Capponiho pád

8 hráčů, mužů, žen, 8 obojetných

2 hodin , dnů , 2017

Autoři: houly Petr Holý

Skupiny: Crex

Píše se rok 1921 a mladý ambiciózní policejní důstojník Peter se pouští do nelehkého úkolu - chce přivést před spravedlnost mocného šéfa mafie Andre Capponiho. Chicagské podsvětí však skrývá mnohé nástrahy a nebezpečí.
Jak vše dopadne bude záležet jen na tobě!


Storytellingová hra pro 3-8 hráčů, ve které se účastníci střídají ve dvou rolích: buď nastolují pro hlavního hrdinu dramatickou zápletku či dilema anebo naopak vypráví, jak se Peter s celou situací vypořádal, přičemž se nechávají inspirovat dobovými fotografiemi.

1 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
sirienPetr Mazák 09.07.2019

[HZNMCon | Petr] / 4*; hráno s ženami, ale ne těhotnými

Bod 1 - neni to larp, ale společenská/vyprávěcí hra (typu Mexický pat, Rezistence, Černé historky atd.) Jde o jednu z her, které jsou postavené na tom, že se vezme nějaká "lidovější" společenská hra/zábava, dají se jí formálnější pravidla a zasadí se do produkčního designu (kartiček, žetonů - typicky Městečko Palermo -> Rezistence atp.) V tomto případě je podkladem princip navazujícího společného vyprávění, které je formalizované do střídajících se taktů 1: "popsání problému/překážky", 2: "rozřešení problému/překážky". V prvním taktu hra inspiruje kartičkami s obecným popisem situace, v druhém pak kartičkami s dobovými noirově laděnými fotografiemi. Cílem je prostě odvyprávět příběh Capponniho pádu z pohledu protagonisty - Chicagského policisty.

Bod 2 - jaké to je: Není to špatná hra a určitě si najde své publikum - bojím se ale, že především mezi laiky spíš než mezi "hráči" či "roleplayery", pro které toho až tak moc nenabídne.

Hra je hrozně závislá na hráčích. Když nejste na tahu, tak je její zábavnost dána jejich vypravěčským nadáním a celkový příběh a dojem jsou silně ovlivněny citem hráčů pro strukturu příběhu (akty, linky, dramatické oblouky, gradace...) - hra sice podporuje inspiraci v rámci jednotlivého taktu, ale pro udržení struktury příběhu nic nenabízí a platí zde logika řetězu a jeho nejslabšího článku. 

Hra má vcelku dost pomalé tempo a neobsahuje prakticky žádné "hráčské" drama (oproti např. Mexickému patu) Zároveň nenabízí žádnou větší gamifikaci původního principu, na němž je založena (jako např. Rezistence).

Celkově - objektivně vzato princip hry není špatný a vzhledem k délce (1 hra může mít 1 hodinu, určitě ne 3) není škoda si ji zahrát, ale hra samotná je poměrně křehká a subjektivně mi v ní hrozně chybí "něco navíc".