Dark Tower II.

11 hráčů, 5 mužů, 3 žen, 3 obojetných

3 hodin , 0 dnů , 2012

Web: http://www.crex.eu/zazitky/dark-tower-2---larp

Autoři: Crex Crex tým

Skupiny: Crex

"Být rebelem za mříží nebo věznitelem, na tom nezáleží. Všichni jsou vězni své vlastní minulosti a duše..." Sivias Nolan, Prameny písku

Komorní larp Dark Tower se odehrává v alternativním světě, kde se střetávají dvě civilizace, Sevanie a Azadská říše. Na pozadí velkých událostí se odehrávají spletité osobní příběhy lidí, jejichž rozhodnutí mohou výrazně ovlivnit průběh dějin. Dark Tower je příběhem cti a lásky, nenávisti a pomsty, ideálů a hodnot.

Larp je zasazen do prostředí vězení Dark Tower, kde se ocitají dvě skupiny lidí, uvěznění Sevaňané a Azadové střežící věž. Napětí narůstá a schyluje se k velkým změnám. Záleží na každém, jak naloží se svým osudem a tajemstvími, která skrývá.

8.3

106 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ŠedýMartin Honek 30.07.2019

Ostatní o hře napsali dost a nebudu je opakovat... ale neodpustím si kamarádské varování:

Na hru nejezděte, pokud ji chcete vyhrát. Je v ní příliš mnoho neznámých a příliš mnoho cizích zájmů. Na konci půjde o něco úplně jiného, než o co jste se první dvě hodiny snažili.

0
ShakoKarel Nejedlík 27.07.2018

GameCon 2018, Leachim

Postava mi sedla. Soupiska možných cílů a záměrů byla dost různorodá a dalo se to hrát na všechny možné strany a konce.

0
AyaDaniela 25.07.2018

Gamecon 2018, Siol


Než se hra trošku rozjede, tak člověk moc neví, s kým že má mluvit, kord když postavy s Váma s určitého důvodu mluvit nechtějí. Na výběr jse spoustu možností, jakým směrem se může postava ubírat, každý si něco najde. Nakonec se larp rozehrál hezky, člověk se chytnul s kým se mu hodí mít společnou řeč. Larp jsem si užila :)

0
RadkaRadka Minarechová 24.07.2017

Postava: Newra
Odohrane na GameCone 2017

Vyborny larp. Velmi sa mi pacilo prostredie aj prepletenost pribehov a myslim si, ze boli aj velmi dobre pridelene postavy. Hoci Newra nebola mojou prvou volbou, som rada, ze som si ju mohla zahrat. Vdaka vybornym spoluhracom som si hru naozaj uzila a este dlho na nu budem spominat. Odporucam.

0
ViperLukáš Makovička 02.04.2015

Postava: Doron
Hráno v rámci: PIVKo 12˚ 2015

Na hru jsem se těšil, neb jsem díky lidem ve svém okolí o ní mnoho slyšel. Dokonce až tak moc, že jsme se bál, aby se má (možná až přehnaná) očekávání naplnila. Naštěstí se tomu tak stalo.

Klady:
Samotná hra probíhala v prostorách vodácké klubovny - dřevěné obložení stěn a přítmí. Rád bych také pochválil organizátory (teď nevím, zda orgy PIVKa nebo DT2), za to, že geotextilií zakryli stěny, kde měli vodáci vyvěšeny své “neherní” věci. Oku hráče to tak zůstalo skryto a temný Dark Tower se tím stal víc temným a méně připomínající reálný-současný svět.

Dále bych rád pochválil setting hry. Kombinace historie a některých moderním prvků mi přijde jako zajímavý nápad. jen škoda, že na to většina hráčů při tvorbě svých kostýmů nemyslela.

Zápory:
Rád bych podotkl, že "ohlášení" posledních 30ti minut do konce hry nebylo úplně ideální a jednoznačné. A je to škoda. Bylo to zapříčiněno dvěřmi od vězení, které tlumily zvuk asi víc, než se čekalo. Ale rozhodně bych dveře nenahrazoval zástupnou mechanikou, jak se na začátku hry uvažovalo (subtilní tyčka).

--- SPOILER (začátek) ---
Mrzí mě, ba dokonce mi vadí, jak jsem zahrál konec. Celou hru se mi dařilo hrát tvrdě a nebrat si servítky. Ke konci ale nastala kombinace několika faktorů (rychlý sled událostí, neschopnost řešit více věcí najednou a herní důvěra v Tedda Sorvena). Díky nim jsem jako vůdce povstání souhlasil s velmi nevýhodnými podmínkami. Už pár minut po hře mi to vadilo a štvalo. Jako Doron (postava) jsem dle mého selhal a ještě půl dne mě to štvalo. Tímto se alespoň takt zde omlouvám svým spoluhráčům, pokud je to nějak ovlivnilo.
--- SPOILER (konec) ---

Hodnocení: 8,5/10 (zaokrouhleno 9/10 ;-) )

0
PyverrnJan Peterka 02.03.2015

Pivko 2015, nedelni beh, Velitel Kelenias

Zajímavý experiment. Z mého pohledu se v podstatě vezme klasický víkendový larp který se následně smrskne na larp komorní. Byl jsem předem upozorněn, že velení hodně dělá hru i pro vězně, jinak tam nebudou mít co dělat. Začala hra a já začal řešit. Snažil jsem se cyklicky hrát se všemi, ale fakt to nejde.... Takže kdyžtak sorry...

Ke hře: Velmi slušně připravená, to se musí nechat. Pro toho, kdo má rád sandboxy kde si může dělat co chce, tak jako ano, stojí za to si to zahrát, nicméně já osobně bych si raději zahrál formát sandboxu celovíkendový a na komoráku řešil ty zhuštěné emoce, rébusy atd.... Čili nenadchlo, ani neurazilo. Nelituji že jsem hrál ale nezopakuji si to.

0
VlastaVlastimil Peksa 02.03.2015

Kdysi, snad na Střepinách, jsem slyšel, že když chcete někoho zavřít do vězení, nechte ho tam tak čtvrt hodiny, aby si užil ten pocit, ale do půl hodiny ho dostaňte ven. Hrál jsem postavu vězně (Tedd Sorvin), a prvních jeden a půl hodiny hry jsem strávil ve vězení, bez jediného výslechu, nic. Jedna tak malá místnůstka, ve které si ani nešlo šeptat v koutě. Vše, co jsem si v takové stiuaci mohl odehrát s ostatními vězni, jsem měl za půl hodiny odehrané. Pak jsem si akorát kousal nehty nudou a čekal, až si na mě někdo z věznitelů, kteří byli zavalení hraním, udělá čas. Myslím, že hra by proti tomuhle měla mít nějakou pojistku, protože věznitelé mají skutečně tuny a tuny práce a možných intrik, které můžou rozehrávat, a nejde se tak na ně zlobit, že nestíhají dávat prostor všem vězňům. Takhle jsem si ze hry odnesl hluboký imerzivní zážitek, že ve vězení se dá opravdu shnít :-)

 

*4/10. Komentář je psaný krátce po odehrání, stále ještě pod vlivem frustrace, třeba se mi to ještě rozleží.

0
ZevlaZevla Zevla 29.04.2014

Když tak koukám na komentáře, nejspíš je to hra, u které hodně záleží na tom, jak ji hráči pojmou. U nás například bylo ve vězení dost živo - vlastně tam na sebe některé postavy čas od času ječely, že to bylo slyšet přes celou věž - a nevšimla jsem si, že by se tam někdo nudil (nakolik to můžu jako Azad posoudit).
Hodně oceňuju způsob, jakým byly napsané postavy. Zbyla na mě taková, kterou bych si sama od sebe nevybrala, protože je to typ, který neumím hrát, ale rozepsaná byla tak pěkně, s logicky vysvětlenými cíli a motivacemi, které se zároveň přesto daly uchopit různě, že jsem si postavu mohla zpracovat tak, aby mi nebyla cizí, a nikdy jsem se nedostala do situace "kurňajz, nemám ponětí, co bych měla teď dělat".
Linek a možných zápletek bylo tolik, že jsem to za ty tři hodiny pořádně nestihla (a hodně mě mrzí, že jsem na jednu postavu nestihla cosi prásknout a tím jí asi ochudila hru, ač to rozhodně nevypadalo, že by kvůli tomu ten hráč neměl co dělat). Jen u mála her kromě téhle se mi stalo, že bych se opravdu ani na chvíli nezastavila. Nejsem si jistá, jestli mi má, nebo nemá být líto, že to byl "jen" komorák, takže jsem neměla pořádný čas rozehrát všecko a užívat si dozvuky všech možných (vesměs špatných) rozhodnutí, nebo mám být naopak ráda, že mě to uchránilo od silnější morální kocoviny :)
Nepřišlo mi to jako takový doják, jak to vypadá podle některých jiných komentářů, ale možná to bylo postavou. Což znamená, že hru si můžou užít i lidi, kteří se nechtějí nechat citově rozšlehat (záleží asi na roli). Nicméně to hodně bylo založený na těžkých rozhodnutích a volbách. Hned po hře jsem měla pocit, že to na mně stopy moc nezanechalo, ale pak jsem zjistila, že ve skutečnosti jo.
Jako další velký plus vidím, že byl rychlý rozjezd (žádné dílny, které by tam byly jen proto, že je to cool) a po hře jsme si prostě pěkně pokecali o tom, co kdo udělal, neudělal nebo chtěl udělat.

0
AlianorJana Taubrová 28.04.2014

Seslo s emi nekolik atributu, kvuli kterym nelze hodnotit negativne - vyborna parta hracu, dobre vybrane postavy, prostredi s tou spravnou atmosferou ... a ano, roli hospodske s nevymachanou vyridilkou jsme si opravdu nalezite uzila.

0
GordhartRoman Čech 27.04.2014

Fantasy sandboxová konvezačka ve třech hodnách? Me gusta.

7/10