ZA OBZOR

"Píše se rok 1806 a Evropa hoří. Napoleon po vítezné bitvě u Trafalgaru dobyl prakticky celý starý svět. Zbylo jen pár posledních přístavů a měst, které ještě odolávají jeho soustavnému tlaku. Všechna jsou v obležení císařských vojsk. Jedním z nejdůležitějších byla Neapol, poslední zrnko naděje v přesýpacích hodinách války. A i ta lehla popelem. Celý přístav byl vypálen a všechny lodě potopeny. Až na jednu. Jedna jediná loď unikla zkáze u italských břehů. Loď, která pluje ZA OBZOR."

Za obzor byl larp odehrávající se ve Středozemním moři na replice plachetnice z 18. století. Larp byl stavěný dramaticky se zachováním 360° imerze. Ze všech hráčů včetně organizátorů se po dobu dvou dnů staly postavy v příběhu odehrávajícím se za doby napoleonských válek. Na lodi se střetly postavy reprezentující jak piráty, kterým loď původně patřila, tak britské námořníky a vojáky cizinecké legie, kteří loď obsadili při útěku z hořící Neapole. 

9.9

11 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

0
SunnyLenka Daňková 21.09.2016

1. běh, Annabel Prescott, 10/10

Vše na hře musím netradičně vynachválit. Všechny postavy, ze kterých jsem si mohla vybrat byly zajímavé, předherní příprava fungovala, organizátoři si dali práci i s detaily, takže jsme obdrželi krásné vázané deníky postav už několik dní před hrou. 

Práce organizátorů v průběhu hry byla skvělá, nijak nerušilo, že byli součástí hry. 

Samotná loď i posádka fungovaly také výborně a zapadli mezi nás, takže to nevyhazovalo z role. 

Dramatu jsem si užila ažaž, zážitů a poučení bylo také mnoho. 

Oceňuji propracovanost situací, které by mohly nastat. Vše bylo naprosto logické, takže jsem svou postavu nemusela nijak nepřirozeně lámat. 

I s nadpřirozenými prvky autoři pracovali velmi jemně a nenuceně. 

Je velká škoda, že už hru nechtějí opakovat a zároveň je mým velkým štěstím, že jsem s nimi mohla Za obzor jet. 

Díky nejen orgům, ale i stálé posádce a spoluhráčům. 

0
ManikMichal Havelka 07.09.2016

Za Obzor byla boží hra. Mých pět pencí jako komentář ke hře na:
http://www.larpy.cz/nezarazene/recenze-larp-na-vlnach-za-obzor

0
NanukTomáš Daněk 05.09.2016

Malcolm Abott Tanner
Poručík Námořnictva Jeho Veličenstva
Kapitán La Grace

Asi je třeba předeslat, že jsem velký fanda jachtingu, historických lodí knižní série Master & Commander. Snažil jsem se chvíli počkat, než trochu vyprchá ten hype, se kterým jsme přijeli domů, ale je asi dost zjevné, že nějakou kritickou recenzi ode mne čekat nelze.

Je málo říct, že tohle je pro mne splněný sen. Jsou to totiž hned tři:

- Zahrát si kapitána Námořnictva Jeho Veličenstva
- Plout na La Grace
- Zahrát si larp se stejným inspiračním zdrojem (tady jsem orgům slíbil být trochu tajnůskářský, tak mi to promiňte)

Zkusím první zmínit věci, které nebyly úplně na 100%.

První jsou kostýmy, které se trošku minuly, i když jsem moc rád, že jsem si byl schopen ten svůj s orgy řádně vytunit. Při hře ale kostýmy nebyly vůbec problém.

Druhá jsou boj a zbraně. Vzhledem k absenci soubojových mechanik pro boj z blízka na mne těch pár šarvátek se šavlemi působilo spíš trapně a atmosféře mi spíš ubíraly. Palné zbraně v podobě Lotharovek, ze kterých se během larpu nakonec (naštěstí) ani nevystřelilo, jsou v podstatě dobré spíš jen tak na blbnutí a nějakou opravdovou akci na lodi s nimi si dovedu představit jen stěží. Za mne by akustické zbraně byly lepší volba. Je ale třeba dodat, že Za Obzor nebyl v žádném případě larp postavený na bojích či soubojích a tím pádem ani tohle nakonec nerušilo.

Třetí, už jen malá, jsou kajuty. Vzhledem k tomu, že valná část hraní kapitána se nutně musí odehrávat v jeho kajutě a kapitánská kajuta La Grace se k tomu účelu použít nedala, protože jí obýval opravdový kapitán, bylo trošku nešťastné, že jsem si nakonec musel vybudovat kajutu z jídelny / kajuty mužstva a nedalo se zabránit tomu, aby mi při klíčových jednáních kolem nechodili lidi, co v příslušné kajutě chtěli spát nebo prostě jen procházeli. Nakonec ani tohle nepůsobilo nějak výrazně problematicky a já jsem to občas zneužil k tomu, že jsem pár lidí seřval, co mi lozí do kajuty a pak vyzpovídal, co je vlastně přivedlo na La Grace.

Vůbec, pro mne asi nejvýraznější aspekt Za obzor, který jsem si zatím moc v jiných larpech neužil, byly dlouhé a krásné rozhovory, ať již v kajutě nebo na palubě. To, že bylo od začátku zjevné, že se jedná o larp, ve kterém opravdu nebude mít smysl někam spěchat, mi tyto rozhovory umožnilo a bylo to zkrátka skvělé. Taky díky tomu jsem si konečně v larpu prožil krásnou(platonickou) romantickou linku (ještě jednou ti, Claro, dík - snad to pro tebe bylo snesitelné).

Skvělé taky bylo, že jsem si zahrál vlastně tři role: kapitána se zodpovědností za celou loď (a že jsem ji zatraceně pociťoval), zajatce na pirátské lodi (a že to byl z počátku fakt oddych, když ze mne ta zodpovědnost spadla) a nakonec posledního skeptika (který to ostatním prostě nedá lacino). Všechny tři role byly v něčem výrazně odlišné, jinak zajímavé a všechny mě hrozně bavily.

Díky Za obzor jsem si uvědomil, jak jsou mnohé hodnoty mé postavy důležité i pro mě, jak stejně vnímáme svobodu či její nedostatek. Byl to pro mne velice krásný a hluboký zážitek, autoři se postavou dokonale trefili. I na slzy nakonec došlo, a že jsem to moc nečekal.

Díky moc organizátorům.
Díky moc všem hráčům.
Díky La Grace.

Bůh ochraňuj krále.

0
GhostikPavel Koutsky 23.08.2016

Za Obzor je dech beroucí larp. Težko se popisuje, aniž by člověk spoileroval. Nicméně díky výpravě tento larp překonává snad všechny larpy, které jsem zatím hrál. Jenže ono je to težké, když se odehrává na La Grace... Tato kombinace zaručuje, že i kdyby byl larp slabší, stejně by to bylo něco fantastického.  Já osobně jsem byl s larpem naprosto spokojený, postava mi skvěle sedla, ostatní hráči byli úžasní. Vážně mě aktualně nenapadá žádná výtka.