Warhammer: Proudy krve [podzim 2013]
130 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných
6 hodin , 0 dnů , 2013
Autoři: Monty Martin Bezdíček
Skupiny: —
Jednalo se o dřevárnickou bitvu ze světa fantasy Warhammeru se zaměřením především na samotný boj bez zvláštních schopností. Akce se konala v Kunratickém lese nedaleko Velkého altánu. Na straně Císařské říše bojovala jednotka s palnými zbraněmi. Na straně Chaosu pak skvani s chaotitovými granáty.
Organizovala skupina Mista Raime.
24 celkem
Vaše hodnocení je: 0
Pro hodnocení se musíte přihlásit.
Podobné larpy
- Warhammer: Proudy krve [podzim 2013] (2013)
- Warhammer: Proudy krve [jaro 2013] (2013)
- Warhammer: Proudy krve [jaro 2014] (2014)
- Warhammer Proudy Krve [2011] (2011)
- Mellongard 2006 (2006)
- Bitva na poli Celebrantu (2018)
- Bitva u Ereboru [2020] (2020)
- Mellongard 2007 (2007)
- Trnové království III. - Stín bouře (2014)
Události
Larpy autorů
- Utajený svět pražský VI: Nové začátky (2018)
- Utajený svět pražský IV: Velikonoční intermezzo (2016)
- Utajený svět pražský I: Všechno je jednou poprvé (2014)
- Warhammer Proudy Krve [2011] (2011)
- Utajený svět pražský II: Uvěř a stane se (2015)
- Warhammer: Proudy krve [jaro 2013] (2013)
- Přechod (2012)
- Warhammer: Proudy krve [jaro 2014] (2014)
- Utajený svět pražský V: Podzimní apokalypsa (2017)
- Warhammer: Proudy krve [podzim 2013] (2013)
- Utajený svět pražský III: Ozvěny minulosti (2015)
Cílem akce je přinést pouze čistou možnost si zabojovat a to ideálně co nejsnáze to jde. Myslím, že je i vidět na hodnocení, jak to komu vyhovuje. Ale prostě nikdy neuděláme víc než dvě strany (už takhle byl opět problém je vyvážit. Tentokrát měl Chaos převahu, sice nakonec jen o 7 lidí místo 23 po prvním sčítání, ale i tak to bylo hodně). Nebudeme dělat víc míst po lese, která pak budou hráči dlouho hledat, kde mají vlastně být. A tak podobně.
Tentokrát tedy měl Chaos převahu a ukázalo se, co jsem už věděl od jara a sice, že skavení granáty nefungují. Bohužel se, ale stále nedaří vymyslet, jak to dělat lépe s vyvažováním říšských palných zbraní pokud je nechceme zakázat. Ale rozhodně tady si už táhneme delší dobu problém.
CTF quest proběhl naprosto špatně a to kvůli tomu, že byl nedomyšlený po organizátorské stránce a taky se projevila neochota části organizátorů takový quest zařazovat vůbec a prostě jedno s druhým to přineslo problém přímo v org týmu, který nesmíme už opakovat a případně to udělat tak, aby to hráči nepoznali.
Dynamika questů za sebou pokulhávala víc než dřív i přes pravděpodobně konečně nalezení ideálních vzdáleností mezi jednotlivými lokacemi (nebyla jediná stížnost na vzdálenosti). Takže do příštího ročníku musíme vyřešit, jak to celé lépe časovat a kupříkladu jak donutit bojovníky k návratu do pevnosti na společný začátek nového questu.
Chaos konečně poprvé v sérii vyhrál a to díky celkové převaze v počtu lidí, kteří dorazili na samotnou akci, stejně jak se dřív dařilo vyhrávat Říši díky početní převaze kromě jiného. A to je asi věc, která nejde vyřešit ke spokojenosti všech. Protože pak si někteří stěžují, že je dáváme k druhé armádě a pak se hůř poznávají a stejně ty boje nejsou úplně vyvážené, což je naším hlavním cílem, ale není to bohužel úplně možné.
Očekával jsem průměrnou akci, podobnou těm předchozím, pár pěkných kostýmů, trochu vlažného boje a tak.
Přesně to jsem dostal.
V bodech:
+ Warhammer
+ místo
+ pokusy řešit nevyváženost stran (jak moc byly povedené, to si netroufám hodnotit)
+ celkem kladný hráčský faktor
- variabilita úkolů - ačkoliv každej na papíře vypadal jinak, všechny (s výjimkou dobývání) probíhaly naprosto stejně.
- pauzy
- systém jednotek - v současné formě prakticky zbytečnost, ovšem po pár úpravách…
- Granáty u Chaosu. Jsou ošklivé, a přes prakticky jakoukoliv zbroj je nelze cítit. Určitě existuje způsob, jak vyvážit říšské mušketýry bez takovéhle debiláže.
Nápady:
- Co takhle více stran? Brettonie, Zelená horda, Říše, Chaos (například). Pokud by to nepřineslo nic jiného, než možnost bojovat pokaždé proti někomu jinému, imo se to pořád vyplácí.
- Co takhle bez obléhání? Všichni tak nějak tuší, že je takový nezábavný.
- Co takhle další zbraně? Když už jsou možné velké štíty, proč ne píky? Nebo třeba halapartny?
Systém jednotek - co bych jak změnil.
Zanechat jednotky střelců, jak jsou, a zbylé jednotky udělat početně podobné (takže třeba kolem 10 lidí při max. navýšení), a neomezovat hráče v nich co se týče zbraní (s pár výjimkami, např. jednotka Střed může mít větší štíty). Narážím na zbytečné omezení kopí - na většině akcí kopí tvoří cca ⅓ výzbroje armády, zde je v současném stavu cca 1/9. Pokud bude X vyvážených jednotek, schopných každá operovat sama, přinese to lepší možnosti kolem taktiky u úkolů, kde je potřeba, aby se armáda štěpila. A ještě, hráči se budou moct registrovat do jednotky se svými známými, nehledě na to jaké mají zbraně. Což je fajn.
Podtrženo sečteno: akce byla dobře zorganizovaná. Občas jsem se bavil, občas mě to trochu prudilo. Další účast celkem zvažuji. 5 z 10.