Zapomenuté příběhy

30 hráčů, mužů, žen, obojetných

hodin , 2 dnů , 2008

Web: http://www.larpard.cz/zapomenute-pribehy-2008

Autoři: Kvík Jakub Guman

Skupiny: Frakira

Myslíte si, že svůj svět znáte dokonale? Že jste svými vlastními pány a máte pod kontrolou jak sebe, tak své okolí? Jak velký je Váš omyl! Podíváte-li se totiž pozorněji, spatříte, jak od Vašich končetin a hlav vedou drobné, sotva postřehnutelné drátky, ztrácející se kdesi ve výši a jak za ně kdosi tahá. Kdosi neznámý, tajemný, nepostřehnutelný. Nazvěme ho třeba Stínem.

Zapomenuté příběhy byly dvoudenní sociálně-politický larp ze současného světa až pro 60 hráčů, připravený organizační skupinou Shadows of HK. Hráčské postavy byly lidmi, jejichž duše posedlo chapadlo některého z archetypů (např. Matky, Alchymisty, Ekonoma). Celá hra byla koncipována jako boj o moc a o větší šance na zvolení - vrcholem larpu totiž byla závěrečná volba toho, kdo na nejbližší časy ovládne chod dějin. Hráči se ovšem mohly hry účastnit i jako jedna z mytologických bytostí z lidského podvědomí (např. satyr, víla, upír).

3 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
DrirrFilip Appl 05.11.2013

Komentář z roku 2008:

Hra se mi i přes některé výhrady velice líbila. Byla pečlivě připravená s dobrou myšlenkou a skvělým zázemím.

Pár defektů bych viděl v pravidlech. Souboje se bohužel hodně nepovedly, to je fakt. Nesplnily účel spíše rytířského čestného klání a staly se z nich doopravdy ty "kámen nůžky papír", jen s tak složitým principem že to někteří ještě stále úplně nepobrali (což chápu). Několik věcí mi přišlo zbytečných - jako například gildy (jelo se jen na tradice, gildy ztratily smysl) či lektvary a fetiše (souvisí s těmi souboji).

Pozadí světa bylo moc dobré s vynikajícím nápadem.

Přihlašování a hráčská zodpovědnost je věc, která je jasná. Patřím k těm, kteří to hodně odflákli a kaju se. Na druhou stranu zcela veřejně říkám, že tahle hra byla úspěšná z tak 70 procent díky kvalitním hráčům. Pokud by totiž nebyli dobří hráči tak se celý koncept hry (bez akce, založený na slovu) úplně rozsypal. (u tohoto typu hry jsou totiž dobří hráči samozřejmě ještě mnohem zásadnější než u larpu dobrodružnějšího typu). Nicméně vyšlo to. Koprové posedávání beze smyslu po knajpách se nekonalo. Nekonalo se hlavně díky legendám. S legendami hra stála a padala. Devadesát procent dění se točilo kolem legend a předmětů jenž různě potřebovali či mohli dát. Technická stránka hry byla povedená. Sice si stále stojím za tím, že se jí přikládá daleko větší význam, než který skutečně má, nicméně že napomohla atmosféře je fakt. Stejně jako probíhající slavnosti.

Nakonec ještě souhlasím s Erikem, že trošku hře uškodil nedostatek skutečně silných archetypů (peníze informace), které by jinak měly jistě velkou šanci na vítězství.

Takže díky organizátorům a vzhledem k vítězství požitků vám všem přeju jedinečné chuťové zážitky ve vašem dalším životě a hlavně nikdy žádný hlad.

Gurmán.

Dodávám, že nyní zpětně hodnotím 6,6/10