud si chci zahrát "něco jako Moon".
Silnou přidanou hodnotou jsou zde CP vstupy a komunikace s "lidmi venku" (minimálně pro moji postavu bylo oboje zcela klíčové).
Ze hry jsem měl naprosto super zážitek, ale objektivně ho částečně přisuzuji i tomu, že postava Zátky mi velice sedla a dařilo se mi vyždímat její potenciál. Jinou postavu by bylo asi třeba uchopit odlišně.
Je třeba říct, že hra trestá nedostatek inciativy a invence, což může být pro někoho slabina. I když se ale z části jedná o trochu gamistickou záležitost, jak se asi dá od argumentačního larpu čekat, cépka a zvraty ve hře tvoří podle mě dobrý zážitek samy o sobě.
Postava: Silas
Sklep byl pro mě překvapivou a velmi kvalitní hrou, kde hlavní plusy vidím v propracované reálii (přesahující tento larp, ale opravdu funguje i sám o sobě), volností v tom jak se může ubírat, zajímavou politickou situaci a v neposlední řadě i oboupohlavnost všech postav. Dávám 9*, jednu ubírám jen proto, že na mě hra neměla až takový dopad jako některé jiné. Kudos autorům!
Sklep je báječná hra! Moc mě bavila a to i přesto (zřejmě právě proto), že má postava zas tak zápletky neřešila. Nemusela jsem argumentovat, stačilo jít do všeho silou či hrubým slovem a všichni to respektovali. To byla nová zajímavá zkušenost. Stejně jako je to první postava, která je naprosto odlišná od mé povahy a nebyla jsem z toho rozpačitá. Super je, že jsou postavy unisex. V této hře to hrozně sedlo. Až mi třeba u sebe bylo divné, že mi někdo říká ve femininu. A ta hra je fakt dobrá. Fakt jsem čubrněla, jak je promyšlená. A přitom poměrně lehká na pochopení. Díky za ni!
Sklep je velmi dobrým, atmosferickým larpem, který je připraven a uváděn s péčí jemu příslušící. Jako výhodu a nevýhodu zároveň vnímám skutečnost, že samotný děj larpu doopravdy není příliš závislý na faktu, že se larp odehrává ve Světě po Pádu. Což pro mě bylo výhodou, jelikož jsem se s SpP setkal poprvé a přitom mě to nijak neomezilo. Fanoušek tohoto světa si tam ale prvky najde.
Obrovské plus vidím v rekvizitách pro larp sehnaných. Ať už kostýmy cizích postav nebo herní předměty vkusně dotvářejí atmostféru celé hry.
Organizátoři nabízejí spoustu možností, jak se hra může ubíhat a doopravdy je výsledek jen v rukou hráče. Navíc jsou otevřeni úplně novým řešením, jak tomu bylo například v mém případě.
Po dlouhé době jsem byl na larpu v roli hráče a velmi jsem si jej užil. Díky Skadi a Viperovi za přivezení do Lipníka, byť se stihl jediný běh!
Hra je propracovaná a moc hezky propletená. Lidi, co znají Svět po Pádu, si ji určitě moc užijí. Ti ostatní asi taky - pokud ovšem mají dobrou paměť a dokážou před hrou pobrat tři tuny reálií, na kterých staví. Kdo je na tom hůř, musí buď pořád koukat do papírů a zjišťovat podrobnosti, nebo vařit z vody a doufat, že mu to ostatní hráči uvěří. Na našem běhu se dělo oboje a umí to dost vyhodit z konceptu.
Takže jestli vám orgové pošlou týden před hrou infomail, veřte jim, že má smysl si všechny materiály třikrát přečíst.
Postava: Ina Procler
Hodnocení: 10/10
Mě se osobně se larp velice líbil. Nemám k němu žádné výtky, hru jsem si užil. Doporučuji všem, nejen milovníkům post apo žánru :)
Hral som v rámci Hraj Larp akce 3.11.2016
Postava: Šmíra ( mechanik )
Dobrý herný setting, zaujímavá zápletka, ale v mojom prípade to asi celé zlyhalo na výbere postavy. Nedá sa povedať, že som sa vyslovene nudil, ale v rámci možností mojej postavy som mal pocit, že som viac menej do počtu. Pomyselný klinec tomu dalo záverečné vyvrcholenie, ktoré v našom behu vygradovalo do absurdnej situácie, kde som si chvíľami, ako hráč prial "nechužtoSAKRAniektoukončí". Moje hodnotenie je určite zkreslené mojim vlastným prežitkom, ale kvôli prežitku na tie larpy chodím
Čo sa mi na hre najviac páčilo:
Setup a herné rekvizity
Čo si myslím, že by mohlo hru (pre mňa) vylepšiť
Ak by som si vybral inú postavu :-)
Za seba hodnotím 6/10.
Běh 3.11.2016 - Střep
Pro mne toto byl první komorní argumentační LARP, takže jsem ze začátku nevěděl co čekat a jak moc bude kladen důraz např. na znalosti reálií Světa po Pádu apod. Nicméně byl jsem velmi mile překvapen - na začátku nám byly rozdány klíčové reálie světa, které byly ještě později zopakovány a upřesněny organizátory. Po tomto úvodu nám byly rozdány naše postavy a zápletka situace ve které se měla naše skupina pokusit rozklíčovat záhadu hlasování Radních, které se odehrálo den předem. Celý příběh moc pěkně gradoval i díky neustálému přicházení CP postav do naší sklepní místnosti. Díky přítomnosti "paní hostinské", která byla vždy ochotna pokusit se kohokoli sehnat nebo zavolat vznikla dokonalá iluze skutečně hustě zalidněného místa "nad námi", které se neomezovalo jen na naši skupinu. Skvělé intriky, hysterické i agresivní projevy a iluze toho, že nás tlačí čas (každou chvíli někdo přišel, že lidé už chtějí znát výrok) a zvláště v posledních fázích stoupající nedůvěra mezi postavami vyústila ve velice autentický prožitek.
Postava mi myslím dost sedla, i když jsem se v některých chvílích nemohl ubránit dojmu, že mě tam vlastně nikdo z přítomných nechce, protože svými agresivními výlevy ruším jinak politickou argumentační debatu. Konec byl zajímavě vymyšlen, možná bych ještě přidal pár doprovodných efektů (pustit šumění davu, při závěrečném oznámení apod...) Jinak jsem si hru velmi užil. Myslím, že by bylo ještě o něco lepší dostat postavy předem, aby si mohl člověk nastudovat příběhové věci a nedocházelo k takovým situacím: "Aha, ty jsi topič...dobře, moment musím se podívat do papírů v jakém jsme vztahu s mojí postavou."
Jinak ale hodnotím velmi kladně a těším se na další podobné LARPy od těchto autorů. (9/10)
PS: "Jakože se Střep jmenuju, nepřekročí Jednota hranice naší vsi!"
běh 6. 10. 2016 - Beryl Artéz
Byla to povedená taškařice! Zahrát si za pár boháčů, kterým nečekaně hoří koudel mi v tomhle pochmurném podzimu přišlo velmi vhod. Přestože jsem nebyla úplně ve stavu plného hráčského nasazení (rýmička) hra to, vzhledem k tomu, jakou postavu jsem měla, unesla a já jsem se dobře bavila.
Pár výkřiků do tmy:
Díky za prima hru.
Šmíra, 6. běh, 8/10
S každou další akcí (a že jich už pár bylo :) mě překvapuje, jak je svět Světa po pádu propracovaný a jak to do sebe všechno hezky zapadá.
Postavy jsme dostali trochu narychlo a nejdřív mě vyděsilo, jak jsou dlouhé, ale i když jsem si svou postavu četla až pár hodin před hrou, ve finále to myslím ničemu nevadilo.
Jak už tu psali jiní, Sklep je typově podobný Moonu a stejně jako v něm jsem si užívala, že ve hře nebyly žádné složité mechaniky, navíc bylo super, že se vůbec neřešilo pohlaví. A taky prostředí se fakt povedlo.
Měla jsem štěstí na skvělou herní skupinu a i když náš běh měl ze všech co zatím proběhly nejhorší konec, myslím, že to nikomu nevadilo a užili jsme si to, i přesto, že jsme nevyhráli larp. Hlavní linky a motivace mé postavy mi dávaly dokonalý smysl.
Ke konci sice docházelo k dost absurdním scénám, u kterých jsem se musela smát, hra mě vcelku pohltila a i když nebyly slzičky, párkrát mi slušně zvlhly oči a v jedné chvíle se mi třásly ruce tak, že jsem při zvedání něčeho ze stolu vylila (cizí) pivo.
Kdybych měla něco vyčíst, byla by to průhlednost některých zápletek (už při čtení postavy mi bylo u pár věcí v podstatě jasné, kdo je v nich zapletený, a to nejsem kdovíjaký detektiv, plus jsem v pár situacích přemýšlela stylem "tohle bychom normálně smetli ze stolu, protože to je kravina na kterou teď není čas, ale když se dva lidi tvářej jakože to pro ně je důležitý, asi to tak v tomhle larpu bude).
Určitě si Sklep zahrajte, i když nejste fandové postapa.