Ostrov

11 hráčů, 2 mužů, 1 žen, 8 obojetných

5 hodin , 0 dnů , 2019

Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu pirátského ostrova!

Konec války se Španělskem a smrt guvernéra narušily křehký status quo. Dusno na Ostrově sice pročistila tropická přeháňka, některým lidem ale i přesto začíná být příliš horko. Pokud nad věcmi nikdo nepřevezme kontrolu, hrozí, že se zle vymknou z rukou. Několik významných osobností Ostrova dostane pozvánku na malé mocenské setkání. Na setkání, na které dorazí i několik dalších vlivných, avšak původně nezvaných hostů. Je vůbec možné, aby se usedlíci, zástupci anglických institucí a parta pirátů na něčem domluvili? Zvlášť, když se zdá, že všichni sledují vlastní zájmy a střeží svá různá tajemství?

Příběh je zasazený do zlatého věku pirátů na počátku 18. století a celý se odehrává jak v hostinci (převážně), v němž se postavy sešly, aby vyřešily své společné i osobní záležitosti, tak ve vnějším světě, do nějž mají hráči možnost za pomoci mechanik bohatě zasahovat a interagovat s ním. Nejdůležitějším tématem k řešení se zdá být otázka vztahu Ostrova k Anglii, která se po válce se Španělskem začala opět zajímat i o své odlehlé kolonie, nicméně ve hře je i několik dalších témat a každá z postav má i své vlastní osobní zájmy. Zůstane Ostrov součástí Impéria, nebo se rozhodne bojovat za nezávislost? A jak to s jeho obyvateli dopadne?

Ostrov je žánrový larp stojící na roleplayingu a dramatických momentech a výstupech, které vykreslují jak celé prostředí, tak jednotlivé charaktery (hraje se převážně na ostatní a pro ostatní). Jde o vyjednávací a trochu vztahový larp (bez milostných linek) s gamistickými prvky, který lze - v příběhovém významu - několika různými způsoby vyhrát či prohrát. Závěr hry a celého příběhu jsou přitom otevřené tomu, co hráči sami během hry vytvoří. Larp využívá několik obecných mechanik k usměrnění a „vyhodnocení“ celé hry a navíc obsahuje větší množství drobných, nenásilných mechanik k dokreslení postav a prostředí.

8.6

8 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ŠedýMartin Honek 30.07.2019

Řemeslně zvládnutých, gamistických komoráků je jako šafránu - minimálně čtyři poslední roky o žádném nevím. Autorům Ostrova to ale nějakým zázrakem vyšlo. Sami tvrdí, že je to jejich historií se stolními RPG, ale já si myslím, že je to hlavně nosným tématem. Piráti i další postavy ve hře prostě mají silnou "materiální" motivaci, se kterou se dá velmi dobře pracovat.

Ostrov je tak vzácný případ, kdy snahy hráčů vyhrát lar... chci říct... originálně vyřešit své problémy nejenže hru neruší, ale přímo ji podporují. Každý k tomu má nějakou tu osobní mechaniku, nějaké to temné tajemství, nějakou tu špínu na ostatní a další klasické ingredience gamistické hry. Pod dohledem dvou organizátorů to šlape jako hodinky.

Jen vám občas někdo z kapsy ukradne lodní deník.

Nebo jedete na výpravu za neexistujícím pokladem.

Který musíte po příjezdu sami zakopat, abyste ho pak mohli najít.