Heroes V: Třinácté zatmění

170 hráčů, mužů, žen, 170 obojetných

hodin , 3 dnů , 2014

Web: http://heroes5.cz/

Galerie fotek : http://www.qilip.cz/portfolio/heroes-v-trinacte-zatmeni-2014/

Autor fotografií : Qilip Gray

Autoři: Bonhart Ivo Nepeřil

Skupiny: —

Hra se odehrála 20.-23.6.2014 v Luži (Pardubický kraj). Vítězem ročníku jsou vojska Koalice.

A nyní už ke stranám:

Gryfí říše, Stříbrná města a Irollan reprezentují Koalici. Zatímco Nekorrum a Sweristal tvoří Úmluvu. Koalice je v současnosti dominantní. Stranou dění stojí uzavřený Grimheim, domov trpaslíků. Existuje i mnoho dalších států či uskupení, ale jejich role je pro směřování světa zanedbatelná.

8.3

9 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
LoredLukáš Bayer 24.06.2014

Po těch pár letech ježdění začínám mít pocit, že vím, co mě baví a kam směřuji. Návštěvy daleké Luže tudíž nelituji, byť má postava byla pramálo užitečná a přeslabená, o to více jsem se snažil abych z toho vyždímal co nejvíce.

Začnu plusy:

+ ZNAČENÍ, hurá, konečně LARP, kde je cesta značená už od vesnice, aspoň deset plusů

+ dobré jídlo a pití za přijatelné ceny v taverně

+ vhodně vybraní velitelé (měl jsem možnost posoudit jen Koaliční)

+ příjemná výše reg. poplatku

+ líbil se mi systém přepočtů surovin a vesnic a směnitelnost kurzů surovin a zlata atd.

+ dorovnání počtů lidí do závěrečné bitvy s ohledem na protistranu bylo příjemné překvapení

+ voda na bojišti

+ slušní a ochotní orgové (hlavně veřejně pochválit ty jenž dleli v táborech Koalice!)

+ vhodný systém oživování pomocí kolíčků

A minusy:

- ten nejzásadnější minus popisek je definice "obranná hůl".. Hůl se kterou se mohu bránit v rámci mého obranného RP znamená, že s ní budu jakoukoliv akcí včetně úderů bránit sebe, pokud dojde k mému přímému ohrožení. Z toho co mi bylo vnuceno na akci, to není obranná hůl, nýbrž hůl který je určena pouze ke "krytí" útoků (kryty=definice ze šermu). Takže to, že jsem hůl nemusel pracně měkčit, že stačil dřevěný klacek jsem se dozvěděl až na akci.

-  chyběly mi trochu popisy ohledně regenereace many, nikde jsem neměl napsáno jak je to s regenerací many pokud zrovna nejsem ve městě

- nepotkal jsem žádné mana poty, žádné prsteny na zvýšení many, žádné amulety a ani nikdo manu nedobíjel jakože schopností ( pro hrdiny snad až na závěrečku, takže dle mého vkusu dost pozdě)

- limitaci délky meče u kněží jsem nechápal. I s ohledem na RP "neútočné". Měla by se buď zrušit, anebo alespoň povolit normální jednoruční zbraně dle obecně uznávaných Larpových pravidel.

- schopnost obávázání trvající dvě minuty a ozdravující jeden život je naprosto k ničemu. Buď čtyřnásobit hodnotu healu, anebo dát obvázání tak na 30 s. Je sice možné, že organizátoři počítali s podvodníky co nerespektuji délku kouzlení, Elrathu budiž žalováno mě to ani nenapadlo.

- obecně kouzla kněží začala dávat smysl, až po navýšení many, což bylo až po čtvrté úrovni, chtělo by to zvýšit manový základ, anebo dorovnat (chápej dramatický snížit) cenu budovy kněží vůči ostatním jednotkám. Byli jsme téměř nejdražší ze všech, přitom jsme neměli útočnou hodnotu a celou hru jen dva kněží..

 

Za mě je to 9/10 je stále co zlepšovat, hlavně u strany kněží, ale s ohledem na moji příšerně dlouhou a drahou přípravu jsem si akci prostě užil stůj co stůj.