Heart's Blood 1.5

8 hráčů, 5 mužů, 3 žen, 0 obojetných

4 hodin , 0 dnů , 2013

Autoři: Nathan Nathan Hook, Šedý Martin Honek

Skupiny: —

Nejslavnější novela od Brama Stokera byla převedena na divadelní scénu, na filmové plátno a jako Heart's Blood od Nathana Hooka konečně i do larpu. Hra z knížky přebrala základ příběhu a postav, ale oba prvky jsou upraveny ve prospěch hratelnosti a doplněny řadou originálních herních mechanik. Byla uvedena už více než desetkrát a mezi jednotlivými běhy dolazována pro české publikum. Postupně se české běhy jak naskriptovaným dějem, tak celou filosofií hry natolik vzdálily od originálu, že si pro přehlednost zaslouží vlastní záznam.

Oproti Nathanově předloze přibyla třetí ženská postava, některé herní mechaniky a ještě větší volnost hráčů zavádět do děje odchylky od Stokerovy knižní předlohy. Čím dále hra postupuje, tím vágnější jsou popisy scén a konec příběhu, stejně jako i některé reálie, jsou v podstatě v rukou hráčů.

Může se Benjamin stát upírem a zakousnout si svou drahou Minu sám? Může Lucy přežít do konce románu? Můžou Draculu zradit jeho vlastní transylvánské společnice? Jistěže! Zapomeňte na to, co jste četli ve Stokerové románu - ve vaší hře může být všechno jinak.

6.9

36 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
FafrinVojtěch Pikal 29.07.2015

Gamecon 2015, Jonathana Harkera

Náš běh se myslím v celku povedl. Naskryptovaná část se mi hrála jako začátečníkovi dobře, prostoru pro vlastní vyjádření postavi jsem měl dost. V druhé části kdy začali být věci hromadnější to bylo trošku rozpačité, neboť na scéně bylo hodně postav a již se nehrálo tolik divadelně pro ostatní, což je možná škoda. Mína mi byla skvělou partnerkou, děkuji moc. Konec se již poněkud hnal, a byl poznamenán únavou což vedlo k jeho finálnímu zkažení.

Rekvizitní připravenost byla poněkud rozpačitá.

Doporučuji.

0
InushkaInka Dvořáková 27.11.2014

Tahle hra se mi velice těžko hodnotí. Náš běh se totiž opravdu hodně a hrozně brzo odchýlil od obvyklého postupu a v ději to nadělalo docela paseku, která se těžko dávala dohromady. Vznikaly velké nelogičnosti, děj se ke konci násilně upravoval, spousta informací se vůbec nedostala do hry. Hráčům nebyly jasné motivace jejich postav, nebylo jasné, jak přesně funguje a jaké má důsledky upíří kousnutí, některé důležité souvislosti nebyly bez znalosti původního příběhu zřejmé a z dramatu se stala spíš gamistická hra.

Nechci tvrdit, že to byla hra špatná. Pobavila jsem se i tak, ale bohužel jinak, než jsem očekávala. Mám upírské příběhy, a Draculu obzvlášť, hodně ráda a možná i v tom byl trochu problém. Byla jsem z naší hráčské skupiny s Draculovskou legendou a jejími různými zpracováními asi nejobeznámenější, mám dojem, že snad i jediná z hráčů, kdo četl Stokerovu knihu, a čekala jsem tak asi od hry něco jiného, než ostatní hráči. Těšila jsem se, že si užiju dramatický larp s atmosférou viktoriánského Londýna zatíženou strachem z neznámé hrozby. Popis na webu pořadatelů sliboval, že "zažijete dějové zvraty, vypjaté scény i procítěné monology". Nezažila jsem bohužel nic z toho, ze hry se stala spíš trochu fraška. Na to, že je popisována jako částečně naskriptovaná, podle mě hra hodně závisí na tom, jak ji hráči uchopí a jestli budou ochotni se v prvním dějství skriptu držet.

Hře by taky podle mě hodně prospělo v rámci předherní přípravy trochu uvést hráče do reálií, atmosféry a společenských zvyklostí viktoriánského Londýna. Kdyby se hráči dokázali vyvarovat do očí bijících anachronismů, věděli, že dámám se ruka nepodává, ale líbá, tykat si můžou jen velmi blízcí přátelé a v soukromí možná snoubenci a že zvlášť ve vyšších kruzích je třeba zachovávat určité dekórum, hned by to zážitek zvedlo o stupeň výš i s dějem vyšinutým z kolejí.

Moc ráda bych si tuhle hru zkusila ještě jednou, v jiné skupině a (snad) pojatou blíže mojí představě. Kdyby se to povedlo, myslím, že bych ji hodnotila velmi vysoko. Po včerejšku číselné hodnocení nedávám, protože by nebylo ani trochu objektivní.

0
EvaEva Pavlorková 26.11.2014

Náš běh se extrémně vzdálil původní představě, ale i tak jsme si to užili. Postavu prudérní matinky jsem si užila a scénu v blázinci ještě víc. Trochu mi chyběl překvapivý závěr nebo nějaká silná tečka na konci, ale ono to asi ani nešlo. Můj zatím nejvíc free larp vůbec. Tolik prostoru pro postavy utvářet si příběh jsem ještě nikde nedostala.

0
IsaAlžběta Žilková 02.10.2014

Moje první natolik skriptovaná (tedy ze začátku, pochopitelně) záležitost. Měla jsem z ní lehké obavy, pravda je, že místy to drobet drhlo, ale výsledek je ten, že mohu zodpovědně prohlásit, že to bylo GENIÁLNÍ. Dracula byl dokonalý. Závěr a některé nuance příběhu pozoruhodné. A scéna v blázinci pro mě zůstává asi jednou z nejlepších, které jsem kdy měla tu čest odehrát. (Když už je řeč o scénách, tak nakažení Míny byla rovněž scéna, která mě asi historicky nejvíc vyhodila z konceptu :D) Celkově je to rozhodně larp, který stojí za to si zahrát a nebát se nekonvenčních rozhodnutí v rámci postavy. Dává-li hra takový prostor, byla by věčná škoda jej nevyužít. 

Join the dark side! Blood, power and cookies! 

 

 

0
FerdaOndřej Harnušek 30.09.2014

Perfektní počin, klidně bych si ho zahrál hned znovu. Tentokrát bych možná zkusil styl "Drákuloviny" jenom pro tu srandu... Než umřu, hodlám si to s panem Stokerem zopakovat, protože jak se postavy v průběhu hry trhly od knížky, mě úplně vyvedlo z konceptu a ukázalo mnohem temnější variantu Draculova příběhu. A mimochodem, ty improvizované prostory měly svoje kouzlo, asi bych neměnil. Díky!

0
DikéKateřina Eva Andrysová 28.09.2014

Neměla jsem sebemenší ponětí, do čeho jdu, ale stálo to za to! Měli jsme úžasného hlavního hrdinu v epickém kostýmu a s obrovským talentem, do toho slečnu, která v blázinci doháněla k šílenství úplně všechny, hned na začátku jsme se všechny tři div nepopraly o jednu ženskou roli a troufám si hrdě poznamenat, že můj nelidský skřek ve chvíli mé smrti byl opravdu obdivuhodný (sama jsem moc nevěděla, kde se to ve mně vzalo).  Jak už psali lidé přede mnou, atmosferické prostory by byly fajn, ale mně to zas až tak moc nevadilo-i tak mi připadal larp vážně skvělý, i když jsme si z něj udělali napůl komedii a napůl drama...

0
Guff Morshad MnohostínVáclav Křapáček 28.07.2014

Hráno v rámci GameConu 2014 v Pardubicích.

Jednalo se o můj první scénický komorní larp s výrazným skriptováním na úvod hry a "volným" závěrem. Znalost knihy/filmu není podstatná, ale může napovědět, jak postavu hrát. Hře by určitě slušely kostýmy a příslušné prostředí pro navození atmosféry a vtáhnutí do děje. Zde nutno podotknout, že se Martin Grey snažil klubovnu upravit a povedlo se.

Některé mechaniky bych určitě více podpořil v rámci seznámení se s pravidly hry (bílá stuha - našeptávání - lze použít i mimo skript, když hráč uzná za vhodné vstoupit do scény hrané jinými hráči?, upíří kousnutí - lze použít i mimo skript, tj. více upírů v závěru hry?).

Hearts Blood je něco jako divadlo - hrajete za postavu, jejíž osud je tak nějak již dán. Tedy zážitek spočívá spíš v zahrání si cizí postavy v definovaných scénách. Ultimátní vcítění do postavy rozhodně nečekejte. Mírné negativum bych viděl v tom,  že některé postavy v rámci hraní dost čekají, než přijde jejich scéna (můj osobní pocit). Na druhou stranu příležitost pozorovat ostatní hráče a učit se, jak lze postavu hrát či přemýšlet, jak některé scény zahrát lépe.

 

 

 

0
NellmegilJan Chvátal 08.04.2014

Larp, který bych chtěl vidět hraný v nějaké opravdu dobře atmosferickém prostoru. Hráli jsme bohužel v běžných místnostech.

Věřím, že právě prostor by hru nakopl ještě o kus dál a při správném obsazení by to mohl být epický zážitek. :)