De Profundis

Při prvním příchodu přinesl Ježíš zemi lásku. Jeho druhý příchod však znamenal začátek konce. Sedm pečetí bylo rozlomeno a lidstvo stojí na konci svých dní. Nebo aspoň mnozí tomu věří. A v těchto časech se odehrává náš příběh.

De Profundis je dvoudenní obsahová hra pro 23 hráčů. Vypráví osudy skupiny povstalců v zemi budoucnosti zpustošené válkou, kterou ovládá náboženský režim. Je to hra o odvaze, lidství a o naději.

7.3

13 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ImiStanislava Pajerová 18.05.2019

2. běh - Eliška Číhalová (Cool děcko)

TL;DR: Mám ambivalentní pocity. Na jednu by to mohla být jedna z mých TOP 5  her, na stranu druhou jsem se občas chtěla sbalit a odejít.

De Profundis miluju protože:
+ Křesťanská apokalypsa - Ano prosím, náboženství na larpu je dobré a přináší silný prožitek. Dá se kolem toho vystavět mnoho atmosféry. Čtení z Bible táhne. Hra se symbolikou pracuje velmi hezky.
+ Vizuály lokací, CP a Defenzorů - PECKA!
+ Hlavní příběh - Mě některé ty zvraty bavily a nečekala jsem je. To, že nevyzněl třeba konec hry, je škoda, ale celkově je hlavní dějová linka velmi pěkná.
+ Nápady "mimo krabici" - Některé věci byly vážně neotřelé a moc mě bavilo, že ještě někdo píše hry mimo zaběhlé koleje.
+ Logická vysvětlení nadpřirozena - Nahrává to civilnímu hraní, které hře přes všechnu epiku, velmi sluší.


Co pokulhávalo:
- Postavy - Moje hra byla chvílemi prázdná (a nebyla jsem sama), po Babylonu to přesáhlo únosnou mez. Chápu, že hry Awainu jsou o hlavním ději, ale kdyby postavy byly obsáhlejší, nebylo by to na škodu hry, naopak. Líbil se mi pokus o jejich civilnost, ale vlastně jsme si jako postavy neměly o čem povídat (small talk), což je zbytečné vzhledem k tomu, jak je svět Profundis rozmanitý. Deníky jsou super věc, co funguje, jen by mohly být plnější, když už se s nimi někdo dělá. Líbilo se mi, že praská špína na některé postavy, ale něco zůstává utajeno - takové tajemství je k ničemu, když se na něj nedá přijít.
- Logistika 
- Workshopy -  Stačilo přijet v pátek ráno. Rekapitulace věcí, co je na webu a šly e-mailem, je hodně nešťastná. Účelem workshopů je předat, "jak se hra hraje" (což se částečně stalo, ale chtělo by to dotáhnout - máme mlčet při přesunech, o čem si povídat na zastávkách). Chybělo seřazení postav podle věku (protože ne každý vypadá na věk postavy), základy vojenství (jak funguje jednotka a velení, jaké jsou tresty v Ohnivé brigádě...) a hlavně nějaké povídání o náboženství (křižujte se takhle a furt, děláte to proto a proto).
- Nevytěžené náboženství - Jediné náboženské postavy jsou Marian a Diana. Zbytek jsou nevěřící, jednotlivci s krizí víry a velmi vlažní věřící. Což je škoda, protože pak hra vyznívá jako "banda atheistických Čechů versus zlí katolíci". To vnímám jako velkou slabinu hry vzhledem k tématu. Čekala jsem tisíc variací na etiku náboženství, dostala jsem tisíc odstínů nevíry.
- Jména postav - Jména postav jsou si velmi podobna. Aurora x Aurelie, Číhalová x Čížková, Marian x Marie. Peklo.

8/10 (nevím jak hodnotit, takže nadhodnucuji, protože věřím, že De Profundis může být skvělé)

0
SamuelJan Halm 18.05.2019

Erik Kaufman, II. běh

Přijde mi, že je to už takový awainí evergreen, ale děj byl hrozně komplikovanej. Což by obecně asi nevadilo, ale míra (a frekvence) plottwistů už za mne byla taková, že ubíraly ději na uvěřitelnosti. Tím víc, že jsme řadu z nich předopkládali a bavili se o nich, když jsme se vydávali plnit úkoly k nim vedoucí. Plus do toho ještě vstupuje jakási determinovanost, tj. víme, že se to posere, ale nemůžeme s tím nic dělat, ačkoliv by naše postavy asi chtěly a snad i měly jak.

Líbilo se mi, že všechny prvky ve hře, co se tvářily nadpřirozeně, se daly vysvětlit racionálně a logicky. Šlo to trochu proti tomu, co jsem od hry chtěl (mysticismus, víru, konec světa na křídlech andělů), ale vlastně se to spíš ukázalo jako bonus.

Hra byla geniální settingem, myšlenkou, zaměřením, ale trochu za mne pokulhávala v řemeslném provedení. Každopádně měla řadu světlých momentů a nelituju, že jsem byl, i díky skvělé partě hráčů, která se sešla na náš běh.

A bylo by chybou nezmínit perfektní vizuál hry - prostředí dokonale hraje s nachystanými scénami a atmosféru podtrhují pěkně vymyšlené a zpracované kostýmy.

0
KukulínMilan Houžva 10.10.2018

Oliver Peretti - 1. běh

Za mě má tato hra opravdu dobrý potenciál a věřím, že na druhém běhu, až se vyladí všechny mouchy, bude skutečně dobrá a dostane i vyšší hodnocení. Postava svobodomyslného jedince v přísně náboženském režimu byla opravdu zajímavá, leč by bylo fajn, pokud by měla více obsahu. I přesto tam tato postava měla co dělat. Když už nic, tak třeba to, že se dalo velitele brigády-tímto se omlouvám Zbyňkovi - posílat tam, kde slunce nesvítí.

+airsoftové fáze bojové a nebojové (rozuměj, nemusím ty brýle mít pořád)

+akční sekvence vypadaly opravdu dobře

-některé postavy potřebují výrazně přepracovat. což si ale myslím, že už na druhém běhu bude výrazně lepší

-prostoje při přechodech na lokace (chápu, že bylo málo CP, přesto je dobré to zmínit)

celkově 6 z 10

 

Larpy autorů