Thief III: Stíny noci

40 hráčů, mužů, žen, obojetných

hodin , 2 dnů , 2006

Galerie fotek : http://fotky.korh.cz/thief

Autor fotografií : Radovan "Wulf" Vlk

Autoři: Garrett Josef Hanzl

Skupiny: —

Larp na motivy oblíbené počítačové hry Thief. Lapkové plížící se ve stínu, garda chránící nic netušící občany, obchodníci vyjednávající pod rouškou tmy, mechanistická církev a všudypřítomná tma. Dusná atmosféra legendárního městského larpu, jež počestným občanům nedává spát.

6.4

5 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
WulfRadovan Vlk 29.11.2014

Příběh: * * * *
Zážitek: * * *
Gamedesign: * *
Korekce subjektivity: * * * *

Poslední, největší Thief. Stará židovská čtvrť, stráže s katem a s mučírnou, dva znepřátelené zlodějské gangy, žebráci, a do toho přijíždí král. Hromada CP, hromada hráčů se zvláštním pozadím (vládnoucí kasta kněží, uctívajících Stavitele, upíři, čarodějové).
Však jste hráli Thiefa, ne? Ve spojení s noční středověkou židovskou čtvrtí dokonalost. Nebo snad ne?

Opět larp, ze kterého jsem měl rozporuplné pocity. Garretovo nadšení, s jakou se do toho pustil, skvělé a rozmanité prostředí, různé a věrohodně zahrané frakce, versus chvíle, kdy i jako CP jsem se fakt nudil a neměl co dělat, nefunkční mechaniky, organizátorské nevinně vypadající kiksy, které zkazily i skupinám hráčů celou hru, velké výkyvy v kvalitě. Někteří hráči se připravovali dlouho dopředu, aby zvládli zahrát kněží a dělali divadlo všem ostatním hráčům, a jiní přijeli s nulovou přípravou a podřezávali CP prostých občanů, řemeslníků a obchodníků, protože mohli (čímž některým herním skupinám utnuli celou jejich příběhovou linii).
Jako příklad jeden fail na závěr – jeden org schválil alchymistovi “bombu” určenou proti přeboostované skupině krys z kanálu, tu mu ukradli a použili proti proti jednomu z gangů, čímž zabili skoro všechny jeho hráče. Měl to být silně atmosférický larp, místo toho skončil díky některýcm hráčům silně gamisticky (mechaniky umožňovaly obé).
Nebylo to tolik o plížení se ve stínech jako předchozí ročník, ale mělo to lepší atmosféru živého města. Teda než si někteří hráči řekli, že vyvraždí všechny ostatní.

Mechaniky fungovaly, byť asi šly nastavit lépe, ale přišlo mi, že to hodně zabili nekompatibilní hráči. Městská hra, která výrazně předběhla svou dobu. Doteď mám na jazyku pachuť tehdejšího nadšení I hořkosti.