Vše nejlepší

16 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných

12 hodin , 0 dnů , 2007

Autoři: David David František Wagner

Skupiny: —

"Tomášovi je 18 let a v dětském domově nedostal prodloužení. Místo toho dostal sportovní tašku se svými šaty, pár tisíc korun a klíče od domu na vesnici, který zdědil.

A tím větší je jeho překvapení, když na dveře domu zabuší první host"

Vše nejlepší je larpem, ve kterém se protínají tři různé roviny děje. Jeho hlavními tématy jsou otázky sociální vykořeněnosti, různých podob rodiny, volby životního stylu - to vše je akcelerováno pomocí nadpřirozených prvků. Hra také pracovala s prvky hororu a pokusy některé hráče uvést do pocitu reálného strachu.

8.6

5 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
PiroshMartin Buchtík 10.03.2013

Dnes, bezmála šest let po hře, je těžké se pokoušet nějak hodnotit, "jak to tenkrát bylo". V rámci přípravy výstavy "Wagnerova dekáda" jsem se ovšem pustil do vpravdě archivářské práce a část textu původně učeného pro expozici, přikládám:

„Rozdílnost je naše moc, jednota je naše síla.“
- Zahajovací formule Koncilu, vrchního orgánu Tradic.
Rok 2007 byl v larpových dějinách mnohým výjimečným. Dřevárnám byla definitivně zcizena duše, když ceny larpu stouply nad 500 korun. Do Prahy Court of Moravia přiváží poprvé fenomén komorního larpu. A D.F.D.W. pořádá tři hry: první Ardávii, druhý ročník Země Snů a právě Vše nejlepší.
Ve hře se objevují tradiční motivy, které se později stávají leitmotivy autorovy tvorby: dětský domov, stěhovová jména (taková, která můžete potkat i v jiných, nezávislých hrách), silný důraz na roli, originální setting hry. Můžeme sledovat jedny z prvních náznaků postmoderního relativismu, který kráčí ruku v ruce s magickým realismem.
Zhruba patnáct zástupců různých Tradic se vydává před Vánocemi v roce 2007 nedaleko k Písku, aby přesvědčili Tomáše, že právě ta jejich Tradice je ta pravá. Na pozadí tohoto příběhu se postupně rozkrývá i příběh samotného domu, ve hře se objevují nacisti (na hru měl silný vliv i pochod neonacistů Prahou v listopadu toho roku) a podle dochovaných pramenů i upíři.
Rozsáhlejší záznamy o párty ani skandálních odhaleních se bohužel nedochovaly. Přímí pamětníci o těchto událostech, zdá se, dosud mlčí.
Tato hra byla až dosud neprávem přehlížena, ležela ve stínu projektů rozsahem větších.Přesto je její design, provedení stále aktuální a splňuje i dnešní vysoké nároky larpo- vých mudrců a celebrit.
,Ediční poznámka:
Pátrání po ostatcích tohoto počinu nebylo věru jednoduché, ba bylo přímo řeholním počinem.  Stránky hry nikdy neexistovaly, Facebook nebyl a poštu či klub Hofylandu rozfoukal vítr jak chmýří pampelišek. A tak snad i tyto drobty čtenáře uspokojí.

0
DrrakPetr Platil 05.01.2013

Byla to moje první "vážná" hra, i když díky tomu že je to hodně dávno, ani tady to nebylo tak navážno, jak je teď v módě. Dostal jsem hodně vlastních zápletek a dopředu jsem věděl, co že mám dělat, což pro mě bylo hodně nevídané. Celý víkend jsem strávil prolézáním starého statku a objevováním jeho historie a historie mé postavy. Neměl jsem kdy se zastavit. Možná jsem stál trochu vedle mystického dění, které tam měli ostatní, ale možná jsem za to rád a o to víc jsem si užil noční plížení a strach. Jsem moc rád, že David takové hry začal dělat a moc rád za to, že jsem na ni jel.

Události