Stalker IX - Na hraně

120 hráčů, mužů, žen, obojetných

16 hodin , 6 dnů , 2015

Okolo ohně seděl hlouček stalkerů a smutně hypnotizoval skomírající plameny. Jurij vytáhl kytaru a začal hrát. Skrz stromy Červeného lesa bylo vidět zářící elektry, smrtící chmýří ševelilo na stromech a z dálky se semtam ozvalo zavytí Vlkodava.
Byli sice v Zóně, kterou považovali za svůj domov, avšak poslední dobou jim nedělala starost ani radiace, ani mutanti, ani nedostatek vodky. Největší starosti jim dělala nadcházející budoucnost.

Jak se zdá, Stalkerům se podařilo kopnout do vosího hnízda. G-con uvolnil zdroje a zmobilizoval veškeré své síly. Počty skupinek v šedivých maskáčích, patrolujících celou Zónou a střílejících po všem, co se hnulo nezvladatelně vzrostly. Co na tom, že je už možné je rozstřílet na padesát odstínů šedočervené, takové množství munice sebou stejně nikdo netahá…

A zvěsti, které se nesou Zónou, tomu také moc nepřidávají. Prý se plánuje “Velký útok”, “Finální zúčtování” a “Osvobození Zóny”. Ale kým? Dostat z Šamana kloudné slovo bylo těžké skoro vždy a poslední dobou je čím dál tím méně k zastižení.

Vědci také poslední dobou nejsou tak vstřícní a usměvaví, jak tomu bylo dřív, a skoro neopouští VML. Možná za to mohou jejich drobné “přátelské” rozmíšky s Monolitem, nevrlejším než kdy dřív, možná to, že jim dochází prostředky pro výzkum. Jeden nováček prý slyšel J.B. jak říkala, že jim možná nezbude nic jiného než zavřít krám.

Snad se jim podaří zjistit víc od Zagněva, až dají dohromady dostatek peněz, aby si od něj informace koupili.

Zagněv…

Vasilij trošku prohrábl ohníček, ukousl něco okurčičky, notně to zalil vodkou a smutně se podíval na východ, kde tato malá skupinka stalkerů kdysi bydlela v pěkném krytu.

Jenže, ejhle. Jak se zdá, tak se blíží dlouho očekávaná privatizace Zóny a doby squattingu zdarma skončily. Což by nebyl takový problém, kdyby za tím celým nestál právě Zagněv, kterého opět začala Zóna zajímat. Spíš než její osud ho ale zajímají peněženky všech v ní. Ale kdo by si to chtěl rozházet se Zagněvem…

Igor se smutně podíval na Západ a utrousil několik nadávek, mezi kterými bylo rozumnět leda tak slovům “Sloboda” a “Kontrakt s Armádou”. Je sice bezpečněji, avšak na to, aby se jako za časů Armády schovával před hlídkami, když se plížil skrz Kordón do Zóny, na to už je Igor poněkud starý…

Ale pokud chce Zarjady, bude muset.

Tak jako všichni…

9.4

33 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
SelarMatej Cheben 13.08.2015

2x sa mi nepodarilo zucastnit (a to som si to aj uhradil), ale do tretice vsetko dobre... Prisiel som, videl som, uzasol som.

Skvela hra, ktora nadchla pribehom a drobnymi detailami, do ktorych bola prepracovana. Krasny areal - kedze som sa minuly rocnik nezucastnil, tak mi ani nevadilo, ze sme nemali k dispozicii celu plochu. Uzasne zazemie co sa tyka vybavenia, kostymov, etc. Bombovi ludia - kto neostal na dekontaminaciu, moze lutovat.
Spatne naozaj lutujem, ze som sa nemohol zucastnit zaciatku hry a na nasledujuci rocnik si uz teraz planujem dovolenku! Chcem viac, viAC, VIAAAC!! 

Velke dakujem celemu ORG teamu.

PS: Ano, objavilo sa par much, ale tym sa jeden nevyhne, ked pracuje s ludmi. Spokojne by som stale dal aspon 12/10, pretoze kazdy maly vrubik bol poctivo prekryty hutnymi zazitkami.

PPS: Literatura na mrtvolisti s zivym citanim sa dufam prenesie aj do dalsich rocnikov :)

0
Leonov 24.07.2015

Na Stalker akci jsem byl druhý ročník, čekal jsem, že po euforii prvního ročníku bude nadšení spíše sestupné a musím říct, že letos to bylo ještě lepší než předtím. Minulý rok jsem dal 10, letos bych dal alespoň 15. A proč?l

A) Atmosféra - ať už budete sami kráčet nekonečným lesem a otáčet se za každým prasknutím větvičky, skrývat se uprostřed noci před polovládními vojáky a potichu nadávat na blikající detektor, řvát hrůzou při setkání s mutantem nebo ledabyle držet ruku na zbrani protože prostě nevíte co od postav co se za svitu měsíce pomalu přibližují čekat, v žádné v těchto situací si ani neuvědomíte, že je to hra. Organizátorům, NPC i všem ostatním se daří udržovat svět pohromadě, že si ani na chvilku nevzpomente, že je to vlastně jen hra  pořád (POŘÁD. POŘÁÁÁÁD!!!) jste v tom.

B) Malá eskalace konfliktu - Ekonomika hry je dobře vyvážená a pokud člověk není frajer tak vybavení frajera prostě nemá. Základní stalker obecný je zoufalec s devítkou v ruce co podniká sebevražené průniky do Zóny. Stalker organizovaný a frakční je na tom díky spolupráci o něco lépe, ale pořád žádná bomba. Dobrých zbraní je málo, dá se o ně snadno přijít a člověk si sakra rozmyslí, než začně šarvátku. Za mě super.

C) Organizátoři mají hru dobře pod kontrolou přestože je to sandbox. Do karet jim samozřejmě nevidím, ale co jsem tak tak různě slyšel, tak se jim dařilo různé problémy co plynou z neomezené svobody hráčů dobře a férově  řešit. 

D) Herní mechanismy - detektor, anomálie, radiace... Všechny tyhle unikátní speciality hodně přidávají k atmosféře a hodně mění způsob jakým se hráč v terénu hýbe a přemýšli. Nemluvě o kombinaci s různými dalšími "potížemi" co se mohou přihodit Vám i všem ostatním účastníkům Zóny, ať už jim v tom "pomůžete" nebo ne.

E) Příběh - backstory hlavní i vedlejší je hutná, pořád se něco děje a hráč má hodně možností čemu se věnovat. Druhá strana karty je, že když má hráč smůlu tak historie (hlavní dějová linie) prostě projde kolem něj. To je ale už vlastnost sandboxu. Jen upozornění - děj hlavní i vedlejší vyžaduje aktivitu a/nebo roleplay, pokud někdo sedí na zadku v základní Zóně tak opravdu nic extra nezažije.

To je asi vše. Schválně jsem počkal cca 14 dní zda euforie opadne, dostanu se z tranzu a dám orgům sežrat každou ptákovinu co mě potkala, ale k tomu nedošlo a ve mě stále zůstávají intenzivní vzpomínky na Zónu. Zónu do které se určitě zase vrátím. Pokud budu mít odvahu...

Díky za to všem orgům i hráčům!

0
DanakethHonza Křenek 13.07.2015

Tak tedy budu první...:-)

Stalkera jsem si užil (jako posledních pár let). Možná díky tomu nebudu působit příliš objektivně, ale mám za to, že tahle akce jde stále vpřed a snaží se nezapadnout do rutiny a šedi kopírování. Rozhodně palec nahoru.

Kdo nikdy nezažil, jaké to je bloumat sám Zónou s jedním okem na ručičce detektoru a druhým na horizontu, asi nedokáže pochopit tu krásu samoty, kdy si všechny prožitky člověk buď indukuje sám, nebo se potýká s nejúžasnější herní kulisou, a sice reálnou přírodou. Alespoň trošku romantická duše na chvíli na všechno zapomene a nechá se pohltit. Toto je nezapomenutelné a nezaměnitelné. Mám za to, že Vám to zatím žádný jiný český larp neumožní. Toto je Stalker.

Z organizačního týmu je už a) patrné, že toho mají hodně za sebou (ať už to berete jako plus či mínus). Obvykle to je výhoda, ale někdy to samozřejmě zaskřípe (jako všude) b) orgové se hodně snaží působit maximálně profesionálně a transparentně.
I když je potřeba před hráči nějakou věc utajit a objasnit její příčiny/dopady později, vždy k tomu dochází a na otázky se odpovídá (další palec nahoru).

Moc se mi líbí celková práce s meta-plotem celé hry, kdy se k letošnímu vyústění schylovalo posledních několik ročníků (tuším, že čtyři). S informacemi se pracuje citlivě, velký důraz je kladen na faktor tajemství, neznámého a podrazu, a osobně myslím, že to jak hře, tak hráčům prospívá. Hru bych rozhodně nenazval jednoduchou a vhodnou pro začátečníky, na druhou stranu, pokud začátečník úspěšně absolvuje STALKERa a bude se mu celá hra líbit, bude se orientovat a nenechá se příliš semlýt velkými frakcemi, je to hráč s velkou budoucností:-)
Jako každá hra, má ale i stalker svá stinná místa a stránky, o kterých se ale v zájmu objektivity zmíním. Jak už jsem nastínil v předchozím odstavci, pro nového hráče (a obzvlášť pokud by přijel sám), je nesmírně těžké dostat se ve hře k věcem, které jsou dějové či výrazně podstatné. Obvykle musí mít dotyčný velké štěstí (a zde úmyslně neříkám schopnosti, protože pokud by takový šikula řekněme sebral citlivou dokumentaci, důležitou pro nějakou s velkých a protřelých frakcí, nikdo se s ním nebude příliš špinit a hodně rychle může skončit jako herní mrtvolka) a čuch na riziko, aby něčeho většího dosáhl.
Jsou hráči, kterým toto nevadí (já například mám komplikované hry rád), ale narazil jsem převážně na názory opačné, takže je potřeba s tímto rysem hry Stalker počítat.
Další těžkostí je relativně vysoká náročnost na výbavu. Nikdo po Vás sice nechce konkrétní maskovací vzory a poslední modely zbraní, ale dobré boty, dobrý spacák, kvalitní funkční spodní prádlo atd. nenajdete jen tak na ulici. Když se k tomu přidá cca 20-ti bodový seznam dalších položek, důležitých pro osobní komfort, je prakticky nezbytné dorazit autem. Na druhou stranu, na kterou akci se není potřeba připravovat, že?
Má poslední kritická poznámka bude patřit organizaci jako takové. Narazil jsem na moc pěkná a čistá řešení určitých herních a pravidlových konfliktů, která by asi nikdy nikoho neurazila. Ale bohužel jsem si všiml i některých, která by za normální příčetnosti neudělal ani vedoucí hry na skautském táboře. Občas taková rozhodnutí natolik rozhoupala křehkou herní (a mnohdy hráčskou) morálku, že bylo zapotřebí několika hodin, aby se vše správně posunulo a celá situace příliš nedrhla. Když se ale nad tím poctivě zamyslím, která akce něčím takovým aspoň někdy netrpí?

Závěrem bych dodal, že se pro mě hra Stalker stává rok od roku stále důležitější a důležitější částí mé mentální hygieny. Týden ze sebe potit duši, ždímat si mozek, nespat z nervozity a trnout hrůzou z podivných zvuků, paradoxně působí jako úžasný duševní antioxidant, který způsobí, že alespoň pár týdnů po příjezdu budete sice unavení, ale mentálně úžasně odpočinutí a svěží. Za to orgům i spoluhráčům děkuji.

8/10