Umělá Inteligence

100 hráčů, mužů, žen, obojetných

hodin , 1 dnů , 2017

Web: http://umela-inteligence.eu

Umělá inteligence je hra o společnosti pro 100 účastníků rozdělených do čtyřčlenných skupin, kdy každá pojímá specifický názor na rozvoj Umělé inteligence a na její integraci do života běžných lidí.

Hra obsahuje politiku, vyjednávání, uzavírání dohod, účast na programu konference, osobní úkoly a konflikty v rámci herní skupiny i mimo ní, vysokou společnost, sci-fi setting a zázemí.

7.8

15 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
BrinyAndrea 09.10.2018

Hra mě bavila svou strukturou a napětím, které se organizátorům během hry dařilo vytvářet a udržovat a to i přes to, že se jednalo o larp konverzační a argumentační. Mile mě překvapilo, kolik materiálů jsme dostali k dispozici, abychom si mohli utvořit představu o reáliích světa. Za mě tyto informace byli naprosto dostačující, jelikož se vším ostatním jsme byli seznámeni během samotné hry. Milý byl i raut, který se v rámci konference konal. Nebudu lhát ani když řeknu, že hra vyvolávala občas silné emoce. Mě se to moc líbilo a velmi jsem si to užila. Díky!

0
TiriusJan Staněk 18.07.2017

Umělou inteligenci jsem si užil a děkuji autorům za vložené usilí a čas.

Hra byla silně argumentační a monotematická, přesto pro mě osobně fungovala i na úrovni osobních linek, především intrik v rámci vlastního týmu. O to více mě mrzí maličkosti, kterých nebýt, byl by celý zážitek ještě kvalitnější.

Především materiály před hrou by zasloužily větší péči, ocenil bych kromě rozšířené historie (která i tak měla pár nedodělků) i podklady přímo k tématu konference, tj. samotné umělé inteligenci a přidruženým pojmům, a také k současné podobě herního světa (které strany vlastně vládnou a které jsou v opozici, zda je za hranicemi postaapokalyptický chaos, pustina nebo prostě jenom jiné, slabší státy). Také chyběly širší informace k mechanikám ve hře, především využívání "centrály" každého týmu k ovlivňování věci vně konference - na místě bylo řečeno, že vše se projeví až po hře, ve skutečnosti pak ale věci v reálném čase ovlivňovat šly, byť samozřejmě omezeně.

Mrzela mě také rozvláčnost prostřední části hry, kdy jsme sice možná byli hosty extravagantního a roztěkaného vizionáře snažícího se nám předat své neuspořádané myšlenky, míra entropie ale byla tak velká, že mě místy až vyhazovala z role. Hře by prospělo, kdyby měla v této části jasněji určené bloky s jednotlivými subtématy v rámci UI, o kterých by se postupně jednalo a hlasovalo. Místo toho jsme se plácali na místě. Jednání v hlavním sále mohlo trvat klidně v podstatě nepřerušeně, zatímco lidé v kuloárech by se věnovali získávání informací a uzavírání dohod. A ano, možná jsme si sami jako hráči měli vynutit jasnější program, ale to se těžko dělá, když v čele konference předsedají CP. Takhle se diskuze v sále zkracovaly a ukončovaly, abychom byli znovu vyhnáni před sál a znovu se bavili o něčem, co jsme si s důležitými partnery vyjasnili už před dvěma přestávkami - a o ničem novém se moc jednat nedalo.

Bylo by proto také super, kdyby hru obohatily nějaké reálné gamistické prvky, které by hráčům daly do rukou něco, s čím se dá hrát a díky čemuž se případně vyplatí měnit strany a názory - takhle byla většina frakcí zaseknutá ve svém vidění světa a nikdo moc neměl důvod během hry průběžně měnit svůj tábor.

Poslední třetina hry byla velmi vtahující, vrcholila hlavní zápletka i rozpory v našem týmu, a já se bavil. Stejně tak se mi po celou dobu líbilo technické zázemí (hlasovací zařízení i emailová síť), přehršel dobrého jídla, výzdoba a světla v sále, zpracované postavy, výstupy CP a mnoho dalších věcí. A i když to možná vypadá, že jsem rozepsal hlavně ty věci, které mohly být lepší, hru jsem si užil a klidně bych na ní jel rád znova. Organizátoři na ní odvedli kus dobré práce, dokázali zajistit finanční podporu a na místě vše v klidu a pohodě zvládali i přes únavu a stres. A za to jim patří dík!

0
LaranyaAlžběta Šemrová 18.07.2017

Ačkoli jsem na hru jela jako náhradník a nemohla jsem si tak vybrat postavu zcela podle svých představ, nakonec mě náhodný výběr nezklamal a překvapivě jsem si tak velmi užila něco, co bych si jinak dobrovolně asi spíš nevybrala. Ke hře samotné nemůžu najít příliš věcí, které bych jí chtěla vytknout. Bavila jsem se od začátku do konce, měla po celou dobu hry co dělat, užila si pár dramatických momentů i skvělé spoluhráče. Trochu mě překvapil závěr, protože jsem asi čekala epičtější vyvrcholení, na druhou stranu se tak konec hry vyhnul snadno předpokládatelnému klišé, takže je tio vlastně docela pozitivní jev. :-)

Pochválit musím také to, že na rozdíl od jiných larpů jsem odsud odjížděla naprosto přejedená a dokonce jsem dostala bezmasé jídlo, ačkoli jsem si o něj předem neříkala. Že se počítalo s více variantami automaticky, je sympatické. 

Jediné, co by se podle mně dalo udělat lépe, je pořešit organizační cajky  po příjezdu. Například by velmi pomohlo, kdyby rekvizity vydávalo více lidí, než jeden, nebo kdyby každý dostal při registraci obálku nadepsanou jménem a obsahující vše potřebné. Velmi by to průběh urychlilo a zamezilo by to kilometrové frontě, postupující šnečím tempem. Na druhou stranu, bylo to zkrátka první uvedení a k tomu určitá míra chaosu prostě patří. :-)

0
GrisKristýna 18.07.2017

Bezvadná akce plná napětí, zvratů, intrik a dobrého jídla :-D Ani na chvilku jsem se nenudila! Díky.