Taurea 42k

30 hráčů, mužů, žen, 30 obojetných

hodin , 2 dnů , 2015

Web: http://42k.cz/

Autor fotografií : Pepič, Luther, Riana

Přemýšleli jste někdy o tom, jaký je to asi pocit hacknout banku? Vysát někomu účet tak, že ho ještě zadlužíte? Pomáhat umělé inteligenci? Vymyslet přístroj, který změní směřování celé civilizace? Podílet se na ne zcela morálním pokusu, který ale nakonec může lidstvu přinést něco užitečného? Být soukromým očkem z noirových detektivek? Opíjet se ve sci-fi baru s pistolí u boku? Pokusíme se Vám nabídnout většinu z těchto možností.


Co dále nabízíme?

- unikátní prostory Nákladového nádraží Žižkov v Praze
- atmosféru někde mezi cyberpunkem a post-apo (Neuromancer, Fallout, System Shock, Firefly)
- vlastní propracovaný informační systém FireSpace (bankovnictví, mail, e-shopy, aukce, portál práce, znalostní databáze, ...) přístupný i z mobilů a tabletů
- elektroniku - bezkontaktní platby kartou, laserem chráněné dveře, LED signalizační záležitost, ...
- zábavné herní mechaniky (hackování, zkoumání v laboratoři, ...)
- propracovaný děj a svět
- výběr z 54 postav a 5 frakcí (akce je pro 30 lidí)

7.4

9 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
ŠedýMartin Honek 09.09.2015

Ta hra má potenciál. Spousta high-tech hračiček, propracovaný cyberspace, svět s atmosférou, vestavěné konflikty mezi postavami, které působí nečekaně uvěřitelně... pravda, potenciál letos zůstal trochu nevyužitý, protože na všem byl nějaký nedotažený kousek... ale tak dopadají skoro všechny první ročníky, než se všechno odladí.

Pokud to začínalo takhle, těším se už teď na pokračování.

 

0
NerionOndřej Janovský 07.09.2015

Pokusím se napsat nějaké objektivní hodnocení, což bude asi o něco lepší, než nepsat vůbec nic.
Prvky, na které jsem byl nejvíc zvědavý, mě nadchly a musím rozhodně pochválit:
 + Herní kyberprostor Firespace a na něj napojené softwarové (e-maily, burzy, wiki,..)  a hardwarové vychytávky (alarmy, bezkontaktní karty,..) rozhodně mile překvapil. Těch několik málo nedodělávek bude jistě možno do příště opravit a orgové o nic vědí.
+ Herní prostor reálný byl asi nejlepší možný - působil tou správnou atmosférou, především v noci. Je pravda, že nedával moc možností dělat něco tajně a mimo ostatní, ale pořád jsou opuštěné sklady to nejvíc sci-fi prostředí, které lze pro pořádání larpu snadno získat.
+ Obecné nastavení stylu (takový mix Firefly a Vetřelce) je bezva volba a umožňuje toho hodně.
+ Byl mi sympatický i (dnes už ne moc populární) systém tvorby děje ve stylu "konec není plánovaný, jak to hráči odehrajou, tak to dopadne"
Nakolik jsem si mohl všimnout, většina účastníků se fakt dobře bavila a pořád něco řešili a byli v jednom kole.
Věřím tedy, že většina ohlasů bude kladných, což dá organizátorům motivaci udělat i další ročník, protože by bylo škoda nevyužít opakovaně všechno to, co bylo zatím vyrobeno a vymyšleno.
Moje osobní hra nebyla tak povedená, protože moje postava vesmírného Templáře stála mimo hlavní frakce a nebyla nijak plánovaně zapojená do hlavního děje. Dozvěděl jsem se později, že se to prostě nestihlo - což je věc, která se holt stává. Takhle mě akorát po celou hru frustrovalo, že mě nikdo nepotřeboval, nikdo se mnou neměl žádný konflikt, nikdo mi nechtěl s ničím pomoci ani mi v čemkoli zabránit.  Takže mi nezbylo než marnit čas tím, že jsem se tvářil drsně a jednou večer si zašermoval s vrchním creepákem, který byl spíš srandovní, než nebezpečný (teda až na ten jeden moment, kdy se zjevil z čiré tmy asi metr ode mě v opuštěné hrobově tiché laboratoři mezi stěnami zacákanými krví. V tu chvíli mi nebylo do smíchu a je to taky jediný kredit, který té hře dávám na poli atmosféry)

Jednoduše řečeno: kdybych to pořádal já, udělal bych to jinak, ale pak už by to nebyla tahle hra a nebyl by s ní spokojený tento organizační tým, který má plné právo stát si za svým dílem a dál ho rozvíjet a vylepšovat.

0
CirionMartin Herynk 02.09.2015

Poslední srpnový víkend se na Nákladovém nádraží Žižkov uskutečnil komorní sci-fi larp od skupiny Taurea o.s. . Byla to již 13. akce pořádaná tímto organizačním týmem, nicméně ve všech předchozích případech se jednalo o fantasy LARPy.

Při přihlašování bylo k dispozici na výběr celkem z 54 postav z pěti frakcí (vědci, vládní jednotka, úřad šerifa, hackeři a nezávislí). Každá měla svůj malý medailonek, nicméně bylo vhodné postavu po domluvě s orgy samostatně rozepsat. Jako podklady pro svět a tvorbu postavy posloužilo cca 10 krátkých dokumentů z různých oblastí, které nastínily herní reálie. Organizátoři s hráči komunikovali pružně a nebyl tak problém doplňujícími dotazy zasadit svůj charakter do světa a herní skupiny.

Nyní k jednotlivým aspektům hry...
* prostory - industriální zázemí podtrhovalo bezútěšnost koloniálního světa, hrálo se ve třech velkých halách, které byly rozděleny na různě velké místnosti. K dispozici byl bar s lednicí, mikrovlnkou a jukeboxem, společenské prostory, laboratoř, kasárna, ... škoda jen, že na každém kroku bylo vidět jak měla akce malý rozpočet.

* příběh - špičkový. Parádní kombinace reálií Firefly a atmosféry System Shocku, napínavý od začátku do konce s několika zvraty. Každá frakce měla odlišné, často protichůdné cíle a své metody, jak jich dosáhnout. Největšími nepřáteli si tak byli sami hráči. Zbytečně hru nerušilo ani velké množství zbraní (NERF) ve hře a i když působily jako významná páka, za celou hru nedošlo k žádné hráčské přestřelce. Orgové údajně počítali s pěti různými konci a já jim věřím. Hru přizpůsobovali aktuální situaci a rozhodnutí hráčů (sami organizátoři hráli hráčské postavy, nicméně hru přímo neovlivňovali)

* technika - toto byla hlavní deviza, kterou se měla hra vyznačovat. V každé místnost byl jeden či více počítačů/konzolí, pomocí nichž se dalo po zalogování přihlásit na světovou síť FireSpace. Ta fungovala jako mail, e-shop, noviny, banka, dekodér zpráv a hackovací terminál. Hackovat dokázalo několik vybraných postav, jež touto dovedností disponovalo již z historie. Hackovat se dalo vše možné - maily jiných uživatelů, jejich konta, osobní údaje, zvyšovat své bezpečnostní oprávnění, ... Jednalo se o minihru vyžadující 10-15 minut pekelného soustředění v kombinaci sudoku a matematických matic. Pokud se vám ale hack povedl, mohli jste dotyčnému způsobit opravdu horké chvilky. Pokud ne, rozsvítila se na terminálu šerifa zpráva upozorňující bezpečnostní složky, který že to uživatel páchá zločin. Na žádné jiné akci jsem nezažil tak skvělý systém (v mých reálných možnostech bylo hacknout 6 či 7 položek za den, pak na mě začala dopadat reálná únava a ztráta pozornosti).

Ještě bodově "+" a "-" hry:
+ kostýmy (nebyly součástí registračky, ale většina hráčů si na nich dala záležet) a stylově nabarvené zbraně

+ bezdotykové placení kartou, ze kterého se hráči rovnou generoval i reálný účet na baru, laserem zabezpečená brána, kódované zprávy

+ atmosféra zakázané oblasti v noci, easter eggy v ní

+ nelineární napínavý příběh s různými možnostmi zakončení, zpracování reálií, frakcí a jednotlivých postav

+ hackování, základ systému FireSpace

- špatný výběr hudby v jukeboxu, lahve od piva a nealka s neherníma etiketama (není taková práce je strhnout, případně polepit herními)

- málo zábavy pro nezávislé charaktery

- špatné osvětlení (LED oslňovaly, některá okna mohla být zatemněná)

- velice omezený výběr jídla na baru

- FireSpace byl poněkud mrtvý. Vycházely noviny, maily proudily, ale nefungovala aukce, obchod, nabídka zaměstnání, ... taktéž bylo ve hře málo počítačů v poměru k počtu hráčů

- systém vědeckého výzkumu vypadal nezáživně

Hodnocení: hře by prospěl větší rozpočet - vysloveně se nabízí pořádání více běhů či účast na nějakém dotačním grantu. Pokud organizátoři odstraní těch několik much (což dle mého není vůbec těžké), může příští akce z tohoto světa vstoupit mezi legendy žánru. Objektivně 8/10, subjektivně 10/10 (ještě dva dny po hře jsem z ní byl mimo).