Zlouni

12 hráčů, 0 mužů, 1 žen, 11 obojetných

4 hodin , dnů , 2009

Web: http://v-roli.cz/larp/zlouni/

Komorní larp z prostředí světa komiksových super-padouchů. V kostýmu superpadoucha budeš mít jen několik hodin, aby ses dostal ze sofistikovaného vězení, a co hůř, nejsi v tom sám!

Kromě zábavy pramenící z nadsazených zločineckých rolí na tebe čeká i řešení různých hříček. Zapomeň na klasické táborovky, matematické rovnice nebo komplikované počítačové šifry, všechno se bude pohybovat na úrovni selského rozumu a hravého kombinování. Práce s UV, míchání barevných roztoků či ladění skrytých rozhlasových stanic.

Zlouni byli pro nás především snahou přinést do formátu komorních her inovaci. Inspirovali jsme se u flashových her typu "escape room" a převedli jednu takovou do reality. Minimalistické postavy, jednoduché smýšlení záporáků a formát "mluvení v bublinách" umožňoval komplikace při plnění rébusů také skrze hraní role.

Hru jsme stvořili v roce 2009 a poprvé ji uváděli na Larpvíkendu 6 v Brně. Od té doby jsme ji změnili jen minimálně a již pár let leží pečlivě zabalená v archivu.

3.2

13 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
RoslavJaroslav Voves 20.11.2013

Larp, na který jsem se podle anotace dost těšil. Výborný námět - super postavy, očekával jsem velkou legraci.
Celkem jsem se bavil při dílnách před hrou. Ve hře už skoro ne. Byly tam nějaké věci k řešení (co řešili všichni přes sebe navzájem (místo spolu). Postavy měly dobře nastavené charaktery, ale žádné herní linky. Co má dělat Superman se Spidermanem, když se nemají prát a nemají spolu nic společného? Dvě minuty se hecují - a pak si sednou a čekají, co se ještě stane. A ono nic. (Larpvíkend 2009)
PS od té doby jsem hrál ještě dva podobné larpy na téměř totožný námět:
Superhrdinové - bylo to stejné :-/
Kdo s koho - bylo to výborné, protože postavy měly co dělat. Byla to legrace.

0
ZappoPetr Špiřík 20.11.2013

Pro mě asi jedna z nejhorších her. Předherní workshopy trvaly delší dobu než samotná hra a její náplň byla kombinace volných etud na jedno brdo (dané archetypem role) a řešení puzzlů - které ale zas působily jak z dětského dne.
Vlastně možná jako hra pro děti 15- by to bylo dobrý, ale workshop mě nebavil vůbec a hra jako taková asi dvacet minut. 3

0
RadekRadek Morávek 19.11.2013

Námět hezký, ale naprosto nefunkční

0
LischaiPavel Gotthard 15.11.2013

Zlouni byli slepá vývojová větev, ale kráčeli jsme po ní hrdě, pečlivě a s láskou. I když ta hra možná není úplně funkční, myslím si, že není odfláknutá. Jen prostě... není funkční. (nehodnotím)

0
PiroshMartin Buchtík 14.11.2013

Nu, myslím, že Jezevec to vystihl dobře. Pro mě byl kontrast groteska - game hra vidět především v hráčích. Každý hrál úplně jinou hru a vzájemně se rušili. Hrát komixového superpadoucha vydržíte jen chvíli, pak je to v sandboxu, kde nemáte moc co hrát pořád dokola stejné. Další půl hodiny vás zabaví různé vymoženosti v místnosti a nahodilé luštění hlavolamů (tedy pokud je někdo nevyluštil před vámi). Zbytek hry člověk ze setrvačnosti člověk setrvával v přehnaných pózách komikových postaviček. V mém běhu někteří hráči nepochopili, že když jsou supersilní, nemají vás opravdu škrtit, ale jenom to naznačit (hrál jsem v roce 2010).

0
JezevecPetr Pouchlý 13.11.2013

Jsem velkým příznivcem žánru a přišlo mi, že larp by mohl fungovat. Jen se prostě třískaly preference "puzlařů" a "drama pískoviště". Pro drama hráče bylo mezi postavami jen máloco hrát a pro puzlaře byla hra příliš rozmělněná nutností "komunikovat neefektivně". Ač jsem zastáncem toho, že záměr byl dobrý, tak i já musím uznat, že ze tří her, které jsem absolvoval mě opravdu bavila jen jedna.

Umím si představit redesign, ovšem i po něm by hra z hlediska organizátora trpěla klíčovou mouchou: je tam příliš mnoho krámů a děsně dlouho předem je potřeba hru nachystat ;).