Vlna

6 hráčů, 4 mužů, 2 žen, 0 obojetných

4 hodin , 0 dnů , 2011

Autoři: Doktor Martin Čepelík

Skupiny: —

Dne 17.5.2025 přestal existovat svět tak, jak ho známe. Ve 4:26 washingtonského času dopadla na hlavní město Spojených Států Amerických raketa s jadernou hlavicí vystřelená z oblasti Libyjské pouště a srovnala město i jeho okolí se zemí. O 7 minut a 54 sekund později reaguje na útok americká armáda a rozpoutává nejkratší válku v dějinách lidstva. Během necelých 24 hodin zahyne převážná část populace naší planety. Ve Spojených Státech Amerických se moci ujímá vládnoucí uskupení známé jako Kruh a vyhlašuje výjimečný stav... To vše se odehrálo před 26 lety. Dnes, v roce 2051, je jedinou svrchovanou mocí planety Země Kruh a jeho armáda. Výjimečný stav platí od roku 2025 a většina lidí se smířila s tím, že nikdy platit nepřestane. Ale ještě stále tu jsou lidé, kteří se nevzdali touhy po svobodě…

Komorní larp Vlna se odehrává na pozadí postapokalyptické totalitní společnosti roku 2051. Hráči během larpu ztvární členy odbojového hnutí, známého jako Vlna, kteří se dostali do situace, kdy jejich rozhodnutí může ovlivnit budoucnost lidstva. Do situace, která vyzkouší jejich přesvědčení i ochotu obětovat nejen sami sebe.

8.2

50 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
JonytaJan Křivánek 11.07.2018

Běh 1.12.2017
Jako potkani v kleci, kteří vědí, že je určitě možnost úniku, ale ne pro všechny...
I tak by se dal v kostce popsat tento komorní post-apokalyptický LARP, který vlastně ve velkém pracuje v navození atmostéry totalitní demokracie (?) ve světě jak by mohl (a třeba i bude) vypadat a ani by k tomu nebylo potřeba pádu civilizace. Jen několik postav, které se ocitnou ne náhodou ve stísněném prostředí, kde začne záležet na všem, co do teď až tak důležité nebylo - důvěra mezi postavami, skryté křivdy minulosti, schopnost sebeobětování, odkrytí nových skutečností. Postavy vstupují do krytu, kde se skryjí před venkovním nebezpečím, ale během těch stídněných dvou hodin, kdy jde o každou vteřinu zjistí, že největší nebezpečí se vlastně skrývá v každém z nich.
LARP mi příběhově hrozně sednul, vše mělo racionální základ a nebylo třeba alternativního přemýšlení k řešení problémů. Co se týče postavy, tak jsem vlastně vplul do velmi zvláštního dilematu, které neslo část příběhu od začátku do konce a vlastně jsem až do poslední scénky netušil, co se z toho "vykuklí". Charakterově bylo hodně na ztvárnění hráčů, jak se s postavami vypořádají a to mne osobně vyhovuje mnohem více než se snažit hrát "podle skriptu". Co se týče rekvizit, tak byly přesně takové, jaké byly potřeba, prostředí samotné bylo naprosto úchvatné. Akustické a další prvky byly pro mne hodně příjemnou inovací, která velmi umocňovala atmosféru. Zakončení mne skutečně celkem zasáhlo a dlouho jsem o tom pak přemýšlel. "Doktor" je skvělý a dramatický vypravěč. Jednou větou: LARP byl skvělým mrazivým zážitkem a dávám mu plný počet...

0
KrásnoočkoAnna Novák Vanclová 02.12.2017

(hráno na pozim 2017 na HrajLarp, Sarah)

Ačkoli je tahle hra šest let stará, je to beze srandy jeden z nejepších komoráků, co jsem kdy hrála. Má jednoduchý a možná ne úplně originální, ale bezebytku vytěžený setting (ono na té slavné originalitě vskutečnosti vůbec nesejde, pokud se ta hra udělá dobře). Postavy jsou napsané vlastně velmi jednoduše, jejich středobodem je jedno konkrétní dilema a zbytek je do velké míry na hráčích - a podle mě to velice funguje a umožňuje široké spektrum pojetí ergo možnost velké imerze a autenticity.  Atmosféra funguje na výbornou - navozuje ji časový pres, prostředí opravdického bunkru (!), ozvučení a ochota hráčů (do jisté míry vyžadovaná tím, jak jsou ty postavy napsané) se hrotit a podezírat.

Vlna je hra o situacích, kdy účel světí prostředky, o obětech - a hlavně o důvěře. Podle čeho se rozhodujeme, komu budeme a komu nebudeme věřit? Mění se to v krizových situacích? K horšímu nebo k lepšímu? Jaké rizitko jsme v tom ochotní podstoupit? Budeme se raději řídit svou intuicí nebo třeba jen prostou pravděpodobností? Co s námi udělá, když tu důvěru někdo zneužije? Tyhle otázky vám to imho prostě položí i kdybyste nechtěli a to je super. Pointa hry je (resp. má potenciál být) zrdcující. Ve mě to doznívalo - na to, že je to dvouhodinový komorák - nezvykle dlouhou dobu a přinutilo mě to přemýšet o různých věcech, o kterých člověka většinou nenapadne přemýšlet, ty myšlenky rozvíjet, sdílet, verbalizovat... A to je něco, co se nestane vždycky a co dělá z Vlny něco víc než jen zábavnou volnočasovou aktivitu.

Dávám "objektivních" 9 s tím, že náš běh a můj osobní prožitek (postava mi úžasně sedla, ačkoli jsem se do ní původně moc nehrnula, spoluhráči byli bomboví, ačkoli jsem nikoho z nich neznala a zdaleka nešlo o samé zkušené a ostřílené larpery) se blíží desítce.

 

0
WoiteeVojta Černý 26.03.2017

Vynikající příběh který se opírá o výborné rozložení postav, hru jsem si maximálně užil, bylo to prostě perfektní. Hra vyvolá spoustu myšlenek a přiblíží jaké problémy a záležitosti řeší lidé v odboji i ve světě okolo. Třešničkou na dortu pak bylo prostředí podzemního krytu. Ve všech ohledech skvělý larp!

Bonusem navíc bylo, že nám Doktor nabídl si před hrou zahrát RPG 2025, které určitě není kvůli Vlně nezbytné hrát, ale pomůže nastínit svět, ve kterém se poté hraje. A také je velmi dobrým zážitkem i samo o sobě.

9/10

0
AlgernonKarla Štěpánová 19.07.2015

Gamecon 2015

Po přečtení postavy jsem si říkala, že mám v dilematu jasno ještě předtím, než jsem vstoupila do krytu. Aniž mě kdokoli z přítomných výrazně ovlivnil tím, co bych o něm zjistila, stačila jedna malá drobnost a já jsem své rozhodnutí naprosto převrátila a uvědomila si spoustu souvislostí "svého" (postavy) života. Hra mě celkem dostala. Doktor ji skvěle uvedl a dostal nás do té pravé atmosféry a pak už jen stačilo být svou postavou. 

Hře dávám 9/10 proto, že jsem díky ní zjistila, že v některých věcech ani já sama nemám zdaleka tak jasno, jak jsem si myslela dříve a doteď nad svým dilematem přemýšlím. Když jsem se skutečně snažila vcítit do kůže své postavy a toho, kde začínala, pohled na svět se mi změnil. A závěr byl...výborný.

0
ŠuhinkaIvana Šuhajdová 02.08.2014

Gamecon 2014

Opravdu skvělý byl protiatomový kryt, který dodal úžasnou atmosféru. O něco málo skvělé bylo to, že jsem narozdíl od jiných hráček Sarah nezažila, že by mě někdo podezíral, což mě mrzí, ale není to Doktorova vina :) Příběh, rekvizity a hlavně závěr, který mě stejně jako u Iure naprosto vykolejil... Myslím, že od Doktora už nečekám larp, který bych mohla hodnotit menším číslem než 8 :D

0
EliškaEliška Applová 22.07.2014

GameCon 2014, Sarah Preston

Z Iure jsem byla nadšená a věděla jsem, že i Vlna bude pecka. A byla.
Bylo zajímavé hrát fikci, která bohužel nemusí být až takovou fikcí. Bylo zajímavé být postavou, kterou bych se za daných okolností mohla sama stát. Bylo zajímavé hrát postavu s názory a postoji, za které ji ostatní odsuzovali, jež však zároveň se Sarah sdílím.
Obrovské plus dávám za možnost hraní v opravdovém protiaomovém krytu! Mega amoška!
Bohužel jsme neměli čas na poherní reflexi, což mi asi ubralo na zážitku, chybělo mi dovysvětlení, debata, zakončení. To ale není Doktorova chyba ;)
(Btw opět jsem zažila, že prvohráč může hrát jako bůh.)

Díky moc, teď hodnotím 8/10, cítím v kostech, že až si zahraji příště, asi to i zvednu ;)

0
MantelarLuděk Bohucký 21.07.2014

Pro mě nejlepší zážitek ze všech čtyř LARPu podobných věcí, které jsem zkusil na Gameconu 2014. Všechno výstižné už napsali jiní lidé přede mnou, takže jen krátký souhlas - hra o tom, jaká legrace je být v odboji, s kým vším v něm můžete být a jak osobně hnusní můžete být na jiné jen proto, že jste v krizové situaci a máte strach. Hra promyšlenější, než by se zdálo na první pohled, a jako bonus s otázkami, které si dřív nebo později nutně musí položit každý odbojář. Ačkoliv jsem si z ní neodnesl nějaké hlubokomyslné poznání, moc jsem si ji užil, v neposlední řadě díky excelentním hráčkám obou ženských postav na mém běhu.

Za mne 8/10 , což je moje maximální hodnocení pro hru, která mi neovlivnila život. 

0
TomTom Tychtl 11.06.2014

Jsem moc rád, že jsem se stihl přihlásit na Vlnu na PbL 007, protože to bylo supr, fajn a příjemný. I když jsem pomáhal připravovat prostor, který byl opravdu velmi zajímavý a nejméně mně v atmosféře hodně pomohl, nečekal jsem, že to bude až takhle dobrý.
Od pěkně vymyšleného světa až po zvukové efekty, vše bylo na správném místě a já se díky tomu cítil jako ve skutečném odboji a asi jsem v jednu chvíli vlastně čekal, kdy se na herní plochu vyrojí nějaké gestapo a všechny nás tam pozavírá nebo postřílí. Velmi krásná práce s napětím a vůbec. Osobně si myslím, že by takové larpy, pokud by se tak někdy stalo, měly být součástí výuky na školách. Smysluplná reflexe mne v tom jenom utvrzuje.

0
GavrocheJan Winkelhöfer 14.05.2014

Prostředí i mechaniky jsou vhodně minimalistické a obojí skvěle zapadá do širšího settingu, který je naopak bohatý a do detailu propracovaný. Stěžejním tématem je důvěra a věřte, že si o té abstraktní mrše na konci larpu budete myslet ledasco. Doktor je znamenitý vypravěč a umí svůj talent výborně prodat - ač pro hráče značně pasivní, jím vypravěné části příběhu patří ke skvělým okamžikům a fungují jak po informační, tak (možná ještě více) po motivační stránce. S informacemi se pojí také moje jediná připomínka - některé údaje o postavě nejsou uchopitelné bez znalosti širšího univerza a ve hře způsobí spíše zmatek, než aby ji někam posunuly. To nic nemění na tom, že jsem si užil napínavý stísněný příběh, který i pár týdnů po larpu vybízí k úvahám.

0
PetriusPetr Turoň 28.04.2014

Na první pohled už to tady všechno bylo, ale přišlo mi,že v tomhle larpu byly jednotlivé prvky posunuty zas o kus dál. Dobrá práce s minimalistickým prostorem, promakané postavy, gradace hry i téma. Narozdíl od jiných larpů řešících totalitní tématiku neřeší Vlna tolik rizika totalitní společnosti jako spíše rizika toho být v odboji. Což je rozhodně dost zajímavý pohled. Děkuji za silný zážitek a dobrý pocit z pěkně udělaného larpu!