Příhraničí

30 hráčů, mužů, žen, obojetných

hodin , 3 dnů , 2016

Web: http://prihranicilarp.cz/

Autoři: Alwin Jan Herajt

Skupiny: Moravian LARP

Příhraničí je sociální hororové drama z dystopického prostředí, které se podobá gulagu na daleké Sibiři. Můžeme zde narazit i na odlehčenou formu magie v podobě amuletů a artefaktů stejně jako na ponurou atmosféru.

Děj je inspirován knihami ruského spisovatele Pavla Korněva Příhraničí.

Svět Příhraničí, kde panuje celý rok zima je záhadné a mysteriózní místo plné rozličných netvorů, kteří sdílí sněhové dálavy s lidmi jako se svou kořistí. Jde zde často o život a zdroje potravin jsou ceněné více, než ve venkovním světě.

Mezi postavami jsou nastaveny vztahy, které mají občas i lehce intimní charakter. Kromě nich a také konfliktů mezi sebou, budou hráči navenek spolupracovat jako jednotka Patroly, což bude často zkouškou nervů a sebeovládání.

Vše se bude točit kolem hledání artefaktů a řešení mystických tajemství, ale i kolem zašmodrchaných vztahů, které často přerůstají v otevřená nepřátelství nebo boj o moc.

Nakonec ale nezbude nic jiného, než to vše zapít vodkou a doufat, že to přežijete.

6.5

21 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
JohnyVoidt Luc 22.04.2016

Vlad Gjadar

Na hru jsem se hodně těšil, kombinace ruských a fantasy reálií většinou stojí za to. Bylo tomu tak i v tomto případě. Bar, ožralí banditi halekající v lese, ruble a vodka a na druhé straně nečisté síly, ikony v chrámu a stříbro.

Prostor mě překvapil svoji různorodostí, pomohlo i to, že se začalo hrát v noci, tudíž druhý den v sobotu se spousta míst objevovala nanovo. Spaní v baráku na zemi bylo super, kvůli nonstop hře jsem si pod otevřené okno nelehal zrovna rád. Koncept herní měny a munice, hlavně jídla super, fazole byly správně jednotvárný.

Hra začala svižně, po krátkém úvodu jsme se pustili hledat kněze. Tady se měl vyhradit čas na představení všech postav stylem „předstoupíš před ostatní a během půl minuty jim řekneš kdo jsi a tak“ Na to že jsme se měli víceméně všichni v Patrole znát, jsem dlouho nevěděl kdo je kdo a myslim, že tohle by tomu hodně pomohlo – plus by to i všechny náležitě uvedlo do děje.

Moje postava měla za úkol hledat a ničit pentagramy a během toho si uvědomovat, že s ní někdo komunikuje a chce se s ní spojit. Bohužel za mnou nikdo nepřišel, možná jsem měl víc hledat. Nevím. Chodil jsem s klukama po prostoru, nacházel místa moci, ale s papírem na stromě se toho moc zahrát nedá. Magie ve formě UV světla je dobrej nápad, akorát jsem na siločáru narazil v noci snad jednou, jinak samá voda. Jo a taky jsem našel asi pět divokejch artefaktů, ale už ne nikoho kdo by je uměl spoutat, což je škoda protože byly pěkně udělaný.

CP byli fakt dobrý. Musím ocenit kultisty, hudba i symboly, podivné zvuky a zaříkávání z temnot bylo strašidelný. I vlkodlaci a upíři nezůstali pozadu, akorát hra celkově nebyla moc strašidelná – což je škoda, atmosféře by to hodně přidalo.

Z našich z Ludina bych chtěl vyzvednout hlavně kněze, ten to hrál naprosto přesvědčivě. Scéna zachránění, jakožto i mše a vymýtání byly špičkový. Velení moc nevelelo a i bez mojí snahy vládla v osadě lehká anarchie, chvílemi na bráně nikdo nebyl, jindy tam zase dřepěli ti stejní hráči až moc dlouhou dobu. Taky se svoláváním různých nástupů to nebylo moc dobré, vždycky se to protáhlo. Dron byl zkrátka moc měkej, to jeho autoritě moc nepomohlo.

Závěr hry byl kolísavej, napínavou hádku Kříže s knězem a rituál s krví, bohužel zazdilo čekání „až se někam půjde“, což ve spojení s únavou nebylo pro hru ideální. Taky když se řeklo, že budeme chodit po místech moci, čekal jsem dlouho štreku temným hvozdem, kdy nás postupně budou likvidovat potvory a ke konci se nás dostane jen pár. Ona ta hlava nebyla špatná, ale šlo se tam jak na výlet, hlava něco řekla, pár lidí to poslouchalo – většina stála vedle a moc tomu nedávala. No a pak se šlo zase zpátky. Z pohledu hráče tady byla promarněná příležitost, mohlo to bejt fakt dobrý. Ale závěrečná scéna s matkou upírů (Akaši na kaši!) byla famózní, i ten náš rozbroj předtím tomu dodal jistou pachuť beznaděje což se do temné noci a jako zakončení dobře hodilo.

Chci poděkovat všem hráčům, kteří to hráli jako o život, ať už na bráně, v baru, či jen tak v lese – byli jste dobrý. Jo a taky orgům, věřim, že tenhle příběh má potenciál.

Alerta! Alerta!

0
saycoMartin Saifrt 22.04.2016

ABDEL AL-CHAWÁT


Příhraničí bylo pro mne jedna velká neznámá a kdybych si nepřečetl před hrou knihu, tak bych neměl absolutně ponětí o co jde.

+Ubytování bylo velice post-apové až jsem měl obavy, že bych mohl nastydnout, naštěstí se tak nestalo a proto tento druh ubikací podporuji i na další rok.

Podle mého byl příběh celkem roztahaný a věřil bych, že kdyby si Alwin sehnal někoho kdo by mu s organizací a příběhem pomohl tak by to mělo jiný level, ale na druhou stránku, opět poklona panu Alwinovi!

Určitě se ve hře objevila nějaká hluchá místa, kdy jsem si říkal, co mám teď dělat, tzn., že jsem se nudil a proto bych doporučil aby se příště objevilo více nájezdů na bránu nebo pouze nějaké různější a akční aktivity. Na to, že bylo CPček dost, tak si myslím, že se plně nevyužili. 

Byl jsem rád, za to, že jsem mohl potkat spousta zajímavých  a známých tváří, kteří hru živili a kolikrát jsem si říkal, kdo je kdo a co vlastně ve hře chcou. Tedy si myslím, že byla chyba, že jsme neměli společné představení, které by z nás bloudících udělali známé.

Nejvíce asi vytknu věčně přeplněné WC, nejsem žádná princezna co musí na záchod jen doma, ale na další akci bych rád doporučil větší či více záchodků.

Můj věrný přítel WŮTANG a SÁRA, byli pro mne důležitou částí hry a velice jím děkuji. Dron a Kněz pěkně doplňovali hru a myslím si, že jejich RP nebyla vůbec špatná. 

CPčka s Rosomákem, byli dle mě nevyužiti a dal bych jím větší prostor. Nejvíce se mi líbilo sobotní ráno, kdy se u brány objevili opilí banditi, kteří mi k settingu příhraničí seděli. 

Určitě bych omezil náboje a peníze, neboť jsem v sobotu kolem 17:00 měl takový balík, že jsem si pomalu chtěl koupit pracovní sílu a postavit si Mešitu :D.

Děkuji všem za prima zážitek a těším se na další hru, která bude určitě z tohoto ročníku vylepšena a lepší.

 

 

0
TryskochvostVít Krejčí 21.04.2016

Oleg
Jeli jsme s tím, že to bude sranda. Nebyla, ale máme spoustu historek, což za něco stálo.

Klady:

+lidem se to zjevně líbilo. Pokud to má svoji cílovku, tak je to v pohodě, prostě jsme nebyli její součástí.

 +vyčištěné ubikace

+ nábojnicový systém

+ vstřícnost orgnizátorů

+ bar byl fajn místo

Zápory: 

- cp měla jen velice omezený modus chování. Všichni bandité působili jako ožralí degeni (jak vůbec v tom lese plném nestvůr přežijí, s tolika promile v krvi?)

- vypadávání z role bylo naprostou normou pro všechny

-role víceméně neexistovaly. Vypadalo to, že prakticky žádná postava nemá víc jak jednu vazbu, linku, náplň ... Linka moje a Oksany se dá shrnout do věty "nemáte se rádi, protože má krámy", což by bylo v pohodě na třeba patnáctou vazbu ve hře, ne tu jedinou

- táhnutí hry cpčky: nechat cpčka dirigovat všechno je něco, co jsem neviděl 6 let. Dát tam vůdčí hráčské postavy kterým je naskriptováno pár důležitých aspektů je imo všeobecně lepší rozhodnutí jednak tím, že přibydou zajímavé hráčské role, jednak tím, že hráči v interakci s nimi nebudou limitováni pocitem "je to cpčko".

-samotný výběr těchto dvou cpček. Knězovi chyběla důstojnost, veliteli autorita. Pokud během hry vidíte, že je nějaký důležitý rys postavy nedostačující, tak se můžete zamyslet nad tím, jestli není dobré posílit jiné aspekty.

- neoznačené konzervy moc nedávají smysl. Třídění potravin je jedna z prvních věcí, které lidé v krizových situacích dělají.

- poslat proti sobě skupinu vybavenou primárně zbraněmi na dálku a skupinu vybavenou primárně zbraněmi na blízko nedělá dobrotu. Obzvlášť když je to ve tmě, stísněných prostorech a všude po zemi se válí mrtvé postavy co se odmítají odsunout z bojiště

- příběh byl tak jednoduchý, že to bylo neuvěřitelné. Ten pocit "teď už přijde ten plot twist?... ne, zas je to jen stupidní" byl nesnesitelný

- náhodné objevování věcí na papírových lokacích, které nás nutilo pravidelně obcházet celý prostor je spíš nepříjemný. Zkusil bych popřemýšlet nad fázováním hry spíš v podobě vývoje příběhu

- Hlídky. Chápu, že pro charakter hry bylo potřeba, aby někdo hlídal bránu. Postavit ale hlídky na tom, kdo náhodně potká Drona bylo těžce debilní - některé lidi tam člověk potkával pořád, jiné tam za celou hru neviděl nikdy. Příště bych popřemýšlel nad pevným rozpisem, kterého se musí vojáci držet - jednak vám to vyřeší problém s nespravedlivým zatížením, jednak si tak zajistíte, že ty postavy co zrovna potřebujete jsou tam, kde je chcete. Jo a hlídání pytlů na kopečku, kam za celou hru přišly cpčka jen jednou v sobotní noci byla solidní marnost.

 

Kol a kolem vidím, že rozdílné hodnocení vyvěrá jen ze zvyku na odlišné podoby tvorby larpů a pro Vaši cílovku může být Příhraničí fakt dobrá hra. 

0
ZachyTomáš Zachar 21.04.2016

Z pohledu CP/bestie: velká paráda! Spousta rozmanitých CP rolí, které sem si stoprocentně užíval, schopní hráči, a mimořádně funkční CPtým. Ještě nikdy mě bestiování tak nebavilo. Takže díky!

0
KowePavel Kovařík 21.04.2016

Co říct? No asi jen tak dále Alwine.

0
KatarDaniel 21.04.2016

Vitali Rozljakin - " V Ludinu je upír!" Však ještě uvidíte!"

Po hře k nám přistoupila postava zahalená ve tmě a zeptala se " Jak jste si užili hru?". Zašklebím se "Byla to sračka! Chci zpátky peníze" pronesu v žertu s přidušeným smíchem, ale vzápětí se zamyslím nakolik jsem to snad myslel vážně.

Už dlouho jsem nebyl na hře, u které by bylo tolik kontroverze ohledně toho jestli proběhla dobře nebo špatně. Tak jak to tedy bylo? Na FB stránkách si sice gratulujeme jak se nám to zase jednou krásně vyvedlo, ale na databázi čtyři lidé z dvanácti ohodnotili Příhraničí jako podprůměrný zážitek. Na stránce kde má většina her hodnocení +9 je tohle celkem porážka.

V čem byl tedy problém? Podle mého skromného názoru; velkou roli měly určitě již zmíněné rozdíly v očekávání. Někteří lidé (možná i včetně mě) snad očekávali trochu jiný typ hry. Občas se mi zdálo, že se dostáváme do trochu přísnějšího rail-roadu. Hráč si mohl připadat, že jeho postava má v podstatě minimální dopad na průběh hry. Až příliš často mi přišlo, že situace nemá více jak jedno řešení (viz. útok na kultisty semknuté v choke-pointu)

Hororová/Survival atmosféra začala poněkud skomírat již s druhým ránem. Jde vůbec u moderního larpera navodit kontrolovaný pocit strachu? Dost těžko. Většina z nás jsou ostřílení zabíječi netvorů, chrabří rytíři a lovci démonů. Takové detaily jako ,že nám už došla munice nebo, že organizátoři zvedli počet životů kultisty na 6 nás nepoděsí.

Všiml jsem si příspěvku, který tvrdil, že si hráči nepočítají munici a respawny. Moc tomu nevěřím. Munice se řešila často a do kaple jsme někoho táhli téměř neustále. Jestli byl v něčem problém tak možná v tom, že byl do hry uvolněn příliš vysoký počet mincí. Ke konci se náboje rozdávali po kýblech.

Další komentář zmínil něco ve smyslu "Stejně tuhle hru vyhráli CPčka". Asi bych se nad tím trochu zamyslel. Většina LARPů se přiklání více k PvE či PvP prvkům. Příhraničí se nějakým způsobem podařilo nejít ani jedním z těchto směrů. Místo toho jsme dostali něco co bych nazval jako EvE. V konečném důsledku to totiž byl souboj CPček. S Dronem a knězem na jedné straně a se zbytkem CP týmu na druhé. Příště bych význam rolí přátelských CP tlumil ve prospěch hráčů. Doteď asi nevyženu z hlavy vzpomínku upíra jenž ležel na zemi vedle mě a ptal se nás kolik je hodin. Že prý se zase zvedne aby mohl jít řezat zbytek Patroly. Jestli chtěla CP opravdu tolik "soupeřit" s hráči tak se měl možná udělat separovaný kemp pro bandity nebo tak něco.

Jestli chceme jít tímto směrem tak Příhraničí jedině jako sand-box.

Ehm ehm...fajn; když teď mám už veškerý "hejt" za sebou, pustím se do toho co se mi na hře líbilo.
Super rekvizity! Občanky, placky, hlava ve zdi, různé artefakty atd. To vše se mi velice líbilo. Za zmínku by stály i stopy, které se vyskytovaly po herní ploše ikdyž o jejich užitečnosti sem zaslechl pár lidí spekulovat.
Systém hilzen (nebo jak jsem říkal "hlizen") je podle mě bezva. Možná bych zvážil zavézt i podobný životový systém.
Na herní ploše se vyskytoval fotograf což je vždycky plus, které já osobně ocením.
"Zvukové efekty" také považuji za krok správným směrem a jedná se o prvek, který pro mě hru velice zvedal.
Alwin jakožto organizátor se zdál být vždycky kolem a ochotný naslouchat takže na to si určitě stěžovat nebudu.

Jel bych i znovu? Ano! Trojice: Jelena, Jegor, Vitali hodnotí hru z průměru na 8*. Vlastně jsem to já kdo v sobě našel nejvíce skepse s hodnocením 6*. Příště bych byl pro trochu svobody ve tvorbě postavy a více sandboxový přístup.

Kdo ví; třeba se jednou sejdeme na Příhraničí, kterému budeme moct dát +9 všichni.

0
Bjorn TrechoRadek Pružina 21.04.2016

Tak nejdřív shrnu svou osobu.
Dimitry McShpek Sapokov, řiditel autobusu.

Moje postava měla za úkol interakci ještě se dvěma dalšími postavami, ale ty se bohužel neobsadily. Timur ani Maxim, navzdory mým předpokladům nezůstal pro nikoho dost atraktivním. Tudíž jsem si vytyčil cíl posbírat co nejvíce trofejí, ať už sběrem nebo vykšeftováním. Jelikož jsem nebyl moc často puštěn do akce, nezbývalo mi než většinu trofejí vykšeftovat. Proto jsem za celý víkend snědl jednu konzervu fazolí, tatranku co mi dal Dron jako loot, vypil tři litry vody, a neustále jsem neměl munici. Kostým jsem si splácal před odjezdem, kvůli pracovní vytíženosti jsem neměl jinou možnost. A díky tomu jsem toho doma z něj ještě dost zapoměl.
Prostor
Naprosto postačující, budovy a garáže vypadaly jako ze Stalkera. Absence elektřiny a vodovodu jsem nepostřehl, možnost chemického WC byla fajn, jenom by to příště chtělo objemnější, nebo víc kusů. Lesík byl hezký, sice místy kopcovitý (párkrát jsem se kutálel, kulaté předměty jde špatně zastavit), ale průchodnost dobrá.
Ještě díky za improvizovaný postele a že jste místnosti kde spala posádka vyklidili a zametli. Dovedu si představit jak to tam předtím vypadalo.
CP
Za mě velký dík a respekt. Z mého pohledu jsem nezažil žádnou situaci, kdy by z jejich strany jakákoli činnost kazila hru. A kolóšci co Lišce pomáhali v baru byli k zulíbání :-D
Hráči
Byli jste supr, žádnej trabl z týhle strany jsem neviděl, hádka u obětování krve byla supr, nevěděl jsem hned na čí stranu se postavit, a málem jsem zašlápl fotografa Emotikona grin. Oksana mě taky pobavila Emotikona grin. Půjčím jí zbraň, tu mi pak rozbije, a ještě se mě snažila (doufám že úspěšně, přáli jsme si to navzájem) porazit ve sběru trofejí Emotikona grin Emotikona grin.
Ách jo, jak to tak sepisuju, tak bych se tam hnedka vrátil.
A díky za to, že nedošlo k žádnému dohadování u schvalování zbraní, párkrát zažito, nemám to rád.

0
JakubJakub Smolan 21.04.2016

Dron, velitel Ludina.

Velmi vydařená akce, alespoň z mého pohledu. Alwin s CPčkama odvedli opravdu skvělou práci, takže si určitě nenechejte ujít další ročník...

Hra je zábavná a atmosferická, v určitých fázích mne naprosto do děje vtáhla...a dosud nepustila. (Komunikace přes vysílačky, polní telefony, pravoslavná kaple, briefingy v kinosále před mapou, smlouvání s bandity, shánění vybavení, výroba munice aby bylo čím střílet aj.)


Jak již to bývá, hra je utvářena hráči, a myslím, že by neuškodilo pořádat více běhů - jeden pro akční hráče, kteří mají rádi skupinové akce, atmosféru boje o přežití a nevadí jim poslouchat rozkazy (zvláště když jsou v polovojenské jednotce) a na druhou, která bude ponechávat větší prostor pro intriky, mocenské boje a individualismus. Podle mého názoru, je hra určena hráčům, kteří jsou ochotni hrát v kolektivu. Pokud chcete intrikařit, raději zkuste jinou akci.

Pevně věřím že hra má potenciál zvládnout obojí, ne však najednou, protože vzhledem k nabitému programu (hrálo se téměř 36 hodin v kuse) není společnosti přínosné mít rozštěpenou posádku (které by mělo jít především o jedno - kolektivní přežití).

Ve hře bylo relativně mnoho CP na hráče, což společně s intrikářstvím přináší příliš mnoho nepřátel na příliš málo nábojů, což potom může vést k zbytečným problémům a odchylkám v příběhové linii. 

0
InocencieInocencie Bláhová 20.04.2016

členka Patroly židovka z Ludina Sára, sojka bonzačka s vysílačkou

 

Jak to tak bývá, každý asi na akci jel s jiným očekáváním. Já se jela především pobavit s lidmai podobného smýšlení do iluze ruského PA prostředí a s výsledkem jsem byla více než spokojená. Bavila mě lokace, která byla velikostí i uspořádáním zcela odpovídající trvání a zaměření akce a mimo zázemí baru, rozlehlého smíšeného lesa a několika lehce creepy polorozpadlých baráků zarhnovala v sobotu večer jako bonus navíc i vyhlídku na bouřku v dálce za mraky, což skvěle dotvářelo atmosféru hry. Spoluhráči, se kterými jsem měla co do činění, byli všichni ok (a nikdo mě vyloženě nesral, což je úspěch :)), obzvlášť mě bavil Abdel se svým náhodným generátorem textu z Koránu a plány na stavbu mešity, WeeYang a jeho jako vždy trefné poznámky, anarchoVlad a nejrůznější skandovačky (Alerta! Alerta!), oportunistický čečenec Basir, teologické disputace s Otcem, lehké buzerování od Drona (za sebe musím říct, že jsem s ním neměla žádný problém, spíš naopak a jestli v sobotu večer poněkud ztrácel autoritu a možná i nervy, nemyslím si, že to byla především jeho vina), dobrý rp taky od Kirila, Pjotyra, Ruslana, Dimitriho, Jegora, Jeleny, Vitalyho i dalších, u kterých si bohužel nepamatuju jména.

Největší zásluha o úspěch akce určitě patří CP, kteří byli naprosto skvělí! Hodně pomohlo, že jich bylo víc než dost, ale jak víme, kvantita kvalitu nedělá. V podstatě jakýkoli setkání s CP zaručovalo super zábavu a obrovský nasazení z jejich strany. Na lov samice závějníka a její dvě mláďátka budu vzpomínat ještě hodně dlouho, stejně tak na vlkodlaky, přestřelky i polokamarádíčkování se s bandity (Nataša a "trubka z okna" byly top), Rosomáka, entitu na směťáku nebo tvář ve skále s nechtěnými komickými prvky. Kapitolou samou pro sebe byl epic strhující výkon Akaši v závěru celé akce (celkově byla zápletka, kterou jsme si pracovně nazvali "páteř pomsty" dost zábavná, včetně samotné rekvizity a přidružených hlášek).

Určitě bych i já našla nějaká negativa, třeba některá hluchá místa v sobotu večer nebo ne vždy zcela jasné osobní zápletky, ale myslím, že o nich organizátoři sami dobře vědí. Pro příště bych taky doporučila v rámci osobních příběhů nastolit více PVP zápletek (i když díky výše zmíněnému nasazení CPček  jasná převaha PVE nijak nevadila) a na začátku akce nechat chvilku na vzájemné představení hráčů (zvlášť mají-li představovat sehranou Patrolu). Neškodilo by ani krátké shrnutí pravidel, která v některých případech (pro mě zejm. těch souvisejících s užíváním magie), nebyla úplně jasná.

Celkově jsem dost ráda, že jsem jela, stálo to i za to nucené předávkování se pseudoefedrinem a prodloužení chřipky o další týden .)

 

0
IgorPavel Červinka 20.04.2016

Samice závějníka, Nekrofág, Opilý/střízlivý bandita, Ranger, cestovatel a upír..

Na Příhraničí jsem se velice těšil, konečně někdo udělal LARP na moji nejoblíbenější knížku. Původně jsem chtěl jet jako hráč ale nakonec jsem byl strašně rád že jsem jel jako CPčko. Já osobně jsem si hru nehorázně užil, konečně jsem mohl vypnout a udělat ze sebe někoho jiného, vytávat divné zvuky aniž by to někomu přišlo divný atd.

Trošku mi vadilo že většina hráčů hru nějak neprožívala, třeba je kousl upír a oni si v pohodě odkráčeli pryč jako by to bylo jen nějaké škrábnutí (Prostě airsofťácké chování typu "MÁM!" odcházím na respawn) já jsem třeba taky airsofťák ale když si mám užít LARP tak ho prostě musím prožívat jinak to není ono, a taky to že jsme jako CPčka na nějakých místech čekali poměrně dlouho na to než se hráči uráčí dojít. 

Asi nejvíce jsem si užil role závějnické matky která se snažila uhlídat svá nezbedná mláďata (Tímhle vám hoši děkuji za to že jste je tak parádně zahráli) před nebezpečnými lovci, a opilého bandity který místo toho aby byl na velké párty musel se svýma dvěma kamarádama hlídkovat v lese, ale i tam si propašovali vodku a popíjeli..... jenže "Vodka došla!", fazole se nedali žrát, a Nataša s další vodkou nikde, kolem byli jenom patroláři kteří si na Natašu hráli (To jste taky suprově zahráli :) ) 

Příště pokud budu mít čas tak určitě pojedu, a opět jako CPčko. Ostaní CPčka+Táta CPčke byli strašně parádní lidi se kterýma jsem se rád poznal.