Before and After Silence

12 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 12 obojetných

2 hodin , 0 dnů , 2012

Web: http://larpfactorybookproject.blogspot.com

Anotace autorů: Ve světě, který je stále víc a víc prosycen zvuky, se ticho stává čím dál tím hodnotnějším. Before and After Silence je o omezeních a poslouchání a o tom, jak nedělat skoro nic. Ve hře se nemluví, jejím základním stavebním kamenem je ticho. Je o posunu názoru od toho, „co je“, k tomu, „co není“. O zaměření pozornosti od „zvuků“ k „prostorům mezi zvuky“. Od „jednání“ k tomu, co je „mezi jednáními“ a „co se nestalo“. Spíše než hraní rolí prozkoumáme, jak se díváme na sebe sama a jak různá omezení můžou změnit to, jak sebe a ostatní vidíme. Chceme vás poprosit, abyste takové ticho probádali a zjistili, jestli s ním umíte pracovat. Hledejte ticho jako výchozí bod pro svoje jednání nebo jako věc, která ho obklopuje. Pokuste se procvičit své sebeovládání a nic nedělat, dokud nebude čas nechat ticho jít.
Komentář překladatelů: Before and After Silence je experimentální hra, ve které nejde ani tak o to, jak se sejdou hráči, ale jak si ji sami pro sebe uděláte. Pojetí „role“ a „příběhu“ je dost jiné, než na co jsme zvyklí. Hra je určená pro hráče, kteří chtějí zkusit jiné pojetí larpu, mají chuť improvizovat. Jasně, není to úplně příběhový larp, jaké hráváme běžně. Ale když víte, co od hry čekat, tak je docela fajn a není to úplné skandinávské šílenství.
Autoři: Matthijs Holter a Fredrik Hossman
Přeložili: Mivka a Pirosh (český překlad rádi poskytneme dál)

V Česku se uvádí i upravená verze překladu od skupiny Crex pod názvem A bylo TICHO: http://larpovadatabaze.cz/larp/a-bylo-ticho/40650

7.3

6 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
MaudGabriela Benešová 01.05.2015

Je to hodně experimentální larp a vyžaduje otevřenost. Hráčům evidentně nechyběla. Fascinující mi na téhle hře přišlo, jak moc si člověk sáhne na projekci. V činech ostatních hráčů vidí příběhy, které ostatní prožívají úplně jinak, jinde s někým jiným. A přesto to funguje. Zajímavý zážitek.

0
JindřichJindřich Pozlovský 11.11.2014

Můj první LARP. Trochu šílenost, příště zkusim něco normálnějšího.

0
MontyMartin Bezdíček 11.05.2014

Ticho, prý léčí a je to možné. Pro mě to bylo velmi zvláštní v několika rovinách, protože v bdělém životě si dělám ticho tak, že si pustím dost nahlas muziku, abych nic jiného neslyšel a to je pro mě moje ticho. Navíc jsem hrál hru po dvou měsících života s novorozencem/miminem doma, což prakticky eliminovalo naději zažít delší ticho.
Ale co samotná hra? Těžko popisovat, je to hra pro lidi, kteří se nebojí experimentovat a zkusit něco hodně netradičního a nevadí jim, když nějaký vymyšlený příběh se vůbec nestane. Pro lidi, kteří rádi přemýšlejí nad životem a nad světem a třeba i nad tím, že vnímání světa je individuální a že stejné gesto se dá třeba i v různých situacích vyložit trochu jinak. Je to hra pro lidi, kteří nemají problém vnímat emoce a vyjadřovat emoce, protože hra je především o emocích a jejich předávání, sdílení a vnímání. Je to hra, kterou si každý může přebrat úplně jinak a odnést si z ní něco úplně jiného. Je to hra, kterou si každý vlastně udělá sám a takovou jí pak bude mít.
Hodnotit je těžké, protože vlastně nevím, co hodnotit. Hodnotit nějaký subjektivní zážitek je náročné, jak je zřejmé z úvodního odstavce, tak prostě něco jsem si do hry přinesl a podle toho jsem si z ní něco odnesl a nebránil jsem se samotné hře. Nebo se možná dá říct hříčce. Dávám 8/10, ale zároveň mám pocit, že to je víc než si tak nějak zaslouží vzhledem k tomu, že není nijak komplikovaná, ale zase můj zážitek z ní byl hodně dobrý a zajímavý a přijde mi to tedy adekvátní.

0
GavrocheJan Winkelhöfer 06.05.2014

Pšššššššššt...

Vydržíte minutu zticha? A hodinu? A dokážete si bez pomoci slov prožít příběh? Ke svému překvapení jsem zjistil, že to jde, není to zas tak těžké a výsledek lze prohlásit za velmi milý. Osobně jsem se pohyboval spíše na vlně jemných emocí a imerze, ale někteří hráči zvládli bez problému ztvárnit i řešičskou zápletku. Délka hry byla optimální, jen bych nějakým způsobem dal třeba pět minut před koncem nějaký signál, aby si hráči mohli uzavřít případný dramatický oblouk.

Workshopy chválím, hodně mi pomohly se vcítit do světa s jinými vyjadřovacími metodami (ano, i kouzelník, přesunul bych ho na začátek, ale není pro mě kandidátem na vyškrtnutí).

Velmi pěkný nevšední zážitek, určitě si někdy rád zkusím znovu. 8/10

Pšššššššššt...