Zpěvy rytířské

Zpěvy rytířské jsou akční fantasy pohádka určená pro 35 hráčů. Pro hru je klíčová atmosféra podzimu, vyprávění příběhů, které nejsou pro hráče zcela uzavřené (hráč v hrubých obrysech ví, co ho čeká a přizpůsobuje si hru dle vlastní vůle) a fyzičnost hry. Všechny postavy jsou vytvořeny organizátory a mají danou minulost, výchozí vztahy a hlavní témata svých příběhů. Jak se však jejich příběhy budou odvíjet, necháváme v rukou hráčů, kterým dáme velký prostor pro rozhodování, kam chtějí své postavy směřovat a plnou volnost v jejich volbách.
Hra není historická a nejedná se o reenactment žádného historického období.

8.8

33 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
MatějMatěj B. 15.12.2019

Ctibor Čeněk z Modravy, 3.běh
Tadeáš z Hartmanic, betatest
a rarach, 2. + 4. běh.

Můj první velkoformátový larp a srdcovka, na kterou budu vzpomínat až do konce života. A to se mi původně chtělo zvracet, když jsem se dočetl, že chce někdo kombinovat modernu se středověkými rytíři! Rouhání! Nyní už naopak nechci rytíře zažít jinak než hrdinně vyskakující z dodávky za epické hudby, do kouře z dýmovnic ozářených červenými světly, to vše podbarnené výkřiky rozkazů linoucích se z vysílačky a vzdáleným štěkotem kulometů.

Co jsou Zpěvy rytířské? Je to epos o hrdinství, obětavosti, cti, pomstě, zármutku, zášti, odpuštění, intrikách, o upřímosti a nadějích, o lžích a zklamáních. O nekonečných dilematech, o přátelství a bratrství, o lásce i nenávisti, o všem lidském i nebeském. Zpěvy rytířské jsou epos hrdinů, a každý z vás je hrdina nezávisle na postavení. Pohádkový svět kouzelné Matky Šumavy se prolíná se světem skutečním a moderním, dámy a rytíři bojující se stranickými kouzelníky KSČ nebo proti rytířům hákového kříže, a je to naprosto přirozené, protože vaše zážitky a rozhodnutí na larpu se budou stejně tak prolínat s vaším reálným životem, jako se prolíná pohádka s relitou. A o to tady jde. Nejde o to, že rytíř v maskáčích s vysílačkou a koltem za pasem bije halapartnou rarachy s tesáky - to je jenom pozadí umocňující význam Zpěvů a zdůrazňující přesah z mýtu do života - jde o přesah všech příběhů, které jsou stejně aktuální v pohádce, jako ve vašem životě. Jakmile vstoupíte na Sychravo, již navždy ve vás zůstane.

PS: Píšu o rytířích stejně jako hráči níže, ale dámy mají také velmi zajímavé linky a příběhy...jenom jsem je holt nezažil a nedokážu je tak barvitě podat tak, jak bych chtěl ;)

0
LoudaJiří Rosol 19.11.2018

Vít Lukáš ze Sněžné, 2. běh.
Hrál jsem rytíře, tedy postavu na které je hra dle mého názoru do značné míry zacílená a bavilo mě to. Hlavní díl zábavy je ve výpravách mimo tvrz, které jsou z valné většiny bojově zaměřené. Kdo s tím počítá a baví ho boj, užije si. Nemůzu tedy moc mluvit za ty co více hráli na tvrzi. Výprav jsem se za hru účastnil cca 6, ale může to být dosti variabilní. Pozitivně kvituju způsob přepravy na ně, kdy se už cestou nahecujete atmosférickou hudbou a naopak po cestě zpět můžete vstřebávat dojmy z právě proběhlého. Mimo výpravy trávíte čas na tvrzi jídlem, odpočinkem a povídáním si s ostatními, přičemž vztahy mezi postavami jsou načrtnuty vcelku povedeně v tradici obsahovho larpu a v takové míře, aby to vytvořilo obsah i v těchto "hlušších" místech. Svět českých "pohádek" v 21 století mě hodně bavil, je pestrý, příjemně propracovaný a dává dobrou představu toho, co od něj očekávat. Hra je dobře zajištěná co do kostýmů, zbraní a rekvizit i když na našem běhu panovaly lehké zmatky co do přidělování kostýmů, velikostí zbrojí atp, ale nic co by se nezvládlo. Ubytování je spartánské, ale na těch pár dní funkční, jídlo ok. Celkově je v tom velká spousta práce, hra je dobře sepsaná, určitě stojí za zahrání a pokud organizátoři vyžehlí tech pár nedostatků, tak bude ještě lepší. Můžu doporučit každému kdo chce (v roli rytíře) zažít trochu té hrdinské epiky, bratrství v družině, bojů proti obří přesile, nočních výprav a podobných kvalitních zábav. 

0
LukasLukáš Homola 14.11.2018

Karel Ignác ze Sychrava 2. běh
Tak tohle mě hodně bavilo. Zpěvy rytířské mají mimořádně zábavný setting příběhů šumavského kulatého stolu na pomezí dávnověku a současnosti. Na první pohled ech, ale na všechny další je to úplně super. Čím víc jsem to četl, tím víc jsem tomu propadl. Náhle nevadí, že se vyskakujete z dodávky s halapartnou v ruce, nebo že všude svítí elektřina. Vizuál hry trochu připomíná naše larpové začátky - na hrudi zbroj, pod tím novodobé kalhoty a kanady, ale tak nějak hezky.
Hra samotná jsou výpravy a čekání na výpravy. Během pauz je čas řešit klasický obsahový larp, jehož zápletky jsou díky pohádkám takové divočejší - v dobrém smyslu slova. Výpravy samotné jsou převážně akční a bojové, mají velmi pěkně vygradovanou atmosféru včetně muziky a je prostor i pro hraní role. Hra hodně stojí na dostatečném množství CP.
Kdo má rád boj, ten si ho užije. Kdo ho má opravdu rád, ať se přihlásí na roli šampiona, já si ji užil neskutečně.
Crossgender - věc, která dost mých kamarádů odrazovala. Samožřejmě pár fórů to vyvolalo, ale na samotné hře to bylo to úplně decentní a v pohodě.
Velmi oceňuji naprostou transparentnost hry - rozpis říká, kdy se jde na výpravu a kdo tam může jít, briefing říká, co se tam bude dít - prostě paráda.
Bydlí se na polorozpadlém zámku. Je to trochu postapo bydlení, ale docela to zachraňuje malá klenutá hodovní místnost s krbem. Kdyby to šlo, tak bych klidně pomohl hledat jinou lokaci, ale v dnešní době jejich zoufalého nedostatku nebo ceny, výběr místa chápu. Okolí nedaleké zříceniny je skvělé.
Se vším všudy jedna z top akcí, která přesně sedla do mého gusta. 9/10.

0
GavrocheJan Winkelhöfer 12.11.2018

1. běh Šejdíř / 2. běh Tomáš ze Stach (obě role bojové)

Na počátku bylo slovo. To slovo pravděpodobně znělo nějak jako "Pojďme udělat pohádkový larp, kde budou rytíři, mečáky, kolty a samopaly." A víceméně přesně to se stalo. Zpěvy nejsou přelomový larp, ale jsou velice příjemnou pohodovou hrou, která (většinou) nezpracovává bůhvíjak těžká a komplikovaná témata, ale drží se dobře uchopitelných (a co si budeme povídat, i dnes aktuálních) myšlenek, které by člověk od rytířského eposu čekal - láska, čest, obětavost, touha po moci a spravedlnosti.

Téma rytířů s vysílačkami může na první pohled působit zvláštně a nelákavě (moje první reakce na loňské Rolling party byla "tak tam mě nikdo nedostane"), ale autorům se ho podařilo maximálně vytěžit. Hrou tedy naprosto bez problému proplouvají mobilní telefony, střelné zbraně a občas i nějaké vědecko fantastické legrácky. Vznikají tak skvělé scény, kde družina rytířů brání meči, kopími a halapartnami důležitý opěrný bod, zatímco dostávají pokyny vysílačkou a z dálky štěká rarašský kulomet.

Většina hry se odehrává na hlavní lokaci tvrze Sychravo, odkud rytíři (po patřičném vyzbrojení a brífinku) vyráží na výpravy, kde mlátí rarachy a různé lesní duchy. Hra tedy jasně a pohodlně rozděluje části, kde lze a nelze přijít k nějaké té úhoně. Sloužící vám dokonce před akcí napoví, jaké druhy konfliktů můžete na té které výpravě čekat, což šikovně formuje hráčská očekávání na danou scénu.

Realizačně je hra přesně tam, kde chce být - z hlavní lokace lze vyčíst upadající slávu Sychrava, kostýmy zahrnují výrazně barevné kabátce i maskáčové kabáty, rytířské zbroje i neprůstřelné vesty. Jídlo během hry odpovídá situaci, tedy dušičková hostina je skutečně tříchodovou hostinou. Všudypřítomná kvanta zbraní a zbrojí jednak umocňují atmosféru a jednak budí respekt.

Celkově jsem moc rád, že jsem měl možnost poznat Sychravo i jeho tajemné obyvatele dokonce (a neplánovaně) na dvou různých bězích. Je to larp, ze kterého člověk neodjede zdrásán temnými emocemi nebo přesycen mnoha provokujícími myšlenkami, ale je to zatraceně kvalitní zábava, která i svátečního šermíře, jako jsem já, přinutí toužit po další porci měkčeného násilí. Stejně tak si určitě občas nostalgicky vzpomenu na přecukrované poklonky před dámami a veřejná hrdá prohlášení, po nichž se zpravidla ozve souhlasné bušení do stolu nebo zbroje a rozhádaný dvůr Alberta Tomáše se tak na chvíli spojí ve vzácném okamžiku shody. Protože správný rytíř vždycky ví, jaké jsou jeho ctnosti.

Události

Larpy autorů