Eternyje - Dlouho očekávaná cesta

40 hráčů, 20 mužů, 20 žen, 0 obojetných

0 hodin, 3 dnů, 2014

Web: http://www.larp-eternyje.ic.cz

Galerie fotek: http://morce12.rajce.idnes.cz/Eternyje_2014_-_Dlouho_ocekavana_cesta

Autor fotografií: Eliška Rezlerová

Už je tomu bezmála patnáct let, co se Vítězné národy dohodly na znovudobytí Terothu, ztracené země v nitru kontinentu, z rukou nemrtvých a přírodních. Politikaření znesvářených národů a přípravy na tažení však trvaly příliš dlouho a Teroth se mezitím změnil v místo, kde ruiny měst dávno pohltila divočina a pouze šťastlivcům bylo dopřáno klidu smrti. Většina těch, co zde padla však takové štěstí neměla a po své smrti se vrátili zpět jako nemrtvé přízraky bloudící Terothem.
Po mnoha týdnech zuřivých bojů, ale nakonec sjednocená vojska Vítězných národů dobyla zpět část Terothu a Velekrál Teroth I. vysílá první skupinu osadníků, aby položili základy nového Svobodného Terothu. Vítaný je každý, kdo chce začít nový život v zemi, kde se z pasáčka koz může stát šlechtic a kde jsou všechny hříchy minulosti odpuštěny...

 

Epilog:

Hurá! Konečně jsou nemrtví pryč! Krajina už se začíná zelenat a obloha se rozjasnila. V zemi Teroth konečně bují život. Po stále ještě zarostlých obchodních stezkách už proudí karavany obchodníků a lidí hledajících lepší život či nový začátek. Z bývalého kolonizačního tábora se pomalu stává centrum všeho Terothského obchodu a kultury. Aby taky ne... vždyť nové město má kompletní palisádu a rozestavěný mlýn s kukačkovými hodinami. Z pouhých pasáčků krav, jež přijeli v dobré víře kolonizovat Teroth, se stávají vážení páni statkáři, z válečníků strážci zákona a z řemeslníků cechmistři.
Krávě za městem se konečně narodily telátka. Ovšem... experimenty s magií proměn způsobily, že to nejsou obyčejná telátka... vypadají jakoby to z poloviny byly lidské děti... Jakýsi učenec přišel s pojmenováním "Mínotauros"... uvidíme, co z toho bude.
A pak je tu také lazaret zasvěcený Tarijovi, bohu života, a vedle něj stojící sídlo sester řádu Rudé Gryfice. Nesmíme zapomenout také na elfy, dryády a garky s jejich posvátným stromem a touhou po založení nové magické lóže. Ať si říká kdo chce co chce, ale já si myslím, že na letošní poradě budou mít vládci Eternyje určitě o čem hovořit.
Takže teď už jen zbývá vytvořit nějaké pěkné jméno pro nové hlavní město Terothu...

7.4

7 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Komentáře

0
LoredLukáš Bayer 29.07.2014

Eternyje jako taková je velice specifický svět, dalo by se říct svět mnoha možností. Unikum mmj. jiné spočívá i ve hráči vytvořeném kontrastním prostředí, které se naprosto vymyká tomu, co lze jinde potkat (elfové surově vraždící kohokoliv a plotující ve vlastním zájmu, Sekty akolytů nekromancie, nekonečný seznam možných vyznavačů magie, vyvolávači duchů a džinů, ale i antimagičtí žoldáci, obyčejní lidé etc.).

Tento ročník byl tak trošku pilotní ve smyslu, že se jednalo o kolonizační proces. Z mého pohledu jsem si jej nesmírně užil, ale byla to opravdu dřina. Dost mi se nedařilo, navzdory talentu na strategii plánování, to však nic nemění na tom, že jsem snažil a bral to jako výzvu. Nakonec ve mě hra zanechala celkově pozitivní dojem, úplně jsem zapomněl na "reálný" život a mentálně si odpočal. Hru doporučuji všem.

V hodnocení začnu plusy:

+ líbily se mi mohyly, kámen byl v podstatě jediný racionální příjem do začátku

+ líbila se mi nabídka jídla v hospodě, že já trotl tahal svoje (které jsem musel sníst)

+ líbil se mi systém kdy provozování řemesla přinášelo zkušenosti, jelikož RP nikdo nehodnotil, byl to jediný způsob jak vylepšovat své schopnosti, tu strategii plánování prostě miluju, mělo to hlavu a patu. Schopnosti a jejich svobodná volba přínášela skvělé možnosti hraní bez nutnosti někde skládat zkoušky a být omezen systémem

+ zkoušky na schopnosti byly dobrovolné a navíc za bonus, škoda že jsem na to ani nevzdechl, zaslouží si to pochvalu navíc.

+ líbil se mi přístup orgů a npc k začínajícím hráčům, viz Radek od Theiry.

+ magie byla tak nesmírně komplikovaná, ale zajímavá, téměř lituji, že jsem nezískal obecné XP k její aktivaci, byť jsem po tom značnou měrou toužil

+ líbil se mi přístup k vodě, který mi bezpochyby zachránil v tom parnu život

+ líbil se mi prodej alkoholu na akci, byť zrovna pivo nepiji, je skvělým standartem, že si jej lze pořídit i přímo na louce

+líbil se mi systém životů a duší, který umožňoval zachování postavy i v případě že "herně" zemře. Jsem navyklý na bojové larpy, kde člověk umírá i 40x denně a myšlenka že ztratím veškerý majetek a postavu o pečlivě piplám, při nějakém nenadálém přepadení je .....

A minusy:

-extrémní nevýhodou byla relativní nevybalancovanost profesí. Aneb horník který najde dva kameny za cca 80 zlatých vs. farmář, který za celou hru (všechny přepočty) nedá dohromady ani jeden zlatý. Taktéž mnohé Mithrillové zbraně mých spolubojovníků třeba stavitelů se přímo vysmívaly mému ubohému železu.

-člověk který se nevydává na výpravy (které jsem bohužel nezachytil ani jednu, asi moje špatné RP) je v podstatě odsouzen na příjem XP skrze vytváření lektvarů, sklizní a rybolov. RP v podstatě nepřinášelo žádný užitek, nikdy jsem nebyl hodnocen.

-odkup jídla v hostinci nenabízí dostatečné finanční ohodnocení při surovinách, zájem o suroviny typu jídla je u lidí minimální nebo žádný. Ekonomika v tomto směru nefungovala. Hospoda mi kupříkladu řekla po koupi mé druhé sklizně, že stále nebyla spotřebována a nemají dostatečné prostředky. Třetí a čtvrtou sklizeň jsem tedy po velice krušné investici do krávy vložil do karavany, kterou bylo dost extrémní problém sehnat (daleko od tábora a ne pokaždé tam někdo byl).

-rasy jako takové mi připadaly velice svazující, v podstatě žádná mi nenabízela herní možnosti které jsem chtěl rozvíjet (ať už se jednalo o úvahu že pojedu jako mág - rasa s bonusem na magii, že pojedu jako kovář - rasa s bonusem na techniku atp.).

-lokace jako takové, mohyly byly relativně vzdálené od sebe, do kopce v ne zrovna bezpečném terénu. Do budoucna, by to chtělo podstatně více lokací, možná i něco se kterými si lze hrát, podobně jako tomu je na Aranu (forma odkrývání lístečků).

-úplně si nejsem jist jak se řešilo bonusování za historii postavy, za výbavu (potažmo vzhled, že) protože všichni získali velice malé množství finančních prostředků. Jen pro porovnání, na Gothic jsem dostal za podstatně kratší příběh stejně slohově daný a negativní postavu skřeta do počátku šest stříbrných.

- asi by nebylo špatné, mít povícero kompetentních organizátorů, v kolonii, v karavaně, v lese. Tak aby byly pokryté lokace a nemuselo se všechno řešit půl kilometrovou chůzí sem a tam v tropických teplotách.