Warhammer: Proudy krve [jaro 2013]

120 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných

7 hodin , 0 dnů , 2013

Web: http://proudykrve.mista-raime.cz/

Autoři: Monty Martin Bezdíček

Skupiny: —

Jednalo se o dřevárnickou bitvu ze světa fantasy Warhammeru se zaměřením především na samotný boj bez zvláštních schopností. Na straně Císařské říše bojovala jednotka s palnými zbraněmi a dělem. Na straně Chaosu pak skvani se svým prakem a chaotitovými granáty.
Organizovala skupina Mista Raime.

7.5

16 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
LoktarPetr Šípoš 09.04.2013

Ranní vstávání na akci mi nevadilo, když můžu hrát hry v noci a nejít spát na jiných akcích, tak proč nevstávat dříve na bitvu. Obléhání, ač zdlouhavé, tak nebylo špatné. Ze strany velení Říše byla vidět aktivita v motivování hráčů k útoku, ne vždy se to však setkalo s kladnou odezvou vzhledem ke vzdálenosti oživovadla. Neviděl bych to jako pokus něco napodobit, jelikož probíhalo i v roce 2011. Organizátoři z mého pohledu pracovali před akcí i v průběhu na co největší vyváženosti hry. Střety byly intenzivní a rychlé. Krátké vzdálenosti pro přesouvání se mi zdály pohodlné. Krom obléhání. Taktické využití reinkarnací bylo zajímavé. Člověk nemusí čekat na 10 lidí do plného využití, ale to situace vyžadovala mohlo i 6 lidí vyrazit a posílit včas ostatní. Nevím, jak často došlo k tomu využití, rozhodně to považuji za dobrý taktický prvek čas/počet.

0
MontyMartin Bezdíček 31.03.2013

Komentář k akci od hlavního organizátora.
Uvědomuji si celou řadu problémů s akcí a výsledkem organizační oslavy, že to je za námi, je pár desítek bodů, co do příště zlepšit. Takže si uvědomuje nedostatky a problémy akce.
Raní vstávání je důsledkem snahy využít maximum denního světla a na podzim budeme pravděpodobně začínat registrace opět v osm, takže budeme na místě od půl šesté jako organizátoři. Druhou možností je bojovat až do tmy, což je horší variantou ještě a nebo zkrátit akci, což se nám taky moc nechce.
Velení Chaosu bylo až příliš chaotické a pro příště už přemýšlíme, jak to zlepšit a to je jasný problém, který se nebojíme ani říct nahlas. Bylo to sice velmi věrné Chaosu v rovině RP, ale bohužel pro hráče to nefungovalo, takže to bude jedna z věcí, kde uděláme všechno jako organizátoři pro zlepšení.
Systém poslů pro začátek questů fungoval a s ještě další prací na straně organizace se opravdu prakticky obejdeme bez nutnosti používat mobily na dořešování případných detailů na místě.
Dobývání bylo jen jedno a jedná se taky o takovou klasiku, která byla ozvláštněna aspoň dělem a minimálně Chaos dobývání hodně bavilo. Mám zase sadu nových nápadů, jak zkusit i z dobývání udělat zajímavý zážitek, tak uvidíme, jestli se podaří.
Mým osobním selháním byl úvodní proslov, kdy jsem zvládnul zapomenout papír s poznámkami, co říkat, na druhém konci herního pole a nebyl čas si pro něj doběhnout. Naštěstí většina účastníků byla zkušenými hráči, takže to nijak zásadně nevadilo a nezpůsobilo to příliš mnoho problémů.
Z pohledu organizátora se celkově domnívám, že šlo o povedenou akci, která má ale velký potenciál na zlepšení.

0
p@trickPatrik Cvak 31.03.2013

Ač šlo očekávat "další bitvu", jednu z mnoha, tak pro mě, to byl nečekaně pěkný, nový zážitek - zejména když jsem dorazil poprvé do bitevní vřavy, tak to byl takový pravý bitevní chaos - dvě neuspořádané armády proti sobě, dunění výstřelů tu z jedné, tu z druhé strany, kostýmy, trubka a buben... fakt jsem se cítil jako na reálném bojišti:) A ještě ke všemu taková převládající pohodová atmosféra.

Pár fotek na dokreslení atmosféry: <a href="http://pwx.rajce.net/Warhammer_-_Proudy_krve_2" class="odkazText">http://pwx.rajce.net/Warhammer_-_Proudy_krve_2</a>

0
GordhartRoman Čech 30.03.2013

Tak jo, asi budu za zlouna, ale došel jsem k tomu, že mi "bylo pěkně a seřezali jsme se" na bitvách už asi nestačí.

Předem musím říct, že mě to bavilo a důvod, proč dávám relativně nízko hodnocení je v tom, že s tím nápady/invence organizátorů neměla moc společného. Bohužel.

Hra se odehrávala v Krčském lese, na stejném místě jako třeba Trhlinové války nebo další malé pražské jednodenní bitvy. Prostředím je les, který nijak neurazí s relativně nízkým množstvím porostu/křoví/pařezů.

Teď k samotné organizaci - sraz na bitvu byl v osm ráno, což pro kohokoliv, kdo nebydlí na jihu Prahy znamenalo vstávání kolem šesté (v sobotu ráno), a to jednomu morálky nepřidá. Co už člověka trochu trápí (ale takhle poránu se jeden nedokáže ani pořádně nas*at) je to, že hra samotná začala až o dvě hodiny později (a to mi vcelku přišlo, že registrace/schvalování odsýpala). Pro hráče to znamenalo tam dorazit na osmou a pak se tam dvě hodiny válet.

Bitva jako taková probíhala sérií střetů většinou v lese, které vcelku s přehledem dominovala jedna strana, kde organizátoři měli jen počet oživení jako nástroj ke změně/vyrovnání bojů (na druhou stranu ho využívali hojně a člověk měl pocit, že se organizace snaží tu hru vyrovnat). A když už zmiňuju oživování, to probíhalo v základně, která byla otravně daleko od bojiště. A člověk se tam vracel po každém úkolu s čímž přichází pro mě jeden z největších mínusů - zbytečné chození. Přišlo mi, že se už dneska bitvy naučily se s tím nešvarem vypořádat, ať už navazujícíma úkolama,daným oživením v boji/u felčara/hřbitově. Takhle to v průběhu vypadalo tak, že člověk došel na quest (odhadem 300 - 400 metrů) když měl smůlu, hned umřel a šel zpátky. A po nějaké době to šel zase zpátky, aby si odpočinul a vyrazil to zase zopakovat. Proč mě to tolik trápí je nasnadě. Na bitvu si jezdím zabojovat, ne na pochodové cvičení.

Teď trochu k samotným střetům/úkolům. Ty byly slušně variabilní, do "sejdeme se a pobijeme se" přes různé přerušování rituálů, držení hlásek a tak, tady nic vytýkat asi nejde, neopakovalo se to. Celé to ale moc dobře nezapadalo do formátu "oživujeme se moc daleko", který podle mě ubíjel možnost nějaké taktiky v jednotlivých úkolech (bylo spíše jednodušší všechno vybít, než se snažit je nějak přechytračit, ale to už je možná jen otázkou vkusu).
V jednom z posledních úkolů ale přichází věc, která se podlě mě na bitvách už přežila před několik lety a pro mě osobně nejslabší část celé akce - dobývání. Jedna strana dobývala druhou v její pevnosti. S respawny samozřejmě na daných místech. Tzn. jedna stran uvnitř, druhá na opačném konci herního území. A pak je tu samozřejmě problém s bitím se ve dvou vstupech, které teoreticky vede ke zraněním to se tu ale nedělo - mohli za to "pachové" palné zbraně na obou stranách, které v podstatě zastavili jakoukoliv akci v branách. Takže na jednu stranu sice nedošlo k žádnému zranění/nenávisti v branách, na tu druhou, se ale v podstatě za celý tento úkol nic nestalo. Nejenže je "dobývání" základny opravdu přežitý prvek, není ani zábavný, a ještě k tomu to tady nebylo designově pořešené.


Tak, abych nebyl je za někoho, kdo pořád kritizuje, tak přidám i nějakou chválu - organizátoři věděli, že strany jsou nevyrovnané a v průběhu hry se snažili to vyrovnávat (tady to asi dojelo na to, že těch mechanismů na to nebylo moc). A člověk měl ten pocit, že se o to starají, což vždycky pomáhá.
Kdykoliv bylo potřeba něco řešit, organizátor byl dostupný a šlo to. Stalo se pár zranění, ale nic na odvoz pryč (tedy alespoň myslím) a ty drobné zranění byly řešené rovnou zdravotníky na místě. Kteří tam byli a věděli, že se po nich něco bude chtít.
Uprostřed území byla k dispozici nějaká erární voda. Příjemné, na jednodenní akci to člověka potěší.
Hrozně fajn byli pohodoví lidé. Za celou dobu jsem se setkal s asi jen jednou vyhrocenou scénou, jinak všichni byli slušní, kdykoliv to vypadalo, že se někomu něco stalo, hned se ptali jestli je vše ok a tak. Prostě fajn.

A pro mě osobně así největším plusem bylo použití palných zbraní (teď se snimi plánuje samostatná bitva na začátku července 2013, doporučuju vyhledat "Dědictví míru"), které jsem ve větším měřítku - včetně velkého děla - viděl použité právě tady. A bylo to pěkné.

Celkově jsem za akci spíše spokojený, ale přišlo mi, že tady chybělo přemýšlení za bitevním designem. A to se už dneska asi dělat musí.

50%

0
OrzoPan Orzo 30.03.2013

Akci jsem si fakt užil. Nejdřív jsem si říkal že kvůli kolektivu, ale došlo mi, že to mělo dost pozitiv (ikdyž i pár negativ) po všech stránkách.

Úvodní prostoj byl pitomej, ale chápu že za to orgové nemohli. Schvalování zbraní proběhlo rychle, a zjevně účinně. Questy fajn, celkem dost běhání, ale prostě pohoda. Hodně se mi líbily reakce na nevyváženost střetů. Okamžitý ubrání reinkarnací, i pruda s taháním děla z bitvy a tak. Prostě organizátoři odvedli nemálo práce. Co mě štvalo: Občas moc daleký běhání na reinkarnaci, na mě šíleně dlouhý prostoje, a DOBÝVÁNÍ - Je to alternativa labirintu, na tuhle akci stejně debilní. Buď na sebe armády půl hodiny koukaj, nebo po sobě skočej a někomu se něco stane, protože lidi tady na to nemají výbavu. Nicméně, klady dost převažovaly.

A co mě úplně fascinovalo, byl hráčský faktor: Za celou akci, jediný člověk co hodně přeháněl kontakt. Po pár nejapných poznámkách od nás a promluvě od Marona si dotyčný vzal jinou zbraň, a stasl se naprosto pohodovým hráčem. Aby byl takovýhle problém jeden jediný, je nádhera. Lidi co stabilně neumírali jsme zaznamenali asi tři. Vyřešili jsme je tak, že jsme se jim vyhýbali. Opět skvělý průměr. A co mě překvapilo nejvcí, byla reakce lidí na dýku. 100% lidí co jsem podřízl, padlo na první, jedinkrát jsem neslyšel něco jako "mám ještě jeden". To mi přiišlo prostě skvělý. Jen se omlouvám tomu jendomu, co si stěžoval, že jsem ho podřízl moc.

Akci jsem si teda užil, ikdyž pořád je co dohánět (To ale skoro vždycky). Děkuju moc organizátorům (fakt jsme se bavil), a vážně moc hráčům (to absolutní minimum nepříjemných situací, bylo prostě supr)

6/10. Přeci jen větší část zážitku tvořila aktuální situace hry.